המהירות האמיתית של האתר שלכם, קונסולת החיפוש החדשה וההדרה של פייסבוק

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תציג לכם אינדיקציה למהירות האמיתית בה האתר שלכם עולה

גוגל הכריזה על שיפור בכלי לבדיקת מהירות (PageSpeed Insights), כך שהוא יספק תמונות מצב מדויקת יותר על המהירות שבה האתר עולה בפועל.

כל אתר יקבל שני ציונים: אחד למהירות (מהיר, בינוני ואיטי) ואחד לאופטימיזציה (טובה, בינונית או נמוכה). האופן בו הציונים האלו מחושבים הוא טכני למדי וניתן למצוא אותו בפוסט המקורי של גוגל.

ציון המהירות מתבסס על מידע של הגולשים שמשתתפים בדוח חווית המשתמש של כרום. מסיבה זו, רק אתרים שיש לגביהם מספיק מידע ומקבלים מספיק תנועה יכולים לראות את הציונים הללו. אתרים אחרים ימשיכו לקבל מידע כללי על האופטימיזציה בלבד.

זהו למשל הציון שאתר כמו ynet מקבל בגרסה הסלולרית שלו:

New PageSpeed Insights

כמובן שצריך לקחת את הנתונים האלו בערבון מוגבל מכיוון שלא ברור עד כמה הם משקפים את המהירות שבה אתרים עולים בטווח הגאוגרפי של קהל היעד העיקרי שלהם.

מעכשיו תוכלו לקשר סרטונים לעסק שלכם בגוגל

בעלי עסקים שמשתמשים ב-“גוגל לעסק שלי” יוכלו מעכשיו להוסיף לא רק תמונות, אלא גם סרטונים באורך של עד 30 שניות. גם הגולשים יוכלו להוסיף סרטונים דומים ממש כמו שהיום הם יכולים להעלות תמונות של עסקים שהם מבקרים בהם. לאחר שמעלים את הסרטונים (משום מה אי אפשר להשתמש בסרטונים קיימים ביו-טיוב…), יכולות לעבור עד 24 שעות עד שהם יהיו זמינים לצפייה.

סרטונים לעסק שלי

מה השינויים הצפויים לנו בגרסה הבאה של ה-Search Console?

אתר Search Engine Land חשף בחודש יולי את השינויים הצפויים בקונסולת החיפוש של גוגל, ועכשיו הוא מספק פרטים נוספים על מספר דו”חות מגרסת הבטא שתהיה זמינה בקרוב לכל המשתמשים לצד הגרסה הרגילה:

1. דו”ח ניתוח החיפושים הפך לדוח ביצועי חיפוש ועבר מתיחת פנים גרפית. כעת הוא מספק מידע של עד 16 חודשים אחורה. בנוסף, יהיה אפשר לשלוף את המידע הזה דרך ה-API של הקונסולה.

2. דוח “כיסוי האינדקס” יחליף את דוח הסטטוס ויהיה נוח יותר לשימוש. בין היתר, יהיה אפשר לראות כיצד שגיאה מסוימת משפיעה על כלל העמודים ומה הם הכלים המומלצים שבעזרתם אפשר לפתור אותה. לשם זאת, כדאי מאוד לשלוח מפת אתר (משהו שמומלץ מן הסתם לעשות גם כיום).

3. דו”ח ה-AMP דומה לדו”ח הקודם, רק שהוא מתרכז בעמודים שמשתמשים בתקן העמודים המואצים של גוגל למובייל.

New Amp Report

4. דו”ח דרושים – מדובר בדו”ח חדש לחלוטין שמשתמש בנתונים מכרטיסי ה-datePosted של עמודי הדרושים ומאתר בעיות שמונעות מהם להופיע בתוצאות החיפוש.

תכונות נוספות המשותפות לכל הדוחות:

  • אפשרות לשתף נתונים עם מנהלים או צוותים אחרים באתר.
  • ניתן לשלוח עמודים בעייתיים שתוקנו לסריקה עם עדיפות גבוהה יותר.

פייסבוק פוגעת (אפילו יותר) בתוכן המסחרי

פייסבוק מתכוונת להפוך את הפיד של המשתמשים ליותר אישי, בדגש על משפחה וחברים, ולתת פחות מקום לעסקים, מותגים וגופי מדיה (“תוכן ציבורי”), כך כתב מארק צוקרברג בפוסט מיום שישי. לדבריו, צפייה פסיבית בתוכן או סרטונים פחות תורמת לרמת האושר שלנו ואפילו לבריאות מאשר שמירה על קשרים עם אנשים שאכפת לנו מהם.

בתור התחלה, פייסבוק תבצע את השינוי בעיקר בפיד החדשות, אבל בהמשך תבצע שינויים גם בשאר המותגים שלה. האם זה אומר שנראה פחות פוסטים מקודמים או ממומנים? קשה להאמין.

נקודה מעניינת שצוקרברג מוסיף בסוף הפוסט: ייתכן שהזמן שבו הגולשים מבלים בפייסבוק יפחת ומידת המעורבות שלהם תרד, אבל חווית השימוש עצמה תהיה בעלת ערך גבוה יותר.

בנוסף לפוסט הזה, בלוג החדשות של פייסבוק פרסם כמה המלצות יותר פרקטיות ומידע נוסף:

  • מי שיבחר להצמיד עדכונים מעמודים לפיד שלו עדיין יראה אותם במקום גבוה.
  • אירועים וסרטונים בשידור חי יוצרים יותר מעורבות ולכן פוסטים שכוללים אותם עשויים להופיע גבוה יותר.
  • כמובן שרצוי לא להשתמש בשיטות שנויות במחלוקת (“פיתיונות”) בשביל לגרום לגולשים ליצור מעורבות.
  • תוכן מעמודים קיימים או כאלו שהמשתמש כלל לא מכיר עדיין יופיע ב-“אוסף הגילויים”

האם בקרוב יחסמו יותר אתרים בישראל?

בעוד שבארה”ב נשמעת ביקורת חריפה על הפגיעה בנטרליות הרשת ולמרות שהגולשים מביעים את מחאתם ברשתות החברתיות, מסתבר שעוד מדינות הולכות בכיוון וגם אצלנו יש אולי סיבה לדאגה.

למי שלא בקיא בפרטים, בשבוע שעבר בית המשפט הורה לחסום את אחת מקבוצות הטלגרם שהפרה זכויות יוצרים. אז הסתבר ש – Netvision (שכיום שייכת לחברת סלקום) חסמה את כל האתרים תחת שם המתחם t.me, ביניהם גם אתרים לגיטימיים לחלוטין. סלקום, שהצטרפה בעצמה לזירה תחת הכובע של סלקום טי.וי, אמרה שמדובר בתקלה טכנית וחוסר הבנה.

הסיבה לכך שהמקרה הזה צריך להדליק נורה אדומה היא שהוא מעיד יותר מכל על מגמה כללית של חקיקה שהממשלה מקדמת. חקיקה שעלולה לקבוע תקדים מסוכן: “חוק הפורנו” שידרוש רישום מיוחד אצל הספקית עבור כל מי שרוצה לצפות בתכנים מיניים, “חוק הפייסבוק” שיחייב את פייסבוק להסיר תכנים פליליים על פי צו בית משפט, וכמובן החוק המדובר, שיאפשר לממשלה לסגור אתרים שמפרים כביכול זכויות יוצרים.

החשש הוא שבשלב הבא יוטלו סנקציות גם על גולשים פרטיים שיעלו תכנים בעייתיים לרשת אפילו אם הם לא מנהלים שום אתר, אלא רק פרופיל חברתי. דוגמה אחרת – מה ימנע מהממשלה לסגור חלקים גדולים מאתרי הסרטונים הפופולאריים רק בגלל שמישהו העלה אליהם סרטון שמפר זכויות יוצרים?! העניין הלא פחות משעשע (או עצוב, תלוי איך מסתכלים עליו) בכל הסיפור הזה הוא שלטלגרם עצמה, ולא רק ליו-טיוב, יש טפסים לדיווח על הפרת זכויות יוצרים. גם לגוגל יש טופס דומה, ולמעשה, אפילו לפרקליטות יש ערוץ תקשורת ישיר עם פייסבוק דרכו היא מצליחה להסיר תכנים בעייתיים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104688
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.