חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (12.5.12)

איתי ברנר

בשבוע שעבר לא העלנו עדכון , אבל בתור פיצוי, העדכון הזה הולך להיות עמוס למדי עם לא מעט ידיעות שקשורות באופן לא ממש מפתיע לגוגל.

החיפוש הסמנטי של גוגל רוקם עור וגידים (Tech Radar)

גוגל הודתה כי הוא בוחנת עוד שינוי דרסטי לתוצאות החיפוש והוול סטריט ג’ורנל לא הגזים כשדיווח על כך לראשונה לפני כמה חודשים. החיפוש החדש יציג לא רק קישורים, אלא גם עובדות. כל עובדה תהיה משויכות לישות מוגדרת, כך שאם הגולש יחפש מידע על שחקן קולנוע מסוים, הוא יקבל עליו מידע מקוצר בסגנון הכתיבה העובדתי של ויקיפדיה. למעשה, בדוגמה שנתפסה בטעות על ידי אתר Ask Jeeves, מופיע מידע על השחקן המנוח Howard Carter בצירוף קישור לדף שלו בויקיפדיה.  דוגמה אחרת שנתפסה היא של להקת החיפושיות. בדוגמה זו מופיעה גם דיסקוגרפיה ורשימת שירים מקוצרת.

ההנחה היא כי חיפוש סמנטי מלא של גוגל שיבין כמעט כל הקשר לשוני בשאילתא, עלול יהיה להוות איום על אתרי מעריצים ובלוגים המוקדשים לנישות ספציפיות מהם נלקח המידע העובדתי. מכיוון שבדרך כלל לא ניתן לתבוע על פרסום מידע עובדתי שלא מוגן בזכויות יוצרים, ההפסד עצמו יהיה כולו של בעלי האתרים למרות שגוגל תקשר אליהם.

53 שינויים של גוגל לחודש אפריל (Inside Search)

גם בלי העדכון החודשי של גוגל בבלוג החיפוש שלה, חודש אפריל היה אחד החודשים היותר אינטנסיביים מבחינת שינויי אלגוריתמים, אך תמיד כדאי להסתכל במידע הרשמי אותו גוגל מספקת. החודש, בולטת המגמה של גוגל להמשיך ולדלל את הנפח של אתרים בעלי איכות תוכן נמוכה בתוצאות החיפוש באופניים נוספים.

זיהוי מיקום לעמודים בודדים – גוגל תמיד מנסה לקשר בין אתר מסוים למדינה אותה הוא מייצג, אבל לא ברמת הדף הבודד. השיפור הנוכחי יאפשר לזהות עמודים בודדים כמשויכים למדינה או שפה מסוימת, והוא צפוי להשפיע בעיקר על אתרי תוכן גולשים.

תיקון באג הקשור לאנקור של הקישור – שוב, גוגל לא מציינת שום מידע נוסף.

פחות מדי או יותר מדי דומיינים – מזה יותר משנה, גוגל מציגה עד שבע תוצאות מאותו דומיין בתוצאות, אך במקרים רבים, מדובר בקצת יותר מדי. השיפור הזה ינסה לאזן קצת את המצב בחזרה, מה שבוודאי ישמח את בעלי אתרי האפלייטס.

“ניקוד” של מילות מפתח בעמודים – העדכון הזה משפר את הדרך בה גוגל נותן מדד מספרי למילות מפתח המופיעות בעמוד מסוים, כנראה שהוא נועד לטפל בצפיפות יתר שלהן.

מידע טרי יותר – מדובר במספר שינויים שנועדו לשפר את טריות המידע המוצג. עם זאת, אתרים בעלי תוכן ירוד יופיעו דווקא פחות, גם אם התוכן יהיה חדשותי.

חיפושים עוקבים – שיפור שנועד לזהות טוב יותר את כוונת החיפוש הנוכחי שלכם באמצעות החיפושים הקודמים אותם ערכתם.

כותרות אלטרנטיביותגוגל מודה בחצי פה שהיא אכן מציגה לפעמיים כותרות אחרות מתגית ה – TITLE של האתר, אך כעת התהליך יהיה אפקטיבי יותר ויגזול פחות משאבי מערכת. שינוי דומה אחר אמור להציג כותרות אינפורמטיביות ותמציתיות יותר.

