אינסטגרם מסתירה לייקים, פייסבוק בוחנת מודעות חיפוש, סנאפצ'ט ממשיכה לגדול ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » אינסטגרם מסתירה לייקים, פייסבוק בוחנת מודעות חיפוש, סנאפצ'ט ממשיכה לגדול ועוד
חדשות קידום אתרים

אינסטגרם מסתירה לייקים, פייסבוק בוחנת מודעות חיפוש, סנאפצ'ט ממשיכה לגדול ועוד

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. 

אינסטגרם מסתירה לייקים ב-6 מדינות

המטרה היא לגרום למשתמשים להתמקד יותר בתוכן ופחות ב- Vanity Metrics כגון לייקים ועוקבים, שנתונים לרמאויות ושאר בעיות – כך דווח לראשונה באתר טקראנץ'. בצורה כזו מנסה פייסבוק להפחית את השפעתם של משפיענים ואת החשיפה האורגנית שהם מייצרים, לטובת פרסום ממומן.

נתוני הלייקים יוסתרו מעתה והלאה במדינות הבאות: ניו זילנד, אירלנד, ברזיל, אוסטרליה, איטליה ויפן. אם הניסוי יעבור בהצלחה, יש להניח שמדינות נוספות יצורפו לרשימה בהמשך.

תודה למיכל מורנו על השיתוף בקבוצת "מקצועני פרסום באינטרנט".

הטראפיק האורגני בגוגל ירד ב-8% לעומת אשתקד

לאחר שפורסם כי מחצית מהחיפושים בגוגל קום לא מובילים לקליקים, גם חברת המחקר Merkle פרסמה את דוח השיווק הדיגיטלי שלה לרבעון השני של 2019. לפי הדוח, התנועה האורגנית מגוגל ירדה ב-8 אחוזים לעומת התקופה המקבילה ב-2018. גם התנועה האורגנית של בינג ויאהו ירדה ב-26% ו-11% בהתאמה, ורק DuckDuckGo נהנה מעלייה של 49% בתנועה האורגנית.

נתונים נוספים מהדוח לגבי כלל תעשיית החיפוש:

  • חיפושים אורגניים מהווים 23% מכלל הטראפיק ברבעון השני של 2019.
  • הצניחה בכניסות אורגניות התרחשה בכל המכשירים, אך במיוחד בטלפונים סלולריים בהם הגידול בכניסות ירד מ-13% ברבעון הראשון לכדי 5% ברבעון השני של 2019.
  • טראפיק ממומן כנראה נוגס באורגני. טלפונים וטאבלטים יצרו 59% מהטראפיק האורגני ברבעון השני, בהשוואה ל-65% בטראפיק הממומן.
  • שני אפיקי הטראפיק שגדלו הכי הרבה ברבעון השני הם הממומן והדירקט.

סנאפצ'ט חצתה את קו 200 מיליון המשתמשים היומיים

בין הרבעון הראשון והשני של 2019, האפליקציה צברה 13 מיליון משתמשים יומיים חדשים – גידול של 8 אחוזים לכדי 203 מיליון משתמשים מדי יום.

החברה מעריכה ש-7 עד 9 מיליון משתמשים הצטרפו ברבעון האחרון הודות לפיצ'ר מסנן הפנים (Face Filters) שהציג את המשתמש כבן המין השני, ועוד 4 עד 6 מיליון משתמשים הצטרפו הודות לפיצ'רים חדשים אחרים. סך ההכנסות ברבעון האחרון הגיע לכדי 388 מיליון דולר.

האם פייסבוק בוחנת מודעות פרסום בתוצאות החיפוש?

לאחרונה מתרוצצת שמועה שפייסבוק החלה לעשות ניסויים עם מודעות בתוצאות החיפוש. כאשר מתבצעים בפייסבוק לפחות 2 מיליארד חיפושים ביום, יש להניח שבסופו של דבר החברה תמצא דרך לעשות מזה כסף – אם בצורה עקיפה (כגון טרגוט לפי חיפושים) ואם בצורה ישירה (כגון מודעות בתוצאות החיפוש).

תודה לאופיר קנלשטיין על צילומי המסך. נשמח לדעת האם ראיתם את האפשרות הזו גם אצלכם.

אופציית פרסום בתוצאות חיפוש בפייסבוק

הבאגים בגוגל ממשיכים לחגוג

בכל פעם שהחברה מצליחה להשתלט על באג אחד, מופיעים עוד שניים כדי להרוס את החגיגה. מכיוון שכבר קשה לעקוב אחרי כל הבאגים המדווחים, הנה שני הבאגים העיקריים המדווחים לאחרונה:

  • מאז שגוגל איפשרה קיצור כתובות URL בגוגל לעסק שלי, נמחקו ביקורות ונעלמו פרופילים מתוצאות החיפוש. גוגל טוענת בכל פעם שהמצב תוקן, אבל התלונות ממשיכות לזרום.
  • תלונות נוספות נרשמות לגבי תוצאות החיפוש עצמן – חלק מהמשתמשים טוען שהוא רואה תוצאות חיפוש "שבורות" או לא מעודכנות. זה די דומה לבאגים הגדולים שדווחו שוב ושוב בחודשים הקודמים (בעיות אינדוקס, קנוניקל וכו'), ולא ברור האם זה המשך או שמדובר בבאגים חדשים.

 

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים