אינדוקס תוכן חדש יכול לקחת בין שעות לשבועות

מיטל אור
ג'ון מולר, נציג קשרי חיפוש בגוגל, פרסם סרטון חדש בסדרת AskGooglebot ובה ענה על השאלה כמה זמן לוקח לבצע SEO לעמודים חדשים באתר.
אינדוקס תוכן חדש יכול לקחת בין שעות לשבועות

התשובה הקלאסית של מולר לשאלה שרבים מאיתנו מתעניינים בה היא “זה תלוי”, אך אל דאגה, הוא התעמק ומסר תשובה מדויקת יותר, אותה אפשר לראות כאן בסרטון וכן בתקציר בהמשך הכתבה.

איכות היא אחד ההיבטים החשובים ביותר מבחינת האינדקס של גוגל והיא משפיעה על מהירות דירוג הדפים. מהשיחה אשר פורסמה ב- searchenginejournal עולה כי אינדוקס יכול לערוך בין שעות לשבועות כאשר בעיות טכניות באתר גורמות לאינדוקס איטי. כמו כן, אם GoogleBot עסוק בפעילות אחרת כמו הוספת אינדוקס אתרים חשובים יותר, גם אז יהיה עיכוב בפעילות.

ההבדל בין אינדוקס לבין דירוג בגוגל

מהירות האינדוקס באתרי חדשות גבוהה מאד לעומת אתרים “רגילים”. עם זאת, אינדוקס לא אומר דירוג ואפשר להוסיף דפים לאינדקס גם אם הם לא מדורגים. גוגל הוציאה הודעה שאמרה כי אילוץ אינדקס אינו אומר שהדף יהיה בולט במנוע החיפוש.

למעשה, אין ערובה לכך שגוגל תוסיף לאינדקס את התוכן שעלה ויותר מכך, מדי יום עולים תכנים באינטרנט שלעולם לא יעברו אינדוקס. גוגל מנסה להימנע מהוספת תוכן כפול לאינדקס וכך גם נמנעת מהכנסת תוכן לא שימושי כמו גם כתובות אתרים שיש בהן פרמטרים של כתובות אתרים שעשויות שלא להוסיף ערך מספק.

האם יש דרך “לזרז” את האינדקס של גוגל?

על פי מולר, ישנה דרך להאיץ את תהליך האינדוקס ולהשפיע על הדירוג במנוע החיפוש:

  • יש למנוע עומס יתר על השרת על ידי דאגה לשרת ואתר מהירים.
  • יש לשים קישור לדפים חדשים באתר באופן בולט ואף לקשר את הדפים הללו מדף הבית.
  • יש להימנע משימוש בכתובות מיותרות כמו כתובות אינסופיות של יומנים ומסנני דפי קטגוריות.
  • יש לאמץ את שיטת הגשת כתובת האתר כמו קבצי Sitemap.
  • יש לשים דגש על איכות ואולי זה הדבר החשוב ביותר, לוודא כי האתר איכותי. גוגל נותנת עדיפות לאינדוקס תכנים ואתרים איכותיים. על פי מולר, הדרך הפשוטה ביותר לזרז את תהליך האינדוקס היא להפוך את האתר לפנטסטי (קל יותר להגיד מאשר לעשות).

השאלה על אינדוקס התוכן עולה בקרב בעלי ומקדמי אתרים רבים. סרטון זה של מולר מסכם את היסודות הנוגעים לאופן בו גוגל צופה בדפים חדשים.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
106
ניהול קהילה
עומר לייבנזון
136
קידום אתרים
עומר לייבנזון
121
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
169
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105748
תוכן וקופירייטינג
שי משען
101164
פרסום באינטרנט
דוד כהן
100436
מדיה חברתית
דנה רוזן
82551
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.