שיווק ביוטיוב לעסקים קטנים – להגדיל את העסק בלי לקחת משכנתא

עמית אדלר
שיווק עסקים קטנים ביוטיוב

הווידאו כבר מזמן כבש את הדיגיטל, והפך לחלק אינטגרלי בקמפיינים מכל הסוגים – ממיתוג וחשיפה, ועד לידים ומכירות. הנקודה הכואבת בכל הסיפור היא שבדרך כלל זה קיים אצל עסקים וארגונים עתירי תקציבים, שיכולים להרשות לעצמם הפקות יחסית מושקעות.

אבל מה קורה כאשר מדובר בעסק קטן, עם לא יותר מ-10 עובדים? כאן לא תמצאו תקציבים מספקים שיכולים להרים סרטונים מושקעים. למרבה המזל, יש אפשרויות נוספות לקבל את החשיפה הדרושה ביוטיוב, לצד שיפור התדמית והגדלת המכירות. כל זה בלי לשלם ליוטיוב או לגוגל, ולמעשה בלי להוציא כמעט שקל מהכיס.

מה יוצא לי משיווק ביוטיוב?

הנה כמה סטטיסטיקות שקשה להתעלם מהן:

  • תוכן וידאו מהווה כיום כ-80% מהטראפיק העולמי באינטרנט.
  • בין 2017 ל-2018 חל גידול של כמעט פי 2 בזמן צפייה בסרטונים הממליצים אילו מוצרים לקנות.
  • חיפוש סרטוני יוטיוב מסוג “איך עושים” (how to) גדל ב-70% מדי שנה.
  • כמעט מחצית מהמשתמשים העידו כי ביצעו רכישה בעקבות צפייה בסרטון של מותג.
  • רוב המשווקים המשתמשים בווידאו העידו כי צורה זו של פרסום הגדילה את הטראפיק לאתריהם, סייעה לצרכנים להבין את מהות המוצר / השירות, הגדילה את כמות הלידים שקיבלו וסייעה ישירות להגדלת המכירות.

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, עם 2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש ומעל 600 שעות של וידאו שעולות לאתר בכל דקה. זמן השהייה הממוצע ביוטיוב עומד על 11 דקות ו-24 שניות ביום, כאשר 70% מהתכנים הנצפים נקבעים על ידי אלגוריתם ההמלצות של יוטיוב (מקור: hootsuite).

בניגוד לפייסבוק, שהסרטונים שלה כמעט לא מופיעים בתוצאות חיפוש, סרטוני יוטיוב מקבלים חשיפה כפולה ואף משולשת – גם באתר יוטיוב עצמו, גם בתוצאות החיפוש של גוגל וגם באתרים בהם הוטמעו סרטוני יוטיוב. מהבחינה הזו, יוטיוב הוא מנוע החשיפה היעיל ביותר עליי אדמות.

אפשר להמשיך עם הנתונים לנצח, אבל הנקודה ברורה – השקעה ביוטיוב תייצר תועלת מכובדת לכל עסק; הן לטווח הקצר ובטוח שגם בטווח הארוך.

איך משווקים עסק ביוטיוב

כדי לאפשר לעסק שלכם להגדיל את החשיפה, ובעקבות כך גם את הלידים והמכירות – צריך ליצור סרטונים עם התוכן המתאים. אבל איך נדע מה מתאים?

כפי שראינו קודם, חל גידול בחיפושי יוטיוב אחר סרטונים שמסבירים אודות מוצרים, סרטוני הדרכה באופן כללי וכן הלאה. אם ניצור ונעלה סרטונים קצרים, המסבירים אודות דברים החשובים לקהל היעד שלנו, רוב הסיכויים שנצליח להמיר אותם ללקוחות בשלב כלשהו. לא סתם טוענים משווקי וידאו שהסרטונים מייצרים להם טראפיק, לידים ומכירות.

כמו כן אפשר ליצור תכנים נוספים כגון סרטוני LIVE בזמן אמת, או סרטונים שלא בהכרח מתרכזים רק בהדרכה, מוצר או שירות. סרטונים אלו ישמשו כ”שכבה שנייה”, מעבר לסרטונים העיקריים שצוינו לעיל.

שיווק עסקים ביוטיוב

שלב 1 – הקמת ערוץ יוטיוב

ניגשים לאתר יוטיוב, נרשמים עם ג’ימייל ויש לכם גישה לאתר הווידאו הגדול ביותר בעולם. מומלץ ליצור ערוץ ממותג עם תמונת קאבר איכותית, לוגו של העסק, פסקת אודות מורחבת וכן קישורים לאתר ולפרופילי המדיה החברתית.

ערוץ יוטיוב הוא נכס דיגיטלי חיוני, בדיוק כמו אתר אינטרנט או פרופיל פייסבוק ואינסטגרם. רצוי להשקיע בו את המרב והמיטב – הן ויזואלית והן מבחינות אחרות.

