סיכום חודש 4+5 בפרויקט הבלוק השקוף (אפריל+מאי 2018)

פבל ישראלסקי
הבלוק השקוף פרק 4-5

טוב אתם בטח ממש כועסים עלי. ובצדק.

מאז שהתחלתי את פרויקט הבלוק השקוף, 508 איש נרשמו לעדכונים במייל על כל פרק חדש שאני מפרסם. לצערי בחודשיים האחרונים לא פרסמתי את הפרק החודשי בגלל כמה נסיעות לחו״ל שהיו לי (אפילו כתבתי על אחת מהן – סיכום מכנס שבוע השיווק של רוסיה 2018). אני יודע שזה לא תירוץ, אבל אנחנו עובדים על כמה מהלכים מאד גדולים מאחורי הקלעים ובתקווה אוכל לשתף עליהם בקרוב.

חלילה לא עצרנו לעבוד על אתר הקריפטו שלנו, פשוט לא הצלחתי להתפנות כדי לכתוב פוסט מעמיק עם כל הדברים שעשינו, אשתדל להדביק את הפער בפוסט הזה.

בקשה אישית 🙏

אחת הסיבות שהיה לי עומס לאחרונה זה בגלל שהתחלנו לעבוד על נקסט קייס 2018. למי שלא מכיר – נקסט קייס זה כנס שאני מפיק כבר 5 שנים והוא פועל בפורמט ייחודי בו אנשים מציגים קייס סטאדיז (מקרי בוחן) אמיתיים מהשטח על שיווק דיגיטלי. לכל משתתף יש רק 20 דקות לספר על מהלך שיווקי שעשו ואז עוברים לקייס הבא – נקסט קייס! הכנס גדל מדי שנה ובפעם הקודמת הגיעו 1,200 אנשי שיווק, בעלי עסקים ומנהלי דיגיטל כדי לשמוע את הקייסים. מכירים מישהו שהיה רוצה להציג קייס סטאדי השנה? אנחנו אוספים את כל הקייסים לקראת נקסט קייס 2018 ואם אתם או אנשים שאתם מכירים רוצים להציג אשמח אם תפנו אותם לטופס הבא (חשיפה גבוהה מובטחת למציג והחברה).

נחזור לבלוק השקוף…

הפעולות הקבועות

בנינו פריימוורק של הפעולות הקבועות שנעשות מדי חודש כולל הקצאת זמן מדוייקת לכל פעולה וצ׳קליסט מסודר לוודא שלא שכחנו לטפל בשום בדיקה:

  • האם יש עמודי שגיאה 404? אם כן, לתקן על ידי יצירת הפנייה 301 לעמוד הכי רלוונטי באתר, את העמודים אפשר למצוא ב-Search Console.
  • האם תדירות הזחילה והאינדוקס תקינים? בודקים ב-2 דוחות נפרדים ב-Search Console. אם ראיתם ירידה ולא עשיתם שום פעולה טכנית שיכולה לגרום לזה, דחוף לפנות לחברת האחסון.
  • האם תגיות המטא תקינות? מופיע בדו”ח HTML Suggestions ב-Search Console:
    • טייטלים\תיאורים לא קצרים מדי.
    • אין עמודים עם טייטל\תיאור חסר.
    • אין עמוד עם טייטל\תיאור משוכפל.
  • האם האתר נטען מהר? זה שהאתר מהיר עכשיו לא אומר שלא יכולה להיווצר בעיה שתשפיע על המהירות, לפעמים לא תלויה בכם אלא בחברת האחסון, פשוט להיות עם היד על הדופק.
  • האם יש ירידה דרסטית ב-CTR? אחת הבדיקות החשובות בעיני, חשוב לעשות אותה רק על ביטויים שאתם נמצאים איתם בעמוד הראשון. אם ה-CTR נפגע בעוד שאתם באותו המיקום, סימן שמשהו השתנה בתוצאות החיפוש וחשוב להגיב כדי לא לפספס תנועה (הופיע מתחרה חדשה בעשירייה, אתר שהיה שם שינה את הטייטל\תיאור ועוד).

אלה הבדיקות המרכזיות, אם אתם רוצים עוד בדיקות או הרחבה על הבדיקות שציינתי כאן (כולל הסבר על הכלים שבהם משתמשים לכל בדיקה), פרסמתי בעבר צ׳קליסט קידום אתרים מקיף שכולל מעל 100 בדיקות שונות.

התפנית הגדולה שעשינו בחזון ובאסטרטגיה

בסופו של דבר, העולם הולך לכיוון הבלוקצ׳יין. עוד ועוד תאגידים ותעשיות מאמצים את הטכנולוגיה המדהימה הזו וזה רק עניין של זמן עד שזה יהפוך לסטנדרט. ממש כמו החשמל, האינטרנט וכו׳. ככל שהתחום הזה ימשיך להתפתח, ככה הביקוש למטבעות, ארנקים ושאר רכיבי האקוסיסטם הזה ימשיך לעלות. לכן אנחנו, בתור הבלוג המוביל בתחום הקריפטו, רוצים להיות שם כשזה קורה וצריכים להכין את התשתית עכשיו.

אני לא אכנס כאן לכל סיור המוחות שעשינו מאחורי הקלעים, אבל בשורה התחתונה ההחלטה התקבלה ואנחנו הולכים לבטא את החזון של האתר בהשקעה בדברים קצת שונים ממה שתכננו בתחילת הדרך. עדיין נמשיך לייצר את התוכן החדשותי האיכותי ביותר, אבל אולי על חשבון התדירות נדאג לחזק ורטיקלים נוספים כדי להעניק ערך ולהגדיל את האמון מול הקהילה שלנו – מדריכי קנייה מקצועיים, תוכן וידאו, כלים וטכנולוגיה בתחום הקריפטו ועוד.

מהפך שכזה מצריך מאיתנו לעשות שינוי היררכי כולל כדי שה-UX וזרימת הכוח בין העמודים יתמכו בחזון העתידי של האתר. זה מהלך לא פשוט וכולל הרבה סיכונים כי גוגל כבר מכיר את המבנה וקיטלג אותנו בהתאם.

איפה הבעיה? במיקום הגבוה שכבר הגענו אליו – נכון לכתיבת שורות אלו האתר מדורג על כ-269 מילות מפתח שונות שמכניסות תנועה לאתר מדי חודש (על פי המספרים במערכת SEMrush).

מה החדשות הטובות? שאנחנו רק בתחילת הדרך. הצלחנו אומנם בחצי שנה מאז שהפרוייקט קם לבסס את קריפטו ג׳ונגל בתור הבלוג המוביל בתעשייה אבל מצד שני עברה רק חצי שנה, אם כבר עושים שינויים בגדול עדיף לעשות אותם עכשיו ולא בעתיד כשהנזק הפוטנציאלי יהיה גבוה יותר.

הנה מספר נקודות שהתחלנו לעבוד עליהם כדי להכין את הקרקע לשינוי.

1. הגדרת זהות חדשה לאתר

עד עכשיו אסטרטגיית התוכן שלנו התבססה בעיקר על תוכן חדשותי ומעט מדריכים וסקירות כי אין מה לעשות – חדשות זה מה שתמיד הכי ״חם״. מצד שני, בטווח הארוך לאתר תוכן נישתי יהיה קשה להתחרות עם פאבלישרים גדולים בגלל כמות המשאבים והפלטפורמה המשוייפת שיש להם בכל הנוגע ליצירת תוכן חדשותי (כותבים, עורכים, דסק, כתבי שטח וכו׳).

חשבנו לעצמנו, למה אנחנו בכלל מגדירים מה הכיוון שלנו אם אנחנו לא מבינים עד הסוף מי אנחנו? או במילים אחרות – זהות.

לצערי דילגנו על השלב הזה בתחילת הדרך ודי רצנו מהר כדי להציע הכל עבור כולם – פשוט לירות לכל הכיוונים ואיפשהו נקלע. אבל האם נצליח לספק ככה את כל היוזרים? האם לא נכון קודם כל להבין מי הם סוגי המשתמשים ורק אז לחשוב איך מנגישים את התוכן לכל אחד מהם (ואולי על הדרך להחליט שלא רוצים לטרגט קבוצת משתמשים מסויימת)?

אז אחרי הרבה מחשבה ואפיון הגענו לפרסונות הבאות שהולכות להגדיר לנו את כל חווית המשתמש והנגשת התוכן באתר:

טבלה

הגדרת פרסונות

כפי שאפשר לשים לב, יש כמה פרסונות שאפיינו. כל פרסונה מתעניינת במידע אחר, שמוגש בצורה אחרת והמטרות שלו\שלה שונות והאתר אמור להצליח לטפל בכל המקרים האלו בהצלחה.

2. הצנעת החדשות והבלטת המקצועיות

בהמשך לסעיף הקודם, אחרי המחקר שעשינו שמנו לב שיש מאפיין משותף אחד לכל הפרסונות – הצורך במדריכים ותוכן מקצועי. לא מצאנו ולו פרסונה אחת ש״חייבת״ תוכן חדשותי ולכן מבחינתנו חדשות זה מאפיין בגדר Nice to have, משמע הפוקוס ממנו אמור לרדת.

3. אפיליאצייה, אפיליאצייה, אפיליאצייה

כולנו מכירים כבר את עולם האפיליאצייה (שיווק שותפים), מבחינתנו זה המודל העסקי המרכזי שאמור להוביל את האתר לצד הקורסים. מדריכים ותוכן מקצועי מסייעים למשתמשים לקבל החלטות רכישה, ולכן טבעי שנבחר להתמקד במודל העסקי הזה. אילו היינו מתמקדים בטראפיק נטו ובוחרים למצב את עצמנו בתור פאבלישר שניזון מחדשות, היה טבעי יותר להתמקד במודל שמבוסס על מכירת מדיה וחשיפה (באנרים, CPM וכו׳…).

אז כחלק מהמהלך יצרנו קשרים עסקיים עם גורמים שונים במטרה להפוך לאפיליאייטורים של ארנקים, מטבעות וכל דבר שאנחנו מסקרים באתר. כחלק מהמהלך החלפנו את הקישורים לקישורי אפיליאייט שכללו את המזהה הייחודי שלנו כדי לקבל תגמול במקרה של רכישה. השתמשנו בתוסף Go Redirects כדי שהכתובת של הקישור תראה כמו קישור פנימי של האתר. הכל כמובן שקוף ומופיע בעמוד האודות של האתר, גילוי נאות זה נושא מאד הכרחי באתר אפיליאייט כדי לחזק את האמון של הגולשים.

יש המון פלאגינים של אפיליאייט מרקטינג לאתרי וורדפרס וכל אחד צריך לבחור את מה שנכון לו והאסטרטגיה של האתר, הנה כמה מהם:

4. טיפול בממשק המשתמש וניווט

כדי לתמוך בכל הפרסונות היינו צריכים לאפיין את הניווט מחדש, אתגר לא פשוט כדי לקלוע לצרכים של כולם. בסופו של דבר החלטנו להוריד את הדברים הלא חשובים ולהשאיר רק את ההכרחיים ביותר וככה כל פרסונה תקבל מענה כבר בשלב הראשון שבו ינחתו באתר.

בעזרתו האדיבה של מאפיין ה-UX אחיעד נהיר נוצר המוקאפ הבא שעליו עדיין נעשית עבודה כדי להביא אותו לרמת גימור סופית:

עיצוב ממשק משתמש חדש

נסו להיכנס לנעליים של כל אחת מהפרסונות ותבדקו את עצמכם – האם אתם מקבלים מענה לצורך שלכם כשאתם נוחתים לראשונה באתר?

המדד הכי חשוב ביותר לצורך מוניטיזציה זה זמן השהייה באתר וייחס הנטישה – ככל שנשאיר את הגולש יותר זמן באתר ונמנע מנטישות חווית המשתמש שלו תגבר וככל שזה יקרה הוא יחזור לבקר שוב באתר. לכן הפוקוס המרכזי שלנו בניתוח האנליטיקס הולך להתמקד במדדים האלו. אחד הדברים ששמנו לב אליהם זה שהתנועה שלנו מהמובייל עומדת על כ-70% ומעלה ולכן נהיה חייבים להשקיע המון בגרסת המובייל.

