פרסום ממומן בלינקדאין: המדריך השלם לפרסום אפקטיבי ברשת העסקית

זיו שיינפלד
פרסום ממומן בלינקדאין
A Name Like Shields Can Make You Defensive, Via Flickr, Creative Commons Attribution

לינקדאין נחשבת כיום לרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם. משנת היווסדה ב2002 ועד לפני כ-7 שנים לערך, עיקר הפיתוח האסטרטגי של הרשת התמקד בעולם הקריירה, הגיוס והנטוורקינג. בעשור האחרון בעיקר עם השתלטותה של פייסבוק כרשת החברתית הגדולה והפופולארית בעולם הבינו בלינקדאין שעולם הנטוורקינג הוא בראש ובראשונה עולם חברתי ויש מקום לנער קצת את העניבה, לשחרר את צווארון החולצה ולהשתפר ברמת הממשק, ברמת היצע התוכן וכמובן ברמת יכולות ממשק הפרסום.

לינקדאין המונה כיום למעלה מ-300 מיליון חברים ברחבי הגלובוס, היא הרשת העסקית בעלת ההשפעה הגדולה ביותר בעולם. לינקדאין בישראל מונה כיום יותר ממיליון משתמשים מהם כ-300 אלף מוגדרים כמנהלים. כיום יש יותר מ-700 אלף יוניקים ישראלים ביום באתר לינקדאין. בשונה מהתפיסה הרווחת של השנים הקודמות, לינקדאין אינה רק פלטפורמה למפגש בין “עסקים” ו”חיפוש עבודה”, אלא רשת חברתית לכל דבר עם הזדמנויות עסקיות והזדמנויות קריירה מגוונות ויש לה מטרה אחת גדולה והיא להתבסס כפלטפורמה המובילה בעולם לקהל העסקי.

מתוך הניסיון שלנו בפרסום ושיווק בכלי הלינקדאין ובשיתוף הפעולה עם לינקדאין אירופה, מצורף המדריך השלם לפרסום בלינקדאין כולל החסמים הקיימים ברשת וכיצד ניתן להימנע מהם.

למי מיועד כיום הפרסום בלינקדאין?

הפרסום בלינקדאין מיועד כיום  לעניות דעתי לסקטורים מאוד ספציפיים: בראש ובראשונה בכל מה שקשור לשיווק, אסטרטגיה וכמובן פרסום בין עסקים לעסקים, אך גם פרסום לתחומים בעלי אופי עסקי וקרייריסטי כגון ענף הפיננסים, פרסום לנדל”ן (בייחוד נדל”ן משרדי, השקעות נדל”ן, נדל”ן מניב), פרסום בינלאומי, בנקאות, תעשיות ההיי טק, רואי חשבון, עו”ד, השקעות, וכמובן כל מה שקשור לעולם הגיוס וההשמה.

מבחר דוגמאות שממחישות את הבידול של לינקדאין במישור העסקי אל מול הפלטפורמות הקיימות  תמצאו במאמר שפרסמה סוכנות הניו מדיה לעסקים Oursocualtimes. בכתבה הספציפית מתואר מקרה מבחן מעניין מאוד של חברת Philips שבאמצעות פרסום ומיתוג של קבוצה שיצרה בלינקדאין, הצליחה למצב את עצמה כחברה מומחית לחדשנות סביב תחום ה-Health Care. הסיבה העיקרית היא שימוש פרסומי ושיווקי במובילי דעה מהתחום והבנה נכונה של המדיה.

כיצד עובד הפרסום בלינקדאין?

הפרסום בלינקדאין עובד באמצעות ממשק ניהול עצמי הקרוי Linkedin Campaign Manager. הממשק מאפשר יצירת קמפיין יחד עם יצירת מודעה ראשונה. כרגע המודעה הראשונה היא בחירה בין מודעה רגילה לבין סטטוס ממומן מתוך דף עסקי. בהמשך המדריך נעמוד על ההבדלים ביניהם.