שלב 2 – יצירת הסרטון

  • נושא הסרטון יכול להיות כל דבר שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם ולקהל היעד של העסק. אם אתם עוסקים בתחום ויזואלי (אוכל, אירועים וכו’), כנראה שיהיה לכם קל יותר ליצור סרטון מרשים; אבל גם רואי חשבון יכולים להרים סרטוני הסבר קצרים, על דברים שמציקים לקהל היעד וכיצד לפתור אותם. כדי לדייק את נושאי הסרטונים, מומלץ לעשות מחקר מילים ולהבין מה אנשים מחפשים.
  • הסרטונים האיכותיים והמקודמים ביותר הם בדרך כלל באורך ממוצע של כ-14 דקות, אבל זה לא אומר שאתם חייבים להיצמד לזה. מספיק ליצור סרטון קצר של 2 דקות על שאלה מסוימת בתחום מומחיותכם.
  • אם יש באפשרותכם ליצור גם תמלול טקסטואלי לסרטון, העלו אותו ליוטיוב. זה יסייע בקידום הסרטון בצורה אורגנית גם ביוטיוב וגם בגוגל. כיתוביות הן אופציה נוספת, שתאפשר לצופים להבין מה אתם אומרים גם בלי להפעיל סאונד.
  • אתם ממש לא חייבים מצלמה משוכללת ואולפן הפקות. מספיק להעמיד את הסמארטפון על שולחן או מדף מולכם, או אפילו לצלם כאשר אתם מחזיקים אותו ביד במרחק מה מהפנים (סטייל סלפי). תתפלאו לדעת שהתוכן של הסרטון חשוב יותר מהאיכות.
  • אפשר ומומלץ להשתמש בפיצ’ר ה- LIVE ביוטיוב, ולהזרים וידאו חי שלכם בזמן אמת. מצוין עבור השקת מוצרים / שירותים חדשים, אירועים וכנסים שאתם נמצאים בהם וכן הלאה.
  • בזמן הצילום יש להקפיד שאין רעשי רקע שעלולים להפריע לצופים לשמוע אתכם, וכן שאין תאורה חזקה מדי מאחוריכם; זה עלול להחשיך אתכם. התאורה צריכה להיות מכוונת עליכם, בין אם בחוץ ובין אם במבנה כלשהו.

שלב 3 – העלאה ופרסום

  • בכל סרטון יש להקפיד על כתיבת כותרת אטרקטיבית, תיאור של מינימום 100 מילים עם קישור לאתר הבית (אפשר עד 5,000 תווים), וכן עד 5 תגיות רלוונטיות. זה מסייע לקידום האורגני של הסרטון ביוטיוב ובגוגל. כמו כן הקישור לאתר הבית מהתיאור, מסייע להביא עוד טראפיק ישירות מהסרטון (ניתן להוסיף קישור גם בכיתובית / הערה על גבי הסרטון עצמו, עם הנעה לפעולה).
  • יש לאגד את הסרטונים בקבוצות הנקראות “רשימות השמעה” (פלייליסטים), בהתאם לנושאים ספציפיים. למשל, כל הסרטוני שעוסקים בהחזרי מס יאוגדו בפלייליסט אחד; כל הסרטונים העוסקים במע”מ יאוגדו בפלייליסט אחר. בצורה כזו נגדיל את החשיפה של כלל הסרטונים.
  • בכל סרטון מומלץ להוסיף בקשה מילולית מפורשת להירשם כמנוי (או פשוט לציין זאת באמצעות כיתובית על גבי הסרטון). זה מסייע להגדיל את כמות המנויים.
  • מומלץ להטמיע כל סרטון בעמוד רלוונטי באתר / בבלוג שלכם, כדי להגדיל את כמות הצפיות.

שלב 4 – הפצה

מכיוון שאנו עוסקים בשיווק אורגני ביוטיוב (ולא בפרסום בתשלום), אתם אחראים גם על ההפצה. אפשר לעשות זאת בכל דרך שעולה על דעתכם. הנה כמה אפשרויות:

  • הטמעת הסרטון באתרים חיצוניים (כבר הוזכר בסעיף הקודם). כמות הצפיות היא נקודה קריטית לקידום אורגני ביוטיוב, וההטמעה מסייעת להביא עוד צפיות בלי מאמץ. מומלץ להטמיע סרטונים בעמודים שמקבלים הכי הרבה טראפיק, מן הסתם.
  • הוספת קישור ישיר לערוץ היוטיוב במגוון מקומות – חתימת המייל שלכם, באתר הבית, בפרופילים אחרים במדיה חברתית וכן הלאה.
  • לשם הגדלת ההפצה והחשיפה, מומלץ להעלות את קובצי הסרטונים המקוריים גם לעמוד הפייסבוק העסקי שלכם. פייסבוק לא מחבבת קישורים יוצאים, בטח ובטח כשמדובר ביוטיוב. לפיכך רצוי להעלות כל סרטון במקביל גם ליוטיוב וגם לפייסבוק.

שלב אחד קדימה – קורס מקוון בווידאו

אם אתם כבר מנוסים בעולמות הווידאו, ובא לכם להתקדם הלאה – קורס דיגיטלי בווידאו יכול להיות פתרון מעולה. מצלמים את פרקי הקורס, מעלים ליוטיוב בפלייליסט נפרד וסוגרים את הסרטונים לגישה עבור משתמשים חיצוניים. רק מי שנרשם יקבל גישה לקורס, ואתם תקבלו מוצר דיגיטלי שיביא לכם כסף וחשיפה.

היתרונות בקורס דיגיטלי הם רבים:

  • חיסכון משמעותי בעלויות – אין צורך להשכיר כיתה ולהביא כיבוד; הכול נמצא במסך שמול הסטודנט, בנוחות ביתו.
  • הסטודנטים יכולים לצפות וללמוד בכל שעה, גם באמצע הלילה, בלי להיות כבולים למערכת שעות.
  • הקורס מצולם פעם אחת, אבל משמש את הלומדים מרגע זה והלאה (למעט נושאים שמתעדכנים מדי פעם, ואז תידרשו לעדכן גם את סרטוני הקורס).
  • אפשר להעלות את הקורס גם לאתרי הקורסים המובילים בעולם, כגון Udemy ואחרים, ולהגדיל את החשיפה (ואת ההכנסות).

כמובן שרצוי לבדוק מראש האם יש ביקוש לקורס מקוון בתחום העיסוק שלכם. אבל מרגע שהבנתם שזה רלוונטי – קורס דיגיטלי יאפשר לכם לקבל עוד חשיפה ועוד הכנסות.

בהצלחה!

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.