לינקדאין לעסקים: כך תעשו אופטימיזציה לפרופיל ותרוויחו יותר לידים

מור מריג'
Linkedin

הנה כמה טעויות מזוויעות שאתם בטח עושים בלינקדאין:

  • נכנסים רק כשצריכים משהו
  • מזינים בפרופיל שלכם את אותם משפטים שכתובים לכם בקורות החיים
  • לא מקדישים יותר מדי זמן כדי לחקור מעבר
  • מסתפקים בפרופיל אישי ולא טורחים לפתוח פרופיל חברה

נכון? נכון שעושים? יופי. בדיוק בשבילכם המאמר הזה נכתב.

כי לא פייסבוק ולא אינסטגרם. לינקדאין. לינקדאין היא ככל הנראה הפלטפורמה הכי חזקה בכל מה שנוגע לשיתופי פעולה עסקיים, לידים איכותיים וגידול בהכנסות. נכון שפייסבוק יותר מגניבה ואינסטגרם יותר ויזואלית וחוויתית, אבל לינקדאין מלאה בהזדמנויות עסקיות שאתם לא רוצים לפספס.

בלינקדאין, נכון להיום, יש 546 מיליון משתמשים.

  • 40 מיליון מתוכם הם מקבלי החלטות.
  • 10 מיליון הם מובילי דעה.
  • 61 מיליון הם משפיענים בעמדות בכירות.
    וכשאלה המספרים, אתם לא רוצים להשאר מחוץ לתמונה.

זו פלטפורמה מעולה לבניית קשרים עסקיים ולהרחבת הנטוורקינג והיופי פה הוא שבניגוד לשאר הרשתות, כאן הפוקוס הוא לא על מי שאתם מכירים. הפוקוס הוא על מי שאתם עדיין לא מכירים. הפוקוס הוא על המעגלים והקשרים שלכם ושל אלה שפועלים בנישה שלכם, בתחום ההתמחות שלכם. זה הכוח האמיתי של לינקדאין וכאן טמונים היתרונות שלה עבור העסק שלכם.

אם עד עכשיו הסתפקתם בפרופיל דל שמתעדכן פעם בחצי שנה – המאמר הזה הולך להציג לכם בדיוק למה כדאי לכם לפעול אחרת. לינקדאין היא פלטפורמה שמאפשרת להגדיל נוכחות ברשת ואנחנו הולכים לדבר כאן על כל הצעדים שמומלץ לבצע כדי להנות מהיתרונות שיש לה להציע לכם, החל משלב גיוס העובדים ועד לשלב המכירות.

אין לנו זמן לבזבז. מתחילים.

איך בונים עמוד חברה בלינקדאין?✍️

קודם כל, חשוב להבין למה. או למה צריך עמוד חברה בנוסף לפרופיל האישי. והתשובה היא שעמוד כזה יאפשר למשתמשים בלינקדאין ללמוד יותר על העסק, על המותג ועל שיתופי הפעולה האפשריים שהם יוכלו להציע לכם. חוץ מזה, עמוד כזה יאפשר לכם גם להפגין ידע ולבסס את עצמכם כמומחים בתחום. והכי חשוב – הוא גם יעלה את המודעות למותג, יביא לפתחם הזדמנויות מעניינות ויציג בפני לקוחות את המוצרים או השירותים שלכם. אם תקפידו לעדכן את הדף לעיתים קרובות תוכלו לבסס את עצמכם כמובילי דעה בתחום וזה לא משהו להקל בו ראש.

בואו נעבור עכשיו על כמה הגדרות בסיסיות ורק אציין שאם אין לכם פרופיל לינקדאין קיים, אז לכו לפתוח אחד כזה לפני שאתם מגדירים את דף החברה שלכם.

ועכשיו בואו נגדיר את דף החברה שלכם

הדבר הראשון שנרצה לעשות הוא להכנס לאזור העסקי בלינקדאין.

כמו שאתם רואים, יש כפתור כחול שקשה מאד לפספס, תנו עליו קליק:

פתיחת עמוד חברה בלינקדאין

שלב הבא אתם מגדירים את שם החברה וחשוב שתכתבו אותו גם בשדה: LinkedIn public URL כי ככה אנשים יוכלו למצא אתכם לפי שם החברה (ברוב המקרים זה ישלים לכם אוטומטית, רק חשוב לוודא שזה באמת קורה):

נו, היה די פשוט, לא?

תמונות, לוגו, מילים וכל זה

עכשיו אנחנו נכנסים קצת יותר לעומק.

הגדרות עמוד חברה בליקדאין

דבר ראשון חשוב לנו ליצור רושם ראשוני טוב ולכן נרצה להעלות תמונת פרופיל ותמונת קאבר שייצגו היטב את החברה ואת הערכים שלה. בתמונת הפרופיל, מאחר ומדובר בעמוד עסקי, נשים את הלוגו של החברה. בקאבר יש לכם יותר חופש פעולה, אפשר לשנות את זה בהתאם לדברים נקודתיים וקמפיינים שחשוב לכם לקדם. בכל מקרה, לנוחיותכם:

  • תמונת פרופיל מומלץ להעלות בגודל 300X300 פיקסלס.
  • תמונת קאבר 1536X768 פיקסלס.

לא מומלץ לדלג על שני אלה כי חברות עם תמונת פרופיל זוכות לפי 6 יותר תנועה לעמוד.

לגבי שדה ה- Description.

יש לכם בדיוק 2000 תווים כדי להסביר לאנשים על החברה שלכם, ויותר מזה, יש לכם 2000 תווים כדי להסביר להם למה צריך להיות להם אכפת ממנה. זה איזור משמעותי ולכן כדאי להשקיע בו, בקשו מאיש התוכן שלכם לתת פה יד. הקדישו תשומת לב מיוחדת ל-160 התווים הראשונים כי הם אלה שיופיעו בגוגל כשיריצו חיפוש על החברה שלכם.

קצת מתחת לשדה הזה תוכלו להוסיף את התמחויות החברה (עד 20) והן למעשה משמשות כתגיות ומילות מפתח שיעזרו לאנשים להגיע אליכם. כלומר, חשוב. אם אתם לא בטוחים מה לכתוב פה, תעשו סיבוב אצל המתחרים וקבלו מהם השראה. מעבר לזה, נסו לחשוב מנקודת מבט של לקוח – מה הצורך שלו ומה הוא היה מחפש כדי להגיע אליכם.

תיאור ותגיות בלינקדאין

נשאר לנו עוד קצת.

כתובת האתר ועוד מידע כמו מה התחום שלכם, מה גודל החברה, מתי הוקמה, איפה ממוקמת וכשתסיימו עם כל זה תפתח לכם השורה המרגשת:

פרסום עמוד חברה בלינקדאין

ברוכים הבאים.

בניית אסטרטגיה בלינקדאין 🎯

אז הגדרנו דף חברה, וזה בהחלט צעד משמעותי (אפילו מרגש), אבל העבודה שלנו לא מסתיימת כאן. עכשיו אנחנו הולכים למקסם את היתרונות של הדף ולהשתמש בו ככלי שיווקי לכל דבר, מה שיעזור לנו להתפתח ולגדול.

כמו לפני כל מהלך שיווקי, גם הפעם חשוב שנשאל את עצמינו שאלות שיכוונו אותנו לעבר השגת המטרה. כלומר, מה אנחנו מנסים להשיג? ויש הרבה אופציות, למשל:

  • מודעות
  • מכירות
  • גיוס עובדים
  • לבסס מעמד של מנהיג דעה
  • נטוורקינג

זה בסדר שתהיה לכם יותר ממטרה אחת. אבל לכל מטרה גדולה שתבחרו, תצטרכו לייצר שביל מלא במטרות קטנות שיקחו אתכם בסופו של דבר למטרת העל. הקפידו שהמטרות שלכם יהיו ספציפיות, ניתנות למדידה, ברות השגה, רלוונטיות ותחומות בזמן (או במילה אחת- SMART).

השלב הבא הוא בניית קשרים וחשוב לשמור עליהם רלוונטים ואמינים. אל תשלחו הזמנה לכל מי שאתם מכירים ובטח לא לכאלה שאין להם שום קשר לתחום שלכם. עוד דבר, אל תהיו ספאמרים. הזמינו אנשים לאט, באופן אישי ובקבוצות קטנות כדי למנוע התעלמות המונית ומעליבה. חדדו את המסרים שלכם ונסחו הודעות אישיות, מדוייקות ונטולות בנאליות. צרפו אנשים שעבדתם איתם, אנשים שאתם עובדים איתם, אנשי מפתח בתעשיה, משפיענים, מובילי דעה וכאלה שעשויים לגלות פוטנציאל בשירותים שלכם או בשיתוף פעולה אתכם.

ואחרי שעשיתם את כל זה, אנחנו עובדים לחלק החשוב באמת.

תחזוק, תפעול והתנהלות שוטפת.

לינקדאין לרציניים💪

עכשיו תראו, זה שבניתם עמוד והגדרתם מטרות ואסטרטגיה זה טוב ויפה. אבל זה לא מה שיבטיח לכם שאנשים יגיעו אליכם וזה גם לא מה שיבטיח את ההזדמנויות העסקיות שדברנו עליהן מלכתחילה. ובשביל זה אנחנו כאן הרי.

יש דברים מוכחים שתוכלו לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם בלינקדאין והנה הם כאן לשימושכם:

העובדים שלכם הם כוח

חברות שיש להן תמיכה חזקה מהעובדים – יש להן יותר סיכוי למשוך עובדים חדשים ולקוחות פוטנציאלים. חזקו את הדף וזכרו שעובדים הם נכס והם הדוברים הכי טובים שיהיו לכם. מה גם, ברגע שהם יוסיפו את החברה לפרופיל הלינקדאין האישי שלהם, אתם תקבלו הרבה יותר חשיפה.

גם פה תוכן הוא המלך

פרסמו תוכן בעל ערך כי זאת הדרך הכי טובה להגדיל את הקהל ולספק את העוקבים הקיימים שלכם. תנו חדשות מהתחום, עדכונים לגבי החברה, מאמרים שפרסמתם ברחבי הרשת, מאמרים מעניינים שקראתם והעיקר שתפגינו נוכחות לפחות פעם בשבוע. בססו את עצמכם כמקור ידע איכותי, עדכני ורלוונטי. עוד טיפ שיכול להיות מועיל – שתפו תכנים של מובילי דעה בענף שלכם, הגיבו להם ובססו מערכת יחסים איתם. אם תראו להם אהבה ותפרגנו להם – הם ישמחו להחזיר לכם בהמשך.

אל תשכחו לגוון

מאמרים זה יופי, אבל כולם מפרסמים מאמרים ולכן, כדי לבלוט, תצטרכו לעשות קצת מעבר. וכשאני אומרת קצת מעבר, אני מתכוונת לגוון בסוגי התוכן שאתם מעלים. לא רק מאמרים, אלא גם תמונות, אינפוגרפיקות, פודקאסט, וידאו וכן הלאה. שימו לב שעל פי בדיקות שנעשות בלינקדאין, פוסטים שכוללים תמונה זוכים ל98% יותר מעורבות מאשר פוסטים בלי תמונה! זה נתון מטורף! ואם יש לכם ערוץ יוטיוב, שתפו את הסרטונים שלכם כי בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, כאן הוידאו יפעל אוטומטית. וזה, עוד משהו שיכול לעזור לכם להגדיל את אחוזי המעורבות.

הצטרפו לקבוצות

כשתהיו משתתפים פעילים בקבוצות שרלוונטיות לתחום שלכם – תוכלו להגדיל משמעותית את מעגל הקשרים שלכם וההזדמנויות העסקיות שלכם.

איך? למה?

כי כשאתם מגיבים, אנשים מתחילים להכיר אתכם.
וכשאתם מספקים ערך ומשתתפים בדיונים, אנשים מתחילים להתעניין בכם לתפוס ממכם.
ומכאן הדרך לשיתופי פעולה תתחיל להסלל עבורכם.

הכירו את האלגוריתם

רוב הרשתות החברתיות לא יספרו לכם על האלגוריתם שלהן. בלינקדאין זה לא בדיוק המצב, היא לא מאמינה בסודות. היא מספרת איך האלגוריתם שלה עובד ואיך הוא מדרג את התוכן. הנה לכם על קצה המזלג:

  • הבוט יודע לסווג תוכן לפי 3 סוגים עיקריים: ספאם, איכות נמוכה או ברור ומועיל. המשמעות – איכות התוכן חשובה ואתם רוצים להמנע מתיוג “ספאם” או “איכות נמוכה”.
  • האלגוריתם מודד את המעורבות הראשונית, כך שאם הפוסט יקבל לייקים ושיתופים – הוא יבין שמדובר בתוכן טוב ויקדם אותו. אם אנשים יסתירו אותו או יסמנו אותו כספאם – אתם לאט לאט תאבדו מהחשיפה. שוב, גם כאן האיכות משחקת תפקיד, אבל גם הרלוונטיות. ודאו שהפוסטים שלכם מדברים ומכוונים לעוקבים שלכם ולתחומי העניין שלהם. אל תתנו להם סיבה לעשות לכם HIDE.
  • לינקדאין תבדוק את האמינות שלכם על בסיס איכות החשבון והקשרים שלכם. מעורבות היא משהו חשוב בשלב הזה.
  • יש עורכים (אנשים אמיתיים ממש!) שיעברו על התוכן ויקבעו האם כדאי לתת לו בולטות או האם כדאי לשפר אותו.

זהו פחות או יותר. ברור שזה לא פשוט להשיג את הדברים האלה, אבל כן כדאי להיות מודעים לזה ולכוון לשם.

פרסום ושיווק בלינקדאין

לפעמים צריך להכניס את היד לכיס ולתת דחיפה קלה כדי לקבל יותר. לינקדאין מאפשרת לכם להעלות תוכן ממומן וכך מאמרים שכתבתם יוכלו להגיע ליותר עיניים. חוץ מזה, יש בה גם פלטפורמת מודעות עם מודל תשלום של קליקים או חשיפות ויש לה גם קמפיינים בדואר אלקטרוני. היתרון בפרסום בלינקדאין על פני פרסום בגוגל או פייסבוק למשל, הוא שכאן הקהל מאד מפולח וממוקד. זו ה-דרך להגיע לבעלי השפעה וליצור קשרים עסקיים. קחו בחשבון, הפרסום בלינקדאין לא זול, אבל תאמינו לי, הוא משתלם.

יד על הדופק

עקבו אחר הביצועים שלכם ונתחו אותם באופן מתמיד. על פי לינקדאין, אחוזי המעורבות הגבוהים ביותר נרשמו בשעות הבוקר, או בשעות הערב, אחרי העבודה. זו כבר נקודה טובה שאתם יכולים להעזר בה כשאתם מתכננים לוח זמנים לפרסום הפוסטים שלכם. באותה נשימה אזכיר, שמה שעובד עבור עסק אחד, לא בהכרח יעבוד עבור עסק אחר. לכן, חובתכם היא לבדוק את עצמכם כל הזמן ולהסיק מסקנות על בסיס נתונים.

לינקדאין מציעה כלי ניתוח מעולים שיעזרו לכם ללמוד איזה סוג תוכן משיג אחוזי מעורבות גבוהים, מה הוא הזמן הנכון ביותר לפרסום, מה משותף לעוקבים שלכם, מה הרקע הדמוגרפי שלהם ועוד.

איך ואיפה נמצא כל הטוב הזה?

  • בראש העמוד יופיע Me.
  • משם, המשיכו לעמוד החברה שלכם, זה יופיע מתחת ל-Manage.
  • קליק על Analytics tab ומשם > Visitors, Updates, Followers.
  • כל המידע שאתם צריכים מחכה לכם שם.

מעקב אחר המבקרים בדף שלכם הוא חשוב, זה יעזור לכם לשפר את האפקטיביות שלכם.

כמה קטנות שיעשו את ההבדל👑

  • לינקדאין היא לא קובץ קורות חיים. צאו מזה. מי שיתייחס אליה ככה, מוותר על כל העוצמה והפוטנציאל שיש פה! אל תשכחו שאתם צריכים למכור את עצמכם ולבלוט על פני הרבה אחרים ואת זה לא עושים דרך טייטלים מפוצצים ומשפטים משעממים. להפך, חשבו איך לנסח דברים שונה, מצחיק, מעניין. חשוב להיות רהוטים, אבל חשוב גם לנצנץ. צרפו עבודות שלכם, מאמרים, מצגות, כל דבר שידגיש מי אתם. התמקדו בנסיון שיש לכם ובתועלת שאתם מביאים אתכם.
  • לפייסבוק אתם נכנסים כל יום, נכון? אז תרגילו את עצמכם לבלות גם בלינקדאין. עקביות היא שם המשחק. אם אתם רוצים לבנות את עצמכם, אתם צריכים להיות נוכחים, ליצור קשרים, להגיב, להשתתף ולשתף. נכון שאתם עסוקים, אבל אם אתם רוצים להתפתח ולגדול, תנו רבע שעה ביום.
  • חקרו כל הזמן, בקרו בקבוצות, צרפו אנשים, הרחיבו את הנטוורקינג שלכם.
  • אל תהיו מתנשאים, דברו בגובה העיניים.
  • צרו בידול בשפה, בסגנון, הכניסו אנושיות מדי פעם, ספרו על הערכים שלכם, על השאיפות והתשוקות שלכם. נסו לעורר רגש, זה מה שיגרום לאנשים להתחבר אליכם.

תורכם👈

אנחנו סיימנו להיום. יותר נכון, אני סיימתי להיום. העבודה שלכם למעשה רק מתחילה. קחו את הדברים האלה ובצעו אותם! לינקדאין היא רשת מקצועית שמאפשרת לכם לחזק את האמינות שלכם, לבסס את המומחיות שלכם ולהגדיל את הלידים שלכם.

מי יכול לוותר על דבר כזה, תגידו לי.

יש בלינקדאין הזדמנויות מדהימות שחבל להתעלם מהן. מה שחשוב לזכור הוא שמדובר בתהליך ומי שאין לו סבלנות, עדיף לו שלא יתחיל בכלל. לעומת זאת, מי שישקיע ויזכור שפעילות ברשת חברתית (במקרה הזה, תעסוקתית) היא לא ריצת ספרינט, אלא יותר כמו ריצת מרתון, הולך להרוויח בענק.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.