19 שיטות קידום אתרים בגוגל שישרפו לכם זמן ולא יביאו תועלת | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » 19 שיטות קידום אתרים בגוגל שישרפו לכם זמן ולא יביאו תועלת

19 שיטות קידום אתרים בגוגל שישרפו לכם זמן ולא יביאו תועלת

בתחומים מקצועיים בכלל, ובתחומים הטכנולוגיים בפרט אחת הנקודות החשובות ביותר עבור העוסקים במקצוע היא היכולת להיות דינאמי ולהשתנות עם צרכי הזמן ותמיד לדעת להתאים את שיטות העבודה לתנאים הטכנולוגיים המשתנים חדשים לבקרים.

שיטות קידום בגוגל שלא עובדות יותר

כאן אינו יוצא מן הכלל תחום קידום האתרים בגוגל ואף יותר מזה – בתחום בו רב הנסתר עלהנגלה, בו רוב המידע הפרקטי מבוסס על עקרונות של ניסוי וטעיה או ניסויים שערכו אנשים בסיטואציות שונות, נישות שונות, מקומות שונים בעולם ותקופות שונות, נראה לפעמים שקל להשאר מאחור ולהשתמש בשיטות קידום שהאפקטיביות שלהן כבר חלפה מן העולם בעוד אנחנו מאמינים בכל ליבנו שאנחנו עושים את הדבר הנכון בגלל שזה "מה שקראנו" , "מה שאמרו לנו", "מה שלמדנו בקורס" או "שזה תמיד עבד לנו בעבר"…

בפוסט זה ננסה לסקור כמה שיטות קידום שחלפו מן העולם ואינן עוד בבחינת האפקטיביות שלהן, בעוד אנשים עדיין מרבים להשתמש בהן. אסייג את דברי ואומר שאמנם הדברים עדיין עובדים היום בחלקם וברמה מסויימת, אך כנראה שכל מי שיבצע בדק בית וניתוח של חלוקת המשאבים שלו המוקדשים לפרוייקטים עליהם הוא עובד ויגלה שהמשאבים המוקדשים למתודות אלו הם יותר מחלקיקים זניחים מהתקציב, כנראה שכבר לא נמצא בכוון הנכון, ועדיף שישקיע את מאמציו בפיתוח מתודות חדשות על מנת לשמר את היתרונות התחרותיים שלו או לחילופין בפיתוח כלים שיפחיתו משמעותית את הקצאת המשאבים לתהליכים האלה.

בתחום ה- On page

1. רשימת קישורי פוטר למילות מפתח פנימיות – ידוע עוד מימי קדם שמבנה הקישורים הפנימיים הוא חשוב מאוד לדירוג מילות המפתח שלנו ולכן בעלי אתרים רבים פיתחו מנהג לקשר את כל עשרות מילות המפתח אותן הם רוצים לקדם אל דפי הנחיתה המתאימים מהפוטר של האתר. פעולה אשר במידה והיררכיית האתר על כל קישוריה הפנימיים היא נכונה, לא תעשה כלום במקרה הטוב או תבלבל את זרימת ה-Link juice באתר במקרה הרע – וזה עוד לפני הבעיה שזה פשוט נראה רע. בכל מקרה עדיף לבחור כמה מילות מפתח חשובות שיתכן שאולי אכן גולשים ירצו להקליק עליהן ואותן לקשר מהפוטר לנוחיות המשתמש שהגיע לסוף הדף, וכמובן לדאוג לאנקורים מסודרים מהתפריטים או ממקומות רלוונטיים בטקסט ולדף מפת אתר HTML מסודר והיררכי שירכז את כל רשימת הדפים על האנקורים הפנימיים שלהם.

2. תגיות Meta-Keywords – בעוד שחשבנו כבר שמושג זה חלף מהעולם, מתברר שעדיין יש בו שימוש נרחב מתוך אמונה שאולי עבור מנועי חיפוש אחרים תהיה בו תועלת, אך לצערנו כנראה גם שם זהו לא המצב, אם כי במקרה ומערכת ניהול התוכן שלכם מחוללת זאת אוטומטית אפשר לומר שהדבר הוא בבחינת  "אם לא יועיל אז לא יזיק" , ולכן לשיקול מסגרת הזמן שלכם.

3. הדגשה של מילות המפתח בטקסט – רוצים לעזור לגוגל להבין על מה הדף שלכם מדבר? דאגו לתוכן איכותי, היררכייה נכונה של טייטלים, ו-Hים ומבנה קישורים פנימיים וחיצוניים ברור. אין שום טעם לעבור על דפים ולהדגיש בבולד את מילות המפתח, בנוסף זה משווה לעמודים מראה לא טבעי, לא מקצועי, ומרגיז את הגולשים.

4. קישורי Nofollow פנימיים ופיסול PR – פעולה שהייתה נפוצה פעם היא לנסות לשלוט "בכוון זרימת ה-PR" בתוך האתר על ידי סימון של תגיות Nofollow על קישורים פנימיים מהסיבה הפשוטה שאנחנו רוצים שגוגל יאהב יותר את דף הנחיתה הכי חשוב שלנו מאשר את דף ה"אודות" שלנו, ידוע מניסויים וגם מהצהרות רשמיות של גוגל ולא חדשות במיוחד, שהדבר האחרון שכדאי להקדיש לו זמן הוא פיסול PR בתוך האתר וסביר שהתגיות הנ"ל יזכו להתעלמות.

5. מדידת אחוזים של מילות מפתח (צפיפות) – מי לא זוכר את המאמרים הישנים המדברים על דחיסות מילות מפתח נכונה שנעה בין 2% – 5% ? מאז דברים השתנו ורלוונטיות מילות המפתח לא נשקלת אפילו יותר ביחס לדף עצמו אלא ביחס למילות המפתח בכל האתר עם שכלול של עוד פרמטרים שעל חלקם אנחנו יכולים להצביע בזהירות ועל חלקם לא. לכן, כשאתם מזמינים או כותבים את התוכן עבור האתרים שלכם אין צורך מיוחד לעשות את החישובים האלה אלא כרגיל מומלץ להסתכל על האתר בראיה של יחידה אחת המיועדת עבור קבוצת מילות מפתח ופחות הסתכלות על כל דף כיחידה עצמאית.

6. רמת עדיפות של דפים במפת האתר – לא יאמן, נכון, אך גם השנה עדיין יצא לי להתקל בבעלי אתרים שדואגים להגדיר עדיפות פרטנית עבור זחילה לכל דף במפת האתר, כאשר הדף הראשי הוא הגבוה ביותר והשאר – לפי עדיפויות, מתוך האמונה שדבר זה יגדיל את מהירות ותדירות הזחילה אל הדפים בעלי העדיפות הגבוהה יותר. כאמור, גם דבר זה כשהוא מבוצע אוטומטית הוא בבחינת "לא מזיק ולא מועיל" אך וודאי לא משהו שיש להתייחס אליו כמעכב או להקדיש לו זמן.

7. לדאוג שמהאתר לא יהיו קישורים יוצאים – אפשר לקרוא לזה קמצנות PR או חסכנות, מדובר באמונה רווחת ולכאורה מסתברת לחשוב שאם אכניס לאתר שלי קישורים ולא אוציא ממנו קישורים אז בעצם אגרום לשמירת ה-PR אצלי באתר, אך כמובן שחישובי ה-PR של היום הם לא כמו אלו של פעם וייתכן שערכם של כמה קישורים יוצאים רלוונטיים במקומות הנכונים דווקא יהיה גדול יותר מאשר המנעות מוחלטת מהוצאת קישורים, מה גם שהדבר לא נראה טבעי בעליל, שלא לדבר על המשאבים האדירים שיש להשקיע בבניית תשתית אתרי לווין עבור מי שרוצה להשיג לעצמו קישורים משיתופי פעולה איכותיים.

בתחום ה- Off Page

8. החלפות קישורים אקראיות – אולי אחת מהטכניקות שעדיין נפוצות היום שערך השקעת הזמן בה מול ערך התועלת שבה הוא חסר פרופורציה לגמרי לכוון השלילי. מדידת כוח קישורים של אתר לפי ק"ג הקישורים שמפנים אליו אולי הייתה נכונה פעם או עדיין נכונה למנועי חיפוש אחרים אבל בגוגל, כנראה שתחוו קמפיין ארוך, מתיש ובעלויות משאבים אדירות לפני שתראו מזה תוצאות אמיתיות – שגם כך לא יהיו יציבות מיום ליום.

9. בדיקות PR – על הנושא הזה דובר כבר רבות ואין הרבה מה להגיד עוד, אבל העובדה שמצאתם\קניתם קישורים מאתר עם PR7 לא מבטיחה לכם כלום בעצם + היום כמות האתרים שמדד הפיאר הויזואלי שלהם הוא מזוייף, עולה על כל דמיון.

10. גלגלי קישורים מבלוגים ושאר נכסי WEB2 – פעם, טכניקה מגניבה ויעילה שהייתה מראה תוצאות תוך שבועות. היום – ערך הקישורים שתקבלו מהטכניקה הזאת (גם מהרכבת גלגלי קישורים מורכבים מאוד) שווה לערך הדף ממנו יוצא הקישור, כלומר, אם הדף ממנו יוצא הקישור אינו מקודם בעצמו בצורה ראויה עם קישורים נכנסים ובמילות המפתח הנכונות, יהיה מדובר בקישורי סרק שנקנו בהשקעת זמן אדירה – בהנחה שלא עשיתם זאת אוטומטית עם תוכנה כזאת או אחרת.

11. רישום לאינדקסים – פעם פסגת הקלות של קישור קבוע חינם מאתר שחביב על גוגל ולעיתים גם מדורג לא רע, היום עוד קישור מאתר עם אלפי קישורים יוצאים, אסייג את דברי ואומר שעדיין אינדקסים רלוונטיים פרטניים וממוקדים יכולים להיות קישור לא רע, לכל השאר אין טעם להקדיש יותר מ-3 דקות לרישום אוטומטי בעזרת סקריפט ייעודי לנושא שקניתם או בניתם.

12. שימוש באתרי סימניות – נכון, גם היום בעידן הטרנדים החברתיים יש לאתרי סימניות ערך רב כשמדברים על אינדקוס מהיר או לדרג גבוה ידיעה פופולארית שתביא לכם טראפיק, עבור כל שאר הידיעות או הדפים החדשים שלכם אותם אתם רוצים לאנדקס שברור לכולנו שאף גולש לא יצביע עבורם, אין צורך להקדיש זמן או מחשבה רבה, ויש הרבה כלים שיחסכו לכם את הזמן הזה.

13. דומיינים בעברית – הטרנד החם שהיה בשנת 2009 עד שלב כלשהו ב-2010 נראה שעדיין לא חלף מהעולם, אז לא, העובדה שבניתם בלוג וורדפרס על דומיין בעברית Exact Match לביטוי החיפוש שלכם כבר לא מבטיח שהוא יגיע לדף הראשון, ואם הוא יגיע בצורה שאינה ראויה, צפו להעלמותו המוחלטת מתוצאות החיפוש תוך כמה חודשים.

14. הפצת מאמרים לאתרי המאמרים – תארו לעצמכם שמציעים לכם קישור מהאתר הבא:  אתר עם 80 אלף דפים, ובכל דף 3 קישורים יוצאים, סה"כ 240 אלף קישורים יוצאים, ולאתר 1000 קישורים נכנסים רובם מבלוגים של ספאם שניסו לקדם דפים אקראיים באתר על מילות חיפוש מסויימות. נשמע מעניין? לא ממש. וזה עוד מבלי להגיד אפילו מילה אחת על עדכון הפנדה. אך אם אתם מתעקשים, נסו לעשות זאת במינימום זמן עם הכלים הנפוצים שיזרזו לכם את התהליך. כמובן שאת המשאבים ליצירת תוכן עדיף באופן עקרוני להקדיש ליצירת תוכן איכותי עבור האתר עצמו או עבור אתרי תמיכה ראויים.

15. בניית עשרות אתרי לווין – זהה לעניין גלגלי הקישורים שצויין קודם, ערך הקישור היוצא מאתרים אלו שווה ערך לאתר ממנו הוא יוצא, למעט עבור שימוש בשיטות בלאק-הט ועל מנת להסתיר את האתר הראשי מדובר בניצול משאבים לא נכון בדרגת חומרה משמעותית בהתחשב בהשקעה על האתר אותו רוצים לקדם בנפרד, בין אם הוא נועד לקידום ישיר של האתר או כלווין להוצאת קישורים, נראה שעדיף ליצור כמה שיתופי פעולה יעילים מהאתרים הראשיים או לחילופין מספר מצומצם של אתרי לווין איכותיים ובהם להשקיע בצורה אמיתית שעם הזמן אולי תיצור עוד נכס מניב.

בתחום הכלים

16. משפחת כלי ה-AutoBlog – טכניקה מוכרת שאפילו היום ניתן למצוא שעובדת יפה מאוד, ומה שהיא עושה הוא הזנת תוכן לבלוגים בצורה אוטומטית דרך פידים של RSS מתחומים רלוונטיים – למעשה ההגדרה של תוכן מועתק או "חוות תוכן". ישנם אתרים רווחיים מאוד שקמו עם הטכניקה הזאת, לצערנו – גם אלו ששרדו את עדכון הפנדה נחשבים היום למשענת של קנה רצוץ ומומלץ בהחלט למי שמתבסס על שיטה זו לחפש לעצמו כיווני חשיבה חדשים.

17. Article Marketing Robot – עוד כלי שנפגע אנושות מאז עדכון הפנדה, פעם היה מפיץ המאמרים האולטימטיבי בחו"ל, היום, אולי בעזרת ספין איכותי במיוחד שייקח לכם הרבה זמן לבצע תוכלו לקבל כמה מאות קישורים מתוך תוכן משוכפל של ספריות מאמרים זניחות – אך כאמור עדיין ידועות הצלחות אצל משתמשים מתקדמים של הכלי הנ"ל.

18. Comment Kahunna – בימים העתיקים הוא היה פסגת הטכנולוגיה של התגובות הרלוונטיות בבלוגים ועוד בחינם, עד שהגיע ה- ScrapeBox ותוך פחות משנה הוא פשוט מחק את שאר כלי הבלוגים מהמפה בעוד הוא גורם לגוגל כמעט לאפס את ערך הקישורים מסוג זה ומצד שני – לפריחתם של כלים נוגדי ספאם.

19. Unique Article Wizard – עוד כלי שהתבסס על הפצת תוכן בתוך רשת אתרים פנימית שלו כשהו מבצע ספין של המאמר, היום רשת האתרים איתה הוא עובד ספוגה בספאם ועם איכות קישורים אפסית למדי והכלי הזה על אף שראיתי שעדיין משתמשים בו, צריך להעלם מן העולם.

אילו שיטות נוספות לדעתכם לא עובדות יותר היום?

יש עוד שיטות רבות שניתן לומר על נושא זה ועל השינויים שעברו על התחום בשנים האחרונות ואיתו – מתודות העבודה שהשתנו, אלו שעכשיו משתנות ואלו שעומדות להשתנות בעתיד הנראה לעין, ועל כן יש לזכור שמה שהולך היום הוא לא מה שיעבוד מחר ולמי שמעוניין להמשיך ולהסתכל קדימה ולשמור על האיכות והייחודיות של אתריו במקום ובזמן הנכון, מומלץ תמיד לבחון ולנסות את יחסי ההשקעה בביצוע פעולות מסויימות לבין יחס התועלת המופקת מפעולות אלו ולהסיק את המסקנות המתאימות כדי לשמור על המשך עבודה פוריה ומוכוונת תוצאות.

מה לדעתכם לא עובד יותר? אשמח אם תשתפו אותנו.

קרדיט לתמונה

אודות טל פריהר

טל פריהר
שותף ומנהל טכנולוגי בחברת קנביסה רפואה טבעית ובאתר herb.co.il. עוסק באופן עצמאי בנושאי ייעוץ וקידום אתרים ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. כותב בלוג בנושא קידום אתרים אוטומטי, שותף במספר פרוייקטים בתחום השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר קהילות שונות הקיימות בעולם הטכנולוגי וכמובן שנהנה מזמני איכות רגועים ושקטים עם משפחתי.

עשוי לעניין אותך גם...

אזהרה למקדמי אתרים

אזהרה למקדמי אתרים: חסימת IP עלולה לגרום להעפת האתר מהאינדקס

קיבלתם ספאם למייל של הלקוח או שניסו לפרוץ ללקוח את האתר וחסמתם IPים של כל ...

99 תגובות

  1. רשימה טובה של מה לא אבל מה עם מה כן?

  2. שאלה לגבי סעיף 5, אם הצפיפות לא רלוונטית ומתייחסים רק לסה"כ האתר אז יהיה אפשר לקדם רק על תחום מסוים ? (מאחר וזה התחום של האתר)

    • טל פריהר

      היי, שים לב שלא אמרתי שזה לא רלוונטי – אמרתי שאין טעם למדוד את זה באחוזים כפי שהיה נהוג מכוון שאיזון המילות המפתח בהסתכלות על האתר כיחידה אחת בהחלט יותר משמעותי היום + העובדה שיש עוד כמה מדדי אונפייג' שישפיעו מאשר דחיסות פשטנית שלפעמים פוגעת במראה הטבעי של הדף – אך כמובן שלא אומר שלא תוכל לקדם על מילים אחרות (קישורים וכו' לדפים מתאימים או תוספות תוכן בתחום הנ"ל)

  3. בקשר לסעיף 3, הדגשת מילות מפתח, נערכו ניסויים סטטיסטיים ע"י SEOMOZ שמוכיחים שכן יש לכך השפעה (קטנה) על הדירוג.

    "Using a keyword in bold/strong appears to carry a very, very tiny amount of SEO weight, and thus it's suggested as a best practice to use the targeted term/phrase at least once in bold, though a very minor one."

    http://www.seomoz.org/blog/perfecting-keyword-targeting-on-page-optimization

    • טל פריהר

      שים לב שמדובר "בניסויים סטטיסטיים" משנת 2009 – וגם אז היה מדובר בהשפעה קטנה , השאלה אותה אני שואל היא האם בימינו לא עדיף להוסיף עוד קצת טקסט רלוונטי כדי להנות מיתרון טוב יותר + לא להרגיז את הגולשים ממראה דף לא טבעי ?….

      • אני לא חושב שבמציאות של האינטרנט היום, מדובר במראה לא טבעי.
        מבחינתי מדובר לכל הפחות בפרמטר "לא מזיק"- אין שום סיבה לא להדגיש פעם אחת את מילת המפתח העיקרית בעמוד.

  4. עוד שאלה לגבי 11 איפה ניתן לקנות סקריפט כזה ? ומה העלויות פחות או יותר ?

    • טל פריהר

      היי שוב, בחו"ל יש כאלו בלי סוף בארץ חוששני שתאלץ לקנות ממישהו שכתב או לכתוב כזה בעזרת תוכנת בוטים או מאקרואים כזאת או אחרת

  5. קצת פסימי… אבל פוסט מעולה שכתוב נפלא.

    • טל פריהר

      תודה ענת ולמה פסימי? סה"כ עם כל הדיבורים על הדברים החדשים שרשומים בפוסטים המצויינים הקודמים פה יהיה טבעי שנשאל מה כדאי לנו לקזז כדי להכיל אותם כשרוצים להסתכל לעתיד…:)

  6. אחלה פוסט
    לגבי סעיף 14-מהניסיון שלי,לפחות בישראל זה עדיין רלוונטי ונותן כח במידה מסוימת
    במיוחד בנישות פחות חזקות ותחרותיות-לפעמים מפר קישורים נכנסים מאתרי מאמרים מהווים יתרון יחסי מול המתחרים

    • איתי ברנר

      מסכים עם רועי, הרי גוגל מייחס יותר ויותר חשיבות גם למספר הדומיינים המפנים, וכיום יש בארץ 4-5 אתרי מאמרים נוחים מאוד. (יש עוד כמה שהם יחסית מסורבלים או לא מתעדכנים יותר). אני גם יכול להעיד שבנישות לא תחרותיות יש להם עדיין השפעה.

      כנ"ל לגבי רישום לאינדקסים, אם יודעים לבודד 7-8 אינדקסים שיש בהם קישורים נקיים ועוד 1-2 עם קישורי nofollow או redirect (בשביל הגיוון), זה יכול לחזק אתר שאין לו כמעט הכרה מצד גוגל ובנישות לא תחרותיות גם להביא אותו למקום רלוונטי (לא בהכרח למקום ראשון או שני , אבל למקום שלשם שינוי יש סיכוי שייראו אותו).

    • טל פריהר

      שימו לב למה שרשמתי – הדברים עדיין עובדים בלי ספק, אך השאלה אם בהסתכלות לעתיד לא ניתן לתעל את הזמן המוקדש לדברים האלו בצורות יעילות יותר…? ובכל מקרה – במקום שבו קישור מאתר מאמרים יכול לתת יתרון תחרותי – כנראה כל דבר יכול לתת את היתרון הזה.

    • פבל ישראלסקי

      אני חושב שמלבד היתרון שאיתי ציין (מספר דומיינים מפנים), אני חושב שלטכניקה הזו יש משמעות בגלל סיבה נוספת – סוג מקורות מפנים. לדעתי אחד מהמדדים החשובים ביותר בכל קמפיין בניית קישורים זה גיוון בסוגי המקורות. כלומר קישורים שמגיעים מבלוגים, פורומים, אתרים סטטיים, אתרי חדשות ועוד (וגם אתרי מאמרים כמובן). למרות עדכון הפנדה אני עדיין חושב שישארו כמה אתרי מאמרים איכותיים ואולי שווה להשקיע (מאמץ מזערי) רק בכדי להשיג משם קישור. אבל אני מסכים עם טל שלא כדאי לשים את כל הביצים בסל הזה.

      • טל פריהר

        אכן פבל זאת בדיוק הכוונה שלי – יש לנצל את כל המקורות בעוד השקעת המשאבים היא בפרופורציה עם שאיפה לצמצום ההשקעה יחד עם צמצום התועלת (או ביצוע אוטומציה שלה) או התמקדות במקורות איכותיים (מבלי קשר לעדכון הפנדה כרגע, שאישית הוא לא נגע בי עד היום בחו"ל או בארץ – ושוב המסר שהשגה של מגוון מקורות קישורים ניתן לעשות בהשקעת משאבים ששואפת לאפס.

  7. עוד אלמנט שלא יועיל הוא שימוש בהדליין מסוג 3 והלאה. יש כאלה שיגידו שאפילו 2 אינו חשוב יותר.
    ובאשר לשאר טכניקות שצוינו, ישנן כאלה שעדיין רלוונטיות ומוכיחות את עצמן לא מעט כמו אינדקסים וגלגלי קישורים מוקפדים.

  8. מוזר, שום מילה על קישורים לא רלוונטיים – אז זה עדיין מקדם?

    מאוד לא מסכים עם ה"רוח" של הפוסט שתפקידה לחזק אינטרסים לדעתי, מגוחך הרי לפסול בניית גלגלי קישורים , מאמרים, מיני סייטים, בלוגים (עם או בלי גלגל) – שהרי מנסיוני חברות, כולל החברה שלי, עובדות ככה בהצלחה רבה וביסודיות , ללא בזבוז משאב אחד של זמן מיותר ועם מתודות עבודה מדויקות והם במקומות הראשונים בביטויים שלא ארצה לחשוף אבל בוא נגיד ש"צימר עם ג'קוזי" חבר טוב שלי.

    • טל פריהר

      קישורים לא רלוונטיים סעיף 8 – מקדמים היום, כן, יציבים, לא – אסטרטגיה חכמה לבניית מערך קישורים ארוך טווח לעתיד? תגיד לי אתה, לדעתי לא.
      האם נוסה? מאות פעמים עם עשרות אלפי קישורים בתקציבים מגוכחים לגמרי בארץ ובחו"ל. (שוב אותה נקודה יסודית עליה אני מנסה לעמוד של יחס עלות מול התועלת הכרוכה בכך)

      אהבתי את מה שרשמת על חיזוק אינטרסים – עכשיו נתת לי רעיון, לחסל את התחרות בעזרת פוסטים ששוללים את הכל, גאוני! 🙂

      ושים לב שוב לגבי הגלגלים מאמרים וכו' – אני לא אומר שלא עובד, אני אומר שאלו דברים שאפשר לייעל \ להכניס אוטומציה \ לצמצם לתקציבים אפסיים (מאמרים מיני סייטים) ועדיין לקבל את אותן התוצאות בעוד במקביל לפתח דרכים חדשות שיהוו יתרונות תחרותיים כשאנחנו מדברים על מתודות המשמשות כמעט כל מקדם בעולם היום.

    • פבל ישראלסקי

      תודה על התגובה העניינית!
      אני בטוח שטל (מי שכתב את הפוסט) יענה לך על זה בהרחבה אבל אכתוב פה גם את דעתי.

      לא ממש הבנתי על אילו אינטרסים מדובר. מי מרוויח מהפוסט הזה? חברות SEO שלא פועלות בשיטות האלו? תראה, אני גם משתמש במאמרים, מיני סייטים, בלוגים ואולי אפילו מעט גלגלי קישורים מתוחכמים מדי פעם. אבל לא זו הייתה הנקודה. הנקודה, לפחות איך שאני מבין אותה, היא שלא כדאי לשים את מירב המאמצים בשיטות אלו בזמן שיש דברים חדשים שכדאי לשים אליהם לב. אני לא חושב שבטכניקות נאמר שאף אחת מהן לא עובדת כלל (למעט מקרים בודדים בהם גוגל עצמם הצהירו בפומבי כמו במקרה של meta keywords), סך הכל נאמר שכדאי לפקוח את העיניים כי התחום שלנו משתנה מדי יום ויש כל הזמן דברים חדשים. אתה חייב כל הזמן להתקדם עם האלגוריתם.

      עוד נקודה שלדעתי חשוב לציין היא שהפוסט הזה לא מתייחס לגוגל ישראל. ייתכן שאתה אכן עושה חלק מהדברים שנכתבו כאן (ואולי אף נשען עליהם כמעט ב-100%) וזה מביא תוצאות. אבל למזלנו האלגוריתם של גוגל ישראל שונה בתכלית מהאלגוריתם של גוגל אנגליה למשל. מה שעובד כאן לא בהכרח עובד שם. בסופו של דבר, נסיון העבר מלמד שבטווח הארוך דברים שעובדים בגוגל ישראל ולא עובדים בחול לאט לאט מתפוגגים או נחלשים, כי גוגל תמיד מתאימים את הגרסאות הלוקאליות לגוגל העולמי.

      אני מציע להסתכל על הפוסט הזה כעל סוג של benchmark עתידי לגבי הכיוון הכללי שאליו אלגוריתם הדירוג של גוגל שואף ולא רשימת תיוג או החלטה חקוקה בסלע.

      נב – צודק, "קישורים לא רלוונטיים" צריכים להיכנס לרשימה.

      • טל פריהר

        פבל אני רואה שכתבנו את התגובה פה בערך במקביל אבל אני אציין שמבחינתי מה שרשמת משקף את הבנת הדברים הנכתבים לאשורם מבחינתי.
        לגבי קישורים לא רלוונטיים – הכוונה שלי לגביהם הייתה בסעיף 8.
        לגבי האלגורים בארץ\בחו"ל מבחינתי זה יכול גם להתייחס לזירות תחרותיות יותר בארץ בהן אפשר להיות בטוח שגם המתחרים שלך ביצעו את כל הפעולות הטריוויאליות המצויינות, וחיקוי שלהם לא בהכרח יעמיד אותך בעמדה שווה מולם (סתם לדוגמא – אם הוא רשום ל-10 אינדקסים וכתב 5 מאמרים אז השתוות לציון האיכות שהוא מקבל מזה יכולה להיות מושגת לדוגמא ע"י קישור אחד טוב\ תוכן איכותי יותר שמקובל על הגולשים \ באז חברתי רלוונטי…)

  9. חשוב לציין לגבי סעיף 1 גם את העובדה שהעמסת קישורים לאותו דף לא תעזור, כיוון שרק הקישור הראשון נחשב. http://zipp.co.il/0KxOd

    • מה נסגר איתכם אנשים???

      אלה ראיתם גור פנדה וכולכם התחלתם להתייחס לזה שיש מנוע חדש ועולם השתנה.

      שום דבר לא השתנה סה"כ צריך לשכלל שיטות.

      1.זה עובד מצוין מכניסים את זה בטקסט ועושים את זה ענייני.ויקיפדיה שמעתם???

      2-3. בוא נעשה ניסוי נקח מילה שלא קיימת באינטרנט ונפתח 10 אתרים בוורדפרס נדאג שהם היו כולם בטקסט ואותה תבנית הכתבות היו שונות.
      בכל אחת מהכתבות נכניס באמצע הטקסט פעם אחת רק ששלוש כתבות נכניס את המילה או עם הדגשה או עם מאטה טאגס או שניהם.
      נראה איזה עמודים היו ראשונים

      4.נופלו זה נופלו והם לא זוכים לשום התעלמות מצד שני זה באמת בזבוז זמן.

      5.נכון חלקית אתה עדין צריך להכניס מילת מפתח שאתה רוצה לקדם גם אם זה לא רק לדף ספציפי.

      6. לא מכיר אנשים שמתעסקים בזה

      7.אין בעיה להוציא קישורים הבעיה מתחילה שאני מוציא קישורים לאתר מסוים ואז המתחרים שלי משיגים קישור לאותו דף וגונבים ממני את הלינק גו'ס.

      8.בולשיט יש מאוד חשיבות לאיכות הקישור אבל כמובן עניין הכמות לא נעלם אתה לא יכול לעקוף אתר 100K קישורים שרק לך יש 1000 קישורים נכנסים [אלה אם כן אתה דואג שכל קישור כזה יהיה מלא לינק גו'ס]על מילות המרכזיות שלכם.

      9.כן זה בולשיט מצד שני רוב הבלוגים שיש להם PR 6+ שאני מכיר הם באמת בלוגים איכותיים ובתור מפרסם אני אתן לזה סוג של חשיבות…

      10-15.ווב 2 לא עובד בלוגים כן עובד ושזה לא יעבוד אז נעבור ל"רשת" ושזה לא יעבוד נמשיך עם השרשרת ושזה לא יעבוד נשתמש בפינגפונג חלקכם אין לכם מושג על מה דיברתי אבל בכל מקרה לא משנה מה גוגל יעשה תמיד ניהיה צעד אחד לפניו תבינו כל שיטה כזאת לחסום מבחינת שינויים באולגריתם לוקח כמה חודשיים להבין שהיא נעשית אחרי זה להבין שהיא פוגעת בתוצאות אחרי זה לתת לצוות שלם של מתכנתים מומחים לנסות למצוא פיתרון…זה לוקח זמן!!! ושיטה חדשה כזאת לוקחת לי יום וחצי ו5 פוסטים בבלוגים ופורמים והופ יש לך שיטה חדשה להביא אותך למקום ה1

      11-12 – תקראו בבקשה את הפוסט הזה זה אומר הכל.
      http://the-linker.com/%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%99-%D7%9C%D7%90%D7%AA%D7%A8-%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/

      13.אף פעם לא קניתי דומין בעברית אבל ברור לי שלדומין ניים יש עוצמה אדירה אז אין סיבה שזה יהיה שונה בעברית

      14.עדין מקבלים לינק גו'ס מאתרי מאמרים ויותר נכון גם מקבלים הרבה רלוונטיות למילים שרוצים לקדם זה הרבה יותר חשוב מלינק בודד.

      16. הספינירים כיום כל כך מתקדמים שהם מסוגלים לשנות משפטים שלמים ועדין זה יראה כאילו אדם כתב את זה ,ויעבור את מבחן המקוריות של גוגל במילים אחרות גוגל עושה צעד אנחנו עושים 10 צעדים

      17-19.או תשכרו כותב מקצועי ב100 דולר לחודש שיכתוב לכם כמה מאמרים שאתם רוצים ותעברו את מבחן המקוריות

      18. תגובות מבלוגים זה כלי מצוין יש לזכור שבינג ומנוע חיפוש אחרים מחשיבים נופלו לינק, כמו כן אם יודעים איך לחפש נכון אפשר למצוא בלוגים עם דו פלו לינק ולא מסופמים ואז זה רק עניין של אסטרטגיה.

      אולי קצת הגזמתי בקיצוניות אבל אני סה"כ מראה לכם את החצי כוס המלאה אל תפסלו דברים בגלל שאומרים לכם שהם לא עובדים פשוט תתקדמו

      • קבל לייק על התגובה
        מסכים עם כל מילה

        • טל פריהר

          היי אסף , חיכיתי לתגובה כזאת ואני שמח שהיא באה ממך , שים לב פספסת את כל הפואטנה של הפוסט אך ציינת אותה במשפט הראשון שלך: "שום דבר לא השתנה סה"כ צריך לשכלל שיטות." ואוסיף על זה, אם מעוניינים להסתכל לעתיד ולשמור על יתרונות תחרותיים.

          ובאופן פרטני:

          1.לא הבנתי מה הקשר לויקידפיה , נראה שאתה מדבר על משהו אחר.
          2-3 הדבר נוסה רבות + הצהרות רשמיות מגוגל.
          ….

          8. אתה יכול לעקוף אתר עם 100K קישורים גם עם פחות מ-1000 קישורים.

          10 רשמת בדיוק מה שרשמתי ואפילו הוכחת במו ידיך שאתה צריך להשתכלל כדי להצליח עם זה (ראה המושגים שציינת פינגפוג ורשתות וכו')

          12 – מה אתה לומד מהניסוי של משה (שאני המלצתי לו לבצע ואף עזרתי לו עם התוכנה הנ"ל) וכמה זמן הוא החזיק לדעתך..?

          13. שוב, בגלל שלא היית נוכח בטרנד הדומיינים בעברית אינך מודע להשלכות כנראה – ואכן יש לשם הדומיין משקל ואף באנגלית כל נושא הדומיינים בעלי ה Exact Match Names עברו פיחות מסויים, ואילו בישראל ה-IDN'S עברו ענישה ממשית.

          14. מכל קישור מקבלים לינק ג'ויס (ראה את הפוסט אצלי בבלוג "הבעיה של גוגל") שוב פספת את הפואטנה, כמה משאבים יש להשקיע בכך – ותמורת איזה תועלת?

          16. 99% אחוז מהספינרים וה-AUTOBLOGS חסרי תועלת היום, ואני חושב שאתה יודע את זה 🙂

          17. ואיך זה סותר את מה שרשמתי…? שכרת כותב וויתרת על התוכנה…

          18. האם דיברתי על תגובות בבלוגים? דיברתי על תוכנה מסויימת שאינה אפקטיבית יותר, בעוד תוכנה אחרת פורחת על חשבונה. עיין שנית…

          ושוב בשורה התחתונה האמירה הייתה זהה – על אף שחלק מהדברים בהחלט עובדים, יש עניין לתעל את האנרגיות או להתחיל ניצול יותר יעיל של הדברים עבור מי שמעוניין לשמור על היתרונות התחרותיים שלו בעולם הולך ומשתנה – זה היה המסר.

  10. פבל ישראלסקי

    פוסט מעולה טל, בהחלט הרבה נקודות למחשבה.
    יש לי עוד כמה רעיונות לדברים שכבר לא עובדים היום:
    1. לחפש את הביטוי הראשי שלך בגוגל ולהיכנס לאתר שלך
    2. להשתדל לשים את הביטויים החשובים ביותר בחלק הגבוה ביותר של קוד האתר

  11. עוד שיטה שלדעתי כבר לא עובדת – קבוצות ועמודי FAN של פייסבוק…
    פעם זה היה עובד לי יותר והרמה של 15-20 עמודי פייסבוק עם קישורים היו עושים את העבודה…

    ותודה על הפוסט – מכל מלמדי השכלתי… חג שמח.

  12. איתי ברנר

    בנוגע לדומיינים, יכול להיות שספציפית הורידו את הדירוג של דומיינים בעברית, אבל יוצא לי לראות אתרים עם דומיינים באנגלית שעדיין מדורגים רק בגלל מילות המפתח על הדומיין עד לרמה שהמילה מופיעה רק בדומיין וב – TITLE. מאט קאטס גם אמר באחד הקטעים שהם מודעים לכך שיש עדיין בעיה עם אתרים כאלו.

    ומעבר לכך, עדיין יש אתרים בעברית חסרי תוכן לחלוטין (פשוט התקנות נקיות של וורדפרס) שכנראה נמצאים בין עמוד ראשון לשני בגלל הדומיין שלהם.

    • איתי ברנר

      נ.ב

      דוגמה לקליפ חתונה –

      http://www.google.co.il/#q=%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A4+%D7%97%D7%AA%D7%95%D7%A0%D7%94&bih=659&biw=1440&fp=3064305ef036484c&hl=iw

      אני אשמח לדעת אם מישהו מוצא סיבה אחרת שבגללה האתר הזה מדורג (וסליחה אם הוא שייך למישהו :-D)

      • טל פריהר

        היי איתי כפי שציינתי בתגובה קודמת נושא ה-EXACT MATCH DOMAIN בחו"ל עדיין יחסית עובד, בנושא ה-IDNS בעברית הוא הרבה יותר בעייתי , לגבי אותה דוגמא, בוא נבדוק כמה זמן הוא ישאר שם במידה ולא יועלה עליו תוכן אמיתי, אך בגדול כל ניסוי בנושא הזה אומר שהטרנד הזה די מת 🙂

    • פבל ישראלסקי

      האמת שגם לי יוצא לראות עדיין דומיינים בעברית מדורגים גבוה, אבל:

      1. האם הם שם בגלל שהדומיין בעברית?
      2. מה רמת היציבות שלהם (כמה זמן הם נשארים במיקום בלי לזוז)?

      ולגבי דומיינים באנגלית, הביטוי בדומיין אכן משפיע, אף אחד לא אמר שלא. אבל יש נקודה שצריך לחשוב עליה – האם תוכלו להראות לי דוגמא לדומיין .com עם מילה גנרית, שיש עליו אתר והוותק שלו קטן? 🙂
      הנקודה שלי היא שכמעט כל דומיין גנרי הוא סופר וותיק ולכן משקל הוותק של הדומיין מתווסף למשוואה וזה נותן ערך מוסף משמעותי על פני המתחרים.

  13. פוסט פשוט בדיחה!

    מזל שיש לי מספיק שכל לבדוק בעצמי אפקטיביות וכדאיות של טקטיקות ואני לא מסתמך על פוסטים של ליצנים.

    ועכשיו שאלה כנה אליך, איך בדיוק בדקת כל אחד מהסעיפים הללו? או שקראת שאיזה גורו כתב והחלטת לתרגם אותו…

    אני אומר לך מניסיון, חד וחלק, בגוגל.קום, יותר מחצי ממה שכתבת עובד לי בהצלחה רבה על יותר מאתר אחד וגם יותר מ-10! לכמה זמן זה ישאר כך? רק הזמן יגיד. בינתיים הרוב עובד…

    • טל פריהר

      היי יגאל קודם כל אני שמח שאינך מסתך על מידע ודואג לבדוק – כך בהחלט צריך לעשות בכל נושא טכני.

      אך שים לב ידידי, כמו אסף לפניך פספסת את כל הפואטנה, כמו כן את מה שרשמתי בפירוש לגבי זה שהדברים עובדים – "אסייג את דברי ואומר שאמנם הדברים עדיין עובדים היום בחלקם וברמה מסויימת, אך כנראה שכל מי שיבצע בדק בית וניתוח של חלוקת המשאבים שלו המוקדשים לפרוייקטים עליהם הוא עובד ויגלה שהמשאבים המוקדשים למתודות אלו הם יותר מחלקיקים זניחים מהתקציב, כנראה שכבר לא נמצא בכוון הנכון, ועדיף שישקיע את מאמציו בפיתוח מתודות חדשות על מנת לשמר את היתרונות התחרותיים שלו או לחילופין בפיתוח כלים שיפחיתו משמעותית את הקצאת המשאבים לתהליכים האלה."

      ושוב בסוף:
      "ועל כן יש לזכור שמה שהולך היום הוא לא מה שיעבוד מחר ולמי שמעוניין להמשיך ולהסתכל קדימה ולשמור על האיכות והייחודיות של אתריו במקום ובזמן הנכון, מומלץ תמיד לבחון ולנסות את יחסי ההשקעה בביצוע פעולות מסויימות לבין יחס התועלת המופקת מפעולות אלו ולהסיק את המסקנות המתאימות כדי לשמור על המשך עבודה פוריה ומוכוונת תוצאות."

      ובקיצור: מבט לעתיד על חשבון דברים מהעבר – אני לא טוען לרגע שהדברים לא עובדים (מודה שכותרת הפוסט קצת מטעה)

      לגבי בדיקה של הדברים – נבדקו על עשרות אתרים בניסויים מבוקרים יותר או פחות, לאורך כל השנה האחרונה (לצערי איני מכיר גורואים אשמח אם תכיר לי אחד כזה?) אהיה יותר משמח לביצוע Case-studies משותפים וארוכי טווח ושקופים ולפרסום התוצאות לטובת כלל הקהילה עם מי שיהיה מעוניין להרים את הכפפה בנושא

    • פבל ישראלסקי

      יגאל, לדעתי פספסת את כל המהות של הפוסט. אז מה שעובדים לך דברים שכתובים פה? גם אצלי הם עובדים בחלק מהמקרים. כל הרעיון התייחס לחלוקת המשאבים בפרוייקט SEO – במה תשקיע יותר ובמה פחות למקסימום תוצאות.

      יכול להיות שסרקת את הנקודות המודגשות והסקת שהפוסט אומר לא להשתמש בהן כי הן לא עובדות? בכל מקרה לא הייתי קורא לו "בדיחה" 🙂

      אני אישית כן משתמש בכמה מהטכניקות שכתובות פה, אבל רק לצורך גיוון/טשטוש. אין כאן אף טכניקה שהייתי מסתמך אך ורק עליה בתחום תחרותי, אם אני רוצה להיות מדורג במקומות הראשונים לטווח ארוך. ואם מישהו טוען שהוא כן, אשמח לקבל דוגמא.

      • עדיין לא השתכנעתי,
        שיהיה לכם חג שמח, זה הכי חשוב.

        • טל פריהר

          היי שוב יגאל , אנסה שוב להסביר (אתה לא חייב להסכים כמובן רק להבין את הרעיון שהתפספס) ראשית, אציין שוב שמנסיוני שיטות שאפילו נחותות הרבה יותר מאלו המצויינות פה עובדות מצויין! כולל ספאם מוחלט. אך השאלה פה היא לא "טכנית" אלא מהותית: האם בבניית אסטרגיה לפרוייקט מוכוון תוצאות ארוכות טווח אלו השיטות בהן היינו בוחרים או שמא היינו מעדיפים לצמצמן (מבחינת זמן, השקעה כספית מסך תקציב הפרוייקט) למינימום האפשרי – ובזמן והעלות שחסכנו לנו נחשוב על דרכים עדכניות יותר שפניהן מועדות יותר ל"עתיד"?

  14. חייב לומר שפוסט מסקרן בעיקר מכותרת שלו ובגלל זה הגעתי לכאן כדי לקרוא אותו אבל, מחזק את דבריו של יגאל.

    יש פשוט סתירות מוחלטות בין הנאמר לבין המציאות (עכשוית).
    וזה מתחיל מטענה הראשונה.

    ואני רוצה לשים דגש על קישורי פוטר ודומיינים בעברית, חייב לומר שתעשה בדיקה חוזרת בדברים שרשמת ותבדוק את הנושא לפני כתיבה ופרסום של טענות שיכולות להטעות את הגולשים.

    בלי לפגוע באף אחד אני חושב שאתה טועה ומטעה אחרים במאמר הזה

    • טל פריהר

      היי יוסי, שוב, פספוס מוחלט של מהות הנאמר, אנא קרא שוב בעיון ולא רק את הכותרת (וכנראה הפספוס שוב בגלל אותה כותרת אטרקטיבית 🙂 הבן את מהות הפוסט – קרא את מה שרשם פבל כתגובה ל-EbolaSeo (תגובה מספר 8)

      ואת התגובה לדבריו של יגאל.
      ואח"כ עדכן אם המסר יותר ברור…

      לגבי בדיקות, אני חוזר ומזמין את מי שרוצה לערוך Case-studies בנושא במשותף, ולפרסם מסקנות.

  15. מאמר מעולה לדעתי וצריך להקשיב לדעתי לרוח שמציג טל, אפשר להתווכח על כל סעיף עד כמה הוא יעיל , בשורה התחתונה, כולכם תסכימו וכולכם הייתם עדים שגוגל הולך וסוגר את הפרצות משנה לשנה, אז חג שמח שיהיה לכם…

  16. לא יודע
    רוב הדברים עובדים בישראל ובחול
    לגבי העתיד וכו…מי יודע, אולי אתה צודק ואולי לא
    מבחינתי אני ממשיך לעבוד בדרך שמביאה תוצאות, כשהדברים ישתנו אני גם:)

    • טל פריהר

      היי אופיר, קרא את הכתוב ולא רק את הכותרת. לא רשום לגבי שום דבר שהוא לא עובד (להוציא 3 דברים בערך) – רשום רק שיש דרכים יותר חכמות יותר היום לנצל אותם (ראה את התגובה לתגובה מספר 8 וכו')

  17. הצחקתם אותי

    מצויין – אז שכולם יפסיקו את כל השיטות שאני ממשיך בהן – מקום 1 מובטח לי.
    פוסט מנותק מהשטח לחלוטין!

    • טל פריהר

      כמיטב המסורת – קרא את הפוסט ולא רק את הכותרות המודגשות – לא כתוב שהדברים לא עובדים.
      כתוב שאלו דברים שניתן \ צריך לשדרג עם ראיה לעתיד
      חג שמח 🙂

  18. היי טל
    סעיף 15 המדגיש יצירת מספר מצומצם של אתרי לווין איכותיים בהחלט יכול לעשות את ההבדל.
    השאלה איך עושים זאת ? האם יש לך רעיונות ?

    • טל פריהר

      היי ירון, שאלת אתרי הלווין היא בעיקר שאלת משאבים- האם יש לי משאבים ליצור הרבה אתרי לווין שיהיו "זבל" או יצירה של כמה בודדים ולהשקיע בקידום שלהם.
      סה"כ הרעיון הוא פשוט-
      יצירה של אתרי לווין ויצירת קישורים אל אתרי הלווין וע"י קידום שלהם בעצם העלאת ערך הקישורים היוצאים מהם אל האתר הראשי.

  19. הצחקתם אותי

    דברי בשם עצמך ומצאי לך שיטת קידום יותר איכותית חוץ מלשים את השם שלך תחת כתובת האתר שלך!
    קראתי את הנ"ל יותר טוב ממך זה בטוח (בהנחה שאת יודעת את כל אותיות האלף בית).

  20. אני חייב להגיד כמה שאני נהנה לקראו את הבלוג שלך, הפעם אני לא מסכים איתך בכמה דברים.

    1. גלגל קישורים כן עובד, הרמתי אתר נישה לפני חודשיים ותוך חודש קדמתי אותו לטופ 10 בעזרת גלגל קישורים איכותי ובנוי נכון

    2. אתרי קישוריות כן נותנים פוש לאתר, ואני לא סתם מדבר, גם את זה ביצעתי על האתר נישה.

    3. Article Marketing Robot אחלה כלי להפציץ את הקישורים שלך (לא האתר האתר עצמו)

    אני לא יודע אם זה ידע אישי, או מידע שרכשת בבלוגים או הרצאות, אבל לדעתי אנשים בזמן אחרון מנסים כמה שיותר לבטל שיטות שעובדות בשביל שלא כולם יעשו את זה – כי זה עובד.

    בשאר הדברים אני בהחלט מסכים איתך, אחלה פוסט 🙂

    • טל פריהר

      היי ClickBeast תודה על התגובה 🙂

      רק שים לב, גם אתה פספסת את הנקודות:

      1. לא רשמתי שגלגל קישורים לא עובד – אלא שצריך לחזק את הנכסים שמרכיבים את הגלגל על מנת שיהיה יעיל. (בניגוד לסתם יצירת בלוגים והוצאת קישורים מהם)

      2. סימניות – לא רשמתי שהם לא עובדות אלא שזה משהו שיש לעשות באוטומציה מלאה ולא להקדיש לו זמן – במידה ואתה לא מעלה ידיעות בעלות ערך אמיתי לגולשים.

      3. לגבי AMR אני איבדתי את האמון בו ובדומיו, ולדעתי זה פשוט בזבוז זמן, אבל זה כבר עניין של העדפה כנראה…

      ולבסוף, ישנן דרכים יותר יצירתיות להצליח מאשר לשכנע אנשים "לא לעשות" דברים, כך נראה לי לפחות… 🙂

      • תאמין לי מספיק שתיקח 5 בלוגים מובילים בנישה מסויימת וכל אחד ירשום משהו "שכאילו" לא עובד כבר, יווצר מצב של BUZZ מסביב, ואנשים יאמינו לזה, לא צריך להיות יצירתי יותר מדי.

        1. בקשר לחיזוק אני מסכים ביותר

        2. כמובן באוטומציה, למי יש כוח לשבת על זה שעות :]?

  21. כרגיל אחלה פוסט וההגיון שבו ברור לחלוטין אבל יש לי בשורה מאכזבת, אנחנו, מקדמי האתרים, נותנים לגוגל יותר מדי כבוד. הם לא חכמים כמו שהיינו רוצים שהם יהיו…
    כל השיטות שנמנו בפוסט, כמעט ללא יוצא מהכלל הן השיטות לקידום אתרים. הייתי רוצה להאמין שרק קישורים רלוונטים ואיכותיים עובדים אבל המציאות היא שקישור לאתר צימרים מאתר שעוסק במכונות כביסה הוא יעיל לא פחות. איך אפשר לדעת? שימו לב שישנה קורלציה כמעט מושלמת בין מספר הקישורים שמופיעים בפקודת link ביאהו (שלוקח בחשבון כל קישור, איזוטרי וחסר משמעות ככל שיהיה) לבין דרוג האתרים בגוגל ישראל.

    • טל פריהר

      היי נתי תמיד משמח לשמוע ממך 🙂

      ואני מסכים – ושוב, שים לב , כמו שנאמר בתגובות הקודמות (ובפוסט עצמו) אין כאן טענה שהדברים לא עובדים – בעיקר לא הדברים הקשורים לרלוונטיות, אלא מדובר במניין תחומים שאם משכללים את שיטות העבודה הכרוכות בהן – ניתן להגיע לתפוקות הרבה יותר גדולות, במאמץ הרבה יותר קטן.

  22. שללתם בעצם את כל השיטות שכולם השתמשו בהם עד כה. זה לא שחור ולבן. חלק מהשיטות האלה עדיין משפיעות בצורה כלשהי.

    ואם כל אלה כבר לא משפיעות, אז אילו כן?

    • טל פריהר

      היי אנטון שים לתגובות הקודמות – לא נאמר שהדברים לא עובדים. אלא שניתן לשכלל מתודות אלו 🙂

  23. לגבי צפיפות ביטויי מפתח.

    נראה לי לא הגיוני לא להתייחס לצפיפות בעמוד עצמו אלא רק לצפיפות לעומת האתר כולו. דוג' פשוטה תהיה האבסורד של דחיסת ביטוי מפתח באתר בן 10 עמודים באופן בו עמוד אחר מהווה כ100% טקסט של ביטויי מפתח ושאר העמודים שואפים לאפס, הרי שהממוצע עדיין ייתן ערך סביר. ומה שלא סביר הוא שהעמוד יקבל ערך קידומי כלשהו – לא???

    • טל פריהר

      היי ניל שים לא, נאמר שאין משקל לדחיסות מילות מפתח בעמוד – אלא שהיום יש גם לקחת בחשבון את הופעת מילת המפתח באתר כולו כיחידה אחד,
      כמובן שלא להתעלם מאופטימיזציה של עמוד ספיציפי בדיוק כמו שאמרת

  24. פאבל היקר, נדמה שאבדה תקוותנו. כל השיטות המוכרות והטובות נפסלות במחי יד בפוסט הזה. האם אתה בעצם רומז שמה שמלמדים אותנו בקורסים לקידום אתרים זה בלוף, או שפשוט יש דברים שאנחנו לא יודעים? ואם כן, מה הן השיטות הנכונות לקדם אתרים בימינו?

  25. שלום טל,
    אהבתי מאוד את הפונקציונליות של הפוסט שלך, אכן, גוגל יודעים ל"עייף" את העוסקים במלאכה. הפוסט נותן את הכיוון הנכון להסתכלות העתידית לגבי מה כדאי להשקיע ומה כדאי להתחיל לנטוש, ישנם מקדמים רבים שהשקיעו כספים וזמן בהכנת מאמרים ושלחו לאתרי מאמרים, מה זה שווה היום? אם היתה רשימת טיפים מוקדמת של מה לא לעשות לפני כשנה, אולי הם לא היו משקיעים כל כך הרבה כסף וזמן בהפצצת אתרי מאמרים.
    תודה.

  26. מאמר מצויין ועכשיו מה כן….

  27. מאמר מעניין. אשמח לשמוע מהם שלושת האסטרטגיות שכן עובדות עבורך.

  28. אם תג מטה של מילות חיפוש לא מועיל ולא מזיק אז למה כל המדריכים אומרים לנו כן להשים? אני לא חושב שהוא לא מועיל..

    • היי עודד,

      ייתכן וקיימים עדיין מנועי חיפוש שכן סורקים את הטאג הזה. אבל גוגל הוא לא אחד מהם…

  29. מסכים עם רוב הדברים, ועדיין, כרגיל, גוגל נשארת מאחורי ההתקדמות הטכנולוגית של המקדמים והמשווקים באינטרנט. הסיבה לכך היא שגוגל רק מגיבה להתפחויות ותמיד באיחור כי גוגל היום היא ענק בירוקרטי שלוקח לו זמן להשתנות.
    איפה שכל המקדמים היום זה בקידום חברתי וזה מאפשר לאתרים להביא את מילות החיפוש להם בתוך דקות לעמוד ראשון בגוגל, כמו למשל TribePro:
    http://successhowto.com/tribepro-review-a-revolutionary-seo-strategy

  30. היי לכולם,
    ישנם דברים שאני מסכים איתם ומצד שני המון דברים שניכתב עליהם שלא עובדים או פחות יעילים – אבל עובדים מעולה עבורי במרבית המיקרים.
    אני מבין שטל מאמין באוטומציה ופחות בעבודה שחורה אבל מה לעשות ועדיין (לפחות לבינתיים) יש תפוקה מעולה מכתיבת מאמרים, אתרי לווין וגלגלי קישורים נכונים עבור קידום כחולבן.
    קישור מאתר לווין או ממאמר בעל נושא הקשור לתוכן האתר ולמילת המפתח המקודמת תמיד יעשה טוב לאתר המקודם.
    שאלת חלוקת הזמנים ורמת ההשקעה היא שאלה מצויינת אבל שלילה של כל בסיס תחום הקידום היא מוגזמת כאן…

    • טל פריהר

      היי אלי , ראה עשרות תגובות קודמות 🙂

      לא נאמר שהדברים לא עובדים – עובדים אחלה, רק שניתן לתעל את רובם ככולם בראייה עתידית.

  31. פוסט מעניין, תגובות מעניינות.

    מצד אחד טל כותב, חבר'ה, רוב המתודות הוותיקות ואפילו חלק מהרעיונות שצצו רק בשנתיים האחרונות, הם בזבוז זמן.
    לא שזה לא עובד, זה עובד, אבל זה לא מומלץ, זה בזבוז זמן, האפקטיביות מוגבלת וכו' וכו'.

    רוב האנשים כאן שרשמו לעצמם כמה הישגים בתחום הקידום בשנים האחרונות יכולים להצהיר שאלה בדיוק השיטות שלהם וכך בדיוק הם עובדים והם רואים תוצאות.
    גם אני יכול להגיד את זה.

    אז טל מדגיש שוב (ומקבל גב מפבל): זה אולי עובד, אבל זה כבר לא כל כך מוצלח כמו פעם, בעתיד זה כבר לא יעבוד, זה לא ממש עוזר, אפילו אם נדמה לכם שכן…

    למעשה כשאני קורא את זה אני נוטה לקבל את הדברים של טל ברמה התאורטית. טל מציג מגוון של שיטות שפועלות במישורים שהגולשים אינם חווים שיפור כלשהו כתוצאה מהמאמצים הנעשים בהם. במילים אחרות, רוב הטכניקות האלה הן כאלה שהגולשים לא מרוויחים מהם כלום.
    גוגל פועלים ללא לאות על מנת לשכלל את הדירוג באופן שישקף נאמנה את מידת הערך האובייקטיבי שיש לאתר בעיני הגולשים.
    בעיקרון, מבחינת גוגל, האתר האידיאלי הוא אתר שפשוט מביא לגולשים את התוכן המעניין ביותר. (לא זה שהשיג הכי הרבה קישורים מעגליים או הדגיש את המילים הנכונות במאמר)
    כל עדכוני הפנדה ושיפורי האלגוריתם למיניהם מכוונים למטרה הזו. לזהות מי אכן האתר המעניין ביותר.
    הבעיה היא שאנחנו מנסים לקדם, הם לא תמיד כל כך מעניינים.
    ככל שהשיטות המלאכותיות (הטכניות) מאבדות את יעילותן, אנו מוצאים את עצמנו עוסקים יותר ויותר בתחום הצר של מיטוב תכני האתר. כפי שעולה מהמאמר המייאש של עידו סלע https://www.askpavel.co.il/blog/get-high-quality-traffic
    נדמה שנגזר גוגלנו להיכנס לעובי הקורה ולהתחיל לעשות את מה שהכי פחות קל לעשות: לבנות אתרים טובים, מעניינים ומקוריים ולעדכן אותם.
    האם זה כל מה שנשאר?
    האם אכן אנו עומדים בפני מות הגישה הטכנית כמו שטוענים עידו וטל, או שמא עוד ארוכה הדרך, ועדיין יש לפנינו עוד שנים ארוכות של בניית קישורים, מעגלי קישורים, נכסי web2
    , PR Sculping ושאר הירקות שטל טוען שצריך לזרוק?

    למי הפתרונים?

    • טל פריהר

      היי יהושע סחטיין על התגובה המושקעת לאחר שכבר חשבתי שפג תוקפו של הפוסט,

      רק אציין משהו אחד – אני האחרון ביקום שיגיד שמתה הגישה הטכנית, ממש ממש לא ורחוק מזה מאוד כמזרח ממערב –

      אבל המסר שלי היה לגבי אותן שיטות שנניח שהקדשת להן X שעות בשבוע, תוכל לבצען בצורות יותר יעילות ולהקדיש X-10 שעות בשבוע, אם זה על ידי אוטומציה של חלק מהדברים, שדרוגים של איכות או התמקדות בפרמטרים יותר רלוונטיים (לא נכנס לכל סעיף וסעיף…)

      זה בגדול הרעיון וממש לא להתייאש, כולנו אנשי חזון, אבל עושה רושם שהיום צריך לדעת לשלב את הדברים בחכמה, ואני מניח שכל עוד גוגל מתייחס לרשת As Is ולא כמו "As he wishes it to be" אנחנו יכולים לסמוך על זה שכמה קישורים יספיקו לנצח בזירה של אינסטלטור בחדרה מבלי להצטרך לשדר איך הוא פותח סתימות ב WEBCAM…

  32. מתי תכתוב על השיטות שכן יביאו תועלת ואיך אפשר להשיג קישורים מאתרי TRUST (בהנחה שלשם עכשיו אנחנו צריכים לשאוף).

    בנוסף, את השיטות הבאות אני עדיין מוציא מועילות כמו פעם או לפחות מאוד קרוב לזה:
    דומיינים בעברית
    החלפות קישורים אקראיות או לא קשורות לנישה
    והכי חשוב אתרי חיזוק (או איך שאתה קורא להם לווין), אם אתר החיזוק בעצמו מאוד חזק הוא נותן תמיכה מאוד חזקה למני-סייט. ובנוסף כמובן אתרי סימניות, אשר גרמו לעמודים פנימיים שלי לעלות ל2-3PR רק מכמה קישורים בודדים.

  33. חייבת לומר שאני בתחילת התהליך הלימודי של שיווק באינטרנט וכיוון שכך הייתי שמחה לקבל מעין "מילון מושגים" בעניין שיעזור לי להתקדם. תודה

  34. ברצוני להוסיף אולי רשומה נוספת לרשימה: כמקדם מתחיל,המון פעמים אתה מוצא את עצמך מסתבך בניסיון להקים אתר בעצמך,בעזרת מערכת CMS (וורדפרס,ג'ומלה),מתעקש לנסות קודים כשבעצם אתה סוטה מן העבודה שלשמה אתה פה – קידום האתר.

    • כמקדם מתחיל (גם אני כזה), צריך גם להנות מהתהליך וההנאה לפחות אצלי באה מלנסות לבד כל דבר, לפחות פעם אחת. לדעתי פשוט יאבד לך החשק והתאבון אם תהיה לחוץ על תוצאות נטו.

  35. תודה רבה על פוסט מעולה טל, אהבתי מאוד. מסתכל על זה כהסתכלות לעתיד.

  36. בהחלט פוסט מאד מעניין והתגובות גם…
    אין ספק שזה נראה שהרבה מהמגיבים פיספסו את העובדה שכל מה שכותב הפוסט ניסה לעשות הוא לצמצם את הזמן אותו הם מוציאים על שיטות מסויימות של קידום ולאו דווקא להגיד שהן לא יעילות.
    דבר אחד שאני רוצה להדגיש הוא שאני לא חושב שאוטומציה מלאה של התהליך היא לא טובה. לדעתי אפילו ברמה של תגובות בבלוגים עדיף שיהיה מישהו שיקרא את הפוסט, יגיב בהתאם ואם אפשר גם ייצור תוכן. ההבנה הבסיסית שאנחנו צריכים עכשיו ליצור אתרים שהם יותר טובים לגולש היא גישה נכונה לדעתי, בתור מקדם אתרים אני מסביר ללקוח שמעבר לעובדה שהאתר שלו צריך להיות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש כדאי מאד שהוא יימשוך את הגולש ולכן, על אף שהוא לא רוצה להשקיע בשיווק של האתר ורוצה שאני אעשה הכל, במידה והוא רוצה לקוחות ולא רק גולשים, צריך שהאתר יהיה יעיל מהבחינה הזו ויימשוך את הגולש להפוך ללקוח

  37. כל הכבוד על הפוסט האמת שחסכת לי שעות רבות של עבודה בכל יום אני היתי משתמש בהרבה מאד מהשיטות שהצעת כאן בעיקר בהוספת אתרים לאינדקסים.

  38. המאמר מדבר על רנק של חיפוש אורגני אבל מה לגבי google map
    וגוגל local
    מישהו יודע מה הפרמטרים שמשפיעים על הרנקים הללו?

  39. אהלן טל, אני קורא את הבלוג שלך XRUMER כבר חודשיים ואני מאוד מעריך את כל מה שאתה כותב, וגם כאן אני מסכים עם רוב הדברים שציינת מלבד אתרי הלוויין. מאז ומתמיד אתרים כאלו לא נחשבו איכותיים כאשר לא יודעים איך לעשות אותם, במידה ואתה מעלה תבנית חינמית עם מאמר או שניים זה יהיה ללא השפעה, אבל אם יודעים לעשות את זה נכון, נניח אתר שלם על ביטוי זנב שגם מביא כמה כניסות מגוגל האתר נעשה איכותי ולכן גם הקישורים היוצאים ממנו. אם יש לך תשתית של 10 אתרים כל אחד על ביטוי זנב אחר, עם קידום בסיסי ומספר כניסות (אפילו קטן) מגוגל זה מספיק כדי לשים אותך במקומות יפים בביטויים קלים עד בינוניים.

  40. בואו נצרף לרשימה: הוצאת קישורים מעמוד מסוים לעמוד באתר שלך מספר פעמים. אם זכרוני אינו מטעה אותי, אז בוצע ניסוי שלפיו גוגל לא מתייחס לקישור שני שהוצא מאותו עמוד לאתר שלך.

    • דניק, מעניין מאוד מה שאמרת, אני זוכר משהו גם, אבל לא סגור על זה…

      אשמח ללינק לכתבה שסוקרת את הסוגיה אם יש למישהו…

  41. הי טל,אשמח אם תבהיר יותר את מה שכתבת בסעיף 10 (אם הדף ממנו יוצא הקישור אינו מקודם בעצמו בצורה ראויה….)
    אם אני בונה קישור מבלוג מסויים לפוסט בבלוג שלי,מה הדבר הנוסף שהפוסט צריך בשביל שהוא יקודם ב"צורה ראויה" כמו שקראת לזה?
    תודה מראששש

  42. אני עדיין משתמש בספאם של בלוגים וברוך השם מתפרנס יפה מזה.

  43. טל היי
    קודם כל פוסט מעולה כל הכבוד על ההשקעה.רציתי לשאול שאלה שמעניינת אותי באופן אישי למה לא להשתמש באתרי סימניות ? אים אני משתמש בהם לחיזוק של כל דפי האתר שלי ולא רק דף הבית זה טוב?האים בתור שכבה שנייה של קישורים הם טובים?

  44. מדהים איך גם אחרי כמעט שנתיים מאז רשימת הפוסט הדברים פה ברובם נכונים, ואפילו אפשר להרחיב את זה לעוד יותר דברים שאז עוד לא ידענו…

  45. הייתי מוסיף לדוגמא שהשישוש בכלים אוטומטיים גם כן לא עוזר כדוגמאת אדסניוק.
    חוסר יצירתיות, בניית אתר שבלוני קבוע של מאמר 300 מילים, 2 כותרות H2 וALT עם מילת מפתח לתמונה כמילת החיפוש הספציפית של האתר.

  46. אלון טרמינל

    וכמובן לא לשכוח את השימוש החסר תוכן של מאמרים וספינים

    • אז בכל זאת מה כן עוזר עם גוגל?
      נראה שכל יום הם מתעוררים עם שגעון חדש

      • סער, אינני רואה שגעון חדש כל יום. המדיניות של גוגל עקבית מזה שנתיים: מעבר מחישוב ציון הרלוונטיות של הדף, על פי תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים, אל חישוב ציון הרלוונטיות של הדף על פי שיעור שביעות רצון לקוחות גוגל (הגולשים) מתוכן הדף ומתוכן הדפים שבקצה הקישור.

        המעבר הזה נעשה בהדרגה תוך "ביעור חמץ" של הדפים המלאכותיים והקישורים המלאכותיים שנוצרו רק בשביל להרשים את גוגל.

        אם אתה רוצה לדעת מה כן עוזר עם גוגל, תתחיל בעיון ובשינון של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים