עדכון: פייסבוק בוחנת את האפשרות להציג הקלטות קול כעדכוני סטטוס | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » עדכון: פייסבוק בוחנת את האפשרות להציג הקלטות קול כעדכוני סטטוס

עדכון: פייסבוק בוחנת את האפשרות להציג הקלטות קול כעדכוני סטטוס

סטטוס כתוב, סטטוס כתוב על תמונה, רק תמונה, גיף, וידאו וכאילו שכל זה לא מספיק, אז עכשיו פייסבוק מצאה עוד דרך בה המשתמשים יוכלו לשתף את העולם במחשבות שלהם – סטטוסים קוליים.

כן, אם התעייפתם מלהקליד, נראה שבקרוב תוכלו פשוט לדבר את זה לתוך המיקרופון שלכם ולהעלות את זה לפיד.

כרגע הסטטוסים הקוליים נבחנים על קבוצת משתמשים קטנה בהודו והם הופיעו להם שם כרעם ביום בהיר וללא הודעה מוקדמת. Abhishek Saxena פרסם בחשבון הטוויטר שלו צילומי מסך של הפיצ'ר החדש:

נראה שכל הסיפור הזה הולך להיות די פשוט וישיר. מתוך החלון של עדכון הסטטוס, אפשר יהיה לבחור ב- ‘Add Voice Clip’. ברגע שלוחצים על זה, אפשר יהיה להקליט את המסר הקולי שלצידו יופיעו גלים גרפיים שיתנו אינדיקציה לקליטת הקול. כרגע, לא נראה שההקלטה מוגבלת בזמן ואפשר יהיה לשמוע אותה לפני שתלחצו על 'פרסם' ותשלחו אותה לניוז פיד (כל עוד אתם בסדר עם הקטע הזה של לשמוע את הקול שלכם).

פייסבוק אשרה שהיא אכן מריצה נסיונות כאלה ואמרה ל-TechCrunch:

"אנחנו עובדים כל הזמן כדי לעזור לאנשים לשתף ולתקשר עם בני המשפחה והחברים שלהם בפלטפורמה של פייסבוק. אנחנו מחפשים את הדרכים האותנטיות ביותר וקליפים קוליים יכולים להיות עוד דרך בה הם יוכלו לבטא את עצמם".

יחד עם זאת, לא מדובר ברעיון מקורי למדי. פייסבוק ידעה במהלך השנים לקחת קצת מכל רשת חברתית שניסתה להתחרות בה ונראה שהיא עושה את זה גם הפעם. סטטוסים קוליים הם הבסיס ברשת החברתית שנקראת Anchor, שם כל הפיד מבוסס על קטעי קול שמעלים המשתמשים. שנתיים מאז שהושקה, נראה שהניסיון ליצור רשת חברתית קולית לא בדיוק צלח ו-Anchor שינתה את פניה. היום היא בעיקר ממתגת את עצמה כאפליקציה ליצירת פודקאסטים.

אבל עם פייסבוק אי אפשר לדעת ובהחלט יכול להיות שמה שלא עובד עבור רשת חברתית בתחילת דרכה, יהיה משתלם לרשת החברתית הגדולה והמצליחה בעולם.

אז מה אפשר לעשות עם סטטוסים קוליים ומה יכול לגרום לנו להעדיף אותם על פני סטטוסים כתובים?

מצד אחד, זו בסך הכל עוד דרך בה אפשר יהיה לשתף במחשבות וברגעים אישיים, שזה משהו שפייסבוק מאד רוצה שנעשה, בטח בהתחשב בנתונים שמראים על ירידה באחוזי השימוש.
מעבר לזה, זה יחסוך לנו את הצורך להקליד בכמה שפות, אם לצורך העניין אתם מכוונים לכמה קהלים. חוץ מזה, שהרבה יותר קל לדבר מסר מאשר להקליד אותו, תודו.
כמובן שיש גם את הקטע הזה שמשחרר לנו את שתי הידיים ומאפשר לעשות דברים אחרים בזמן שאנחנו גם מגיבים ומתקשרים עם חברי הפייסבוק.

ואולי גם יש בזה משהו מעבר…

פייסבוק עובדת על פיתוח רמקול חכם ויכול להיות שהיא מנסה לחנך אותנו ולהרגיל אותנו להשתמש יותר ויותר באופציות הקוליות שמתממשקות עם הפיתוחים שלה. בלי קשר לזה, כמות החיפושים הקוליים נמצאת בעליה (הנה כמה סטטיסטיקות ומספרים שמשקפים את המציאות החדשה) ויתכן שפייסבוק מבינה את זה ומנסה להתאים את עצמה. גוגל כבר הבינה את זה מזמן והחיפושים הקוליים הולכים להשפיע על קידום אתרים ומי יודע לאן זה עוד יתפתח.

מן העבר השני לסטטוסים הקוליים יש גם חסרונות

בניגוד לוידאו, שבו יש גם תמונות זזות שיוצרות עניין, את הסטטוסים הקוליים אי אפשר לצרוך על Mute. כנראה שבמקומות מסויימים תהיו חייבים גם לשים אוזניות כדי להנות מהם. אם בוידאו יש תצוגה מקדימה ותיאור ואנחנו יכולים לדעת פחות או יותר במה מדובר או מה מחכה לנו אם נקליק – הקליפים הקוליים הם מעורפלים לחלוטין ואין שום מושג לגבי הנושא או רמת העניין. ועוד דבר, אולי הקריטי ביותר, אנחנו משתעממים מהר. מאד. למשתמש הממוצע יהיה קשה לשמור על רמת עניין גבוהה בקרב המאזינים בלי שיהיה גם אמצעי ויזואלי לצידו. כל אלה עלולים להוביל לשחיקה מהירה ולאחוזי מעורבות נמוכים. אבל אלה השערות ורק הזמן יגיד בסופו של דבר מה תהיה מידת ההצלחה של הקליפים הקוליים.

מבחינה שיווקית, נראה שמדובר בכלי מוגבל למדי, בטח בהשוואה לוידאו (שמוכיח לאורך זמן את העליונות שלו), אבל חברות ועסקים יוכלו לעשות בו שימוש כדי להעביר למשל פודקאסטים או כדי לפתח שיחות עם העוקבים שלהן.

אז למרות שפייסבוק אשרה את הניסוי, היא לא ספקה יותר מדי פרטים ולא ספרה לנו אם ומתי היא מתכוונת להפיץ את הסטטוסים הקוליים לשימוש נרחב יותר. נמשיך לעקוב.

אודות מור מריג'

מור מריג'
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי. וחוץ מזה, אני גם מנגנת הרבה, ישנה מעט, מכורה לאבוקדו ועובדת בקבוצת Angora Media.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מדדים חדשים על המקומות העליונים במודעות, ענישה קולקטיבית למודעות זדוניות והאם בקרוב נראה סיפורים מקודמים באינסטגרם?

גוגל משנה את הדרישות לדירוג של המוכרים בהרחבות של Google Ads החל מיום שישי, גוגל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים