חדשות: הנחיה חדשה נגד פוסטים אורחים, שינוי בהצגת ציון האיכות באדוורדס ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות: הנחיה חדשה נגד פוסטים אורחים, שינוי בהצגת ציון האיכות באדוורדס ועוד…

חדשות: הנחיה חדשה נגד פוסטים אורחים, שינוי בהצגת ציון האיכות באדוורדס ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל הופכת את ההמלצה כנגד פוסטים אורחים להנחיה רשמית

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

גוגל עדכנה את הנחיות האיכות שלה למנהלי אתרים והוסיפה התייחסות לפוסטים אורחים בהיקף גדול, תוכן פרסומי (Advertorial) שנכתב תמורת כסף וטקסט קישור עם אופטימיזציית יתר במאמרים או פרסומים חדשותיים (Press Release).

עד כמה שניתן להבין, קישור עם שם הכותב הוא מותר, אך קישור עם מילות מפתח או קישור שיוצא ממאמר ששולם בעבורו כסף הם אסורים (אלא אם כן מסמנים אותם ב – nofollow).

ההנחיות החדשות אינן צריכות להפתיע את כל מי שעוקב אחר הפרסומים האחרונים של גוגל מכיוון שגם מאט קאטס וגם גורמים אחרים בגוגל כמו ג'ון מולר הזהירו מפני שימוש בשיטות כאלו לבניית קישורים.

מודעות Adwords עם אייקונים

לפוסט המקורי בבלוג "יותר כסף מאדסנס"

מה שהתחיל כניסוי במודעות Adwords הפך לשדרוג רשמי של מודעות ה – Adwords (כרגע ברשת המדיה בלבד), שמעתה מציגות את האייקונים של האתר אליו הם מובילות (האייקון מוגדר דרך הקובץ favicon). אתר שאין לו אייקון, ישתמש באייקון ברירת המחדל של כדור הארץ . גוגל טוענים שהדבר מביא לזיהוי טוב יותר של הפרסומת עם המפרסם ולרווחים טובים יותר באתרים המשתתפים בתוכנית Adsense.

icons-ppc

גוגל משנה את האופן בו יוצג ניקוד האיכות של מודעות Adwords

לפוסט המקורי בבלוג Inside Adwords

גוגל הודיעה שהיא משנה את האופן בו מוצג ציון האיכות למודעות Adwords, כך שהוא ישקף בצורה טובה יותר את הקשר שבין הציון המספרי לבין שעור הלחיצות הצפוי, הרלוונטיות של המודעה וחווית הגלישה בעמוד הנחיתה.

למרות שהניקוד עצמו עשוי להשתנות, גוגל מבהירים שלא מדובר בשינוי שישפיע על האופן בו מחושב הניקוד בפועל ולכן גם לא על מיקום המודעות או המחיר פר לחיצה (אלא אם כן המשתמש קבע חוקים ספציפיים לגבי אופי הצגת המודעה בטווח ציונים מסוים).

צוקרברג: לא איבדנו את הצעירים

לפוסט המקורי באתר Marketing Land

בהודעה על רווחי פייסבוק ברבעון השני של 2013, מארק צוקרברג התייחס ישירות לסקרים שונים אשר מצאו כי חלק גדול מן הצעירים הביעו חוסר שביעות רצון מפייסבוק, במיוחד לעומת רשתות חברתיות אחרות כגון פינטרסט וטוויטר. לפי צוקרברג, שיעור הצעירים שמשתמשים בפייסבוק ורמת המעורבות שלהם בשרות נשארו יציבים במהלך השנה וחצי האחרונות. עוד הוא הוסיף שאם מוסיפים לחישוב גם את אינסטגרם, שנקנתה זה מכבר על ידי פייסבוק, אפשר לראות אפילו עלייה במדדים האלו.

לסיום, צוקרברג התייחס לכך שסקרים רבים מצאו שיש קשר בין חוסר שביעות הרצון לבין הפרסום שהולך ותופס נפח גדול יותר מהתצוגה ברשת החברתית. צוקרברג הודה שאמנם 1 מתוך 20 פרסומים הוא פרסום ממומן (5%), אבל לפי סקרים פנימיים של החברה, לא נצפתה ירידה ברמת שביעות הרצון לעומת קבוצת ביקורת שנחשפה לגרסת של פייסבוק ללא פרסומות. בכל אופן, בפייסבוק מתכוונים לתת יותר דגש על איכות הפרסומת עצמה.

ציונים נמוכים לפייסבוק

מקור: ForSee Results/ACSI 2013

גוגל משפרת את תהליך הגיוס

לכתבה המקורית בכלכליסט

אתר כלכליסט חושף אילו שינויים ביצעה גוגל במהלך הגיוס שלה על מנת להפוך אותו למאיים ודרקוני פחות. השינויים מתמקדים בשלושה תחומים שונים:

  1. ייעול תהליך מיון המועמדים – במקום 20 או 10 ראיונות, מועמד ממוצע עובר כיום חמישה ראיונות בלבד ולכן כיום חלק מן המועמדים מועסקים בחברה תוך פרק זמן קצר יחסית של חודש וחצי בלבד מתאריך הגשת המועמדות עצמה (זאת לעומת שלושה חודשים בעבר).
  2. התגמשות בדרישות ההשכלה – גוגל כבר לא מתחשבת רק בציוני ה – SAT וגיליון הציונים האוניברסיטאי מכיוון שגם שם הבינו כבר שאין בהכרח קשר ישיר בין גובה הציונים לאיכותו של המועמד. כיום ל- 14 אחוז מן העובדים בצוותים מסוימים אין כלל תואר אקדמאי.
  3. ויתור על שאלות יצירתיות – בעבר גוגל הייתה ידועה בשאילת שאלות יצירתיות יתר על המידה כגון "כמה כדורי גולף אפשר להכניס למטוס". היום כבר שואלים שאלות יותר סטנדרטיות כמו "תן לי דוגמא למקרה שבו פתרת בעיה אנליטית מסובכת". שאלות כאלו יכולות לשפוך אור על האופן בו המועמד מתנהג בסיטואציה אמיתית ולהסביר מה נחשבת בעינו לבעיה מסובכת.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

שיפורים חשובים בכלי גוגל, אמזון נלחמת בזייפנים ומה המשתמשים חושבים על צ'טבוטים

הנה התשובה הרשמית של גוגל בנוגע להשפעת ה-CTR על דירוג אתרים בעקבות מסמך של גוגל ...

12 תגובות

  1. לגבי ה-guest posts כתבת: "עד כמה שניתן להבין, קישור עם שם הכותב הוא מותר, אך קישור עם מילות מפתח או קישור שיוצא ממאמר ששולם בעבורו כסף הם אסורים (אלא אם כן מסמנים אותם ב – nofollow)"

    מעניין אותי מה הקוראים חושבים על מקרה ספציפי: נניח, קישור לפרופיל גוגל+ על שם הכותב + קישור http ישיר על כתובת האתר (ללא מילות מפתח כאמור) לאחר מסגרת טקסט פרסומי משהו. לכאורה, הקישור השני, לא מכיל מילות מפתח אך האם גוגל לא כתבו בפירוש בסעיף הראשון "פרסום טקסט אשר מעביר PR"?

    • איתי ברנר

      הם מתייחסים ל pr רק אם מדובר על פוסט שניתנה בעבורו תמורה. לכן למעשה החלפת מאמרים גם בלי טקסט עשיר היא אסורה ואולי חשוב להדגיש את זה, כך שנשאר בעצם רק כתיבת פוסט חד כיווני.

      • בסדר, זה עדיין לא אומר שאי אפשר לעשות החלפת קישורים בין 3 אתרים לא?
        1 מקשר ל 2
        2 מקשר ל 3
        3 מקשר ל 1

        בהנחה שגוגל לא יודעים ש 2 מתוך האתרים הם של אותו אדם/חברה, זה יכול להיות בסדר לא?

        • פבל ישראלסקי

          אני חושב שאם אתה יכול לראות כאן את החוקיות, גם גוגל יכולים. החלפות קישורים צריכות להיות יותר מתוחכמות וללא תבנית כלשהי אם רוצים להסוות את זה טוב.

          • אבל הוא בניגוד לגוגל, יודע שהאתרים x,a,z שייכים לו ולכן הוא עוקב אחריהם כל הזמן, בהנחה שגוגל לא יודעים למי הם שייכים, אז למה שתהיה בעיה?
            בהנחה שהתוכן רלוונטי, ולא אתר עפיפונים שמקשר לפוליטיקה
            נכון?

  2. נהדר, היסטרי…
    אני קוראת את ההנחיות ולא יודעת אם לבכות או לצחוק.

    אוקי, אז במקום זאת אשאל, אתם חושבים שזה אומר שיש לנו עדכון חדש וגדול בדרך? כי לא נראה לי שההגבלות האלו מכוסות בפנדה והוא היחיד שעושה עדכונים קבועים כרגע.

  3. לא כ"כ ברור, הרי כשמנתחים קישורים נכנסים לאתרים שממוקמים גבוה, רואים שזה כ מתוך guest posts. מה הכוונה עכשיו, שקישור נכנס ממילה בודדת בלי טקסט נוסף הוא עדיף?
    או שהם בעצם פוסלים הוספת קישורים לטקסט קיים אבל מקורי זה בסדר, ואם אני בתור בעל אתר מפרסם מאמר וממליץ על מישהו שבאמת נראה לי איכותי או שם קישור רלוונטי במילת מפתח, איך הם יודעים אם יש לי קשר איתו, ומה בכלל הבעיה עם זה?
    הרי גוגל כן מסתמכים על קישורים נכנסים בשביל תוצאות אורגניות

    • איתי ברנר

      בעיקרון גוגל רוצים למנוע בנויה יזומה של קישורים, כך שברור שהם יוצאיו הנחיות כנגד הטכניקות הכי פופולאריות בזמן מסוים… זה לא אומר שהן לא עובדות, רק שבעיקרון אסור להשתמש בהן אם לא רוצים לעבור על ההנחיות של גוגל ו (אולי) לקבל עונש.

      • כן, זה ברור,
        אבל יש תחומים (דווקא בין הכי ריווחיים באינטרנט) שם ההנחיות האלו לא כ"כ רלוונטיות. למשל בהימורים ופורנו אי אפשר להשתמש באדוורדס ולשים אדסנס, אלא הקידום הוא עם קישורים ומודעות ממומנות של חברות פרסום אחרות, כך שגוגל לא מרוויחים מהם, ואני רואה בהימורים אתרים מובילים שמקבלים המון קישורים הזויים בלי קשר לא לתוכן ולא לשפה! ופורנו זה בכלל ג'ונגל אולי עכשיו זה קצת ישתנה

        • איתי ברנר

          אפשר לפרסם אתרי הימורים תחת מגבלות מסוימות :

          https://support.google.com/adwordspolicy/answer/176014?hl=en

          והאמת היא שרוב שיטות הקידום באתרים האלו גם כך מסתמכות על קניית קישורים, כך שרוב מי שעוסק בתחום הוא בטווח האפור של הקידום בלאו הכי, ולא מהיום…

          • תודה על הקישור להנחיות, אני בתחום הזה בין היתר.. והאמת היא שקניית הקישורים מתבצעת די במקביל למה שעושים בנישות אחרות, לפי אותם פרמטרים של חוזק, השימוש בטווח האפור כמובן קיים אבל ברוב השפות זה מחזיק את האתר גבוה רק לזמן קצר, אתרי הימורים גדולים שהם קזינו בפני עצמו וגם אתרי אפיליאייט וותיקים משתמשים כמעט רק בקידום "לבן" כי מדובר על סכומי עתק וממש לא שווה להם להסתכן בעונש מגוגל שיעלה להם בהפסדים כבדים. אם אין לך כסף לחכות כמה חודשים עד שנה לקידום "נקי" אז גם אין לך כסף להקים קזינו מלכתחילה:)

          • איתי ברנר

            אני גם מכיר את התחום. מרבית הקידום הוא באמת של אתרי אפלייטס שמקשרים באמצעות Javascript או קישור nofollow לאתר הראשי של הברנד, למרות שיצא לי לראות מקרים שקישרו ישירות ולקחו סיכון לא קטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים