התאמה לסלולר תשפיע על דירוגים, גוגל קנתה את הסיומת app. ב-25 מליון דולר ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » התאמה לסלולר תשפיע על דירוגים, גוגל קנתה את הסיומת app. ב-25 מליון דולר ועוד…
חדשות קידום אתרים

התאמה לסלולר תשפיע על דירוגים, גוגל קנתה את הסיומת app. ב-25 מליון דולר ועוד…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל מציעה יצירה של מודעות "חייג בלבד" בקלות

לפוסט המקורי ב-Inside Adwords

Adwords מאפשרת מעתה יצירה קלה של מודעות "חייג בלבד" ברשת החיפוש במובייל אשר אינן מובילות לאתר האינטרנט של המפרסם, אלא מציעות אך ורק את האפשרות להתקשר אליו טלפונית. למרות זאת, כתובת דף הנחיתה עדיין תופיע בתוך המודעה על מנת שהמשתמש יידע לאיזה אתר הוא מתקשר. כמו כן, במקרה זה המפרסם יחויב ברגע שמישהו ילחץ על הקישור או על כפתור Call ותתבצע שיחה.

מכיוון שהפורמט החדש הוא ברמת הקמפיין ולא ההרחבה (כפי שהיה עד כה), ניתן לבחור בעבורו אסטרטגיית מחיר נפרדת וכמובן לעצב את המודעות במיוחד עבור קמפיינים טלפונים.

מודעות חייג בלבד באדוורדס

גוגל תתחיל להתחשב במידת ההתאמה לסלולר כסיגנל בדירוג ובוחנת תג אזהרה לאתרים איטיים

לפי הודעה רשמית של גוגל בבלוג למנהלי אתרים, החל מה-21 באפריל, היא תתחיל להשתמש במידת הידידותיות של אתרים לסלולר כסיגנל בדירוגים והדבר עלול להשפיע "במידה מרובה" על חיפושים המתבצעים דרך הסלולר. השינוי יהיה אוניברסאלי בכל הגרסאות של גוגל ומטרתו לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר שבנמצא.

שינוי נוסף יתבטא כבר מהיום בדירוג של אפליקציות שונות במנוע החיפוש: אם מדובר באפליקציה שהמשתמש כבר התקין על המכשיר שלו והוא מחובר לחשבון הגוגל שלו, גוגל תשתמש בתוכן מתוך האפליקציה כסיגנל בדירוגים ו"תציף" את התוכן מהאפליקציה בתוך תוצאות החיפוש לעיתים קרובות יותר.

בנוסף לשני שינויים חשובים אלו, גוגל בוחנת שימוש בתג אדום עבור אתרים איטיים המזכיר את התג עבור פרסומות Adwords. כרגע, באופן לא מאוד מפתיע, התג נצפה רק בתוצאות סלולאריות ובשני אתרים של גוגל… בכל מקרה, לדובר של גוגל לא הייתה תגובה קונקרטית למעט, "אנחנו תמיד מבצעים ניסויים". יש לציין שבעבר נצפתה הערה שגוגל הוסיפה לאתרים ידידותיים לסלולר (Mobile Friendly), וההערה הזו הפכה בסופו של דבר לחלק קבוע מן התוצאות.

אתרים איטיים במובייל

טוויטר משחררת תוסף רשמי ראשון לוורדפרס

לעמוד הבית של הפלאגין בספריית התוספים של וורדפרס

טוויטר משחררת תוסף רשמי ראשון לוורדפרס. התוסף מאפשר להטמיע לבצע כמה פעולות מרכזיות ובהן לעקוב אחר הפרסום בטוויטר בצורה נוחה יותר:

  1. להטמיע ציוצים בצבעים על פי בחירת המשתמש
  2. להטמיע קטעי וידאו שהועלו לטוויטר
  3. לשתף תכנים מהאתר דרך ציוצים או לארגן אותם בכרטיסיות
  4. לעקוב אחר מספר הצפיות בתכנים מהאתר ומי הם החשבונות שהכי תורמים לתפוצה שלו
  5. לעקוב אחר עמודים בתוך האתר שצפו בהם דרך מודעות בטוויטר או מיקוד בקהל יעד מותאם אישית.

גוגל קנתה את הסיומת .App בעבור 25 מיליון דולר

לכתבה המקורית ב-Business Insider

האם הייתם משלמים על הזכות לרשום אתרים בסיומת .app סכום של 25 מיליון דולר? אם תשאלו את גוגל, התשובה בהחלט חיובית, ומדובר בסכום הגבוה ביותר שחברה מסוימת שילמה לרשם שמות המתחם העולמי (ICANN) עבור הזכות להשתמש בדומיין מהמעלה הראשונה (TLD) עד כה. (התשלום מתבצע תוך כדי מכירה פומבית). רק לשם ההשוואה, Amazon שקנתה סיומת אטרקטיבית אחרת, .buy  שילמה  "רק" 5 מיליון דולר ו-Dot Tech LLC קנתה את ".tech" תמורת 6.7 מיליון דולר תוך כדי שהיא עוקפת את גוגל (כך לפי הדיווחים).

שירות הרישום העצמי של גוגל הקרוי Google Domains אמנם נמצא עדיין בבטא, אבל כבר היום ניתן לראות את אוסף הסיומות שגוגל ניכסה לעצמה באמצעות "מרכז רישום הדומיינים של גוגל", כאשר מכירת הדומיינים עצמה מתבצעת דרך רשמים שותפים ותלויה גם בלוח הזמנים בו ישחרר אותם ICANN לרישום.

בקרוב בפינטרסט: פרסומות בצורת קרוסלה

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

פינטרסט מצטרפת לפייסבוק וטוויטר ותתחיל להציע למפרסמים לפרסם במבנה דמוי קרוסלה עם תמונות מתחלפות. הדובר של פינטרסט אמנם לא אישר לחלוטין את השינוי, והסתפק בתשובה שניסוי בפורמט הקרוסלה הוא חלק מהניסויים שהחברה מבצעת באופן קבוע.

יש להזכיר שמעבר לפורמט הזה, יש בפינטרסט כרגע אפשרות פרסום לפי חשיפות (CPM) ועוד אפשרות פרסום לפי לחיצות (CPC) הנמצאת כרגע בבטא, שתיהן הופיעו לראשונה בחודש ינואר.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

2 תגובות

  1. אם הבנתי נכון, התאמת האתר לסלולר תשפיע רק על סדר תוצאות החיפוש המוצגות בסלולר. האמנם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים