פייסבוק תסתיר לייקים, פרסום בלי קוקיז פחות יעיל ומג’סטיק משתדרג

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גם פייסבוק שוקלת להסתיר לייקים

בדיוק כפי שהוחלט לפצוח בניסוי הסתרת לייקים באינסטגרם, כעת החברה שוקלת להסתיר את מונה הלייקים גם בפייסבוק עצמה. אם המהלך יבוצע בסופו של דבר, מטרתו תהיה להפסיק את המרדף הסיזיפי אחרי לייקים ברשתות החברתיות המובילות בעולם.

ככל הנראה – משתמשי פייסבוק עצמם עדיין יוכלו לראות כמה לייקים הם קיבלו, אבל המידע לא יהיה משותף עבור חבריהם. יש להניח שתוצאות הניסוי באינסטגרם נושאות פרי, ועל כן עומדת להתקבל החלטה נוספת גם בנושא פייסבוק עצמה. אומנם ברור שחברה בסדר גודל כזה לא תבצע ניסויים או מהלכים שיפגעו בה, אך כרגע לא ממש ברור מה יש לחברה להרוויח מהסתרת הסמל שאיתו היא הכי מזוהה.

גוגל: “פרסום בלי קוקיז מאבד חצי מההכנסות למפרסמים”

בדיקה שעשתה גוגל מגלה כי פרסומות ללא קובצי עוגיות, מביאות 52% פחות הכנסות עבור המפרסמים. הירידה החציונית בהכנסות עבור מפרסם בודד הייתה בגובה של 64 אחוזים. מטרת הבדיקה הייתה לכמת באופן אמפירי את ההשפעה שיש להסרת קובצי צד שלישי על הפרסום הפרוגרמטי.

הבדיקה נערכה בהתבסס על ניתוח נתונים של 500 המפרסמים הגדולים בגוגל (קובץ PDF). בבדיקה נתגלה כי הירידה הגדולה ביותר בהכנסות מתרחשת עבור אתרי חדשות. גוגל מצהירה שנבדקו רק פרמטרים מסדר ראשון, אך ייתכנו גם השפעות נוספות שלא נבדקו כגון ירידה בהוצאות הפרסום, עלייה בהוצאות הכוללות וכן הלאה.

איבוד הכנסות מפרסום ללא קוקיז

זיהוי פנים בפייסבוק עבר לגרסה גלובלית

מסוף 2017 ועד לאחרונה, אפשרות זיהוי הפנים בפייסבוק הייתה מוגבלת רק למשתמשים מסוימים. כעת פייסבוק פותחת את האופציה הזו לכלל משתמשיה ברחבי העולם. אפשרות זיהוי הפנים בפייסבוק קיימת כבר עשור, והיא שודרגה משמעותית לאחר רכישת החברה הישראלית face.com בשנת 2012.

משתמשים שלא מעוניינים שהפיצ’ר הזה יעבוד, יוכלו להסיר אותו בהגדרות הפרטיות של הפרופיל. כמו כן, פייסבוק הסירה את האופציה הקודמת שנקראת Tag Suggestions, בה יכולנו לתת לפייסבוק את הסכמתנו לשלוח הצעות לתיוג הפנים שלנו לאנשים אחרים.

יש לציין שטכנולוגיית זיהוי הפנים עליה מבוסס השירות, נמצאת במחלוקת משפטית בארצות הברית מאז 2015; זאת משום שבמדינת אילינוי אין זה חוקי לאסוף מידע ביומטרי בלי הסכמת המשתמש.

כלי הקישורים מג’סטיק עבר שדרוג מקיף

התחרות העיקרית בתחום כלי המחקר כיום נסובה סביב שלושה שחקנים עיקריים – Ahrefs צועד בראש עם הכלי האיכותי ביותר נכון להיום, ו-Semrush ומג’סטיק אחריו. האם שינויים שבוצעו ממש לאחרונה במג’סטיק, עשויים להקפיץ אותו למקום הראשון?

תקציר של כמה מהתוספות והשינויים:

  • היכן בגוף העמוד ממוקם הקישור (ניווט, תוכן, פוטר).
  • האם הקישור מוקף בטקסט.
  • כמה קישורים יוצאים נמצאים בעמוד והאם הם פנימיים או חיצוניים.
  • שדרוג מסיבי של זחלן הקישורים, שכעת מחלק כל עמוד לפי 40 חלקים / פרמטרים.
  • תרשימי צפיפות קישורים – בלוקים כחולים לקישורים פנימיים, בלוקים צהובים לקישורים יוצאים ועובי כל בלוק מציין את צפיפות הקישורים בדף.
  • חיפוש קישורים לפי תחום / נושא ספציפי.

לסקירה המלאה באתר SEJ >>>

יוטיוב תשלם קנס וגוגל שוב בחקירה

במסגרת הסכם פשרה בין אלפבית ונציבות הסחר הפדרלית (FTC), יוטיוב תשלם קנס של 170 מיליון דולר. במהלך חקירה נמצא כי יוטיוב הפעילה כלי מעקב חשאיים לאיסוף פרטיהם של משתמשים מתחת לגיל 13, ללא ידיעת ההורים ובניגוד לחוק. בנוסף לקנס, יוטיוב הסכימה לפתח ולהטמיע מערכת שתאפשר למנהלי ערוצים לזהות תכנים המיועדים לילדים ולפעול בהתאם. כמו כן יוטיוב נדרשת להתריע על אופן איסוף המידע ולאפשר את הסכמת ההורים.

ואם כל זה לא מספיק, גוגל נכנסת לחקירה חדשה בארצות הברית בשבוע הקרוב. החקירה תבדוק האם גוגל חרגה מחוקי ההגבלים, והפכה לשחקן בעל כוח לא מידתי. גם נגד אפל, פייסבוק, אמזון ומיקרוסופט עומד אותו חשד, אך גוגל היא היחידה שתיחקר נכון לעכשיו. ה-FTC הצהיר לא מזמן שנשקלים גם מהלכים של פירוק חברות בהמשך.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
129
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104676
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100116
פרסום באינטרנט
דוד כהן
98999
מדיה חברתית
דנה רוזן
82387
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.