גוגל לא תתחשב בלייקים וציוצים, פוסטים אורחים הם הספאם החדש ועוד... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל לא תתחשב בלייקים וציוצים, פוסטים אורחים הם הספאם החדש ועוד…

גוגל לא תתחשב בלייקים וציוצים, פוסטים אורחים הם הספאם החדש ועוד…

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מאט קאטס: גוגל לא מתחשבת בלייקים או ציוצים שעמוד מקבל (לפחות כרגע)

בווידיאו השבועי שלו, מאט קאטס נשאל אם לייקים של פייסבוק וציוצים של טוויטר הם חלק מגורמי הדירוג של גוגל. לדברי קאטס, למרות שהם מסוגלים לאנדקס כל עמוד בפייסבוק או ציוץ שזמינים באופן ציבורי ממש כמו כל דף אחר, הם החליטו לוותר על הרעיון לדלות מידע ספציפי יותר מכיוון שבאחד הניסויים שלהם, הם נחסמו לחודש וחצי ומדובר בבזבוז של משאבי המהנדסים שלהם… מעבר לכך, יש שאלות נוספות הנוגעות לפרטיות כמו למשל מקרים בהם יש קשר מסוים בין בעל ואישה ברשת חברתית שלאחר מכן החליטו לנתק את הקשר עקב גירושין, התעללות וכו', ולכן גוגל עשוי להציג בטעות סטטוס לא נכון אודות השניים.

 למעשה ,קאטס מודה שבגלל שהם רק מלקטים נתונים מהרשת ולא יכולים לראות את כל הרשת בזמן אמת כל הזמן, הם מאוד מוגבלים בניתוח של רשתות חברתיות שלא נמצאות בשליטתם. עם זאת, הוא מדגיש את מה שהרבה מאוד מקדמי אתרים כבר ציינו בסקרים שונים : אתר אינטרנט שמקבל המון התייחסויות ברשתות חברתיות, כנראה גם יקבל הרבה  מאוד קישורים, אבל מדובר כאן על קורלציה (מתאם) ולא על סיבתיות.

לסיום, קאטס מביע את דעתו שבעוד עשר שנים מרבית המשתמשים ברשת לא יהיו יותר אנונימיים ובעצם אפשר לראות בכך רמז לכך שגוגל תמשיך לפתח את כל עניין ה-Authorship בדגש על מובילי דעה.

האם העדכון האלגוריתמי הבא של גוגל יהיה כנגד פוסטים אורחים?

לפוסט המקורי בבלוג של מאט קאטס

ההמלצה של בכירים בגוגל (וביניהם גם ג'ון מולר) כנגד שימוש בפוסטים אורחים על מנת לבנות קישורים היא אולי לא דבר חדש, אבל זו הפעם הראשונה בה מישהו בגוגל יוצא איתה כנגדה באופן ישיר בפוסט אישי : החידוש אותו קאטס מדגיש כאן הוא שבניגוד לעבר, אז פוסטים אורחים היו באמת בעלי ערך מוסף לגולש, היום הם במקרים רבים עוד צורה אחת מיני רבות להשיג קישורים לגיטימיים (לכאורה) בקלות, ובמיוחד אם הם נכתבים תוך כדי קבלת תשלום (או "תרומה") שמועברים לבעל האתר אצלו מפורסם הפוסט.

מכיוון שהפוסט של קאטס עורר לא מעט תגובות, הוא טרח לציין בתוספת מאוחרת (Postscript) שהוא פנה בעיקר אל אנשי ה – SEO ולא אל אתרים שמקבלים במשך שנים פוסטים איכותיים מכותבים שונים. עם זאת, יש הרבה אנשים שראו בהכרזה הזו צעד מכוון שמטרתו להכשיר את הקרקע לעדכון הבא של פינגווין (או שם של חיה אחרת לפי בחירתכם…) בו גוגל תתמקד גם בקישורים שמנסים להתחזות לקישורים איכותיים, אך הם למעשה קישורים באיכות נמוכה שפשוט יוצאים מתוך דומיין איכותי יחסית…

בית המשפט הגרמני מורה לגוגל להסיר תמונות פרובוקטיביות בטענה של פגיעה בפרטיות

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

האם מנוע חיפוש התמונות של גוגל עוזר להפצה של תמונות שנויות במחלוקת כאשר הוא מציג אותן בתוצאות החיפוש שלו? אם תשאלו את בית המשפט הגרמני, התשובה חיובית : בכתב התביעה המקורי שהוגש בנובמבר 2013, נשיא איגוד הפורמולה 1 לשעבר, מקס מוסלי, דרש מגוגל להסיר תמונות פרובוקטיביות בהן הוא נראה משתתף במסיבת מין…

גוגל טענה אז שהיא לא אחראית לצנזור תמונות ברשת, אך בכל זאת פעלה על מנת להסיר כמה שיותר תמונות עליהן מוסלי התריע בפניה. עם זאת, לדברי גוגל, המשך בניית פילטר מיוחד לסינון תמונות שכאלו מהווה תקדים מסוכן הפוגע בחופש הגישה למידע. בית המשפט הגרמני טוען לעומת זאת שבמקרה זה, הפגיעה במרחב האישי של מוסלי היא חמורה יותר ולמרות שגוגל לא צילמה את התמונות עצמן, היא אחראית במידה רבה להמשך ההפצה שלהן…

בכל אופן, לפי הדיווח של רוטרייס, גוגל מתכוונת לערער על ההחלטה ורואה בדרישה של בית המשפט תקדים שיכול להשפיע לרעה גם על ספקיות האינטרנט שייאלצו לבחון היטב כל שבב מידע העובר דרכן או מאוחסן בשרתיהן, וזאת בניגוד לחוק האירופאי.

פייסבוק למנהלי דפים: אל תסתמכו רק על טקסט

לפוסט המקורי מחדר החדשות של פייסבוק

בפוסט מעט יוצא דופן, מתריע מנהל הדירוג והניוזפיד של פייסבוק, כריס, טוריטזין בפני בעלי דפים שהם עלולים לראות ירידה בחשיפה לסטאטוסים טקסטואליים של העמודים שלהם. הסיבה לכך היא שבמבחנים פנימיים של פייסבוק, נמצא אמנם שסטאטוסים טקסטואליים מחברים מדרבנים את חבריהם לכתוב יותר, אבל כאשר אלו מגיעים מעמודים, האפקט הוא שונה.

טוריטזין ממליץ לבעלי דפים להתחיל להשתמש מעתה בסוגי סיפורים נוספים, כולל אפשרות השיתוף הייעודית לקישורים במקום להדביק קישור אל תוך הטקסט בסטטוס עצמו. הסיבה לכך היא שבאופן זה הקישור עצמו מקבל יותר נפח וניתן לראות גם את תיאור העמוד ופרטים אודות מי שכתב אותו:

סטטוס בפייסבוק

גם ביל גייטס יכול להיות ויראלי…

לאתר gatesletter.com

כל וותיקי הרשת בוודאי זוכרים שבשנות התשעים לא היה ניתן כמעט לגלוש יותר מעשר דקות בלי להיתקל בבדיחה מרושעת אחת או יותר על חשבונו של ביל גייטס, מנכ"ל ומייסד מיקרוסופט. מאז עברו כבר שני עשורים, ואם שאלתם את עצמכם מתי גייטס יהפוך להיות "מגניב" באופן רשמי, כנראה שזה הרגע: עם כמעט מיליון צפיות בערוץ היו-טיוב של ג'ימי פאלון וכנראה הרבה יותר צפיות ב-Live, גייטס בוודאי יכול לחכוך את ידיו בהנאה ולדעת שהוא כנראה הצליח לתפוס שתי ציפורים במכה אחת : גם להסיר מעליו את הקללה וגם לקבל חשיפה עצומה לפרויקט הפילנתרופי החדש שלו.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

13 תגובות

  1. בקשר למלחמה בפוסטים אורחים:
    על זה מבוסס חצי מהקידום שלי.
    נשמע די מפחיד
    הקידום אתרים האורגני הולך ונהיה בלתי אפשרי

    • בעצם אפשר להגיד שכל הבלוג הזה מורכב מפוסטים אורחים ואפילו הפוסט הספציפי הזה הוא סוג של פוסט אורח. האם מתוכננים שינויים בבלוג?

      • איתי ברנר

        זה מאוד לא מדויק בדיוק בגלל מה שקאטס כתב בסוף : רוב הפוסטים כאן הם מקיפים מאוד ולא נכתבים כלאחר יד. אפילו כשאני מפרסם פוסט מעבר לפינת חדשות, אני ופבל עוברים עליו לפחות 2-3 פעמיים לפני שהוא מתפרסם כדי לראות שבאמת יש בו את כל מה שחשוב על הנושא מכל הכיוונים.

        שנית, למרות שהקישורים בחתימה של הכותב הם dofollow, הם בדרך כלל קישורי ברנד שמשפיעים על הדירוג של האתר בעיקר על שמו שלו, בניגוד לרוב הקישורים עליהם קאטס מדבר שהם קישורים עשירים במילות מפתח.

        דבר שלישי, רבים וטובים עדיין משתמשים בטכניקות האלו כי הם הרע במיעוטו. קשה לדעת מה יקרה ביום שאחרי, למרות שכבר עכשיו יש לא מעט מקדמי אתרים שפועלים הרבה על Branding ומיתוג שלא בהכרח מעביר מיץ קישורים.

        • הי איתי,
          מקווה שלא פירשת את התגובה שלי כסוג של זילזול בתכנים שלכם, כי זאת ממש לא הייתה הכוונה.
          כמו כן לא קראתי את הפוסט המקורי של קאטס אז לא הייתי מודע להסתייגויות שהעלית.
          אבל כאן אתה פותח מקום לשאלה חדשה: איך גוגל ידע להעריך פוסטים "רציניים" או כאלה שהושקע בהם הרבה זמן לבין כאלה שנותנים מידע סתמי או פחות איכותי? אורך של פוסט הוא לא מדד לאיכות וגם מדדים חברתיים הם יותר אינדקציה לגודל הקהל של האתר מאשר לאיכות התוכן

          • איתי ברנר

            לא חשבתי שזלזלת, כי לקחתי בחשבון שאולי לא הדגשתי מספיק את הנקודה שהוא מדבר על פוסטים שכל מיני אנשים שולחים לו במייל… בכל מקרה, זו באמת שאלה חשובה, ובמיוחד שקאטס בעצמו קצת סותר את עצמו, כי מהדוגמאות שהוא מביא, אפשר להבין שהן לא היו עוברות את המסנן של פנדה כבר לפני שנתיים….

  2. קל מאד לגוגל לחשוף פוסט אורח שנועד רק לתחמון המערכת, והוכחתי זאת לא מעט פעמים בעבר: פוסט אורח "טבעי" מקשר, אם בכלל, לאתר של מחבר הפוסט, או לפוסטים שהוא כתב באתרים אחרים, או לפוסטים של מחברים אחרים. פוסט אורח "שאיננו טבעי", וראוי לעונש, מוציא קישורים לאתרי הלקוחות (!) של מחבר הפוסט, או לאתרי הלקוחות של מי שהזמין אצלו את כתיבת הפוסט.

    מפתיע מאד שזה לא היה מובן מיד למי שמצאו בזמנו בשתילת פוסט אורח פתרון קסם למצוקת הקישורים.

    • איתי ברנר

      לפי מה שאתה אומר, גוגל צריך לפסול כל קישור שיש לו אנקור טקסט עשיר במילות מפתח כקישור לא טבעי מכיוון שאם הייתי רוצה לתת לעצמי קרדיט, הייתי בוחר בשם שלי או בשם החברה שלי (אלא אם כן שם המותג שלי בעצמו כולל מילות מפתח)….

      • חשוב לדייק – גוגל אכן פוסל להערכתי כל קישור שיוצא מפוסט אורח ונכנס לאתר של לקוח, גם אם טקסט העוגן איננו עשיר במילות המפתח של אתר הלקוח. הרי סיפרת שאתה ופבל גם מוחקים קישורים כאלה!

        מאידך, כפי שכתבתי מעלה, פוסט אורח "טבעי" מקשר, אם בכלל, לאתר שמציג את מחבר הפוסט, או לפוסטים שהוא כתב באתרים אחרים, או לפוסטים של מחברים אחרים שעם דעותיהם הוא מסכים או לא מסכים.

        • איתי ברנר

          אוקי – ואיך לדעתך גוגל יכול להבדיל בין פוסט אורח שנועד לצרכי קידום ובין כזה שלא? הרי יכול להיות מצב שבו אני מקשר מתוך הפוסט לאתר הבית שלי מבלי שטרחתי לספר לגוגל שאני כותב בשני האתרים במקביל דרך תג ה – Authorship (למרות שזה תמיד רעיון טוב לאור השינויים האחרונים בגוגל…)

          • איתי, גוגל לא צריכים להבדיל בין פוסט אורח שנועד לצרכי קידום לבין פוסט אורח שנועד רק להחכים את קוראיו, אם כי גם זה פשוט למדי, כפי שהראיתי בתגובות הקודמות. די להם להבחין באתר של לקוח שמקבל עכשיו קישורים נכנסים על פי האופנה הרווחת בקרב מקדמי האתרים מזה שנתיים – קישורים מפוסטים אורחים – ואז להעניש את האתר ולהעיף אותו מצמרת תוצאות החיפוש.

  3. על עונש אפשרי, כפי הנראה על ידי הרצה אחרונה של "פינגווין", בגין הוצאת קישורים לאתר המקודם מפוסטים אורחים, קראו את הדיון המתנהל ב-https://www.askpavel.co.il/qa/12636#a12649.

  4. שלום לכולם לדעתי פוסטים חיצוניים עם קישורים נכנסים לאתר אף פעם לא היו חלק מקידום הם אולי מקור להביא תנועה לאתר אבל קידום מתרכז בבניית אתר טוב עם חומר רב אתר שמוביל בתחומו אשר יקבל קישורים לבד ללא חיפוש אחריהם, דוגמא ynet ואתרים דומים, גם פרסום באתרי מאמרים גורם נזק בכך שאתרים אלו מתחרים על מיקומים עם התוכן שהעלו גולשים לצורך קידום

  5. מור שלטים, אני מסכים עם שתי הטענות, ומבקש להוסיף שמי שמקליק על הקישור שבחתימה של פוסט אורח, מצפה להגיע לדף אינטרנט שמתאר את מחבר הפוסט, ולא לאתר הלקוח שהוא רוצה לקדם. האכזבה מקבלת ביטוי באיתותים לגוגל להוריד את ציוני הרלוונטיות, גם של הדף באתר
    שמציג את הפוסט וגם של הדף באתר הלקוח. ואם הקישור לאתר הלקוח יוצא מתוך טקסט הפוסט, דרושה סיבה טובה, שמנוסחת בכשרון, כדי לשכנע את הקורא להשתמש בקישור.

    בנושא אתרי המאמרים, אני רוצה להעיר שהסיבה לנזק שהם גורמים היא לא העובדה שהם מתחרים באתרים לגיטימיים, כי אינני זוכר שנתקלתי ב"מאמרים" מאתרי "מאמרים" שאיש לא קורא, בצמרת תוצאות החיפוש של מרבית ביטויי החיפוש, גם לפני "פנדה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים