טיקטוק תסמן תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית כדי למזער זיופים

עומר לייבנזון
טיקטוק החלה לסמן תוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית, במסגרת המאבק במידע מוטעה. הסימון החדש יופיע על סרטונים ותמונות שנוצרו ישירות בטיקטוק, וגם על תכנים שנוצרו דרכה והורדו כדי להופיע בפלטפורמות אחרות.
טיקטוק תסמן סרטוני AI

טיקטוק ידועה בשימוש נרחב בתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, וקשה למשתמשים להבחין בין תוכן אמיתי למזויף. כעת, טיקטוק עושה צעד משמעותי במסגרת המאבק במידע כוזב/מוטעה. החברה, בדומה למטא החלה לסמן תוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית, תוך שימוש בתכונה של אישורי תוכן (Content Credentials). מטרת הסימון: לסייע למשתמשים להבין את מקור התוכן שהם רואים, ולזהות בקלות רבה יותר תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית.

החותמת הדיגיטלית של טיקטוק: נלחמים בזיופים ובפייק ניוז

אישורי תוכן הם סוג חדש של מטא-נתונים המאפשרים ליוצרים להטביע מידע על עצמם ועל תהליך יצירתם ישירות לתוך התוכן שלהם. מידע זה כולל נתונים כמו שם היוצר, תאריך יצירת התוכן, תוכנות ותוספים ששימשו לתהליך היצירה, ואף תיעוד השינויים שבוצעו בה לאורך זמן. מדובר במעין חותמת דיגיטלית וגלויה.
הצעד מגיע בתגובה לביקורות מצד גורמים בתעשיית המוזיקה, כמו גם פוליטיקאים וכלי תקשורת רבים. לטענת המבקרים, טיקטוק לא עושה מספיק כדי לשמור על זכויות יוצרים ולמנוע הפצת מידע מוטעה. בכיר בחברה מסר:

“טיקטוק מתחילה לסמן באופן אוטומטי תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, בכך אנחנו הופכים לפלטפורמה הראשונה לשיתוף סרטונים שמשתמשת ברגולציות של המועצה”.

לטענת בכירים בטיקטוק, בעתיד הקרוב התהליך יתרחב גם לתכני אודיו. חשוב לציין שגם כיום חוקי טיקטוק מחייבים את יוצרי התוכן לתייג באופן ידני תכנים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. עם זאת, הסימון האוטומטי יהווה חיזוק משמעותי במאבק נגד פייק ניוז.

C2PA: גוף חדש לניטור מידע מוטעה ברשתות חברתיות

הצעד של טיקטוק מגיע גם על רקע הקמתה של “הקואליציה לאמינות המידע” (C2PA), גוף שהוקם כדי להילחם בהפצת מידע מוטעה והונאות ברשת. הקוליאציה הוקמה כיוזמה משותפת של חברות וגופים גדולים, ביניהם אדובי, מייקרוסופט, BBC ואחרות.

לסיכום, הסימון החדש של טיקטוק הוא צעד חשוב בקידום שקיפות ואחריות דיגיטלית, וצפוי לתרום רבות למאבק במידע המוטעה בפלטפורמות חברתיות. חשוב שמשווקים דיגיטליים יהיו מודעים לשינויים אלו ויתעדכנו באופן קבוע במדיניות של טיקטוק. כדאי להתאים את אסטרטגיות השיווק בהתאם לשינויים הללו, ולשים דגש על יצירת תוכן אותנטי.

לקריאת הידיעה המקורית ב-The Verge

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
87
קידום אתרים
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
106520
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101200
מדיה חברתית
דנה רוזן
82744
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.