ממאמרים בודדים למקבצי מאמרים סביב נושא אחד

לפני כמה חודשים פרסמתי ראיון עם 35 תותחים על שיטות קידום אתרים מתקדמות ומארק לוי דיבר שם על מתודה שנקראת ״יישויות קשרים״. ממליץ בחום לקרוא על זה בהרחבה שם אבל אכתוב כאן בקצרה. כיום כדי לקבל מגוגל קרדיט עלינו לשאוף להקיף כל נושא מכמה זוויות – הן בכל עמוד תוכן בנפרד והן על ידי יצירת דפים שעוסקים באותו הנושא.

איך זה בא לידי ביטוי במקרה שלנו?

  • הגישה הישנה: עשינו מחקר מילים ועכשיו אנחנו מבינים מה הביטויים שאנשים מחפשים, לכל ביטוי או צמד ביטויים ניצור באתר עמוד מתאים ונעשה לו אופטימיזציה כדי לטרגט את הביטויים בצורה האופטימלית.
  • הגישה החדשה: עשינו מחקר מילים ועכשיו נבין את יישויות הקשרים ולכל יישות קשרים ניצור באתר Hub של אבא ועמודי בן רלוונטיים שיטרגטו גם ביטויים בעלי נפח חיפושים נמוך או אפסי. לדוגמא במקרה שלנו – תחת עולם המטבעות הקריפטוגרפיים הבנו שקניית ביטקוין הוא Hub ולא רק עמוד. לכן יצרנו עמודי בן תחתיו שגם קיים ביניהם קשר וגם כל אחד מהם בפני עצמו מתמקד בפתרון לבעיה אחרת – קניית ביטקוין בכרטיס אשראי, קניית ביטקוין במזומן וכו׳. באופן כזה כשגוגל בא לנתח את האתר הוא מבין שהגולש יקבל את המענה הטוב ביותר לכל שאילתה אפשרית בהקשר לאותו נושא מרכזי (Hub). כמובן צריך לקשר בין הילדים ומהילדים לאבא.

סיכום מספרים עד כה

בנינו טבלה מדוייקת יותר של מדדים שאנחנו עוקבים אחריהם והטבלה הזו מתעדכנת בזמן אמת כל חודש (אוסיף אותה לכל פוסט של הבלוק השקוף), להלן ההסבר של המדדים מחולקים לקבוצות. לכל מדד יש גם פרמטר שמציג את התוספת באותו חודש לעומת החודש שחלף כדי לראות את הצמיחה (ואז המספר צבוע בירוק אם יש עליה ביחס לחודש שחלף או אדום אם יש ירידה). חשוב מאד שאלו המדדים שאנחנו בחרנו לפרוייקט הספציפי הזה וייתכן שלפרוייקטים אחרים עם אופי ומטרות אחרות המדדים יהיו שונים.

להלן ההסבר של המדדים, אתם יכולים לקפוץ ישר למטה לטבלה כדי לראות את המספרים עצמם:

