יותר מסרטונים קצרים: טיקטוק תאפשר להעלות סרטונים באורך עד 60 דקות

עומר לייבנזון
טיקטוק מאתגרת את יוטיוב ומאפשרת העלאת סרטונים באורך של עד שעה, מהלך שעשוי לשנות את פני התחרות בין הפלטפורמות.
סרטונים ארוכים בטיקטוק

טיקטוק מרחיבה את שאיפותיה מעבר לסרטונים קצרים, ומאתגרת את יוטיוב במהלך חדש ומסקרן: העלאת סרטונים ארוכים, באורך של עד 60 דקות. המהלך, שאושר על ידי החברה, עשוי לשנות את פני התחרות בין הפלטפורמות החברתיות, ולמשוך לטיקטוק יוצרי תוכן וצופים שמחפשים פורמטים ארוכים ומעמיקים יותר.

האפשרות שטיקטוק תהפוך לפלטפורמה של סרטונים ארוכים מעוררת תגובות מעורבות. חלק מהגולשים חשים כי הסרטונים הקצרים היו הייחוד של הפלטפורמה, וכי הניסיון של טיקטוק להפוך ל”מיני יוטיוב” ידחוק יוצרי תוכן שהגיעו בשביל תכנים קצרים וממוקדים. אחרים תוהים אם טווח הקשב של הגולשים הצעירים, שהם קהל היעד המרכזי של טיקטוק, ארוך מספיק בשביל סרטונים ממושכים כל כך.

המלחמה בין יוטיוב לטיקטוק עולה שלב?

עד כה יוטיוב וטיקטוק התמקדו בקהלים ובפורמטים שונים, כאשר יוטיוב שלטה בזירת התוכן הארוך, וטיקטוק בזו של הסרטונים הקצרים. הרחבת מגבלת אורך הסרטונים בטיקטוק ל-60 דקות עשויה לטשטש את הגבולות ביניהן ולהצית תחרות חדשה על תשומת הלב של היוצרים והצופים. המהלך מאפשר לטיקטוק להציע גם היא תוכן מעמיק, ובכך לאתגר את הדומיננטיות של יוטיוב ולפנות גם לקהל בוגר יותר שהעדיף את יוטיוב עד עתה.

אבולוציית התוכן של טיקטוק

במהלך השנים, אורך הסרטונים שטיקטוק מאפשרת לגולשים להעלות צמח בהדרגה מ-15 שניות, ועד ל-15 דקות. כיום הגולשים משתמשים בטיקטוק אפילו לצפייה בסדרות טלוויזיה וסרטים באורך מלא. רשתות טלוויזיה מסוימות בארה”ב (כמו NBCUniversal) אף העלו פרקים שלמים לפלטפורמה. עד כה, פרקים אלו פוצלו למספר חלקים עקב מגבלות האורך. הרחבת הזמן עשויה למשוך אל טיקטוק לא רק רשתות טלוויזיה, אלא גם יוצרי תוכן נוספים – במיוחד לתכנים שמצריכים זמן מסך ארוך יחסית כמו מדריכי איפור, סרטוני בישול ותחקירים.

60 דקות של פוטנציאל שיווקי – האתגרים וההזדמנויות

האתגר המרכזי של טיקטוק יהיה לשמור על התדמית שלה כאפליקציה קלילה וכיפית, תוך כדי שילוב תכנים ארוכים יותר. בנוסף, החברה תצטרך להבטיח שהאלגוריתם שלה יצליח להמליץ על תכנים ארוכים באופן יעיל, ולספק חוויית צפייה מיטבית למשתמשים. המהלך טומן בחובו גם הזדמנויות: הוא עשוי להוביל לשינוי באופן בו אנחנו כיוצרי תוכן ואנשי שיווק משתמשים בפלטפורמה. בעוד שבעבר התמקדנו ביצירת סרטונים קצרים ומושכי עין, כעת אנחנו יכולים ליצור תוכן מורכב, כמו הדרכות וסיפורים עם תכלית שיווקית.

לסיכום, הניסוי של טיקטוק בהעלאת סרטונים ארוכים הוא צעד משמעותי במאבק על תשומת הלב של הצופים ויוצרי התוכן. האם המהלך יצליח לאיים על המתחרה הגדולה? ימים יגידו. כרגע, האפשרות להעלות סרטונים באורך שעה זמינה רק לקבוצה מצומצמת של משתמשים, ולא פורט מתי התוכנה תורחב לכלל המשתמשים.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Tech Crunch

תגיות רלוונטיות: טיקטוקרשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
87
קידום אתרים
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
106520
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101200
מדיה חברתית
דנה רוזן
82744
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.