אפקטיביות הפרסום בפייסבוק יורדת ככל שעובר הזמן

איתי ברנר

מחקר של חברת Webtrends בדק ומצא שהאפקטיביות של פרסומות בפייסבוק הולכת ויורדת לאחר מספר ימים מהעלייה הראשונית שלהן לאוויר.

המחקר בדק 11,000 פרסומות שהיו חלק מכ – 1,500 קמפיינים. לאחר יומיים, אחוז הלחיצות על הפרסומות ירד במחצית ולאחר מספר ימים נוספים, הוא קטן עד לרמה כזו שבה המערכת האוטומטית של פייסבוק הורידה אותו מן האוויר. לעומת זאת, אם המפרסם השתמש בתכונה “חבר של אוהד” המציגה את החברים של המשתמש שלחצו על המודעה גם כן, הפרסומות “שרדו” פי שלושה יותר זמן.

פרסום ממומן קלאסי במנועי חיפוש כגון גוגל, מתבסס על התאמת החיפוש למילות מפתח, ולכן מסעות פרסום יכולים להמשיך ולהיות אפקטיביים במשך זמן רב יותר. לעומת זאת, פרסום בפייסבוק מתבסס בעיקר על קשרים בין אנשים, נתונים דמוגרפיים וגיאוגרפים או אפילו ימי הולדת.

מסע פרסום רגיל בפייסבוק:

פרסום רגיל בפייסבוק

תמונה: Webtrends

מסע פרסום המשתמש בתכונה “חבר של אוהד”:

מסע פרסום המסתמך על "חבר של חבר"

תמונה: Webtrends

לכאורה, המחקר סותר הנחה נפוצה הגורסת כי הביצועים של הפרסומות בפייסבוק אמורים להיות טובים יותר מפרסום שאינו ממוקד משתמש. עם זאת, חשוב לזכור שהמחקר לא ביצע מדידה השוואתית של סך כל ההמרות או החשיפות בשני מסעות פרסום דומים, המפורסמים בשתי הפלטפורמות במקביל. יתרה על כך, גם מנועי חיפוש המשתמשים בפרסומות מבוססות מילות מפתח, אוגרים מידע על המשתמשים לאורך זמן באמצעות עוגיות (גם אם ניתן לבטל תכונה זו, סביר להניח שמרבית המשתמשים לא מודעים לכך).

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
דוד כהן
87523
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
87452
תוכן וקופירייטינג
דפנה בן יהושע
66101
קידום אתרים
מיטל אור
42
פרסום באינטרנט
מיטל אור
131
מסחר אלקטרוני
מיטל אור
140
קידום אתרים
מיטל אור
99
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x