מערכת CRM לניהול לידים ודגשים בהסכם לפרסום CPL (פרק 5 מתוך 7) | AskPavel
שיווק מבוסס לידים - מדריך

מערכת CRM לניהול לידים ודגשים בהסכם לפרסום CPL

 

פרק 5 הינו המשך ישיר לפרק 4 והוא זה שנועל את נושא הקריאייטיב. לאחר שהבנו את הדגשים העיקריים בתהליך הקריאייטיב ורגע לפני שהקמפיין שלנו עולה לאויר – כדאי שנשים לב לפרטים הקטנים שיכולים לעשות הבדל ענק: מערכת CRM שתעשה לכם סדר בלידים ובסופו של דבר תשפיע על איכות הקמפיין, ודגשים לפני חתימת ההסכם – כך שתדעו למה לשים לב לפני שאתם מתחייבים.

חזרה לתחילת המדריך פרסום מבוסס לידים »

מספר טלפון על עמוד נחיתה

הפרמטר הבולט ביותר שמבדיל בין עמוד נחיתה שמנוהל עצמאית לבין CPL  הוא הצגת מספר הטלפון על גבי עמוד הנחיתה. מהניסיון שלי (לא מוכח סטטיסטית, אבל נוסה על מספרים גדולים) כ-50% מהאנשים מעדיפים להתקשר מאשר להשאיר פרטים (בעיקר אם יש כפתור לחיוג).

יכולות להיות לכך הרבה סיבות. חלק נרתעים מהשארת פרטים, חלק לא מסתדרים מספיק טוב עם המחשב, חלק לא מבינים שצריך להשאיר פרטים וחלק בכלל לא מוצאים את השדות. לא חשובה הסיבה, אלא התוצאה – אם אין לכם מספר טלפון על העמוד, אתם מפסידים הרבה מאוד לקוחות פוטנציאלים. כאלו שמוכנים לשיחה עכשיו, לא כאלו שצריך לחזור אליהם וכבר שכחו, או שלא עונים. לידים חמים, הכי חמים שיש – שעשו פעולה אקטיבית כדי ליצור אתכם קשר באופן מיידי.

אך אליה וקוץ בה, אם אתם עובדים בצורה של CPL אתם לא יכולים להציג מספר טלפון על גבי העמוד, מהסיבה הפשוטה שטלפונים לא נספרים כלידים. כך אתם מפסידים לקוחות פוטנציאלים חמים שהייתם מרוויחים אילו הייתם מנהלים קמפיין בצורה עצמאית.

החדשות הטובות הן, שיותר ויותר רשתות מתחילות להבין שגם הן מפסידות מכל הסיפור הזה. הרי אם היה מספר טלפון היו מתקשרים יותר – כמות הפניות היתה גדלה והרשת שמתוגמלת עבור פניות הללו הייתה יכולה להרוויח הרבה יותר כסף.

לשמחתנו, כבר היום ניתן למצוא רשתות שאימצו את המודל אל חיקן, ומשלבות מספר טלפון עם מעקב כך שהלקוח משלם בכל פעם שנכנסת לו שיחת טלפון. זאת במקום או בנוסף לתשלום עבור הלידים שנכנסים מעמוד הנחיתה.

חלק מהחברות מאמצות תנאים לתקינות השיחה, כך שתיחשב כפניה כשירה עליה משלמים. לרוב זה יהיה בצורת זמן השיחה שנוהלה.

אין לי ספק שהעולם הולך לכיוון הזה. גם אם הטלפון שיוצג יהיה של מוקד הטיוב של רשת השותפים, שרק תיקח את הפרטים ותעביר אותם כליד ללקוח, עדין אנחנו נהיה עדים יותר ויותר לעמודי נחיתה עם מספרי טלפון, המנוהלים על ידי הרשתות. זה מתבקש כדי לייצר מצב של WIN WIN לשני הצדדים.

מערכת CRM

לפני שעולים בקמפיין לידים, בעיקר אם הוא צפוי להיות קמפיין גדול, מומלץ לשקול רכישה של מערכת CRM לניהול הלקוחות והלידים הנכנסים (CRM – Customer Relationship Management).

מערכת ניהול לקוחות מאפשרת לכם לבצע מעקב על כל ליד שנכנס ולנהל מולו תהליך מכירה שמתחיל בקבלת הליד ומסתיים בסגירת העסקה. מרבית הרשתות הקיימות היום יודעות להתממשק למערכות השונות, כך שבמקום שתקבלו את הלידים במייל או בקובץ אקסל, תקבלו אותם ישירות אל תוך מערכת ה-CRM שלכם.

אחד היתרונות החשובים במערכת ניהול לקוחות היא המעקב אחר תוצאות הלידים שהתקבלו, האיכות שלהם, ההתנגדויות הקבועות שהם מעלים וכמובן פרטי ההתקשרות שלהם וההיסטוריה של כל ליד. המערכת הופכת חשובה ביותר אם אתם עובדים עם מספר רשתות ואתם רוצים להשוות בין ביצועי הרשתות השונות, עד לרמת אחוז הסגירה של כל רשת, פר מקור תנועה (אם אפשרי).

כיום ניתן להשתמש במערכות CRM חינמיות דוגמת ZOHO CRM שגם תומכת בעברית בצורה סבירה (שימשה אותי לא מעט בתחילת הדרך). ניתן גם להשקיע קצת ולקבל מערכות שבהחלט שוות את הכסף, תמורת טווח מחירים של 100-300 ₪ בחודש פר משתמש. מרבית המערכות הקיימות כיום יושבות על ענן ופועלות בצורה וובית לחלוטין, כך שניתן לגשת אל הנתונים ולעדכן אותם מכל מקום, גם אם נציג המכירות שלכם עובד מהבית.

הסכם לניהול לידים

לפני שאתם חותמים על הסכם לפעילות על בסיס CPL, מומלץ לשים לב לנושאים הבאים ולבדוק האם ניתן להם ביטוי בהסכם ששלחו לכם:

  • אחריות על הפרסום – שימו לב מי לוקח אחריות משפטית לתמונות ולטקסט של המודעות.
  • אחריות למעבר על חוק הספאם – אם ניתן, בקשו נספח או סעיף שמכריע כי האחריות היא על הרשת או על המדוור.
  • אפשרות יציאה – האם ניתן להתחרט במהלך הקמפיין ולשלם רק על מה שהגיע? אם כן באיזו התראה?
  • תנאי תשלום – מתי תצטרכו לשלם? (חברות חדשות לעיתים מתבקשות לשלם מראש)
  • פסילת לידים – האם עיגנו לכם בהסכם את אחוז הפסילה המותר לאחר טיוב? (לרוב לא ירצו להזכיר את זה בהסכם, ולא בטוח שגם אתם רוצים)
  • האם יש התחייבות לאשר טקסט של דיוור לפני השליחה?
  • האם הרשת דורשת בלעדיות?
  • אם הגבלתם מקורות תנועה מסוימים – האם זה צוין בהסכם?
  • מהם התנאים לפסילת ליד? (בד"כ חוסר מענה 4 פעמים, הכחשה, פרטים שגויים ותנאים מיוחדים שהוספתם לטיוב כגון "הלקוח יודע שדרוש הון עצמי של 200,000 ₪")
  • מה מופיע בתנאי השימוש? (לפעמים חתימה על הסכם מאשרת גם את תנאי השימוש באתר החברה, חשוב שתקראו גם אותם)
  • מה קורה במצב שאתם כבר בקשר עם הליד? כלומר, אם הליד כבר נמצא מולכם בהתקשרות – האם אתם עדין צריכים לשלם עליו?
  • מה כלול במחיר? האם כולל עמוד נחיתה, קריאייטיב, טיוב..?
  • האם הליד בלעדי? (דבר שברור מאליו ברשתות CPL מקצועיות, אבל חשוב שיופיע בהסכם, בעיקר כאשר עובדים מול חברות פחות מוכרות שלעיתים מתפתות לשלוח את הליד גם למתחרים שלכם)
  • במידה ועמוד הנחיתה הופק בתשלום על ידי הרשת – האם אתם יכולים לעשות בו שימוש כאוות נפשכם, כולל שימוש ברשת אחרת?
  • מומלץ לוודא שמצוין התקציב, עלות הליד וכמות הלידים המגיעה לכם עבור אותו תקציב

שימו לב שאין נכון ולא נכון במרבית הסעיפים הנ"ל. חשוב שתתעקשו על מה שקריטי וחשוב לכם, ותתגמשו על מה שפחות חשוב לכם. לדוגמא בסוגיה של אם הליד כבר נמצא במערכת, נהוג להתפשר על זמן מסוים שעבר מאז בוצעה מולו ההתקשרות, כגון 30 יום. כלומר, אם לא היו איתו בקשר ב-30 הימים האחרונים המפרסם ישלם עבור הליד, למרות שהלקוח כבר נמצא במערכת שלו.

עם זאת, ישנם סעיפים שכדאי להתעקש עליהם. חשוב שיהיה סעיף שמסביר שהליד הוא שלכם בצורה בלעדית ולא מועבר לחברה נוספת או לחברה מתחרה. חשוב שהתנאים לפסילת ליד יהיו ברורים. חשוב לקבל נספח של אחריות משפטית על חוק הספאם (לא תמיד ניתן לקבל, אבל זה חשוב) וכמובן חשוב לוודא שלא התחייבתם בטעות להתנהל מול הרשת בצורה בלעדית.

גם אם אתם בטוחים ש-CPL  זה בשבילכם, תמיד תתחילו עם הסכם שכולל קמפיין פיילוט של עד 10,000 ₪. אחרי הפיילוט תהיו יותר חכמים ותוכלו להרחיב את התקציב בהתאם לצורך שלכם.

מה דעתכם?

זה השלב גם לבקש מכם הקוראים, להגיב ככל העולה על רוחכם, לשאול שאלות, לספר את הזוית שלכם בעבודה במודל של CPL, להמליץ על חברות שהייתם מרוצים מהן וכו'.

אשמח מאד לשמוע מה אתם חושבים, לחצו כאן כדי להגיב »

המשך לפרק 6 (אתה בפרק 5 מתוך 7):

פרק 5 (אתה כאן):
מערכת CRM לניהול לידים ודגשים בהסכם לפרסום CPL

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים