טוב אתם בטח ממש כועסים עלי. ובצדק.

מאז שהתחלתי את פרויקט הבלוק השקוף, 508 איש נרשמו לעדכונים במייל על כל פרק חדש שאני מפרסם. לצערי בחודשיים האחרונים לא פרסמתי את הפרק החודשי בגלל כמה נסיעות לחו״ל שהיו לי (אפילו כתבתי על אחת מהן – סיכום מכנס שבוע השיווק של רוסיה 2018). אני יודע שזה לא תירוץ, אבל אנחנו עובדים על כמה מהלכים מאד גדולים מאחורי הקלעים ובתקווה אוכל לשתף עליהם בקרוב.

חלילה לא עצרנו לעבוד על אתר הקריפטו שלנו, פשוט לא הצלחתי להתפנות כדי לכתוב פוסט מעמיק עם כל הדברים שעשינו, אשתדל להדביק את הפער בפוסט הזה.

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]

בקשה אישית 🙏

אחת הסיבות שהיה לי עומס לאחרונה זה בגלל שהתחלנו לעבוד על נקסט קייס 2018. למי שלא מכיר – נקסט קייס זה כנס שאני מפיק כבר 5 שנים והוא פועל בפורמט ייחודי בו אנשים מציגים קייס סטאדיז (מקרי בוחן) אמיתיים מהשטח על שיווק דיגיטלי. לכל משתתף יש רק 20 דקות לספר על מהלך שיווקי שעשו ואז עוברים לקייס הבא – נקסט קייס! הכנס גדל מדי שנה ובפעם הקודמת הגיעו 1,200 אנשי שיווק, בעלי עסקים ומנהלי דיגיטל כדי לשמוע את הקייסים. מכירים מישהו שהיה רוצה להציג קייס סטאדי השנה? אנחנו אוספים את כל הקייסים לקראת נקסט קייס 2018 ואם אתם או אנשים שאתם מכירים רוצים להציג אשמח אם תפנו אותם לטופס הבא (חשיפה גבוהה מובטחת למציג והחברה).

[/box]

נחזור לבלוק השקוף…

הפעולות הקבועות

בנינו פריימוורק של הפעולות הקבועות שנעשות מדי חודש כולל הקצאת זמן מדוייקת לכל פעולה וצ׳קליסט מסודר לוודא שלא שכחנו לטפל בשום בדיקה:

[tie_list type=”checklist”]

אלה הבדיקות המרכזיות, אם אתם רוצים עוד בדיקות או הרחבה על הבדיקות שציינתי כאן (כולל הסבר על הכלים שבהם משתמשים לכל בדיקה), פרסמתי בעבר צ׳קליסט קידום אתרים מקיף שכולל מעל 100 בדיקות שונות.

[/tie_list]

[mailmunch-form id=”595617″]

התפנית הגדולה שעשינו בחזון ובאסטרטגיה

בסופו של דבר, העולם הולך לכיוון הבלוקצ׳יין. עוד ועוד תאגידים ותעשיות מאמצים את הטכנולוגיה המדהימה הזו וזה רק עניין של זמן עד שזה יהפוך לסטנדרט. ממש כמו החשמל, האינטרנט וכו׳. ככל שהתחום הזה ימשיך להתפתח, ככה הביקוש למטבעות, ארנקים ושאר רכיבי האקוסיסטם הזה ימשיך לעלות. לכן אנחנו, בתור הבלוג המוביל בתחום הקריפטו, רוצים להיות שם כשזה קורה וצריכים להכין את התשתית עכשיו.

אני לא אכנס כאן לכל סיור המוחות שעשינו מאחורי הקלעים, אבל בשורה התחתונה ההחלטה התקבלה ואנחנו הולכים לבטא את החזון של האתר בהשקעה בדברים קצת שונים ממה שתכננו בתחילת הדרך. עדיין נמשיך לייצר את התוכן החדשותי האיכותי ביותר, אבל אולי על חשבון התדירות נדאג לחזק ורטיקלים נוספים כדי להעניק ערך ולהגדיל את האמון מול הקהילה שלנו – מדריכי קנייה מקצועיים, תוכן וידאו, כלים וטכנולוגיה בתחום הקריפטו ועוד.

מהפך שכזה מצריך מאיתנו לעשות שינוי היררכי כולל כדי שה-UX וזרימת הכוח בין העמודים יתמכו בחזון העתידי של האתר. זה מהלך לא פשוט וכולל הרבה סיכונים כי גוגל כבר מכיר את המבנה וקיטלג אותנו בהתאם.

איפה הבעיה? במיקום הגבוה שכבר הגענו אליו – נכון לכתיבת שורות אלו האתר מדורג על כ-269 מילות מפתח שונות שמכניסות תנועה לאתר מדי חודש (על פי המספרים במערכת SEMrush).

מה החדשות הטובות? שאנחנו רק בתחילת הדרך. הצלחנו אומנם בחצי שנה מאז שהפרוייקט קם לבסס את קריפטו ג׳ונגל בתור הבלוג המוביל בתעשייה אבל מצד שני עברה רק חצי שנה, אם כבר עושים שינויים בגדול עדיף לעשות אותם עכשיו ולא בעתיד כשהנזק הפוטנציאלי יהיה גבוה יותר.

הנה מספר נקודות שהתחלנו לעבוד עליהם כדי להכין את הקרקע לשינוי.

1. הגדרת זהות חדשה לאתר

עד עכשיו אסטרטגיית התוכן שלנו התבססה בעיקר על תוכן חדשותי ומעט מדריכים וסקירות כי אין מה לעשות – חדשות זה מה שתמיד הכי ״חם״. מצד שני, בטווח הארוך לאתר תוכן נישתי יהיה קשה להתחרות עם פאבלישרים גדולים בגלל כמות המשאבים והפלטפורמה המשוייפת שיש להם בכל הנוגע ליצירת תוכן חדשותי (כותבים, עורכים, דסק, כתבי שטח וכו׳).

חשבנו לעצמנו, למה אנחנו בכלל מגדירים מה הכיוון שלנו אם אנחנו לא מבינים עד הסוף מי אנחנו? או במילים אחרות – זהות.

לצערי דילגנו על השלב הזה בתחילת הדרך ודי רצנו מהר כדי להציע הכל עבור כולם – פשוט לירות לכל הכיוונים ואיפשהו נקלע. אבל האם נצליח לספק ככה את כל היוזרים? האם לא נכון קודם כל להבין מי הם סוגי המשתמשים ורק אז לחשוב איך מנגישים את התוכן לכל אחד מהם (ואולי על הדרך להחליט שלא רוצים לטרגט קבוצת משתמשים מסויימת)?

אז אחרי הרבה מחשבה ואפיון הגענו לפרסונות הבאות שהולכות להגדיר לנו את כל חווית המשתמש והנגשת התוכן באתר:

טבלה

הגדרת פרסונות

כפי שאפשר לשים לב, יש כמה פרסונות שאפיינו. כל פרסונה מתעניינת במידע אחר, שמוגש בצורה אחרת והמטרות שלו\שלה שונות והאתר אמור להצליח לטפל בכל המקרים האלו בהצלחה.

2. הצנעת החדשות והבלטת המקצועיות

בהמשך לסעיף הקודם, אחרי המחקר שעשינו שמנו לב שיש מאפיין משותף אחד לכל הפרסונות – הצורך במדריכים ותוכן מקצועי. לא מצאנו ולו פרסונה אחת ש״חייבת״ תוכן חדשותי ולכן מבחינתנו חדשות זה מאפיין בגדר Nice to have, משמע הפוקוס ממנו אמור לרדת.

3. אפיליאצייה, אפיליאצייה, אפיליאצייה

כולנו מכירים כבר את עולם האפיליאצייה (שיווק שותפים), מבחינתנו זה המודל העסקי המרכזי שאמור להוביל את האתר לצד הקורסים. מדריכים ותוכן מקצועי מסייעים למשתמשים לקבל החלטות רכישה, ולכן טבעי שנבחר להתמקד במודל העסקי הזה. אילו היינו מתמקדים בטראפיק נטו ובוחרים למצב את עצמנו בתור פאבלישר שניזון מחדשות, היה טבעי יותר להתמקד במודל שמבוסס על מכירת מדיה וחשיפה (באנרים, CPM וכו׳…).

אז כחלק מהמהלך יצרנו קשרים עסקיים עם גורמים שונים במטרה להפוך לאפיליאייטורים של ארנקים, מטבעות וכל דבר שאנחנו מסקרים באתר. כחלק מהמהלך החלפנו את הקישורים לקישורי אפיליאייט שכללו את המזהה הייחודי שלנו כדי לקבל תגמול במקרה של רכישה. השתמשנו בתוסף Go Redirects כדי שהכתובת של הקישור תראה כמו קישור פנימי של האתר. הכל כמובן שקוף ומופיע בעמוד האודות של האתר, גילוי נאות זה נושא מאד הכרחי באתר אפיליאייט כדי לחזק את האמון של הגולשים.

יש המון פלאגינים של אפיליאייט מרקטינג לאתרי וורדפרס וכל אחד צריך לבחור את מה שנכון לו והאסטרטגיה של האתר, הנה כמה מהם:

4. טיפול בממשק המשתמש וניווט

כדי לתמוך בכל הפרסונות היינו צריכים לאפיין את הניווט מחדש, אתגר לא פשוט כדי לקלוע לצרכים של כולם. בסופו של דבר החלטנו להוריד את הדברים הלא חשובים ולהשאיר רק את ההכרחיים ביותר וככה כל פרסונה תקבל מענה כבר בשלב הראשון שבו ינחתו באתר.

בעזרתו האדיבה של מאפיין ה-UX אחיעד נהיר נוצר המוקאפ הבא שעליו עדיין נעשית עבודה כדי להביא אותו לרמת גימור סופית:

עיצוב ממשק משתמש חדש

נסו להיכנס לנעליים של כל אחת מהפרסונות ותבדקו את עצמכם – האם אתם מקבלים מענה לצורך שלכם כשאתם נוחתים לראשונה באתר?

המדד הכי חשוב ביותר לצורך מוניטיזציה זה זמן השהייה באתר וייחס הנטישה – ככל שנשאיר את הגולש יותר זמן באתר ונמנע מנטישות חווית המשתמש שלו תגבר וככל שזה יקרה הוא יחזור לבקר שוב באתר. לכן הפוקוס המרכזי שלנו בניתוח האנליטיקס הולך להתמקד במדדים האלו. אחד הדברים ששמנו לב אליהם זה שהתנועה שלנו מהמובייל עומדת על כ-70% ומעלה ולכן נהיה חייבים להשקיע המון בגרסת המובייל.

ממאמרים בודדים למקבצי מאמרים סביב נושא אחד

לפני כמה חודשים פרסמתי ראיון עם 35 תותחים על שיטות קידום אתרים מתקדמות ומארק לוי דיבר שם על מתודה שנקראת ״יישויות קשרים״. ממליץ בחום לקרוא על זה בהרחבה שם אבל אכתוב כאן בקצרה. כיום כדי לקבל מגוגל קרדיט עלינו לשאוף להקיף כל נושא מכמה זוויות – הן בכל עמוד תוכן בנפרד והן על ידי יצירת דפים שעוסקים באותו הנושא.

איך זה בא לידי ביטוי במקרה שלנו?

סיכום מספרים עד כה

בנינו טבלה מדוייקת יותר של מדדים שאנחנו עוקבים אחריהם והטבלה הזו מתעדכנת בזמן אמת כל חודש (אוסיף אותה לכל פוסט של הבלוק השקוף), להלן ההסבר של המדדים מחולקים לקבוצות. לכל מדד יש גם פרמטר שמציג את התוספת באותו חודש לעומת החודש שחלף כדי לראות את הצמיחה (ואז המספר צבוע בירוק אם יש עליה ביחס לחודש שחלף או אדום אם יש ירידה). חשוב מאד שאלו המדדים שאנחנו בחרנו לפרוייקט הספציפי הזה וייתכן שלפרוייקטים אחרים עם אופי ומטרות אחרות המדדים יהיו שונים.

להלן ההסבר של המדדים, אתם יכולים לקפוץ ישר למטה לטבלה כדי לראות את המספרים עצמם:

הקישור לקובץ ב-Google Spreadsheet >>

יש לכם שאלות?

כרגיל, אשמח לשמוע על האתגרים שלכם בקידום העסק באינטרנט ולנסות לתת את ה-2 סנט שלי, מוזמנים לשאול בתגובות 🙂

[mailmunch-form id=”595617″]

0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות