גוגל מזהירה מפני ריבוי שימוש בקישורים פנימיים

גוגל אומרת כי שימוש ביותר מדי קישורים פנימיים בדף עלול לפגוע בערך שלו. בשיחה, ענה ג'ון מולר על אחת משאלת הגולשים בנוגע לסכנות הקשורות בעודף קישורים פנימיים ומה אפשר לעשות בנידון.
מיטל אור
גוגל מזהירה מפני ריבוי שימוש בקישורים פנימיים

searchenginejournal פרסמו את הנקודות המרכזית משיחה שקיימו עם ג’ון מולר מגוגל בה הוא ענה על שאלת הגולשים הנוגעת לאופן השימוש בקישורים פנימיים. הגולשת רצתה לדעת האם ישנן סכנות בעודף של קישורים פנימיים ואנו מביאים את עיקרי תשובתו של מולר.

את השיחה המלאה עם ג’ון מולר אפשר לראות כאן:

חשיבותם של הקישורים הפנימיים

קישורים פנימיים חשובים לעבודת קידום האתר. התפקיד שלהם הוא לשלוח לגוגל סימנים בנוגע לדפים החשובים ביותר באתר. הם אמנם לא חשובים כמו קישורים חיצוניים, אך יש להם משמעות. כמו כן, גוגל משתמשת בקישורים הפנימיים כדי להבין טוב יותר את מבנה האתר.

ניתן להשתמש במפת האתר כדי להעביר את המידע על המבנה, אך מבנה הגיוני של קישורים פנימיים יסייע לכך עוד יותר. עתה, השאלה שעולה ובצדק היא האם שימוש בקישורים רבים מדי עלול לפגוע באתר.

שימוש בקישורים בצורה חופשית עלול להוביל לבעיות

מתגובתו של מולר עולה כי שימוש בקישורים פנימיים בצורה חופשית מדי עלול להוביל לבעיות שונות. הבעיה הראשונה היא שגוגל לא תבין מהו מבנה האתר. ברגע שכל עמוד שולח לעמודים רבים וכל עמוד מקושר לכל שאר העמודים, נוצר מצב של עמוד מלא בקישורים ללא כל מבנה אמיתי.

מצב זה דומה למסה ענקים של עמודים שכולם קשורים אך שגוגל לא יכול להבין מי מהם הוא החשוב ביותר. לכן, עודף קישורים פנימיים עשוי להוביל לכך שגוגל לא יבין מי מהקישורים באמת קשור לעמוד הנוכחי. הדבר יכול להוביל לפגיעה בהבנת סמכות העמודים וגם מבנה לא ברור של האתר.

ריבוי הקישורים עלול להיראות מבחינת גוגל כמסה ענקית של עמודים באתר שכולם קשורים זה לזה, בלי שיש לאחד חשיבות גבוהה יותר לעומת השני. הדבר עלול לפגוע בדירוג וסמכות העמוד ובמבנה האתר. מצב זה מקשה על מנוע החיפוש להבין את הקשר בין העמודים והדפים הפנימיים.

פגיעה בערך הקישורים הפנימיים

בעיה נוספת אשר נוצרת כשמוסיפים יותר מדי קישורים פנימיים היא פגיעה בערך של כל אחד מהם. קישור פנימי אחד יכול להצביע לגוגל על כך שישנו דף חשוב באתר, אך ככל שיש יותר קישורים כך הם נראים פחות חשובים מבחינת גוגל.

אם ישנם קישורים רבים בדף, גוגל לא ייחס להם את אותה החשיבות כפי שהוא יכול לייחס אם ישנו קישור אחד או שניים בלבד. מולר מסביר כי מדברים אלה אפשר להבין כי קישורים פנימיים רבים מדי עלולים ליצור יותר נזק מתועלת כיוון שהם יוצרים “דילול” של מבנה האתר ומקשים על גוגל לראות את המבנה שלו ומה בעיני בעל האתר הכי חשוב.

קישור בין העמוד הראשי לקטגוריות השונות ובין הקטגוריות למוצרים, מקל על גוגל להבין את מבנה האתר ומה הכי חשוב בו. הוא עוזר לגוגל להבין איזה דף הוא אמור להציג בתוצאות החיפוש.

העצה של מולר לבעלי האתרים היא לשאוף למבנה קישורים פנימיים הדומה למבנה האתר. הדבר יכול להיראות כך: דף הבית > דף קטגוריה > דף שירותים > הצעת מחיר.

אפשרות נוספת היא לשים קישורים פנימיים בתוך הבלוג למאמרים אחרים באתר שיש להם קשר לנושא. לסיכום, קישורים פנימיים טובים לגוגל, אך בכמות הנכונה ועדיף להמעיט בקישורים אך שיהיו לעמודים החשובים באתר.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89603
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88201
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87920
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66840
קידום אתרים
ירון אחר
64963
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
58
קידום אתרים
מיטל אור
74
קידום אתרים
מיטל אור
57
מדיה חברתית
מיטל אור
56
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
59
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x