גוגל עשויה להשעות אתרי מסחר המציגים מוצרים לא זמינים

גוגל עשויה להשעות אתרי מסחר אם אלו יציגו מוצרים אשר אינם זמינים לרכישה. Google Merchant Center יוצא במדיניות חדשה הנוגעת לזמינות "לא מדויקת" או לא עקבית בין עמוד המכירה לדף הקופה.
מיטל אור
אתרי מסחר המציגים מוצרים לא זמינים עשוים להיות מושעים מגוגל

כפי שפורסם ב- searchengineland גוגל יוצאת במדיניות חדשה בשם Inaccurate availability אשר עשויה להשפיע על אתרי מסחר שזמינות המוצרים בהם לא עקבית. מדיניות זו תחליף את מדיניות בעיות המשלוח (Delivery issues) וצפויה להיכנס לתוקף בראשון בספטמבר 2021.

מהי מדיניות זמינות לא מדויקת

מגוגל נמסך כי חשבון Google Merchant Center עשוי לקבל אזהרה או אפילו השעיה כאשר אחד או יותר מהמוצרים שבחנות מופיעים כלא זמינים לרכישה בקופה וזאת למרות שהם מוצגים במלאי בדף החנות. כלומר, אתרים שיציגו מוצרים כזמינים בדף הנחיתה של המוצר ולאחר מכן בשלב ההוספה לעגלה הזמינות תשתנה ל”לא זמין”, עשויים למצוא עצמם מפרים את המדיניות.

מבחינת גוגל, כאשר זמינות המוצרים משתנה מ”מלאי” ל”חסר” או “לא זמין” לאחר הוספה לעגלה, הדבר מהווה חוויית לקוח גרועה. מקרים כאלה עשויים להוביל לכך שהגולשים ימנעו מלנסות לרכוש מהחנות בעתיד.

גורמים שיכולים להוביל להפרת המדיניות:

ישנן מספר סיבות נפוצות אשר עשויות להוביל להפרת המדיניות של גוגל ולהשפיע על חוויית הקניה של הגולשים:

  • שימוש בזיהוי IP – שינוי זמינות על בסיס מיקום המשתמש עשויה להוביל לפגיעה במדיניות. במקום יש למקד את המכירה למקומות מסוימים במדינה ולהשתמש בתמחור וזמינות על פי אזור.
  • כפתור קניה לא פונקציונלי – פער בין מוצר שנראה זמין בדף באתר אך לאחר לחיצה על הכפתור מופיע כחסר במלאי או לא זמין, עלול להוביל לפגיעה במדיניות החדשה.
  • שילוח בעייתי – כאשר במהלך הצ’ק אאוט הגולש מוסר את כתובת המשלוח והמוצר הופך ללא זמין, עלולה להופיע בעיה ויש לשקול לפתור זאת באמצעות עלויות משלוח.
  • חוסר זמינות במדינה – מכירה בחלק מסוים של המדינה יכולה להוביל לחוסר זמינות בחלקים אחרים וניתן לפתור זאת על ידי יצירת מחירים אזוריים או התמקדות בפרסום לאזור מסוים.
  • שינוי בתמחור – כבר עכשיו גוגל משעה סוחרים אשר מציגים מחיר גבוה יותר בעגלה לעומת המחיר אשר מופיע בדף המוצר.

הפרה והשעיה

השינוי הצפוי עשוי להוביל חנויות דיגיטליות אשר אינן מציגות את המוצרים שלהן בצורה המיטבית לקבלת אזהרה או השעיה מגוגל. הדרך להימנע מכך היא לדאוג כי תהיה התאמה מלאה בין זמינות המוצר כפי שהוא מופיע בדף לבין הופעתו בשלבים שלאחר ההוספה לסל.

במקרה של מוצר חסר במלאי, כל שיש לעשות הוא לסמן זאת בדף המוצר עצמו ולא לתת למשתמשים לגלות זאת רק לאחר שלחצו על הוספה לסל או אפילו בשלב המשלוח.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89603
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88200
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87920
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66840
קידום אתרים
ירון אחר
64963
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
57
קידום אתרים
מיטל אור
74
קידום אתרים
מיטל אור
57
מדיה חברתית
מיטל אור
56
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
59
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x