התאמה לסלולר תשפיע על דירוגים, גוגל קנתה את הסיומת app. ב-25 מליון דולר ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מציעה יצירה של מודעות “חייג בלבד” בקלות

לפוסט המקורי ב-Inside Adwords

Adwords מאפשרת מעתה יצירה קלה של מודעות “חייג בלבד” ברשת החיפוש במובייל אשר אינן מובילות לאתר האינטרנט של המפרסם, אלא מציעות אך ורק את האפשרות להתקשר אליו טלפונית. למרות זאת, כתובת דף הנחיתה עדיין תופיע בתוך המודעה על מנת שהמשתמש יידע לאיזה אתר הוא מתקשר. כמו כן, במקרה זה המפרסם יחויב ברגע שמישהו ילחץ על הקישור או על כפתור Call ותתבצע שיחה.

מכיוון שהפורמט החדש הוא ברמת הקמפיין ולא ההרחבה (כפי שהיה עד כה), ניתן לבחור בעבורו אסטרטגיית מחיר נפרדת וכמובן לעצב את המודעות במיוחד עבור קמפיינים טלפונים.

מודעות חייג בלבד באדוורדס

גוגל תתחיל להתחשב במידת ההתאמה לסלולר כסיגנל בדירוג ובוחנת תג אזהרה לאתרים איטיים

לפי הודעה רשמית של גוגל בבלוג למנהלי אתרים, החל מה-21 באפריל, היא תתחיל להשתמש במידת הידידותיות של אתרים לסלולר כסיגנל בדירוגים והדבר עלול להשפיע “במידה מרובה” על חיפושים המתבצעים דרך הסלולר. השינוי יהיה אוניברסאלי בכל הגרסאות של גוגל ומטרתו לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר שבנמצא.

שינוי נוסף יתבטא כבר מהיום בדירוג של אפליקציות שונות במנוע החיפוש: אם מדובר באפליקציה שהמשתמש כבר התקין על המכשיר שלו והוא מחובר לחשבון הגוגל שלו, גוגל תשתמש בתוכן מתוך האפליקציה כסיגנל בדירוגים ו”תציף” את התוכן מהאפליקציה בתוך תוצאות החיפוש לעיתים קרובות יותר.

בנוסף לשני שינויים חשובים אלו, גוגל בוחנת שימוש בתג אדום עבור אתרים איטיים המזכיר את התג עבור פרסומות Adwords. כרגע, באופן לא מאוד מפתיע, התג נצפה רק בתוצאות סלולאריות ובשני אתרים של גוגל… בכל מקרה, לדובר של גוגל לא הייתה תגובה קונקרטית למעט, “אנחנו תמיד מבצעים ניסויים”. יש לציין שבעבר נצפתה הערה שגוגל הוסיפה לאתרים ידידותיים לסלולר (Mobile Friendly), וההערה הזו הפכה בסופו של דבר לחלק קבוע מן התוצאות.

אתרים איטיים במובייל

טוויטר משחררת תוסף רשמי ראשון לוורדפרס

לעמוד הבית של הפלאגין בספריית התוספים של וורדפרס

טוויטר משחררת תוסף רשמי ראשון לוורדפרס. התוסף מאפשר להטמיע לבצע כמה פעולות מרכזיות ובהן לעקוב אחר הפרסום בטוויטר בצורה נוחה יותר:

  1. להטמיע ציוצים בצבעים על פי בחירת המשתמש
  2. להטמיע קטעי וידאו שהועלו לטוויטר
  3. לשתף תכנים מהאתר דרך ציוצים או לארגן אותם בכרטיסיות
  4. לעקוב אחר מספר הצפיות בתכנים מהאתר ומי הם החשבונות שהכי תורמים לתפוצה שלו
  5. לעקוב אחר עמודים בתוך האתר שצפו בהם דרך מודעות בטוויטר או מיקוד בקהל יעד מותאם אישית.

גוגל קנתה את הסיומת .App בעבור 25 מיליון דולר

לכתבה המקורית ב-Business Insider

האם הייתם משלמים על הזכות לרשום אתרים בסיומת .app סכום של 25 מיליון דולר? אם תשאלו את גוגל, התשובה בהחלט חיובית, ומדובר בסכום הגבוה ביותר שחברה מסוימת שילמה לרשם שמות המתחם העולמי (ICANN) עבור הזכות להשתמש בדומיין מהמעלה הראשונה (TLD) עד כה. (התשלום מתבצע תוך כדי מכירה פומבית). רק לשם ההשוואה, Amazon שקנתה סיומת אטרקטיבית אחרת, .buy  שילמה  “רק” 5 מיליון דולר ו-Dot Tech LLC קנתה את “.tech” תמורת 6.7 מיליון דולר תוך כדי שהיא עוקפת את גוגל (כך לפי הדיווחים).

שירות הרישום העצמי של גוגל הקרוי Google Domains אמנם נמצא עדיין בבטא, אבל כבר היום ניתן לראות את אוסף הסיומות שגוגל ניכסה לעצמה באמצעות “מרכז רישום הדומיינים של גוגל“, כאשר מכירת הדומיינים עצמה מתבצעת דרך רשמים שותפים ותלויה גם בלוח הזמנים בו ישחרר אותם ICANN לרישום.

בקרוב בפינטרסט: פרסומות בצורת קרוסלה

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

פינטרסט מצטרפת לפייסבוק וטוויטר ותתחיל להציע למפרסמים לפרסם במבנה דמוי קרוסלה עם תמונות מתחלפות. הדובר של פינטרסט אמנם לא אישר לחלוטין את השינוי, והסתפק בתשובה שניסוי בפורמט הקרוסלה הוא חלק מהניסויים שהחברה מבצעת באופן קבוע.

יש להזכיר שמעבר לפורמט הזה, יש בפינטרסט כרגע אפשרות פרסום לפי חשיפות (CPM) ועוד אפשרות פרסום לפי לחיצות (CPC) הנמצאת כרגע בבטא, שתיהן הופיעו לראשונה בחודש ינואר.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89593
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88195
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87912
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66835
קידום אתרים
ירון אחר
64952
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
41
מדיה חברתית
מיטל אור
47
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
51
מדיה חברתית
מיטל אור
92
מדיה חברתית
מיטל אור
161
מסחר אלקטרוני
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x