בחירת ופתיחת החשבון

עוד בטרם הקמנו את הקמפיין הראשון, מומלץ לבחור האם שם החשבון יהיה על שמי או על שם החברה המפרסמת. ניתן להגדיר את שם החשבון על שם הפרופיל האישי וגם על שם החשבון העסקי של החברה המפרסמת. במידה ומגדירים את החשבון העסקי על שם החברה המפרסמת אז נגלל לנו דף המציג את הדף העסקי של החברה במידה והוא קיים. כמו כן כדי להשתמש בחשבון העסקי אתם תידרשו להיות אדמין של הדף העסקי בלינקדאין (מנהלי הדף העסקי).

חשוב מאוד לזכור: כדי להיות אדמין של הדף העסקי, אתם צריכים להיות בעלי מייל עם דומיין החברה.

בפרסום אם אינכם אדמינים או לא קיבלתם גישה תוכלו לעשות אחד משתי ברירות:

  1. לפרסם מהחשבון האישי שלכם
  2. לפתוח חשבון עסקי חדש בשם החברה המפרסמת. אבל אז במידה ואתם מפרסמים את דף העסקי של החברה המפרסמת אז אתם צריכים להיות אדמין לדף.

במידה ואין לנו חשבון עסקי, יהיה ניתן להגדיר את החשבון כחשבון אישי על שם היוזר האישי שלנו.

כיצד?

נכנסים לתפריט ומצד ימין יש סרגל כלים ובו כל האפשרויות:

שם היוזר , שם החברות שבו אתה\את כבר אדמין של הדף העסקי.

האופציה הבאה:

נכנסים לתפריט וממלאים את הפרטים הבאים:

יצירת חשבון עסקי

בסיום מילוי הפרטים בדומה למערכות האחרות או לכל ביצוע תשלום באינטרנט, אתם מגדירים את הזמן, המקום הגאוגרפי של הקמפיין ואת סוג המטבע. המלצתי היא לבחור בדולר. כרגע לא ניתן לבחור בש”ח ושוב, לא ניתן לפרסם בינתיים בשפה העברית. הקישו כרטיס אשראי והקמפיין יאושר תוך פחות מיום.

לינק לכניסה לממשק המודעות לפתיחת חשבון ויצירת קמפיין ראשון

כיצד יוצרים קמפיין פרסומי?

בבואכם לפתוח את הקמפיין הפרסומי, דבר ראשון שתעשו זה להציץ בסרגל הכלים העליון בדף הבית ולחפש רובריקה הנקראת Business Services, לחצו על המילה: Advertise

קישור ליצירת חשבון

ברגע שנכנסתם, נפתח לכם ממשק הפרסום של לינקדאין ומציע לכם להכין מודעה. המודעה תופיע כחלק מקמפיין ראשון שתקימו.

נכון ליולי 2014 האפשרות בחירת מודעה מתחלקת בין:

  1. מודעה רגילה: מודעת טקסט שמיד ארחיב על פרטיה וסוגיה. המודעה בנויה מכותרת, גוף טקסט ולינק לurl לאתר או דף נחיתה או לדף העסקי בלינקדאין.
  2. סטטוס ממומן: למעשה סטטוס שתכתבו בדף העסקי. כאן אתם חייבים כאמור להיות אדמינים וברגע שתלחצו על המודעה ייפתחו לכם הסטטוסים של הדף שאותו אתם מנהלים ומתוכו תבחרו את הסטטוס. יש אפשרות גם לייצר סטטוס חדש מהממשק הפרסומי ואז לפרסמו.

לאחר שבחרתם את סוג המודעה תגללו טיפה מטה ותידרשו לכתוב את שם הקמפיין. בחירת השם היא יותר בשבילכם, בכדי שתציינו לעצמכם  איזו חברה זו, איזה סוג קמפיין ומטרתו:

נניח: חברת IT , קמפיין לידים למנהלי מערכות מידע. ניתן לכתוב את שם הקמפיין בעברית או באנגלית.

בחירת שפה

לאחר מכן תידרשו לבחור שפה. כאן מראש הזמן להזהיר שלא ניתן לפרסם בעברית. ניתן לכתוב את טקסט המודעה בעברית, אך נכון להיום הטקסט לא יתקבל. לעומת זאת סטטוס מממומן מתוך דף עסקי בהחלט יתקבל.

