בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מאט קאטס: גוגל לא מתחשבת בלייקים או ציוצים שעמוד מקבל (לפחות כרגע)
בווידיאו השבועי שלו, מאט קאטס נשאל אם לייקים של פייסבוק וציוצים של טוויטר הם חלק מגורמי הדירוג של גוגל. לדברי קאטס, למרות שהם מסוגלים לאנדקס כל עמוד בפייסבוק או ציוץ שזמינים באופן ציבורי ממש כמו כל דף אחר, הם החליטו לוותר על הרעיון לדלות מידע ספציפי יותר מכיוון שבאחד הניסויים שלהם, הם נחסמו לחודש וחצי ומדובר בבזבוז של משאבי המהנדסים שלהם… מעבר לכך, יש שאלות נוספות הנוגעות לפרטיות כמו למשל מקרים בהם יש קשר מסוים בין בעל ואישה ברשת חברתית שלאחר מכן החליטו לנתק את הקשר עקב גירושין, התעללות וכו’, ולכן גוגל עשוי להציג בטעות סטטוס לא נכון אודות השניים.
למעשה ,קאטס מודה שבגלל שהם רק מלקטים נתונים מהרשת ולא יכולים לראות את כל הרשת בזמן אמת כל הזמן, הם מאוד מוגבלים בניתוח של רשתות חברתיות שלא נמצאות בשליטתם. עם זאת, הוא מדגיש את מה שהרבה מאוד מקדמי אתרים כבר ציינו בסקרים שונים : אתר אינטרנט שמקבל המון התייחסויות ברשתות חברתיות, כנראה גם יקבל הרבה מאוד קישורים, אבל מדובר כאן על קורלציה (מתאם) ולא על סיבתיות.
לסיום, קאטס מביע את דעתו שבעוד עשר שנים מרבית המשתמשים ברשת לא יהיו יותר אנונימיים ובעצם אפשר לראות בכך רמז לכך שגוגל תמשיך לפתח את כל עניין ה-Authorship בדגש על מובילי דעה.
האם העדכון האלגוריתמי הבא של גוגל יהיה כנגד פוסטים אורחים?
לפוסט המקורי בבלוג של מאט קאטס
ההמלצה של בכירים בגוגל (וביניהם גם ג’ון מולר) כנגד שימוש בפוסטים אורחים על מנת לבנות קישורים היא אולי לא דבר חדש, אבל זו הפעם הראשונה בה מישהו בגוגל יוצא איתה כנגדה באופן ישיר בפוסט אישי : החידוש אותו קאטס מדגיש כאן הוא שבניגוד לעבר, אז פוסטים אורחים היו באמת בעלי ערך מוסף לגולש, היום הם במקרים רבים עוד צורה אחת מיני רבות להשיג קישורים לגיטימיים (לכאורה) בקלות, ובמיוחד אם הם נכתבים תוך כדי קבלת תשלום (או “תרומה”) שמועברים לבעל האתר אצלו מפורסם הפוסט.
מכיוון שהפוסט של קאטס עורר לא מעט תגובות, הוא טרח לציין בתוספת מאוחרת (Postscript) שהוא פנה בעיקר אל אנשי ה – SEO ולא אל אתרים שמקבלים במשך שנים פוסטים איכותיים מכותבים שונים. עם זאת, יש הרבה אנשים שראו בהכרזה הזו צעד מכוון שמטרתו להכשיר את הקרקע לעדכון הבא של פינגווין (או שם של חיה אחרת לפי בחירתכם…) בו גוגל תתמקד גם בקישורים שמנסים להתחזות לקישורים איכותיים, אך הם למעשה קישורים באיכות נמוכה שפשוט יוצאים מתוך דומיין איכותי יחסית…
בית המשפט הגרמני מורה לגוגל להסיר תמונות פרובוקטיביות בטענה של פגיעה בפרטיות
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
האם מנוע חיפוש התמונות של גוגל עוזר להפצה של תמונות שנויות במחלוקת כאשר הוא מציג אותן בתוצאות החיפוש שלו? אם תשאלו את בית המשפט הגרמני, התשובה חיובית : בכתב התביעה המקורי שהוגש בנובמבר 2013, נשיא איגוד הפורמולה 1 לשעבר, מקס מוסלי, דרש מגוגל להסיר תמונות פרובוקטיביות בהן הוא נראה משתתף במסיבת מין…
גוגל טענה אז שהיא לא אחראית לצנזור תמונות ברשת, אך בכל זאת פעלה על מנת להסיר כמה שיותר תמונות עליהן מוסלי התריע בפניה. עם זאת, לדברי גוגל, המשך בניית פילטר מיוחד לסינון תמונות שכאלו מהווה תקדים מסוכן הפוגע בחופש הגישה למידע. בית המשפט הגרמני טוען לעומת זאת שבמקרה זה, הפגיעה במרחב האישי של מוסלי היא חמורה יותר ולמרות שגוגל לא צילמה את התמונות עצמן, היא אחראית במידה רבה להמשך ההפצה שלהן…
בכל אופן, לפי הדיווח של רוטרייס, גוגל מתכוונת לערער על ההחלטה ורואה בדרישה של בית המשפט תקדים שיכול להשפיע לרעה גם על ספקיות האינטרנט שייאלצו לבחון היטב כל שבב מידע העובר דרכן או מאוחסן בשרתיהן, וזאת בניגוד לחוק האירופאי.
פייסבוק למנהלי דפים: אל תסתמכו רק על טקסט
לפוסט המקורי מחדר החדשות של פייסבוק
בפוסט מעט יוצא דופן, מתריע מנהל הדירוג והניוזפיד של פייסבוק, כריס, טוריטזין בפני בעלי דפים שהם עלולים לראות ירידה בחשיפה לסטאטוסים טקסטואליים של העמודים שלהם. הסיבה לכך היא שבמבחנים פנימיים של פייסבוק, נמצא אמנם שסטאטוסים טקסטואליים מחברים מדרבנים את חבריהם לכתוב יותר, אבל כאשר אלו מגיעים מעמודים, האפקט הוא שונה.
טוריטזין ממליץ לבעלי דפים להתחיל להשתמש מעתה בסוגי סיפורים נוספים, כולל אפשרות השיתוף הייעודית לקישורים במקום להדביק קישור אל תוך הטקסט בסטטוס עצמו. הסיבה לכך היא שבאופן זה הקישור עצמו מקבל יותר נפח וניתן לראות גם את תיאור העמוד ופרטים אודות מי שכתב אותו:
גם ביל גייטס יכול להיות ויראלי…
כל וותיקי הרשת בוודאי זוכרים שבשנות התשעים לא היה ניתן כמעט לגלוש יותר מעשר דקות בלי להיתקל בבדיחה מרושעת אחת או יותר על חשבונו של ביל גייטס, מנכ”ל ומייסד מיקרוסופט. מאז עברו כבר שני עשורים, ואם שאלתם את עצמכם מתי גייטס יהפוך להיות “מגניב” באופן רשמי, כנראה שזה הרגע: עם כמעט מיליון צפיות בערוץ היו-טיוב של ג’ימי פאלון וכנראה הרבה יותר צפיות ב-Live, גייטס בוודאי יכול לחכוך את ידיו בהנאה ולדעת שהוא כנראה הצליח לתפוס שתי ציפורים במכה אחת : גם להסיר מעליו את הקללה וגם לקבל חשיפה עצומה לפרויקט הפילנתרופי החדש שלו.