עדכוני שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהבלוגספירה [18.3.11]

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט

בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. הרשם לעדכונים וקבל את הידיעות ישירות למייל

  • מיקרוסופט זונחת את Live Spaces לטובת WordPress באופן סופי (Guardian) – לפי דיווח של הגארדיין , מיקרוסופט התחילה למחוק את תכני הבלוגים בשרות Live Spaces ביום רביעי השבוע. מיקרוסופט הציעה לכל המשתמשים לעבור ל-wordpress.com. מכיוון שבוורדפרס.קום לא הייתה שום הכרזה על תוספת גדולה במיוחד של משתמשים, מניחים בגארדיין שחלק גדול מהבלוגים (כ – 7 מיליון בסך הכול לפי ההערכות) היו בלוגים מתים או ספאם.
  • Ezine מקשיחים את הדרישות מכותבי מאמרים (CreativeMinds) – לאחר הנפילה הגדולה והמתוקשרת בנפח התעבורה, אתר המאמרים הידוע מקשיח את הדרישות מכותבי מאמרים ודורש מהם לכתוב מינימום 400 מילים. בנוסף, צפיפות יתר של מילות מפתח (גם כאלו שבעצם מורכבים ממילה אחת) תגרור הודעת שגיאה. לבסוף, עדיף שהמאמרים יכללו חומר מקורי המבוססים על ניסיונו של הכותב, מחקרים וניתוחים. אם זה נשמע לכם דומה מדי לרשימת הדרישות של אלגוריתם פנדה (למעט מספר המילים), זה כנראה לא מקרי…
  • פייסבוק אוסרת שימוש במילות מפתח ומעצבנת את המפרסמים (All Facebook) – פייסבוק בודקת אפשרות להגביל את המפרסמים המעלים מודעות לקטגוריות רחבות בלבד ולאסור עליהם להשתמש במילות מפתח מורכבות. הצעד כבר גרר לא מעט תלונות וההערכה היא שהוא עלול לפגוע קשות במפרסמים הקטנים מכיוון שעל כל קטגוריה יתחרו יותר מפרסמים (קשה יותר יהיה למצוא נישות). בנוסף לכך, מספר מפתחי אפליקציות דיווחו כי התבקשו להסיר מודעות Adsense של גוגל מתוך האפליקציות שלהם בפייסבוק. גוגל לא חידשו את החתימה על תנאי השימוש המיועדים לספקי פרסום בפלטפורמות פייסבוק, וקרוב למדי להניח שזו הסיבה לכך.
  • עדכון לאפליקציית החיפוש של גוגל באייפון (140) – גוגל עדכנה את אפליקציית החיפוש שלה עבור משתמשי האייפון. הגרסה החדשה מאפשרת לדפדף יותר בנוחות בין עמודים ולבחור אפשרויות חיפוש, היא גם מקשרת לשירותי הענן של גוגל כגון Gmail ודוקס. למעט Gmail, השירותים לא נמצאים בתוך האפליקציה, אלא פותחים את הדפדפן במכשיר.

  • המטרה הבאה של גוגל: דומיינים עם מילות מפתח עשירות? (SEO Round Table) – האתר מדווח כי זו כבר הפעם השנייה בה מאט קאטס אומר שהם בודקים כיצד לטפל באתרים המדורגים גבוה בעיקר בגלל מילות המפתח בדומיין שלהם. הפעם הקודמת הייתה באחד הכנסים של PubCon. אגב, ההמלצה האישית של קאטס היא לבדוק האם לא כדאי לכלול בדומיין דווקא שם קליט ופחות מטורגט למילות מפתח, אבל כזה שיהיה קל לזכור ויהפוך בסופו של דבר לסוג של Brand בפני עצמו. מעניין לציין שלפני קצת יותר מחצי שנה ראינו כאן בארץ עדכון דומה בגוגל ישראל שכנראה נועד להפחית את הדירוג של דומיינים אשר כללו מילות מפתח בעברית, אך במקרים רבים לא היה בהם הרבה תוכן (למרות שעדיין רואים פה ושם אתרים כאלו שמדורגים במיקומים טובים).

  • שוחררה הגרסה הסופית של אינטרנט אקסלפורר 9 (IE Blog) – הגרסה החדשה של Internet Explorer תומכת ב-39 שפות שונות כולל עברית וממותגת תחת הסלוגן והאתר Beauty of the Web. הגרסה החדשה מתמקדת בארבע נקודות: נקי, מהיר, בטוח ונוח לתפעול (Interoperable), ומבטיחה לנצל עד תום את אפשרויות האצת החומרה של  HTML5. הגרסה החדשה אינה תומכת ב – Windows XP ודורשת שידרוג ל – Vista או Windows 7. בהקשר הזה, השמועות ברשת גורסות שהגרסה הסופית של פיירפוקס 4 תראה אור כבר בשבוע הבא (ה-22 למרץ).
  • SEOmoz  רוצים שתעזרו להם לבדוק את הכוח של טוויטים וריטוויטים (SEOmoz) – לפני מספר חודשיים SEOMoz דיווחו שלפי ניסוי שלהם, לקישורים בתוך טוויטים הייתה השפעה על תוצאות החיפוש האורגניות. לעומת זאת, בכנס SMX West , מאט קאטס ואמית סנגל סתרו את המסקנות האלו וטענו שאין באלגוריתם שום סיגנל כזה. אז נזכרו ב– SEOmoz שבאותו פוסט היסטורי שעסק בסיגנלים חברתיים גורם מסוים בגוגל דווקא כן ציין זאת במפורש.
    אז עכשיו אחת מהכותבות ב– SEOmoz  עם השם האטרקטיבי למדי Jennifer Sable Lopez, החליטה לבדוק אם תוכל לדרג את עמוד הפרופיל שלה על הביטוי Jennifer Lopez… היא מבקשת שתיצרו טוויטים אשר יפנו לעמוד שלה ואפילו מצרפת כפתור מיוחד שיקצר עבורכם את הדרך.

נתקלתם בעוד ידיעות מעניינות בתחום השיווק באינטרנט או בבלוגים ואתרים שאנחנו לא מכירים? אתם מוזמנים לעדכן אותנו כדי שנוסיף אותן לעדכונים השבועיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99458
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.