סוג המדיה

זוהי סוג המודעה והבחירה תהיה אחת משתיים:

  1. Basic: מודעת טקסט רגילה.
  2. Video: מודעת סרטון. זהו לא סרטון גנרי מקובץ, אלא חייב להיות לינק לסרטון מאתר יוטיוב.

בממשק העצמי ניתן לייצר מודעות מ4 סוגים שונים

  1. מודעת טקסט עם תמונה
  2. מודעת וידאו : מתאפשרת באמצעות סרטון יוטיוב בלבד. לינקדאין לא מאפשרים יותר מ120 שניות סרטון. המודעה כוללת טקסט (כותרת וגוף טקסט) בדומה למודעת טקסט רגילה. גם במקרה הנוכחי הטקסט של המודעה חייב להיות כתוב באנגלית.
  3. סטטוס ממומן (הניתן כרגע אך ורק בדף עסקי ובפרימיום גם בקבוצה)
  4. סטריפ טקסט: טקסט ממומן ללא תמונה המופיע או בראש הדף (ברחבי האתר) או בתחתיתו.

סוגי מודעות

לאופציית בחירת סרטון וידאו יש כמה יתרונות:

  • בדומה לפרסום ביוטיוב יש למודעת סרטון ערך אדיר של תדמית, חשיפה ויצירת מעורבות. כמו כן לינקדאין הוא בראש ובראשונה אתר של מידע ועל כן סרטון הסברתי או סרטון בעל אופי של המלצה על ארגון או חשיפת מוצריו יכול לעבוד יפה מאוד.
  • עקיפת מחסום השפה: למרות שגם כאן נידרש לכתוב טקסט באנגלית, עיקר התוכן הוא למעשה הסרטון. והסרטון יוכל כמובן להיות בעברית ולהישלח בקישור לדף נחיתה בעברית. יתרון גדול.
  • גודל המודעה בולט יותר ממודעות הטקסט והתמונה בגלל הבולטות של הסרטון וגודל ה-iframe שלו.

המודל העסקי

בדומה לממשקי הפרסום של פייסבוק וגוגל גם בלינקדאין יש שני מדדי פרסום:

  1. CPC – עלות להקלקה
  2. CPM – עלות ל-1,000 חשיפות

המינימום ההכרחי לפרסום הוא 10 דולר ליום ועלות ההקלקה הממוצעת נעה בין 2-3 דולר להקלקה. המינימום המוצע להקלקה הוא 2 דולר . אין עוד כיום כלים המאפשרים אופטימיזציה אוטומטית מטעם לינקדאין או מדדי המרות. משיחה עם מנהלי הפרסום בלינקדאין בדאבלין מסתמנת מגמה כזו והיא בבחינה ופיתוח.

מודל עסקי

מבנה המודעה

  • כותרת בת 25 תווים.
  • גוף טקסט בו נכתוב בתמציתיות את המסר השיווקי המרכזי, שדרכו כמובן נרצה לפנות לקהל היעד שלנו בן 75 תווים.
  • תמונה בקובץ jpg או png בגודל 50 על 50 פיקסל.
  • ולבסוף קישור או לדומיין חיצוני (לרוב דף נחיתה) או לדף עסקי בלינקדאין.

מבנה מודעה

כיצד לבנות את תוכן המודעה בצורה האופטימלית ביותר?

כדאי להתריע מראש, שאת המודעות נדרש להכין בשפה האנגלית ובז’רגון שמתאים לקהל העסקי.

כותרת

בחרו כותרת שתופסת את תשומת הלב של קהל היעד שלכם. קחו בחשבון שהתפיסה של הגולש כאשר הוא נמצא בלינקדאין היא שונה באופן משמעותי מאשר כשהוא גולש בynet למשל. המטרות הן אחרות, מטרת הנטוורקינג וחיפוש עבודה או חיפוש מועמד גדולה יותר, הקהל ייתכן בעל אוריינטציה עסקית יותר וגם לפיכך תשומת הלב והפוקוס לקבלת מידע נרחב תהיה לרוב גדולה יותר.

גוף הטקסט

 הכניסו הדגשת הצעות ערך המהוות יתרון למוצר אותו אתם משווקים כגון: יתרונות ייחודיים, סקירות טכניות, תוכן בחינם, ניסויים, הדגמות או היבט מבדל אך באוריינטציה עסקית.

יצרו ביטויי קריאה לפעולה חזקים כמו נסה, הורד, הרשם או קבלו הצעת מחיר.

בשונה מגוגל\פייסבוק במקרה זה הרצון של הגולש לקבל מידע וההיבט הטכנולוגי ייקלטו בקרב רוב הקהל בצורה טובה יותר, כנ”ל גם לגבי אנגלית עסקית לישראלים. אנגלית כיום לקהל המונה מעל 100 אלף איש שעובדים בתחומי ההיי טק, שיווק טכנולוגי, אינטראקטיב\דיגיטל ומסחר אלקטרוני היא שפה שגורה בחיי היום יום.

אפקטיביות בחירת התמונה והטקסט

לרוב באופן כמעט גורף התמונה בפרסום תתייחס למוצר או תציג אותו יחד עם קומפוזיציה מעניינת או תציג את הלוגו של המוצר\מותג\חברה. הגודל הסטנדרטי של התמונה הוא רוחב 50 פיקסלים על 50.

העלו תמונה עם המודעה שלכם שהינה רלוונטית למה שאתם מציעים. מאחר וגודל תמונה יחסית קטן מאוד כדאי לכלול בה את שם המוצר, תמונת המוצר או את לוגו המוצר בכדי להיות בטוח שהתוכן של התמונה שלך הוא קריא וממוקד.

כיצד לייצר תוכן מודעה מניע לפעולה?

  1. התאמה חכמה לקהל היעד.
  2. הצגת אנשי מקצוע או הצעת ערך בתמונה ובטקסט המודעה.
  3. סיים מודעה עם הצעת ערך חזקה: מבצע, בידול במחיר, או ציווי מותאם: קנה , צור קשר וכדומה.
  4. היצמד ללא יותר מ4 מודעות שונות לקמפיין ספציפי.

פילוח קהל היעד

קטגוריית הפילוח מהווה את אחת החוזקות הקיימות בלינקדאין: לינקדאין ראוי לציין, נחשבת כמלכת הנטוורקינג, כמקום בו כל משתמש משחיז (או לפחות צריך) את הפרופיל שלו באופן המיטבי ביותר. מסיבה זו כאשר נרצה לפנות לקהל מסוים, מסד הנתונים במערכת כבר קיים ומתחזק את עצמו. חוזקה נוספת היא כמובן קטלוג של כלל הפרמטרים מעבר למה שאנחנו מכירים מהפייסבוק ודומותיהן: סוג התעשייה, סוג התפקיד, סוג הבכירות של התפקיד, סוג החברה, שם החברה , גיל, מין וכדומה.

אחד הדברים המדהימים לטעמי בפילוח הקהלים בפרסום בלינקדאין הוא בכך, שניתן לזקק את הפילוח לרמה של סוג המנהל (סוג התפקיד למעשה) בחברה מסוימת במדינה מסוימת. לצורך העניין במידה ונרצה לייצר כנס בישראל רק לחברות IT המתמחות באחסון על גבי ענן (סתם כדוגמא) נוכל להחליט שנפלח את 10 החברות המובילות במשק ורק את מנהלי מערכות המידע שלהם. המשמעות היא שאנחנו ממש יכולים לפנות פרסונלית לאנשי המקצוע הספציפיים. יותר מזה, יש לנו את האפשרות להכניס קבוצות מקצועיות אם מטרתנו היא לפלח תחומי עניין מקצועיים. נניח לצורך הדוגמא, שאנחנו עורכים כנס רק ליחידת מודיעין מפורסמת ויש לה קבוצה בלינקדאין עם מעל 1,000 חברים. נכניס אותה לפילוח ונפרסם לכלל חבריה.

