חידושים בגוגל אנליטיקס - רימרקטינג, ניסויים בתוכן ומדידת ערך עמודים | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חידושים בגוגל אנליטיקס – רימרקטינג, ניסויים בתוכן ומדידת ערך עמודים

חידושים בגוגל אנליטיקס – רימרקטינג, ניסויים בתוכן ומדידת ערך עמודים

החודש פורסמו ע"י גוגל מס' המלצות לשימוש בכלים עדכניים ועסיסיים שמציע כלי הדגל של גוגל לבעלי אתרים ככלל ולמקדמי אתרים בפרט – Google Analytics.

בחרתי לפרט בקצרה על שלושה מהם, אותם אני רואה כשימושיים ופשוטים לצורך ניטור ולמידה אודות הקשר בין המשתמשים לעמודים השונים, ובין המשתמשים להשלמת רכישות/מטרות:

1. שיווק מחדש דרך Google Analytics

רימרקטינג ("שיווק מחדש") הינו כלי עוצמתי המאפשר לנו להרחיב את קהל היעד ולקרב משתמשים צעד אחד נוסף אל עבר פעולת הרכישה. מעולם לא היה קל יותר לנצל את המידע העשיר הקיים לנו ב Google Analytics, בכדי לשפר ולמקסם את הצלחת הקמפיין.

גוגל מאפשרים לנו לבחור רשימות משתמשים מוגדרות מראש או ליצור רשימות כאלו בעצמנו, כל אלו מבוססות על מדדים מוכרים של Google Analytics כגון מס' עמודים נצפים, זמן שהייה ועמידה במטרות. מכאן, נוצר קשר אוטומטי עם Google Adwords וניתן להציג פרסומים ממוקדים לקהל שלנו במס' צעדים פשוטים.

מידע נוסף: Remarketing with Google Analytics

2. ייעול התוכן באמצעות "ניסויי תוכן"

המטרה המרכזית של בעלי אתרים היא, בסופו של דבר, להביא את המשתמש לביצוע רכישה או פעולה אחרת שבסוף תניב רווחים או הצלחה. ניסויים בתוכן מאפשרים לנו למדוד הצלחה זו, תוך הבנה כיצד המשתמשים מגיבים לגרסאות שונות של דפים,והאם הם אכן מבצעים את המטרות אשר הגדרנו להם (Goals). ניתן לבחון במקביל עד חמש וריאציות שונות של עמודים, בכדי ללמוד אילו הן האפקטיביות ביותר.

ניסוי תוכן בגוגל אנליטיקס

"ניסויים בתוכן" היא שיטה שונה במקצת מ- "A/B Testing" הסטנדרטי והמוכר וגם שונה מבדיקה של כמה משתנים. בניגוד לשיטה המוכרת, באמצעות "ניסויים בתוכן" ניתן לבחון עד 5 גרסאות מלאות של עמוד במקביל, וכל אחד מגרסאות אלה מועבר אל המשתמשים דרך כתובת URL שונה.

בשורה התחתונה, "ניסויי תוכן" מאפשרים:

  • השוואת ביצועים ברב עמודים שונים באמצעות דגימות אקראיות של המבקרים שלנו.
  • להגדיר כמה אחוזים מהמבקרים שלנו ישתתפו בניסויים הללו.
  • לבחור איזו מטרה אנו רוצים לבדוק.
  • בהמשך: לקבל עדכונים שוטפים לאימייל אודות הליך ותוצאות הניסוי.

מידע נוסף: Making Google Analytics Content Experiments

3. שימוש במדד "ערך העמוד" ולמידה אודות ערך העמודים באתר

השימוש במדד "ערך העמוד" (כיום נקרא Page Value, בעבר Index) נעשה על-מנת לאמוד כמה רווחים צברנו באמצעות עמוד מסוים, או לחלופין להשוות עמוד מסוים לעמוד אחר. ניתן להגיע ל"ערך העמוד" במידה ואתם יוצרים מטרה או שכבר יש לכם מטרות קיימות (נמצא בעמודה האחרונה).

"ערך העמוד" הוא למעשה הערך הממוצע של דף שמשתמש ביקר בו לפני שביצע נחיתה בעמוד ה"מטרה", לפני שהשלים עסקה כלשהי–או לפני שביצע את שניהם. הערך נועד לתת לבעלי אתרים מושג איזה דף תרם יותר מהכנסות האתר (ומכאן להבין איזה מוצר מעניין יותר, איזו פרסומת מעיקה יותר וכו'). אם דף נתון לא היה מעורב מעולם בעסקת מסחר אלקטרוני (טרנזקציה כלשהי) – אז ערך העמוד יהיה שווה ל-0.

מידע נוסף: Understanding And Using Page Value

אודות לירן רורליך

לירן רורליך
מנכ"ל חברת Clickwise. מומחה לחוויית משתמש (UX) ולשיווק באינטרנט על מגוון תחומיו. בעל ניסיון של כ-8 שנים בקידום אתרים קטנים וגדולים בישראל ובשוק הבינלאומי והדרכת צוותים. כותב בעיקר על יזמות, טכנלוגיה ודברים לא שיגרתיים.

תגובה אחת

  1. אינפורמטיבי, תמציתי ולעניין. סקירה טובה של כלים ששווים ללא ספק לפחות בדיקה. תודה לירן!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים