התאמה לסלולר תשפיע על דירוגים, גוגל קנתה את הסיומת app. ב-25 מליון דולר ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מציעה יצירה של מודעות “חייג בלבד” בקלות

לפוסט המקורי ב-Inside Adwords

Adwords מאפשרת מעתה יצירה קלה של מודעות “חייג בלבד” ברשת החיפוש במובייל אשר אינן מובילות לאתר האינטרנט של המפרסם, אלא מציעות אך ורק את האפשרות להתקשר אליו טלפונית. למרות זאת, כתובת דף הנחיתה עדיין תופיע בתוך המודעה על מנת שהמשתמש יידע לאיזה אתר הוא מתקשר. כמו כן, במקרה זה המפרסם יחויב ברגע שמישהו ילחץ על הקישור או על כפתור Call ותתבצע שיחה.

מכיוון שהפורמט החדש הוא ברמת הקמפיין ולא ההרחבה (כפי שהיה עד כה), ניתן לבחור בעבורו אסטרטגיית מחיר נפרדת וכמובן לעצב את המודעות במיוחד עבור קמפיינים טלפונים.

מודעות חייג בלבד באדוורדס

גוגל תתחיל להתחשב במידת ההתאמה לסלולר כסיגנל בדירוג ובוחנת תג אזהרה לאתרים איטיים

לפי הודעה רשמית של גוגל בבלוג למנהלי אתרים, החל מה-21 באפריל, היא תתחיל להשתמש במידת הידידותיות של אתרים לסלולר כסיגנל בדירוגים והדבר עלול להשפיע “במידה מרובה” על חיפושים המתבצעים דרך הסלולר. השינוי יהיה אוניברסאלי בכל הגרסאות של גוגל ומטרתו לספק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר שבנמצא.

שינוי נוסף יתבטא כבר מהיום בדירוג של אפליקציות שונות במנוע החיפוש: אם מדובר באפליקציה שהמשתמש כבר התקין על המכשיר שלו והוא מחובר לחשבון הגוגל שלו, גוגל תשתמש בתוכן מתוך האפליקציה כסיגנל בדירוגים ו”תציף” את התוכן מהאפליקציה בתוך תוצאות החיפוש לעיתים קרובות יותר.

בנוסף לשני שינויים חשובים אלו, גוגל בוחנת שימוש בתג אדום עבור אתרים איטיים המזכיר את התג עבור פרסומות Adwords. כרגע, באופן לא מאוד מפתיע, התג נצפה רק בתוצאות סלולאריות ובשני אתרים של גוגל… בכל מקרה, לדובר של גוגל לא הייתה תגובה קונקרטית למעט, “אנחנו תמיד מבצעים ניסויים”. יש לציין שבעבר נצפתה הערה שגוגל הוסיפה לאתרים ידידותיים לסלולר (Mobile Friendly), וההערה הזו הפכה בסופו של דבר לחלק קבוע מן התוצאות.

אתרים איטיים במובייל

טוויטר משחררת תוסף רשמי ראשון לוורדפרס

לעמוד הבית של הפלאגין בספריית התוספים של וורדפרס

טוויטר משחררת תוסף רשמי ראשון לוורדפרס. התוסף מאפשר להטמיע לבצע כמה פעולות מרכזיות ובהן לעקוב אחר הפרסום בטוויטר בצורה נוחה יותר:

  1. להטמיע ציוצים בצבעים על פי בחירת המשתמש
  2. להטמיע קטעי וידאו שהועלו לטוויטר
  3. לשתף תכנים מהאתר דרך ציוצים או לארגן אותם בכרטיסיות
  4. לעקוב אחר מספר הצפיות בתכנים מהאתר ומי הם החשבונות שהכי תורמים לתפוצה שלו
  5. לעקוב אחר עמודים בתוך האתר שצפו בהם דרך מודעות בטוויטר או מיקוד בקהל יעד מותאם אישית.

גוגל קנתה את הסיומת .App בעבור 25 מיליון דולר

לכתבה המקורית ב-Business Insider

האם הייתם משלמים על הזכות לרשום אתרים בסיומת .app סכום של 25 מיליון דולר? אם תשאלו את גוגל, התשובה בהחלט חיובית, ומדובר בסכום הגבוה ביותר שחברה מסוימת שילמה לרשם שמות המתחם העולמי (ICANN) עבור הזכות להשתמש בדומיין מהמעלה הראשונה (TLD) עד כה. (התשלום מתבצע תוך כדי מכירה פומבית). רק לשם ההשוואה, Amazon שקנתה סיומת אטרקטיבית אחרת, .buy  שילמה  “רק” 5 מיליון דולר ו-Dot Tech LLC קנתה את “.tech” תמורת 6.7 מיליון דולר תוך כדי שהיא עוקפת את גוגל (כך לפי הדיווחים).

שירות הרישום העצמי של גוגל הקרוי Google Domains אמנם נמצא עדיין בבטא, אבל כבר היום ניתן לראות את אוסף הסיומות שגוגל ניכסה לעצמה באמצעות “מרכז רישום הדומיינים של גוגל“, כאשר מכירת הדומיינים עצמה מתבצעת דרך רשמים שותפים ותלויה גם בלוח הזמנים בו ישחרר אותם ICANN לרישום.

בקרוב בפינטרסט: פרסומות בצורת קרוסלה

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

פינטרסט מצטרפת לפייסבוק וטוויטר ותתחיל להציע למפרסמים לפרסם במבנה דמוי קרוסלה עם תמונות מתחלפות. הדובר של פינטרסט אמנם לא אישר לחלוטין את השינוי, והסתפק בתשובה שניסוי בפורמט הקרוסלה הוא חלק מהניסויים שהחברה מבצעת באופן קבוע.

יש להזכיר שמעבר לפורמט הזה, יש בפינטרסט כרגע אפשרות פרסום לפי חשיפות (CPM) ועוד אפשרות פרסום לפי לחיצות (CPC) הנמצאת כרגע בבטא, שתיהן הופיעו לראשונה בחודש ינואר.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
8
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104776
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100208
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99078
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.