חדשות: הנחיה חדשה נגד פוסטים אורחים, שינוי בהצגת ציון האיכות באדוורדס ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל הופכת את ההמלצה כנגד פוסטים אורחים להנחיה רשמית

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

גוגל עדכנה את הנחיות האיכות שלה למנהלי אתרים והוסיפה התייחסות לפוסטים אורחים בהיקף גדול, תוכן פרסומי (Advertorial) שנכתב תמורת כסף וטקסט קישור עם אופטימיזציית יתר במאמרים או פרסומים חדשותיים (Press Release).

עד כמה שניתן להבין, קישור עם שם הכותב הוא מותר, אך קישור עם מילות מפתח או קישור שיוצא ממאמר ששולם בעבורו כסף הם אסורים (אלא אם כן מסמנים אותם ב – nofollow).

ההנחיות החדשות אינן צריכות להפתיע את כל מי שעוקב אחר הפרסומים האחרונים של גוגל מכיוון שגם מאט קאטס וגם גורמים אחרים בגוגל כמו ג’ון מולר הזהירו מפני שימוש בשיטות כאלו לבניית קישורים.

מודעות Adwords עם אייקונים

לפוסט המקורי בבלוג “יותר כסף מאדסנס”

מה שהתחיל כניסוי במודעות Adwords הפך לשדרוג רשמי של מודעות ה – Adwords (כרגע ברשת המדיה בלבד), שמעתה מציגות את האייקונים של האתר אליו הם מובילות (האייקון מוגדר דרך הקובץ favicon). אתר שאין לו אייקון, ישתמש באייקון ברירת המחדל של כדור הארץ . גוגל טוענים שהדבר מביא לזיהוי טוב יותר של הפרסומת עם המפרסם ולרווחים טובים יותר באתרים המשתתפים בתוכנית Adsense.

icons-ppc

גוגל משנה את האופן בו יוצג ניקוד האיכות של מודעות Adwords

לפוסט המקורי בבלוג Inside Adwords

גוגל הודיעה שהיא משנה את האופן בו מוצג ציון האיכות למודעות Adwords, כך שהוא ישקף בצורה טובה יותר את הקשר שבין הציון המספרי לבין שעור הלחיצות הצפוי, הרלוונטיות של המודעה וחווית הגלישה בעמוד הנחיתה.

למרות שהניקוד עצמו עשוי להשתנות, גוגל מבהירים שלא מדובר בשינוי שישפיע על האופן בו מחושב הניקוד בפועל ולכן גם לא על מיקום המודעות או המחיר פר לחיצה (אלא אם כן המשתמש קבע חוקים ספציפיים לגבי אופי הצגת המודעה בטווח ציונים מסוים).

צוקרברג: לא איבדנו את הצעירים

לפוסט המקורי באתר Marketing Land

בהודעה על רווחי פייסבוק ברבעון השני של 2013, מארק צוקרברג התייחס ישירות לסקרים שונים אשר מצאו כי חלק גדול מן הצעירים הביעו חוסר שביעות רצון מפייסבוק, במיוחד לעומת רשתות חברתיות אחרות כגון פינטרסט וטוויטר. לפי צוקרברג, שיעור הצעירים שמשתמשים בפייסבוק ורמת המעורבות שלהם בשרות נשארו יציבים במהלך השנה וחצי האחרונות. עוד הוא הוסיף שאם מוסיפים לחישוב גם את אינסטגרם, שנקנתה זה מכבר על ידי פייסבוק, אפשר לראות אפילו עלייה במדדים האלו.

לסיום, צוקרברג התייחס לכך שסקרים רבים מצאו שיש קשר בין חוסר שביעות הרצון לבין הפרסום שהולך ותופס נפח גדול יותר מהתצוגה ברשת החברתית. צוקרברג הודה שאמנם 1 מתוך 20 פרסומים הוא פרסום ממומן (5%), אבל לפי סקרים פנימיים של החברה, לא נצפתה ירידה ברמת שביעות הרצון לעומת קבוצת ביקורת שנחשפה לגרסת של פייסבוק ללא פרסומות. בכל אופן, בפייסבוק מתכוונים לתת יותר דגש על איכות הפרסומת עצמה.

ציונים נמוכים לפייסבוק

מקור: ForSee Results/ACSI 2013

גוגל משפרת את תהליך הגיוס

לכתבה המקורית בכלכליסט

אתר כלכליסט חושף אילו שינויים ביצעה גוגל במהלך הגיוס שלה על מנת להפוך אותו למאיים ודרקוני פחות. השינויים מתמקדים בשלושה תחומים שונים:

  1. ייעול תהליך מיון המועמדים – במקום 20 או 10 ראיונות, מועמד ממוצע עובר כיום חמישה ראיונות בלבד ולכן כיום חלק מן המועמדים מועסקים בחברה תוך פרק זמן קצר יחסית של חודש וחצי בלבד מתאריך הגשת המועמדות עצמה (זאת לעומת שלושה חודשים בעבר).
  2. התגמשות בדרישות ההשכלה – גוגל כבר לא מתחשבת רק בציוני ה – SAT וגיליון הציונים האוניברסיטאי מכיוון שגם שם הבינו כבר שאין בהכרח קשר ישיר בין גובה הציונים לאיכותו של המועמד. כיום ל- 14 אחוז מן העובדים בצוותים מסוימים אין כלל תואר אקדמאי.
  3. ויתור על שאלות יצירתיות – בעבר גוגל הייתה ידועה בשאילת שאלות יצירתיות יתר על המידה כגון “כמה כדורי גולף אפשר להכניס למטוס”. היום כבר שואלים שאלות יותר סטנדרטיות כמו “תן לי דוגמא למקרה שבו פתרת בעיה אנליטית מסובכת”. שאלות כאלו יכולות לשפוך אור על האופן בו המועמד מתנהג בסיטואציה אמיתית ולהסביר מה נחשבת בעינו לבעיה מסובכת.
תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
12 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89826
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88778
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88265
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66900
קידום אתרים
ירון אחר
65096
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
30
קידום אתרים
מיטל אור
25
קידום אתרים
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
63
מדיה חברתית
מיטל אור
53
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
12
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x