מודעות אודיו ביוטיוב, מנוע חיפוש באינסטגרם, כוחן של רשתות חברתיות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

מודעות אודיו חדשות ביוטיוב

כדי לתת מענה לגידול המשמעותי בצריכת תוכן אודיו, יוטיוב הכריזה על מודעות אודיו חדשות. מודעות אלו מיועדות לקהלי יעד שצורכים תוכן מהסוג הקולי, כגון ערוצי מוזיקה, פודקאסטים ועוד. ראוי לציין שזו הפעם הראשונה שיוטיוב יוצרת מודעה מהסוג הזה.

לאור השינויים בהתנהגות הצרכנית בשל מגפת הקורונה, 75% מהחיפושים ביוטיוב ב-2020 קשורים למוזיקה בדרך כזו או אחרת (שירים, להקות, יוצרים). כמו כן, הביטוי ASMR הוא המחופש ביותר ביוטיוב ארה”ב (3.2 מיליון חיפושים), וכן מקום שלישי בעולם (13.9 מיליון חיפושים). המפרסמים יצטרכו לנווט במים לא מוכרים, בייחוד אם ברצונם לדחוף פרסומת באמצע סרטון ASMR שאמור להרגיע ולסייע לאנשים לישון.

מודעות אודיו יוצגו בצורה ויזואלית באמצעות תמונה סטטית, ויכללו רכיב קולי שישדר את המסר למשתמש / המאזין. לאחר חודשים רבים של בדיקות בגרסת אלפא, יוטיוב מדווחת שיותר מ-75% מהקמפיינים הקוליים הניבו גידול בחשיפת המותג. מודעות האודיו של יוטיוב זמינות כעת בגרסת בטא בגוגל אדס, דיספליי וכן וידאו 360 – בפורמט תשלום לפי חשיפה (CPM).

על הדרך נציין 2 חידושים נוספים ביוטיוב – דוח מקורות תנועה נוסף ליוטיוב אנליטיקס; כמו כן נפתחה ספריית אודיו, המאפשרת להשתמש באלפי צלילים ומנגינות בחינם, ללא הגבלת זכויות יוצרים.

חדש באינסטגרם: מנוע חיפוש טקסטואלי

עד כה משתמשי אינסטגרם היו יכולים לבצע סוג של חיפוש באמצעות תגיות, תגי מיקום, שמות משתמש וכן שמות פרופיל. אם היוצר לא הוסיף תגיות לתכנים שלו, ככל הנראה לא ניתן היה לחפש אותם.

כעת הוכנס שדרוג קטן אך משמעותי במנוע, וניתן לבצע חיפושים גם באמצעות שאילתות טקסטואליות. לפי דיווח של טק קראנץ’, ניתן לחפש פוסטים באמצעות מילות מפתח המופיעות בתיאורי התמונות והסרטונים.

חשוב מאוד לציין שלא מדובר בחיפוש חופשי לחלוטין. החיפוש באינסטגרם מוגבל לתחומי עניין רחבים, ומילות מפתח התואמות להנחיות הקהילה של אינסטגרם. עדיין לא ברור האם המנוע של אינסטגרם בודק את הביטוי המדויק בלבד או גם רכיבים ממנו, מילים נרדפות וכן הלאה.

בריאיון למגזין The Verge אומר נציג החברה שהמנוע שוקל מספר פרמטרים כאשר הוא מאחזר תוצאות, ובהם סוג התוכן, כיתובים, תאריך הפרסום ועוד. כמו כן יש רכיב של למידת מכונה המסייע באיתור התוכן הרלוונטי ביותר.

רשתות חברתיות משפיעות על 71% מהחלטות הקנייה

הגידול ברכישות המקוונות כבר הפך לעובדה מוגמרת בשנת 2020, שאוטוטו עומדת להסתיים. כמה מתוך כל זה ניתן לשייך למדיה החברתית?

לפי נתונים של Global Web Index, כ-54% ממשתמשי הרשתות החברתיות – משתמשים בהן כדי לבדוק ולחקור מוצרים. כמו כן, HubSpot מצאה כי עבור 71% יש יותר סיכוי לרכוש מוצרים ושירותים בהתבסס על הפניות ממדיה חברתית.

רשתות חברתיות שינו את הדרך בה אנו מקדמים מוצרים, ואפילו נתנו לנו דרכים חדשות לפרסום. למרות זאת – קשה לקבוע בוודאות עד כמה המדיה החברתית משפיעה על צרכנים. לא רק על מה שהם קונים, אלא גם על הרגלי הצריכה שלהם באופן כללי.

הרשתות החברתיות המובילות הן פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק ואפילו טוויטר במקום הרביעי. 53% מהצרכנים ממליצים על עסקים ומוצרים בציוצי טוויטר, ו-48% מתקדמים גם לרכישת המוצרים והשירותים הללו. יוטיוב ופייסבוק הם המובילים בארה”ב.

כיצד הרשתות החברתיות משפיעות על ההחלטה לקנות? מסעות לקוח קצרים יותר, אפקט העדר הנובע מהמלצות וחוות דעת, כוחם של משפיענים וידוענים וכן השפעתם של סטוריז על החלטות צרכניות.

למאמר המקורי >

פייסבוק פרסמה את דוח שכיחות השנאה

לראשונה מפרסמת פייסבוק דוח המציג את אחוז דברי השנאה בפלטפורמה שלה. הודות לשימוש בכלים מתקדמים כגון בינה מלאכותית, אחוז הנחשפים לתוכן שנאה עמד על 0.1% עד 0.11% בלבד, ברבעון השלישי של 2020 (כלומר 10 עד 11 צפיות בתוכן המכיל דברי שנאה, מתוך כל 10,000 צפיות בתוכן).

ברבעון זה הוסרו מעל 22 מיליון פיסות תוכן המכילות דברי שנאה ושטנה, כאשר 95% מהם הוסרו עוד טרם קבלת דיווח כלשהו. מעבר לכך הוסרו גם עשרות מיליוני פוסטים נוספים, שהכילו תכנים אלימים ופורנוגרפיים לסוגיהם. פעולות נוספות ננקטו גם באינסטגרם.

לידיעה המלאה >

ידיעות בקטנה

  • מנוע החיפוש בינג ככל הנראה עורך ניסויים, ומציג תווית Secured בתוצאות החיפוש עבור אתרים מאובטחים. עכשיו באים?
  • לינקדין פרסמה את רשימת 10 אנשי השיווק המובילים לשנת 2020, לפי פרמטרים כגון מעורבות משתמשים, תדירות פרסום תכנים וגידול בעוקבים.
  • המלצות הפרסום האוטומטיות בגוגל אדס, עלולות לעשות יותר נזק מתועלת – כך מסתבר ממקרה שהתרחש בחו”ל. למעוניינים להחליט בעצמם, עשו Opt-out בלוח הבקרה של Auto Applied Recommendations.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104680
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100120
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99002
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.