  • Content
    • Blog posts: סך הכל מאמרים שפורסמו באתר, ככל שיתפרסמו יותר מאמרים כך הדומיין יתברג על ביטויים חדשים בגוגל שיכולים להביא תנועה (וכמובן תנועה מפייסבוק בעקבות שיתוף שלהם בעמוד המרכזי ובקבוצות רלוונטיות).
    • Blog comments: סך הכל תגובות לכל המאמרים עד כה, ככל שיהיו יותר תגובות כך תדירות התוכן בדומיין תשתנה יותר וזה עוזר לקידום האתר.
    • Blog shares: סך הכל שיתופים לכל המאמרים, ככל שיהיו יותר שיתופים סימן שהתקבל יותר טראפיק מרשתות חברתיות וזה תורם גם למדד הטראפיק וגם למדד הקידום האורגני.
  • SEO
    • Total Images: סך הכל תמונות שעלו לאתר בעמודים השונים, ככל שיש יותר תמונות זה יכול להביא יותר טראפיק מגוגל תמונות.
    • Referring domains: סך הכל דומיינים ייחודיים מפנים לאתר, ככל שיש יותר דומיינים מקשרים כך זה מעלה את הרלוונטיות של האתר בעיני גוגל.
    • Total backlinks: בניגוד לדומיינים מפנים, כאן זה סך הכל קישורים נכנסים לאתר. צריך לשאוף גם להגדיל את סך כמות הקישורים וסך כמות הדומיינים שמפנים לאתר.
    • Trust flow ו-Citation flow: מדדים של Majestic שנעים בין 0 ל-100 (גוגל עומד על 90+ בשניהם) ומשקפים את מדד האמון והכמות של הקישורים שנכנסים לאתר. הייחס המומלץ ביניהם הוא שאיפה ל-1:1, מידע נוסף על המדדים כאן.
    • Index pages: כמות הדפים המאונדקסים באתר, ככל שיש יותר דפים מאונדקסים (איכותיים ורלוונטיים), כך גוגל מבין שבדומיין יש יותר מענה על שאילתות שרלוונטיות לתחום וזה משפיע על הקידום.
    • Ranked keywords: כמות מילות המפתח שהדומיין מדורג עליהם בתוצאות החיפוש של גוגל, ככל שיש יותר ביטויים ככה גוגל מבין שיש יותר מענה. כמובן לא מספיק להיות מדורג על משהו וצריך לשאוף להגיע עם הדירוג לעמוד הראשון, אבל ככל שיש יותר ביטויים רלוונטיים כך הסיכוי שנקבל יותר טראפיק מביטויי זנב ארוך גבוה יותר במידה ונעבוד נכון. יכולים להיות 2 אתרים, שניהם עובדים נכון ומתקדמים, אחד מהם נותן מענה ל-100 ביטויים והשני נותן מענה ל-500 ביטויים (שכוללים את ה-100 מהאתר הראשון), בטווח הארוך האתר עם ה-500 יביא יותר תנועה. סטטיסטיקה.
  • Traffic
    • Total traffic: סך הכל טראפיק שמגיע לאתר, לאחר מכן בטבלה מופיעה חלוקה לערוצי תנועה שונים כדי לראות שאנחנו גדלים בכל אחד מהם (פרט לטראפיק הממומן כמובן שהוא תלוי השקעה כספית). מהנסיון שלי – ככל שגוגל רואה שהטראפיק גדל בכל הערוצים, זה אוטומטית משפיע על החלק האורגני (טיעון הגיוני כשחושבים על זה).
    • Bounce rate: ייחס נטישה באחוזים, כדי להבין את המונח יותר טוב מומלץ לקרוא את המאמר הבא – איך יחס נטישה משפיע על קידום אתרים.
    • Session duration: זמן שהייה ממוצע בשניות שמחושב לפי סך זמן השהייה בכל הסשנים \ כמות הסשנים. ככל שהמשתמשים ישהו יותר זמן באתר, הם יצרכו יותר תוכן וככל שיצרכו יותר תוכן האמון שלהם סביב המותג יתחזק (משפיע על הכנסות בסופו של דבר).
  • Community
    • Facebook page likes: סך הכל לייקים לעמוד, ככל שיהיו יותר לייקים של משתמשים רלוונטיים ואמיתיים כך כמות החשיפה של התוכן שאנחנו משתפים תגדל (=עוד טראפיק לאתר).
    • Push notifications: סך הכל אנשים שנרשמו לקבלת התראות Push מהדפדפן, ככל שיותר אנשים ירשמו כך כמות הטראפיק פר מאמר חדש שמתפרסם תגדל. אומנם לא כולם שומרים את המעקב שלהם ומבטלים אבל הקהל הנאמן ממשיך להתעדכן וככה כל מאמר חדש שאתם מפרסמים אוטומטית מתחיל מחשיפה של כמה מאות קוראים במקרה שלנו. טראפיק קל בהתחשב בכך שהוא מצריך מאמץ אפסי, רק להתקין את התוסף של One Signalֿ ולייצר תוכן איכותי.
    • Newsletter subscribers: סך הכל אנשים שנרשמו לרשימת התפוצה, ככל שיותר אנשים ירשמו ככה התפוצה של כל מאמר תהיה גדולה יותר (כרגע מוגדרת אוטומציה ששולחת כל מאמר למי שמנוי לניוזלטר).

הקישור לקובץ ב-Google Spreadsheet >>

יש לכם שאלות?

כרגיל, אשמח לשמוע על האתגרים שלכם בקידום העסק באינטרנט ולנסות לתת את ה-2 סנט שלי, מוזמנים לשאול בתגובות 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

5
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.