סוגי הפילוחים באופן פרטני

  1. מיקום גאוגרפי: יבשת ומדינה
  2. פרסום ספציפי לחברה (company)
  3. פרסום לחברי קבוצות מסוימות
  4. פרסום לפי גיל
  5. פרסום מגדרי
  6. פרסום לפי פילוח תעשיות ספציפיות (היי טק, רפואה, טקסטיל וכדומה)
  7. גודל חברה: לפי טווחי גודל: 1-20, 20-200 וכולי
  8. פרסום לבעלי תפקיד ספציפי: מנהל, מנכ”ל, CFO וכולי
  9. השכלה
  10. פרסום לפי מיומנויות: כל עניין ההמלצות לפי skills משרת אותנו כשאנו רוצים במקרה זה לטרגט את הקהל בצורה עוד יותר רלוונטית
  11. פרסום לפי בכירות (seniority)

 בחירת קהל יעד

לידים

בשונה מפייסבוק, גוגל ומערכות נוספות, במקרה של לינקדאין אין קוד המרה ספציפי אותו ניתן לשתול ב-body של דף הנחיתה\האתר. במקום זה יש אפשרות שונה אך אפקטיבית לא פחות.

אפשרות בה ניתן ללחוץ על כפתור בשם leads בממשק הפרסום הנוכחי ולינקדאין תייצר כפתור\באנר ב-header של דף הנחיתה, שמאפשר לגולש שהגיע לדף הנחיתה ישירות מהקמפיין, לסמן V ולאשר מייל.

היתרון העיקרי בסימון ממשק ליד גנרי של לינקדאין הוא בכך, שהמפרסם מאפשר גם לקבל את פרטי המשתמש וגם את פרופיל הלינקדאין שלו.

בכדי לאפשר מדידת לידים מסודרת יותר תמיד ניתן לייצר יעדים (Goals) בגוגל אנליטיקס ולהטמיע את קוד האנליטיקס בדף הנחיתה יחד עם UTM מתאים לקמפיין או ספציפי לכל מודעה.

למידע נוסף היכנסו למדריך מומלץ על אנליטיקס באמצעות לינקדאין של חברת kissmetrics.

וריאציות של מודעות

בממשק הפרסום הנוכחי לכל  קמפיין ניתן לייצר מודעות. (אין הגבלה ממשית על מספר המודעות פר קמפיין). תחת כל קמפיין ניתן לייצר כמה וריאציות של מודעות שונות שנרצה. כל מודעה מחולקת ל3 וריאציות פרסומיות לבחירה.

  1. מודעת מלבן.
  2. מודעה שוכבת.
  3. סוג מודעה ריבועי שהוא הסטנדרטי.

ממשק הפרסום ישאל אותנו איזו ואריאציה לבחור מבין ה3 ואנחנו נבחר בהתאם לצורך, אך בעיקר ברוב המקרים נגוון ונייצר את אותה מודעה על פני 3 הווריאציות השונות כדי לייצר אופטימיזציה טובה יותר.

דוגמאות למודעות

שלילת פרמטרים למטרות מיקוד

כל קמפיין מאפשר שלילה של פרמטרים מסוימים מתוך הפרמטרים הנתונים בפילוח. למשל: שלילת דרגה, מדינה ומיומנויות. השלילה בדומה לשלילת מילות מפתח ואתרים בגוגל אדוורדס מאפשרת התמקדות מאוד מזוקקת בתחומי עיסוק ועניין רלוונטיים ותסייע להמיר טוב יותר לאורך זמן.

רשת המדיה של לינקדאין

בדומה לרשת המדיה של גוגל, גם לינקדאין שדרגה את עצמה ובשנתיים האחרונות ייצרה שת”פ עם אתרים רבים בעולם בעלי אוריינטציה עסקית בהם מופיעים המודעות שבחרנו. אותו פורמט מודעות יופיע ברשת המדיה של לינקדאין וכדי להפעיל אותו נדרש רק ללחוץ על הרובריקה הנכונה. החשיפה של משתמש לינקדאין היא כיום גבוהה באופן משמעותי מאשר אם היה נחשף אך ורק באתר עצמו. שאלה מתבקשת של מפרסמים בעלי ניסיון בפרסום רשתות שותפים, היא האם תיתכן כפילות במידה ואותו מפרסם משתמש גם ברשת המדיה של גוגל? התשובה היא כן, זה ייתכן אבל בהסתייגות. פרסום לקהל ספציפי בלינקדאין גם אם תופיע באתר זהה, צריכה להיראות ב-look and feel שונה לגמרי מאשר בגוגל. כמו כן כמות וסוג האתרים החופף בין שתי הרשתות קטן.

האתרים שעובדים עם רשת המדיה של לינקדאין הם ברובם קיימים ברשת הדיספליי של גוגל אך באוריינטציה עסקית, קרי CBS, CNN, Business insider  ועוד מרשת הדיספליי.

סייג קטן: משיחה שהייתה לי לאחרונה עם מנהלי הפרסום של לינקדאין, הם מבצעים שינויים ברשת המדיה ולכמה חודשים לא נוכל להשתמש ברשת המדיה הנוכחית.

כיצד מבצעים אופטימיזציה אפקטיבית בפרסום בלינקדאין ומשפרים את סיכויי ההמרה:

  1. מייצרים מודעות חדשות לכמה סוגי קהלים: מאחר ולינקדאין מפולחת באופן כמעט פרסונלי (CTO  במיקרוסופט לצורך העניין) בדיקת הקהל בכמה וריאציות של מודעות זה הדבר הנכון לעשות
  2. ריענון של מודעות זהות אך עם תמונה שונה לכל מודעה
  3. חלוקה של כמה קמפיינים לקהלים שונים: החוכמה בלינקדאין היא לפלח באוריינטציה גבוהה ביחס לסוג התעשייה\חברה\ תחום\מיומנות. ברגע שהמיקוד הוא מקצועי יותר, נניח פרסום למנהלי מערכות מידע בכל הארגונים בארץ, אז יחס ההמרה יהיה גבוה יותר.
  4. התאמה נכונה של הקמפיין והמודעה לדף הנחיתה העסקי: התאמה של המיתוג, חובה שתהיה התאמה של שפה. שווה לעיתים להפנות לדף לינקדאין עסקי מאשר דף נחיתה אם רוצים להעלות את אחוז המעורבות. זהו למעשה הדבר הדומה ביותר לדירוג מודעה וציון איכות.   התאמה טובה בלינקדאין בין מודעה איכותית לדף נחיתה (מחוץ ללינקדאין) בא לידי ביטוי בשימוש איכותי בין מילות מפתח רלוונטיות הקיימות במודעה לבין  המילים המרכזיות בדף הנחיתה. כמו כן מומלץ שהמוצר עצמו יתואר וייראה ויזואלית במודעה ובדף הנחיתה.
  5. צמצום או הרחבה של קהלי היעד: בעיקר במה שקשור לסוגי חברות או סוגי מנהלים. (אם כי יכול להיות שונה בכל קמפיין)

דוחות קמפיין

לאחר הקמת הקמפיינים השונים ניתן לחזור בכל זמן לממשק הפרסום וללחוץ על הרובריקה- Manage. מתוך הרובריקה נכנסים לדוח מערכת ניהול הקמפיין המחולקת ל3 כפתורי פעילות:

1. Campaigns

בדוח זה ניתן לצפות בפעילות הקמפיין בכמה חזיתות

  • הקלקות מול חשיפות (לא כנתון CTR) בתצורת גרף
  • את הטבלה הפחות או יותר מוכרת של נתוני הקמפיין המחולקת ל:
    • סטטוס: פעיל\לא פעיל
    • תקציב יומי נתון. מזכיר שהתקציב מתחיל מ10 דולר מינימום (תנאי גלובאלי)
    • קליקים
    • חשיפות
    • לידים
    • ממוצע cpc : ממוצע ההקלקה באותו יום או תקופת זמן נתונה
    • כמות ההוצאה היומית על הפרסום

2. Leads

מציג את הלידים כמובן לפי תקופות זמן: יציג את המייל והפרופיל של מי שמילא צור קשר.

3. Reporting

אפשרות תצורת הצגת דוחות: משרת אותנו בעיקר לטובת אנליזה לטובתנו או לטובת לקוח. מאפשר הורדת קובץ אקסל בלבד (CSV) לפי מועד ולפי קמפיין או מודעה.

4. Settings

מאפשר בדיקה לגבי קבלת מודעות, דחיית מודעות, סיום קמפיין, אופטימיזציית קמפיין והודעות על פיצ’רים חדשים.

כך נראית טבלת כל הקמפיינים בדו”ח:

כל הקמפיינים

טבלת מודעות ספציפיות:

סטטיסטיקה על מודעות ספציפיות

תצורת גרף:

תצורת גרף

פרסום פרימיום

מתקציב פרסום בסכום של 15,000 דולר ומעלה ניתן לקבל מנהל לקוח פרטי מטעם לינקדאין ולפרסם בתצורות הבאות.

באנרים

לאותם מפרסמים ב15,000 דולר ומעלה יש אפשרות להשתמש ברשת הדיספליי של לינקדאין.

המדיה היא רק על פני אתר לינקדאין אך אפשרויות הבאנרים הם בפורמטים שונים כדלהלן:

  • MPU: בגודל 300 על 250 פיקסל בסטנדרט
  • Skyscraper Display: בגודל 160 על 600 פיקסל
  • מודעת בגדלי 728 על 90 פיקסל
  • מודעות ב-Rich Media

הבאנרים מופיעים בצד ימין של דף הבית, בניוזפיד או בפרופיל. ה-CTR הממוצע עומד על אחוז אחד.

את הבאנרים ניתן לפרסם בכל הפורמטים המקובלים: jpg, Flash Html5.

למפרט הבאנרים מלא לחצו כאן.

Sponsored updates

סטטוסים ממומנים הניתנים כרגע יאושרו לפרסום אך ורק מדף חברה עסקי (בינתיים לא ניתן מדף אוניברסיטה) או מתוך Showcase Study.

באופציית הפרמיום (מתקציב של 15K ומעלה) ניתן גם לפרסם סטטוס ממומן בקבוצה.

הפרסום מתבצע בדומה לפייסבוק באמצעות ממשק הפרסום העצמי וניתן לפילוח זהה בדיוק כמו כל מודעה אחרת.

לינק לסרטון הסבר קצר:

Sponsored inmail

אחד הפיצ’רים החדשים והחשובים הקיימים בלינקדאין כיום.

מייל פנימי הנשלח לכל נמען שאותו תרצה לפלח בלינקדאין כמייל ממותג.

כל שולח יכול למען מסר שכזה כל 60 יום ו6 מיילים פרסומיים בשנה.

כיום ישנם מיילים ממותגים המגיעים בפורמט סרטון וידאו או כהזמנת אירוע.

לטעמי זהו הניוזלטר של הדור החדש.

קראו עוד על Sponsored inmail

קבוצות ממותגות

אחת ההברקות בלינקדאין (לטעמי) של השנים האחרונות הן יצירת תוכן שיווקי ופרסום סביב קבוצות. לינקדאין מאפשרת לארגון להקים קבוצה. בשונה מקבוצה רגילה בה ניתן ליצור לוגו וheader בלבד כאן לינקדאין מייצרת מעין מעטפת שיווקית פרסומית בה היא מאפשרת מיתוג לקבוצה וחבילת פרסום. oםאחוזי הפתיחה נעים לכיוון ה30%. בהחלט פיצ’ר שכדאי לבחון עם מנהלי הלקוח בלינקדאין (בדאבלין)

צפו במצגת מטעם לינקדאין על עולם הקבוצות הממותגות. כמו כן, מומלץ לעבור על המצגת הבאה ב-slideshare על ההבדלים והתקציבים הנדרשים לקבוצות ממותגות בלינקדאין:

כמה חסרונות יחסיים הקיימים כיום בממשק הלינקדאין

  • לא ניתן לפרסם בעברית. טכנית ניתן להקים קמפיין וליצור מודעה בעברית המפנה לכל url שנבחר, אך כרגע לינקדאין לא יאשרו את המודעות אלא אם נכתבו בשפות הייעודיות אותן לינקדאין מאפשרת. החסם כרגע מתייחס גם לטקסט בעברית של מודעות ווידאו.
  • פרסום בווידאו: מתאפשר כרגע רק באמצעות לינק ליוטיוב בלבד. זה לא מגביל, אך המשמעות היא שאין ללינקדאין כרגע מודעות גנריות בווידאו.
  • המעבר ממודעה באנגלית לדף נחיתה בעברית: מה שנדרש כאן זו פשוט התאמה בין מודעה בשפה האנגלית לדף בשפה האנגלית. לכן ניתן גם לפרסם פרסום באמצעות באנרים בהם יש לנו שליטה עיצובית מלאה או פרסום בווידאו.
  • עלות קליק יקרה: אמרנו שהעלות לקלק היא 2 דולר, אך הליד הוא כה מזוקק ומכוון שטכנית 2 הדולר לקליק יכולים לייצר תוצאות עסקיות נהדרות או המרות זולות יחסית.
  • חשיפה נמוכה יותר יחסית למערכות פרסום כגון גוגל ופייסבוק: נכון להיום ישנם קצת מעל מיליון פרופילים רשומים בלינקדאין. זה לא מעט אך קטן נניח מכמות החשיפה הפוטנציאלית בפייסבוק ובגוגל. עם זאת ערך הליד במקרים המוצגים ומוסברים במדריך הוא גבוה יותר כשיודעים מיהו סוג הקהל. קל הרבה יותר לאתר את הקהל ביחס לפלטפורמות האחרות המוצעות בשוק.

הפרסום במובייל

לינקדאין פרסמה בתחילת שנת 2014 שמתוך כ500 מיליון משתמשים, מעל 30% מורידים את האפליקציה וכ60% גולשים באתר המותאם לסלולארי. כיום  פרסומות הטקסט, וידאו והסטריפ נמצאות גם באתר המותאם וכמו כן בתחילת 2014 השיקו בלינקדאין את הSponsored Inmails גם לאפליקציה הסלולארית. כל נושא הפילוח והאופטימיזציה הוא זהה ופועל אותו עיקרון של פרסום לדסקטופ. כרגע אין פיצ’ר שהוא סלולארי בלבד ודרך לפרסם רק למכשירים סלולאריים, אך זה כמו דגשים אחרים שכתבתי עליהם כאן, רק עניין של זמן.

עוד מידע על הסלולארי

לסיכום…

אני מאמין גדול בלינקדאין ואף גדול יותר ברלוונטיות שלה לקהל הישראלי.

לא, לינקדאין הוא לא אתר של מחפשי עבודה ומגייסים בלבד. בואו לא נתפס לקלישאות שהיו רלוונטיות עד 2008. יש בלינקדאין מעל מיליון קרייריסטים שרוצים לייצר קשרים אחד עם השני. חלקם רוצים להשתמש באתר כדי לייצר אינטראקציה עם אנשים הפועלים בשוק הבינלאומי (בהקשר הזה מומלץ לקרוא את הפוסט שפורסם כאן על שיווק בלינקדאין).

נכון, החשיפה והיכולת הוויראלית של לינקדאין נמוכה יותר מפייסבוק אבל רמת ה-SEO של האתר והערך של אינטראקציה בין פרופילים היא ברמה גבוהה מאוד.

בלינקדאין מסתכלים על ישראל ומבינים שיש כאן יותר יותר אנשים רלוונטיים לעשות איתם עסקים.

יש כיום בלינקדאין מעל 5,000 דפים עסקיים ישראליים, מעל 100,000 קבוצות מקצועיות ומעל 50 דפי אוניברסיטה\אקדמיה.

הפרסום בלינקדאין למי שיודע שהקהל שלו רלוונטי יהווה את ההשקעה הכספית הטובה ביותר (כמובן במידה ומבצעים אותה נכון).

יש לכם שאלות, הערות, תגובות? אני אשמח לענות לכל שאלה כאן בתיבה או אם תרצו במייל שלי. נהניתם מהמדריך וחשבתם שעזר לכם, לימד אתכם קצת או מיקד את החלטותיכם.

אשמח לשיתוף במבחר כפתורי השיתוף 🙂

נכתב על ידי
זיו שיינפלד הוא מנכ”ל חברת Z Digital House בית לשיווק דיגיטלי וחברתי. זיו מייעץ ומרצה לחברות בתחום השיווק בזירות הדיגיטל ומתמחה בניהול מדיה חברתית, פרסום בדיגיטל, וניתוח אסטרטגיות בערוצי תוכן, אינטרנט וסלולארי. בוגר תואר ראשון ושני למנהל עסקים בתחום השיווק ופרסום. לדף הפייסבוק לחצו כאן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

64 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

64
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.