איות – גוגל מרחיבה את תיקוני האיות האוטומטים (בה מוצגות התוצאות למונח המתוקן) לשפות נוספות וגם לשאילתות ארוכות יותר. בנוסף, אם אין הבדל בתוצאות בין שתי הגרסאות, גוגל לא יציג את הקישור “האם התכוונת ל…?”.

בנוסף לכך, יהיו פחות השלמות אוטומטיות המובילות לאתרים בעלי תוכן באיכות נמוכה.

שיפורים לאינדקס – גודלו של האינדקס הכללי של גוגל גדל ב – 15%. בנוסף, בוצעו מספר שינויים לקצב בו מתעדכנים מסמכים מסוימים (לא כל סוגי התוצאות מתעדכנות בהכרח באותו קצב). מעבר לכך, גם שליפת התוצאות נעשתה מהירה יותר ופחות בזבזנית במשאבים.

שיפורים ל – Sitelinks – במקרה של Sitelinks רחבים במיוחד (Megasitelinks), ה – Sitelinks  הקטנים יותר יצטרכו לעמוד בציון איכות מינימאלי כדי להופיע.  גם קצב הרענון של ה – Sitelinks שופר.

מידע סמכותי יותר – גוגל שיפרו את הסיגנל שנועד להציג תוצאות סמכותיות יותר. לאחר עדכון פינגווין, נשמעו מספר טענות על כך שאתרים סמכותיים הופיעו במקומות בולטים גם אם המידע בהם היה מיושן . הפרשנות שלנו היא שנראה כי גוגל עוד לא מצאה בדיוק את האיזון בין סמכות לטריות.

הפוסט המקורי של גוגל כולל גם מספר שינויים ספציפיים לאירועי ספורט באמריקה ולשפות ספציפיות (לא עברית).

קאטס מגיב לפינגווין וקידום אתרים שלילי (Search Engine Land)

אתר Search Engine Land  אסף את כל השאלות המטרידות של מקדמי האתרים לאחר פינגווין והפנה אותם ישירות למאט קאטס. התשובות לא תמיד אינפורמטיביות ואפילו מקוממות באדישותן , אבל עדיין מעניינות :

קודם כל – קאטס אומר שמבחינת גוגל, פינגווין אכן שיפר את תוצאות החיפוש ולכן נחשב להצלחה.

על התוצאות המשונות – קאטס טוען שחלק מהתופעות האלו לא קשורות לפינגווין והסיפור עם האתר הרשמי של ויאגרה שלא הופיע בתוצאות החיפוש, היה קיים כבר קודם.

על זיהוי שגוי – גוגל טוענת שיש פחות תלונות מוצדקות של בעלי אתרים שטוענים שנפגעו שלא בצדק ורוב אלו שנפגעו אכן היו “ספאמרים”.

ספאם שעובר את הפילטר – דווקא אתרי ספאם החלו להופיע במקומות גבוהים יותר. קאטס טוען ששום אלגוריתם לא מושלם ודווקא ההתמקדות באתרי ספאם טהורים שאין לגביהם ספק, גורמת לכך שחלק מהם מצליחים לחדור את הפילטר

איך אפשר להשתקם מהעדכון? רוב הנפילות של אתרים מקורן בבניית קישורים בעייתית. קאטס טוען שאפשר לנקות את האתרים האלו והוא נותן דוגמה לשני קטעי וידאו שפרסם בעבר בערוץ שלו ביו-טיוב : אחד עוסק בעונשים קבועים מגוגל והשני בנקיטת ענישה ידנית נגד אתרי ספאם. לסיכום הוא אומר , “עשו מה שאתם יכולים”.

עדכון מאגר הנתונים של פינגווין – כפי שכבר חשדנו, גם מאגר הנתונים של פינגווין לא מתעדכן באופן שוטף, אלא בפעימות, ממש כמו בפנדה. קאטס לא אומר אם פינגווין יכול להשפיע על כל האתר בבת אחת, אבל ב – SEL חושדים שכן, וגם בארץ נצפו דוגמאות של אתרים שנפגעו בהרבה מאוד שאילתות בבת אחת. לסיום, קאטס טוען שאם שום דבר לא עוזר, יכול להיות שהאתר שרוף וצריך לבנות אחד חדש…

SEO שלילי – טענה ששוטפת את סצנת קידום האתרים לאחרונה היא שקל הרבה יותר לפגוע במתחרים. קאטס טוען שעדיין מדובר במקרים יוצאי דופן ונדירים למרות ההתראות על קישורים לא טבעיים שמנהלי אתרים החלו לקבל. חלק מההודעות האלו, טוען קאטס, מקורן בענישה אלגוריתמית וענישה ידנית שלא נחשפו עד כה. הוא סירב לדון במקרים ספצייפים.

האם בינג יוביל את חווית האינטרנט המלאה בקינקט? (The Verge)

תוסף הקינקט לקונסולת האקס בוקס של מיקרוסופט מאפשר לא רק לתפעל את הקונסולה עם תנועות ידיים, אלא גם להפנות הוראות קוליות לממשק המשתמש ולמנוע החיפוש הפנימי שהוא גרסה מצומצמת יותר של בינג.

שמועות גורסות כי העדכון הבא של הקונסולה יכלול גרסה מיוחדת של Internet Explorer 9 שלמעשה תפתח אותה לגלישה מלאה באינטרנט (כיום ניתן לגלוש רק דרך אפליקציות ספציפיות למספר מועט של אתרים). בהתאם לכך, מנוע החיפוש הפנימי יהפוך כנראה לגרסה מלאה של בינג ויציג תוצאות מכל רחבי הרשת. הגלישה תהיה אמנם אפשרית גם דרך השלט הרגיל של הקונסולה, אך בצורה מסורבלת יותר סטייל “מקלדת וירטואלית”.

בינג “החדש” כולל חיפוש חברתי (Search Engine Land)

העיצוב החדש של מנוע החיפוש בינג אשר יהפוך לזמין בארה”ב בשבועות הקרובים מוציא את רוב האספקטים החברתיים מהחיפוש הראשי (Core Search) ומציג אותם בתפריט צדדי מיוחד המוקדש כולו לתוצאות חברתיות. בנוסף, מציג בינג אפשרות לתצוגה מקדימה בדומה ל – Preview  של גוגל.

התפריט החברתי מציג כמה סוגי מידע:

חברים שיודעים” – כל סטטוס של חבר שלכם בפייסבוק שמתייחס לשאילתת החיפוש יוצר כאן. בנוסף, אפשר לבחור תוצאה מהחיפוש הרגיל ולהפנות אותה אל החבר שפרסם את הסטטוס.

שאל חברים” – מאפשר לשלוח שאלה חופשית לחברים מתוך בינג.

“אנשים שיודעים” – דומה ל – “חברים שיודעים”, אבל משלב גם פרופילים מרשתות נוספות כמו טוויטר ואפילו גוגל פלוס בכבודה ובעצמה. כמובן שבינג יכול להתבסס רק על פרסומים ציבוריים, אבל בגוגל פלוס זו ברירת המחדל…

לפחות כרגע, נראה כי החיפוש החברתי של בינג אפקטיבי יותר מזה של גוגל מכיוון שהוא יכול לשלוף מידע בקלות מטוויטר ופייסבוק, בעוד המידע הנ”ל חסום לגוגל. בנוסף, בינג לא מציג מידע פרטי של המשתמש עצמו ובכך אולי יפחית את החשש של אנשים מחדירה פולשנית לפרטיות.

דבר נוסף – ההשקה המחודשת של בינג מגיעה בתזמון מצוין, כאשר המהנדסים של בינג מתגאים בכך שבמבחן בו הוצגו לגולשים תוצאות חיפוש ללא זיהוי של מנוע החיפוש , 43% העדיפו את התוצאות של בינג לעומת 28% לגוגל, וזאת עוד לפני השינוי הנ”ל (המבחן האחרון נערך בתחילת 2012). נראה כי בינג שם לעצמו למטרה להציג תוצאות נקיות יותר עם פחות אלמנטים מבלבלים ובכך להיות דומה יותר לגוגל שלפני המהפכה החברתית. האם מדובר בתחילתו של מפנה אמית בשוק החיפוש האמריקאי? עוד קשה לדעת…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105066
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99642
מדיה חברתית
בן אורן
87799
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.