איזה לוגו כדאי לבחור? עיזרו לבחור את הלוגו הבא של AskPavel

פבל ישראלסקי
קידום אתרים

עדכון (04.04.11): תודה רבה לכולם, הלוגו הסופי נבחר ואפשר לראות אותו בתגובה שלי.

אחד מהיעדים שהגדרתי לעצמי לשנת 2011 הם שינוי ממשק המשתמש ועיצוב מחדש של האתר (ואם תשימו לב, רבים הציעו את זה גם בתגובות). בשנים האחרונות הבלוג התפתח מבלוג קטן בו כותב אדם אחד על נושא אחד – SEO, לקהילה גדולה של מקצוענים שמייצרים תכנים בנושאים שונים מכלל עולם השיווק באינטרנט. לכן מבחינתי הרבה יותר חשוב מה אתם הייתם מעדיפים ולא מה אני מעדיף.

בסופו של דבר העיצוב והממשק לא אמור לשרת רק אותי אלא את כולנו, לכן חשוב לי לשתף אתכם בתהליך כי אני מאד מאמין בשיתוף הקהילה וקבלת פידבק. סיבה נוספת היא טעם אישי – מה שלדעתי יפה לא בהכרח יפה בעיני אחרים.

למה בכלל לשנות את העיצוב והממשק?

ההחלטה הראשונית נובעת מכמה סיבות:

  • חוסר התמצאות וניווט – אחת מהטענות הנפוצות ביותר שאני שומע היא שלא ברור איך לנווט באתר. מרוב שיש כל כך הרבה סוגי תוכן, נוצר מצב שהכל פשוט “זועק” החוצה מבלי שיש סדר כלשהו שמקל על הסריקה והניווט.
  • הבלטת עיקר מול תפל – יש הרבה מאד תכנים שהייתי רוצה להבליט, אך לצערי יש מקום מוגבל במסך. כתוצאה מכך הרבה גולשים לא מגיעים לאגפי התוכן שהייתי רוצה להבליט. מצד שני, אם אבליט הכל, אז גולשים סתם ילכו לאיבוד ולכן צריך לעשות סדר.
  • נקי ומקצועי יותר – כיום העיצוב לא נראה מקצועי ויש בעיה עם הצבעים של הלוגו והממשק. כפי שאור הלל ציין, קשה לראות איזשהו מסר ברור בלוגו הקיים והצבעים לא מספיק איכותיים – מסכים לחלוטין. אני שואף למשהו הרבה יותר מקצועי כמו האתר המגזין המעולה ZDNet למשל.

אז איפה הדברים עומדים עכשיו?

בשלב הזה אני מתקדם במקביל עם חברה אחת שמעצבת את הלוגו ועם חברה אחרת שמעצבת את ממשק המשתמש (כמובן בסוף התהליך תדעו מי החברות). אפשר להגיד שהלוגו בשלבי סיום ואני אשמח אם תעזרו לבחור את הגרסה הסופית.

כששלחתי את האפיון ללוגו, לא היו לי הרבה דגשים וגם היה חשוב לי לא להגביל את המעצב כדי שלא אשפיע על הלך המחשבה שלו. אלו הם 4 הנקודות היחידות ששלחתי לו:

  1. מסר ומטרה – המטרה הראשית שלי היא להבליט שכאן זה המקום לקבל פתרונות לצרכים. כשאני אומר צרכים זה יכול להתפרש בתור: רצון ללמוד, רצון לשאול, רצון למצוא משהו ורצון להתחבר לאנשים בתחום. אם אצליח לגרום לגולש שמסתכל על הלוגו להרגיש את זה, אני מסופק. כיום אומנם יש סימן שאלה וחץ שפוגע במטרה, אבל זה ממש לא דומיננטי ולא נראה טוב לעין  (מישהו בכלל שם לב שיש סימן שאלה? 🙂 ).
  2. צבעים – הדגש היחיד הוא שאדום יהיה חלק דומיננטי בלוגו ובעיצוב החדש. העיצוב החדש יכיל גוונים של אדום כמו שיש כרגע, בכדי לנסות ולשמר את החוויה הנוכחית של הגולשים שהתרגלו לצבע הזה (אם העיצוב החדש והלוגו יכילו צבעים אחרים זה יכול ליצור בלבול וחוסר הזדהות).
  3. טקסט – כמובן צריכות להיות כתובות 2 המילים Ask ו-Pavel כמו שם הדומיין. האם הן יהיו מחוברות או עם רווח, צמודות או אחת מעל השניה – את זה אני משאיר למעצב ולכם.
  4. סמל או אייקון – לא הייתי רוצה שהלוגו יכלול רק טקסט. חשוב לי גם לכלול איזשהו אלמנט גראפי שימחיש את המסר והמטרה.
  5. פשטות ונקיון – בלי יותר מדי אפקטים כמו צל וגרדיאנטים. חשוב שהלוגו יהיה פשוט, יפה ויעביר את המסר. אם יהיו בו יותר מדי פרטים, יהיה קשה לזכור אותו.

אז אחרי ששלחתי את ההנחיות הללו, קיבלתי כל מני גרסאות וכיוונים שונים. עשיתי משאל ראשוני בקרב מספר גרפיקאים, קולגות וחברים, בכדי לבחור את הקונספט שממשיכים איתו ואחרי רוב מוחלט, נבחר הלוגו שממשיכים איתו (לא שיתפתי כאן את הסינון הראשון כי חשבתי שתדירות עדכונים כזו תעמיס עליכם אם אשתף בכל שלב):

לוגו חדש של AskPavel

כמעט כולם אמרו פה אחד שהוא מעביר את המסר בצורה הטובה ביותר, נראה הכי נקי ומקצועי. אך יחד עם זאת, עדיין היו איתו 2 בעיות אקוטיות שהיה צריך לפתור:

  • לא כולם רואים את ה-V בשם PAVEL (בייחוד מבקרים חדשים).
  • למי שלא מכיר את הבלוג, לא ברור שסימן השאלה זה S.

אז לבסוף שלחתי את ההערות וקיבלתי את 7 הגרסאות הסופיות שלהלן, מהן צריך לבחור אחת (כולן כוללות V נורמלי):

גרסאות נוספות ללוגואים

עכשיו אני שואל אתכם חברים יקרים – מה כדאי לבחור (ולמה)? או שאולי אתם חושבים שהלוגו כלל לא מוצלח? האם הצבעים משתלבים טוב? אשמח אם תוכלו להקדיש מספר דקות ולהגיד מה אתם הייתם מעדיפים.

אני מאד אעריך את העזרה והפידבקים שלכם גם בהמשך התהליך.

שתפו:
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

89 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
32
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105002
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99388
מדיה חברתית
בן אורן
87761
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

89
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.