Reconsiderate This: כרוניקה של אבחון (והוצאת) אתר מעונש בגוגל | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » Reconsiderate This: כרוניקה של אבחון (והוצאת) אתר מעונש בגוגל

Reconsiderate This: כרוניקה של אבחון (והוצאת) אתר מעונש בגוגל

אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע לרגע הזה – הדירוגים נפלו, הטראפיק יורד, הלחץ גובר ולאט לאט אנחנו מתחילים להבין שיש סיכוי שהאתר נענש. טל פריהר חווה את הרגע הזה בדיוק לפני מספר שבועות והחליט לשתף כאן את השתלשלות הארועים והפעולות שעשה, כדי שנוכל ללמוד מה עושים ברגע המשבר.

נפילה בטראפיק

זהו זה עכשיו זה סופי! ואני וגוגל עשינו הסכם שלום. היו בינינו אי אילו תקופות של אי אמון, לפעמים אפילו זלזול, חטפתי ממנו לא מעט כאפות כואבות במיוחד – הן היו הרבה יותר כואבות לכיס שלי מאלו שאני החטפתי לו (שכמובן לא פגעו בכיס של אף אחד בגוגל אלא רק הועילו לכיס שלי), אבל כל זה שייך לעבר! כן כן, אם אנחנו הצלחנו לחתום הסכם שלום כזה אז הכל אפשרי בעולם. ומי עשה את הצעד הראשון הזה לקראת הפיוס ההסטורי? דווקא גוגל! וכנראה זה היה עניין של קארמה, אני הייתי קצת פחות ספאמר ויותר נחמד, והם גמלו לי במיקומים טובים, תנועה איכותית, וגולת הכותרת – שחרור אתר מעונש בצורה אלגנטית שהגדילה את כמות הכניסות אליו במאות אחוזים.

ועכשיו ברצינות. האמת שחשבתי לתאר כאן את המהלך שהיה עם האתר הזה בתור מקרה מבחן מעניין של כיצד ניתן לאבחן עונש בגוגל ויציאה ממנו על ידי Reconsideration requests. אין ספק שלא יהיה ניתן ללמוד מזה על "איך מוציאים אתרים מעונש" מהסיבה הפשוטה: שכל עונש בכל אתר הוא שונה לגמרי, והגורמים לעונש הם שונים במהותם, אבל על תהליך האבחון וההבנה של העונש כמו גם על הגשת הבקשה והבנת התשובות, ניתן אולי יהיה להסיק כמה דברים חדשים.

מי שמכיר אותי יודע שאני שייך לציבור הספקנים, אלו שלא האמינו שפנייה לגוגל יכולה באמת לשנות משהו, אבל היום אני מוריד את הכובע – וחייב לציין שהשירות ומהירות התגובות היעילות שקיבלתי מהשירותים של גוגל בחצי השנה האחרונה, וזאת בתור בעלים \ מנהל אתרים שלא ממש מפרנס את גוגל בתור לקוח Adwords הייתה מפתיעה, ברמה שאני מתחיל להנות ממנו בתור ארגון שאיתו אני נאלץ לעבוד על בסיס יומי.

ומעשה שהיה כך היה

במקרה שלנו מדובר על אתר לבן ולגיטימי שהגיע אלי דרך לקוח. תלונתו העיקרית התייחסה לאתר שעד כחודש\חודשיים לפני התאריך שנפגשנו היו לו כ-10,000 יוניקים ביום וכמובן הכנסות אדסנס לא רעות בכלל. כאשר עיקר התנועה שלו הגיעה מגוגל, גוגל תמונות, כמו גם מכמה אתרים בהם הוא פורסם ומיקומים מצויינים ביאהו ובבינג. מה שקרה הוא שהאתר פשוט נעלם יום אחד מהתוצאות – ולא נמצא יותר בדף ראשון שני או שלישי, המיקום הטוב ביותר שיכלנו למצוא בו אתר האתר היה בדף 6+.

אז כדי להתחיל ולאבחן את הבעיה קודם כל ביצענו את הבדיקות שהתמקדו בתחומים הבאים ולהלן מסקנותיהן:

  • Onpage: האתר הוא אתר HTML של כ-200 דפים, אפילו ללא מערכת ניהול תוכן, מאוד פשוט מאוד קליל, ברור, עם קוד נקי למדי, מבנה דפים טוב, היררכיה ברורה וניווט פשוט עם אנקורים ברורים, ללא קישורים שבורים בתוך האתר, קוד HTTP תקין, קידוד סטנדרטי – מעבר לכמה תיקונים מינוריים בקוד, כמה שגיאות WMT שנבעו מקישורים חיצוניים לדפים לא נכונים, כמה שיפורים רוחביים והסרה של כמה קישורים יוצאים לא נחוצים לא היו לנו תובנות מיוחדות שיכלו להסביר העלמות כזאת.
  • תוכן: מבחינת התכנים של האתר, כל התכנים הטקסטואליים ייחודיים, איכותיים ורלוונטיים לגמרי ונכתבו על ידי בעלי האתר ומשרתים את הגולשים בצורה מצויינת. מבחינת התמונות (מדובר באתר העוסק בתחום של טמפלייטים) גם הן מקוריות וכל הזכויות עליהן שייכות לבעל האתר, והטמפליטיים הזמינים ניתנים להורדה בצורה פשוטה מהאתר עצמו ללא לינקים חיצוניים מיוחדים או הרשמה לאתר. בהשוואה למתחרים בנישה, האתר אף הציע תכנים טובים במקרים רבים, מה שהגדיל יותר את התמיהה על ההעלמות המסתורית…
  • אמינות כללית: באתר יש מידע על החברה המפעילה אותו, אמצעים ליצירת קשר, מדיניות פרטיות ותנאי שימוש ברורים, ואף הצעות עבודה בחברה המפעילה אותו.
  • Offpage: ב"תחקיר" שביצענו על הקידום שהאתר הזה עבר עד היום ברמת ה-Offpage, על מנת למצוא טכניקות שאולי היו גורמות לאתר להעלם כך, מצאנו שקישורים נכנסים רבים אל האתר מגיעים מפוטר של תבניות וורדפרס המותקנת באתרים רבים ומקשרת לאתר עקב קנייה בעבר של Sponsored Link בתבנית (כלומר תנו למפתח תבניות 100$ והוא ישים לכם קישור מוצפן בפוטר, וכל מי שאי פעם יתקין את התבנית, רצוי שתהיה בנישה שלכם – יקשר אליכם אוטומטית, לכן מטבע הדברים קישורים כאלו הם "לא באיכות משהו" בלשון המעטה שכן הם נוטים להעלם תדיר או להגיע ממקומות באיכות מאוד ירודה). עוד סוג של קישורים שמצאנו ממנו לא מעט היה קישורים מאתרי PADים – כלומר הפצה של תוכנות בהם הופצו הטמפלייטים שמציע האתר – קישורים לא רעים שאף מביאים טראפיק. והשאר היו הקישורים הרגילים – קנייה מפה ומשם, אתרי מאמרים, בלוגים, כמה אתרי לווין, נכסים פרטים של בעל האתר, WEB2 למיניהם וכו' וכו' – שום דבר מפתיע.

* נתון מעניין נוסף בו צפינו היה שהרבה מנכסי ה-Web2 ואתרי הלווין היו מדורגים גבוה הרבה יותר מאשר האתר עצמו, כאשר הם מכילים הרבה פחות תוכן או קישורים.

אז היינו חכמים יותר? לא בטוח! ובכל מקרה מה הלאה?

בשלב זה כבר הנחת העבודה שלי הייתה שמדובר בעונש, אך נסביר את ההוכחה לכך בחלק הבא, ובכל מקרה במקביל לאישוש ההנחה הזאת והטיפול בגורמים לעונש המשכנו להתמקד בחודשים הבאים בעבודה על הנושאים הבאים:

  • שינויים ותיקונים כאלו ואחרים באתר ובקוד לשם בדיקה ו-A/B Test לראות אולי משהו ישפיע?
  • הוספה של תכנים ודפים חדשים לאתר (וגם כאן גילינו קצב אינדוקס וסריקה נמוך מאוד).
  • נסיון לדרג מילות לונג טייל מאוד מאוד קלות של האתר – גם חדשות וגם ישנות (ללא הצלחה).
  • הוספה הדרגתית של קישורים מכל הסוגים שיכלנו למצוא וכל האיכויות: כל קישורי ה-FFA הקיימים, רכישת של קישורי HOMEPAGE, רכישת קישורים מאתרים חזקים, הוספת קישורים מעשרות אתרי לווין מבוססים (שחלקם היו מדורגים יותר גבוה מהאתר עצמו במילים הרלוונטיות, לא שהיה כל כך קשה להיות מדורג יותר טוב מאתר מוענש), הוספה של קישורים מאתרי PAD נוספים בהיותם מאוד רלוונטיים, רשתות בלוגים נכסי Web2 ובקיצור מה לא…

והתוצאה הייתה: פשוט כלום, גורנישט אחד גדול! האתר לא זז אפילו מיקום אחד למעלה באפילו מילה אחת. לא רגילה, לא לונגטייל ולא כלום, מאמרים רבים שהפצנו באיכות ירודה אף התמקמו להם בדפים 2 – 3 במילים הרלוונטיות ללא שום קידום מצידנו, בעוד האתר רק צופה באחוריים שלהם. ועוד ממרחק רב.

ובקיצור, המסקנה המתבקשת במצב כזה היא שהאתר לא מדורג בגלל שגוגל לא נותן לו להיות מדורג – או במילים אחרות, עונש \ פילטר.

אז עכשיו החלק המעניין – איך מוכיחים שאתר חטף עונש מבלי להתפס לספקולציות?

קודם כל יש להפריד בין שני מושגים – עונש ופילטר כאשר:

  • עונש = פעולה ידנית המופעלת על האתר על ידי צוות הספאם האנושי של גוגל, לפעמים עם הודעות אדומות שמתקבלת ב-Webmaster Tools (רק במקרה שהאתר שלכם קיבל Deindex) ולפעמים בלי שום הודעה. עונש כזה ניתן להסיר רק בעזרת הגשת בקשת Reconsideration.
  • פילטר = פעולה אלגוריתמית שמתבצעת בצורה אוטומטית על ידי גוגל כחלק משקלול הציון של האתר. בד"כ נמשך לזמן מסויים מוקצב מראש או עד אשר "החסם הטכני" \ "השגיאה" \ או המחסור בלינקים\תוכן איכותיים שגרמו לפילטר מוסרים. ניתן לכלול בזה את כל סוגי ארגז החול למיניהם או העונשים שמוטלים עקב הפגזות קישורים וכו'. לא ניתן לצאת מפילטר ע"י בקשת Reconsideration! אלא רק על ידי סבלנות והסרת או שיפור הגורם לפילטר (תיכף נראה מהיכן הנחת העבודה הזאת רמז: גם כאן צריך לקרוא את מה שגוגל אומרים).

ובכל מקרה, מבלי לחפור יותר מידי על פילטרים, ממה הם מורכבים ועל איזה ברז מלבישים אותם, הפעולה הכי טובה כדי לבדוק מה קורה היא פשוט להגיש Reconsideration requests, ומדוע? מכוון שהיום בניגוד לשנים עברו – התשובה שתקבלו לגבי מצב הענישה של האתר שלכם תהיה ברורה וחד משמעית. אז זה מה שעשינו, הגשנו בקשה ראשונית כזאת לצורך גישוש בלי לחפור יותר מידי על הפרטים שכתבנו בבקשה (גיבוב של בכיינות ותפילה למאט קאטס שיביא לנו גואל במהרה), והתשובה שקיבלנו נראתה כך:

תשובה לבקשה מגוגל

ומה המסקנה מההודעה הלקונית לעיל, שאומרת שאם תיקנו הכל באתר אז הוא יהיה בסדר ואם הוא עדיין לא בסדר אז לכו לחפש בכללים המנחים? ניחשתם נכון – שהאתר בעונש!

אז וודאי כולכם שואלים איך העזתי לקפוץ למסקנה כזאת קיצונית מהצהרה כזאת סתומה של גוגל, ועוד בניגוד להנחיות שאני תמיד טוען להן?! אז התשובה היא פשוטה מאוד והיא נקראת – אתר בקרה. באותו זמן שהגשנו את הבקשה לעיל, הגשנו גם את אותה הבקשה על אתר אקראי כלשהו שמיקומיו ומצבו מצויינים, והתשובה שקיבלנו לגביו לא משתמעת לשתי פנים:

תשובה לבקשה

יותר ברור מזה אי אפשר להיות – אם האתר שלכם לא חטף עונש – אז גוגל פשוט אומרים לכם שהוא לא חטף עונש, לא צריך לחשוב יותר מזה.
ובכל מקרה כמה מסקנות זריזות שניתן להסיק מהתשובה לעיל:

  • האתר הקודם בעונש.
  • אתר הבקרה לא בעונש.
  • המסקנה החשובה ביותר שציינו עוד קודם – בקשת Reconsideration מקבלת משמעות רק כשמדובר בעונש ידני. אין לה שום משמעות כאשר מדובר בעונש אלגוריתמי או במילים אחרות פילטר (לכל מי שחושב שבקשה יכולה להציל את האתר שלו שעבר מתקפת קישורי ספאם וכו' -כן גם אני טעיתי בזה בעבר ואני חוזר בי) הרי זה כתוב בצורה ברורה:

There's no need to file a reconsideration request for your site, because any ranking issues you may be experiencing are not related to a manual action taken by the webspam team.

היינו הבקשות נועדו רק כדי לבטל עונשים ידניים, ולא אלגוריתמיים. אגב, בעבר גוגל לא היו מחזירים את התשובה הזאת – אלא את התשובה הלקונית הקודמת. בכל מקרה, היום ניתן להבין בקלות אם האתר בעונש או לא.

אז יופי אנחנו בעונש, מה עכשיו?

טוב כאן לצערי המצב הוא שכל אחד לעצמו. כמובן שאיני יכול וגם איני מתיימר לתת או להמציא התווית דרך שתתאים לכל קורא כאן או אפילו לחלק מהקוראים, אבל אני כן יכול לתאר מה היה במקרה שלנו. לא נכנס לכל הבדיקות שביצענו וכל השינויים שערכנו באתר – שכללו בעיקר תוספות תוכן והוספת קישורים מאסיבית (ללא הועיל). ובכל מקרה השורה התחתונה להצלה מהעונש התנקזה לכמה נקודות:

  1. הורדנו מדפים רבים קישורים יוצאים שהפנו למנוע חיפוש הנמצא בבעלות אותם הבעלים של האתר, שכולו מורכב מדפים משוכפלים מאתרים אחרים.
  2. התיקון השני העיקרי היה העובדה שהעפנו את מודעות האדסנס הענקיות והגרפיות שהיו בראש כל העמודים ותפסו בערך חצי מהפולד העליון, בעוד הן מופיעות בצורה מאוד לא אלגנטית כמו שני ריבועים ענקיים של פלאש בלי קשר ביניהם.
  3. בתור צעד מונע שלישי כבר התחלנו לבנות את האתר מחדש על מערכת וורדפרס בעיצוב זהה לאתר ה-HTML (כאמור בשלב זה הוא עדיין לא עלה לאוויר). וגם כתוכנית ב' כבר רכשנו דומיין חדש על מנת להעלות את האתר על דומיין אחר עם הוורדפרס החדש ועוד כמה תכנים חדשים ושיפורים וביצוע הפניית 301 של האתר הישן אל הדומיין החדש.

לאחר ביצוע כל השינויים לעיל, הגשנו עוד בקשה בציון העובדה שאנחנו יודעים שיש לנו כמה קישורים גרועים בגלל רכישת קישורים כושלת שעשינו בעבר, השינויים שביצענו באתר בתחום הקישורים היוצאים, הסרת האדסנס מהפולד העליון והעובדה שאנחנו עובדים על CMS חדש עבור האתר, וחתמנו בבקשת תחינה למאט קאטס שיחוס על נשמותינו. ולמרבה הפלא – התשובה שלא איחרה לבוא הייתה התגובה הבאה:

תשובה נוספת לבקשה

והעיר שושן צהלה ושמחה! ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון וייקר. מהנקודה הזאת, כפי שרשום בהודעה לעיל, לקח עוד קצת זמן עד שהאתר התאנדקס מחדש על מיקומיו החדשים, ובכל מקרה היום (פחות משבוע מאז המקרה) כל יום המיקומים משתפרים ויותר ויותר מילים נכנסות למיקומיהן המקוריים שלפני העונש. מה שבטוח הוא שהודעה כזאת לא מקבלים כל יום מגוגל, וכדי לאשש את הנתונים בבדיקה מהירה באנליטיקס:

הטראפיק בגוגל אנליטיקס חזר

לא קשה לנחש מתי הייתה נקודת ההתאוששות, כמו כן התנועה שלפני כן התבססה בעיקר על בינג ויאהו הוכפלה פי 3 – 4 לפחות בלי שום התערבות נוספת תוך כמה ימים. אז נכון שעדיין לא הגענו ל-10K המקוריים ביום, אבל זה גם שלב בדרך. העלייה הייתה מסביבות ה-1000 מבקרים ביום עד ל-4000 מבקרים ביום תוך פחות משבוע.

וזה לא נגמר בזה. לסיום, וגם כדי שלא נרגיש שכל המאמץ היה לחינם, גוגל החליטו לצ'פר אותנו באחת ההודעות החדשות שלהם בוובמסטר טולס לגבי העליה המרשימה שהייתה באתר הזה:

הודעה בוובמסטר טולס לגבי טראפיק

אז נעים להכיר, תדעו שמהיום הם גם אוהבים לצ'פר בעלי אתרים ולא רק להודיע להם על תקלות (כן, יש גם הודעה הפוכה לזאת שמודיעה על ירידה בתנועה מקליקים על מילים בתוצאות).

אז לסיכום…

כמובן שברמה האופרטיבית של מה צריך לעשות על מנת להוציא אתר מסויים מעונש, קשה מאוד לכתוב משהו שיוכל לסייע לבעלי אתרים אחרים מבלי לגעת בכל מקרה לגופו, מפני שכמובן ההבדלים בגורמים לענישות הם קיצוניים. אך אני מקווה לפחות שהפוסט הנ"ל יוכל להועיל ברמה האופרטיבית של כיצד להבדיל בין עונש לפילטר, כיצד לזהות את העובדה שהאתר מוענש ולא להתייאש מלפעול כי בהחלט ניתן לצאת גם מעונשים חמורים וזאת על ידי ביצוע כמה תיקונים אשר מתבררים לעיתים בסופו של יום כפשוטים למדי.

אגב, הערה אחרונה לנושא ה-Reconsideration: לא משנה מה תכתבו בבקשה שלכם אותה תגישו לגוגל. לפי הצהרות גוגל בנושא, הם בכל מקרה יבדוק את האתר שלכם ידנית, יש איזה וידאו של מאט קאטס שמדבר על זה, חפשו ביוטיוב.

אודות טל פריהר

טל פריהר
שותף ומנהל טכנולוגי בחברת קנביסה רפואה טבעית ובאתר herb.co.il. עוסק באופן עצמאי בנושאי ייעוץ וקידום אתרים ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. כותב בלוג בנושא קידום אתרים אוטומטי, שותף במספר פרוייקטים בתחום השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר קהילות שונות הקיימות בעולם הטכנולוגי וכמובן שנהנה מזמני איכות רגועים ושקטים עם משפחתי.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

טראמפ יוצא אידיוט בגוגל, איזו השפעה היתה לעדכון המהירות ומה גרם למניה של טוויטר להתרסק?

גוגל הוסיפה תמיכה בסכמה של חיפושים קוליים לאתרי חדשות במדריך על אופטימיזציה לחיפוש קולי הדגשנו ...

57 תגובות

  1. כיוון מעניין, בתחילת המאמר הייתי בטוח שהעונש הוא בשל קישורים נכנסים מהפוטרים
    הופתעתי כשראיתי שמדובר בקישורים יוצאים ופרסומות….

    נתת כיוון מעניין לגבי הקישורים היוצאים, העובדה שגוגל מבלבלים את מנהלי האתרים מאוד מקשה על זיהוי הנקודות החלשות באתר ועל תיקונם.

  2. לגבי פרסומות אדסנס,
    מעצבן שמצד אחד אתה עלול לקבל כל יומיים מייל מגוגל אדסנס שחבל שאתה לא מוסיף עוד פרסומות לאתר שלך, ומצד שני, אם תוסיף – אותה גוגל עצמה עלולה להעניש אותך…

    • טל פריהר

      היי יואל אתה צודק זה פשוט אבסורד ברמה שלא תאמן שים לב במקרה שלנו: כשהאתר היה בעונש – הוא היה עם CTR 5% מאדסנס מכניס X מהטראפיק שהיה לו.
      לאחר שהוא יצא מהעונש ה-CTR ירד ל-2% והתנועה עלתה פי 4 = אך ההכנסות נשארו זהות למעשה ואף פחותות, גורם לי להתהות למה לטרוח לצאת מהעונש בכלל?

  3. מקרה באמת מעניין, תודה. וה"yay" מגוגל הרג אותי.
    אבל אם הבנתי נכון, גם אחרי כל התהליך הזה לא ברור למה האתר נענש ומה גרם ליציאתו מהעונש.
    יכול להיות שמיקום האדסנס בכלל לא קשור לנושא ושהחזרת המודעות למיקומם המקורי לא תפגע בתוצאות בגוגל.

    • טל פריהר

      היי אלעד למה לא ברור? זה ברור כשמש,
      בקשות Reconsideration חוזרות ונשנות אחרי כל מיני שינויים – וקיבלנו יוק.

      הורדנו את האדסנס ואת הקישורים היוצאים – הגשנו עוד בקשה בפירוט מה שעשינו – וקיבלנו "אהלן וסהלן" מגוגל, נראה לי קשר סיבתי די מוצק לא?

      לגבי החזרתן למקום המקורי, נראה שמבחינת הכנסות זה יהיה דבר נכון לעשות, אבל אין לי אומץ להעמיד את זה לניסוי עכשיו 🙂

  4. גיא דינאי

    שוב תודה טל על מאמר מעניין !!

  5. טוב לדעת שלסיפור יש סוף טוב,
    רציתי לשאול מה קורה עם המתחרים שלך שולחים קישורי ספאם לאתר שלך איך אפשר להתגבר או לתקן דבר כזה ?

  6. הי טל,
    יופי של פוסט ובהחלט אפשר ללמוד ממנו הרבה, תודה.

    האם במקרה של האתר ללא העונש – לא נשלחה הודעה בסגנון הנוסח המעורפל של האתר לפני ההודעה שמודיעה שאין כל בעיה באתר ?

  7. כל הכבוד על המאמץ והנחישות, זה אף פעם לא נעים לחטוף כרטיס אדום והתמודדת איתו יפה מאד, המידע שאתה משתף פה הוא חשוב מאד כדי להבין איך להמנע מטעויות. האם יכול להיות שהאתר לווין שהעלת פה הוא גורם חשוב בעונש שחטפת ?

    • טל פריהר

      קודם כל תודה,
      ולא כל כך הבנתי – לאיזה אתר לווין התכוונת שאולי היה גורם חשוב? ואיזה גורם חשוב? בקבלת העונש או ביציאה מהעונש?

  8. ראשית תודה על המאמר המעניין גם לי קרה דבר דומה יום בהיר אחד גוגל הוריד לי את הדרוג של האתר מpr4 לpr2 וכל הדפים הפנמיים לpr0 רק שאצלי המיקומים לא נפגעו לאחר בקשה לגוגל לאבחון מחדש קיבלתי תשובה ברורה על בעיה בקישורים היוצאים באתר שלי אף על פי שהקישורים היו החלפות קישורים עם קולגות ובאותם נושאים כמו האתר שלי
    שלחתי הודעות לכל מי שהחליף איתי קישור אי פעם הורדתי את כל הקישורים היוצאים בקשה חוזרת לגוגל ולאחר שבוע האתר שלי מקבל pr5 וכל הדפים הפנמיים pr3 לצערי בלי שיפור במיקומים לטובה

    • טל פריהר

      היי עמי, אם רק ירד לך ה-PR ולא השתנו המיקומים אז וודאי שזה לא עונש (בהגדרתו)

      יש מצב שתשתף את התשובה הברורה שקיבלת מגוגל לגבי הבעיה בקישורים?

      אתה מתכוון להודעה שלUnnatural links ?
      מעניין אותי לדעת מה הם רשמו לך…
      וכמובן שלא יהיה לך שיפור במיקומים, אמרת שהם לא נפגעו גם ככה לא? 🙂

  9. ציטוט: " נתון מעניין נוסף בו צפינו היה שהרבה מנכסי ה-Web2 ואתרי הלווין היו מדורגים גבוה הרבה יותר מאשר האתר עצמו, כאשר הם מכילים הרבה פחות תוכן או קישורים."

    אתרי לווין יש בהם מוקש לא קטן, התכוונתי אם יכול להיות שההשפעה הגדולה ביותר בסיתואציה הזו באה מאתרי הלווין וגם יצאה בעקבות הסרתם ? או מה בדיוק עשיתם עם אתרי הלווין האם שיניתם בהם משהו או שהסרתם אותם לגמרי?

    • טל פריהר

      אהה לא, זה בדיוק העניין את אתרי הלווין מעולם לא הסרנו, לא הסרנו אפילו לינק נכנס אחד. למעשה רק הוספנו הרבה לינקים 🙂

      מה שהסרנו זה לינקים *יוצאים* מהאתר ואת האדסנס הנוראי (באמת אני מתכוון עם עיצוב נוראי, שהיה מעל הפולד) עיין בחלק:
      "אז יופי אנחנו בעונש, מה עכשיו"

      לאתרי הלווין לא הייתה שייכות לנסיון לצאת מעונש אבל אני מקווה מאוד שיש להם חלק בדירוגים המשופרים של האתר כעת 🙂

  10. פוסט מעולה טל
    תמשיך ככה:)

  11. היי טל,
    שאלה לגבי סאב דומיין – לדוגמא אתר בשפות – יכול להיות שאתר שיש לו כמה שפות ולכן גם כמה סאב דומיינים יפגע רק באתר הראשי ואילו הסאב דומיינים לא יפגעו? האם לדעתך באנרים של אפיילאייטס נכנסים תחת ההגדרה של פרסמומות והלינקים שיוצאים מוגדרים נופוללו (יש משמעות להגדרת הלינק בראיה של גוגל ללינק יוצא?). קרה לי מקרה שהאתר הראשי כנראה ונענש אבל הסאב דומיינים ממשיכים להתקדם..אולי גוגל רואה את הסאב דומיין כאתר נפרד לחלוטין.

    • טל פריהר

      היי גל, לגבי הסאב דומיינים – אני ידוע בוודאות כי יצא לי להתקל בכך שדומיין נענש או "פולטר" והשאר לא – ובכלל לא נדיר שרק מילה מסויימת חוטפת והשאר לא (לא יודע להכנס להגדרה אם זה עונש, פילטר או משהו אחר), לכן מצוין שאחד יוענש ואחרים יתקדמו או להיפך, למרות שאין לי תשובה אמיתית אם זה ממש אתר נפרד מבחינת גוגל או לא….

      ובאנרים של Affiliate נכנסים חד משמעית דרך הגדרה של פרסומות. אני חושב שעיקר השאלה פה היא לא בעניין של איך מוגדר הלינק אלא איך נראה ה Page Layout ביחד עם כל הפרסומות למיניהן – בעיקר לאחר העדכון האחרון בנושא, וכנראה גם לאחר העדכונים העתידיים….

  12. פוסט מעניין ומחכים.
    שאלתי היא כמה זמן נדרש לכל התהליך הזה? כמה זמן לקח לך להסיק המסקנות, לפנות לגוגל ולהחזיר את האתר למוטב?

    • טל פריהר

      המממ כל הסיפור מהרגע שקיבלנו את האתר עד שזה הסתדר לקח כמה חודשים,
      מן הסתם שאפשר לפתור את זה תיאורטית תוך דקה אם מייד אתה מזהה את העונש, מתקן את הבעיה ושולח בקשה

      אבל בגלל שהפעילות מול גוגל היא פעילות בסביבה חסרת מידע גלוי – מן הסתם שיש עוד כמה שלבים בדרך :

  13. שמע, יש לי אתר בחברת הקידום בה אני עובד שגם הגיע למצב הזה. אבל אין שם שום פרסומות ומה שיותר מעצבן זה שהוא עף רק במילה אחת ספציפית (הראשית כמובן) וכמעט רוב המילים האחרות בהן הוא מקודם נשארו במיקומן. יש לך רעיון מה לעשות?

    • טל פריהר

      היי יוסי זאת מה שנקרא "שאלה ברומו של עולם" 🙂 קצת קשה לדעת בלי לעשות איזה Review מקיף על האתר, אם אתה רוצה שלח לי למייל (דרך הצור קשר אצלי בבלוג) קצת הסבר על המקרה שלך יחד עם כתובת האתר ואשמח לנסות להעלות איתך כמה רעיונות

  14. דבר ראשון – כיף ללמוד

    דבר שני – יש שמועה שכאשר גוגל מעניש האתר מגיע לעמוד 7 (שבע) האם זה סרן שמועתי או יש משהוא בעניין ?

  15. איתי ברנר

    טל – אין לי מה להגיד,אחד הפוסטים הכי טובים שקראתי כאן! ברור , זורם ובעיקר מחדש המון בתחום שכבר חשבתי שטחנו בו כל נושא עד אפר.

    כל הכבוד!

  16. טל, מאמר מעולה! זה רק מראה שגם אם חס וחלילה מקבלים עונש מגוגל זה עדיין לא סוף העולם. לפעמים זה אפילו יכול להיות דבר טוב, כי בזכות זה יבוצעו שיפורים באתר שישפרו את החוויה של המבקרים באתר לטווח הארוך

  17. סיפור מעניין וטוב לדעת שהוא נגמר בסוף טוב:-)

  18. פוסט מעולה טל!

  19. טל שלום,

    תודה על פוסט מצויין.
    לצערי אני בדיוק באותו המצב – אך עדיין לא פניתי לגוגל. אין לי פרסומות באתר וכד' אך נעזרתי במס' פרילנסרים אשר זיבלו לי את הלינקים הנכנסים.

    מסקרן אותי – לי צנחה התנועה בסוף דצמבר והמכתב מגוגל הגיע רק בסוף פברואר – האם גם אצלך היתה הפרדה של חודשיים בין המכתב לצניחה?

    כמו כן, האם לדעתך עלי כבר במכתב הראשון לציין מה עשיתי על מנת לתקן וכד' או קודם לשאול אותם מה קרה ורק אז לכתוב מה עשיתי?

    תודה

    • טל פריהר

      היי Fancy , תודה, במקרה שלנו לא היה שום מכתב מגוגל על שום דבר הייתה פשוט צניחה, אין שום טעם לשאול את גוגל מה אתה צריך לתקן כי לא תקבל שום תשובה (אם קיבלת מייל נניח על Unnatural links זה אמור להספיק לך כדי לדעת מה צריך לתקן…)
      הכי טוב זה כמובן לא לחכות ופשוט לתקן את הדרוש תיקון ולהגיש בקשה…

  20. תודה.
    ובבקשה עלי לציין את כל מה שעשיתי…?

    • טל פריהר

      כמובן, פעל לפי ההנחיות המצויינות שם – לא לשכוח שזה Review אנושי ולכן חשוב לציין את הפרטים, אך לפי הצהרות גוגל – מבלי להתחשב במה שכתבת הם גם ייבדקו ידנית את האתר לכן הכי חשוב זה כמובן לתקן את הגורם לבעיה.

  21. אחלה של פוסט , כן ירבו

  22. אני אני בדרך כלל מפרגן לכל כותב המשתף את הקהל בניסיונו, לצערי המקרה שאתה מתאר ללא ספק נובע מחוסר המעקב אחרי השינויים בעולם, המקרה שלך נדון במאות מאמרים מקצועיים בעולם בכל מהל 2011 עוד הרבה לפני שגוגל הביאו באוגוסט 2011 את פנדה לישראל, גוגל במפורש הודיע כי לא יקל פרסום אדסנס בחלק העליון של האתרים, בעל האתר פשוט חיכה עד שירד לו הגרזן על הראש ור אז התחיל לפעול, חבל אבל רוב קהל מקדמים בישראל מתנהל בצורה כזו, אולי בגלל עומס או חוסר זמן בלעקוב מה קורה בעולם הגדול.
    בכל מקרה תודה על השיתוף וכיום הפוקוס עבר לאתר עצמו והקישורים החדשים מגיעים מרשתות חברתיות….
    חג שמח

    • טל פריהר

      היי שי תודה על התגובה!

      לגבי האדסנס צודק, בעל האתר ממש לא היה מודע לשינויים האלה, וגם אם כן היה מודע העדיף לשמור את המצב הרווחי הקיים עד הכאפה.

      אך טעות בידך: גוגל לא *מענישים* (כלומר MANUAL SPAM ACTION) בגלל מיקום אדסנס מעל הפולד אלא מורידים מציון האתר הכללי – היינו דירוגים. לכן בהחלט מומלץ לשים לב, אך זאת לא הסיטואציה המדוברת שכן פה מדובר בעונש ידני כהלכתו.

      לגבי האמירה שקישורים מרשתות חברתיות מהווים היום תחליף לקישורים אחרים – זה פשוט שטות. פעילות חברתית משמשת תוספת נאה ופרמטר הולך וגדל, אך בשום אופן קישורים או טראפיק חברתי לא מחליף קישורים איכותיים.

      מועדים לשמחה!

  23. אני גם קיבלתי הודעות פעם מגוגל
    אבל לא התרגשתי מזה ממש
    אני מאמין שמישהי באירלנד הסתכלה עליו כמה שניות קלטה מה קורה שם וזהו
    וזה אחרי שהגשתי את האתר לבדיקה
    אם אתם חושבים שאנשים באמת בודקים מיליוני אתרים אז טעות בידכם
    הרובוט של גוגל עושה כמעט כאוות נפשו
    ירד לנו גם PR6 לPR4 ולא התרגשנו מזה ממש ,כנראה שהם משנים את הגישה שלהם

  24. אני רואה שהכתבה הוכנה לפני העדכון האחרון של גוגל (מה שנקרא פינגווין), האתר שלי נענש בחלק מהביטויים שלו בקידום, יש משהו שאתה יכול להוסיף לאור העדכון החדש? (לפני כשבועיים).

    • טל פריהר

      יש הרבה שאני יכול להוסיף לגבי העדכון, אך בלי שום קשר לאמור פה שכן עונש של הפינגוין שונה מהותית מהעונש המתואר פה ומסיבות שונות לגמרי.

    • אם לא קיבלת הודעה מפורשת ב-WMT אין לך דרך לדעת מהי סיבת העונש, אם אכן היה עונש.

      סמיכות הזמנים איננה מהווה הוכחה. כתבתי פה על כך בהרחבה בתגובה לפוסט אחר.

  25. Reconsideration ידני של אתרים מוענשים בעברית יחייב את גוגל ישראל לשכור דחוף אלפי ידיים עובדות. מסתבר שבניגוד לתחזיות האחרונות שלי יש עתיד תעסוקתי למקדמי האתרים בישראל.

    • טל פריהר

      בישראל כמו בישראל מספיק שיהיו שלושה אנשים, ושנאלץ לחכות שנתיים לתשובה על בקשות Reconsideration 🙂

      • אם עובד יחיד עובד בתפוקה מלאה (למעט שיחות טלפון פרטיות וכו') אז שניים עובדים בחצי תפוקה כי חצי מהזמן הם מדברים או רבים ביניהם. שלושה עובדים בפחות משליש תפוקה כי צריך לבחור אחד מהם כיו"ר הועד, וכידוע חברי ועד העובדים לא אמורים ממש לעבוד. וכך הלאה.

  26. מתי חובה לנטוש אתר שהוענש ולהתחיל עם אתר חדש? אני מוצא לנכון לציין שבמקומות הבאים מתנהל בימים אלה דיון ער בהשתתפותי בשאלה הזו:
    http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=18&t=3971
    http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=3976

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים