ניהול רשתות חברתיות: 10 כלים מעולים שכדאי למשווקים ולבעלי עסקים לאמץ

מור מריג'
ניהול רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן עוד דרך בה אנחנו משתמשים כדי לשווק מותגים, להגדיל מכירות, להתקרב ללקוחות ולהשיג יותר חשיפות מול קהלי יעד פוטנציאליים. כשעובדים בחברה שמספקת שירותי סושיאל נחשפים להמון כלים, כשבאופן טבעי, חלקם טובים חלקם פחות. מתוך הכרות עם כמה עשרות כאלה, הכנתי רשימה עם 10 כלי ניהול רשתות חברתיות שעוזרים לי במיוחד להגיע לתוצאות מקסימליות. לאחרונה דברנו על כלי אוטומציה, ובעקבות התגובות הבנתי שיש גם דרישה לדברים כללים יותר. אז הנה זה בא ואם אתם מוצאים את עצמכם מתלבטים והולכים לאיבוד בין כל כך הרבה כלים ואפליקציות – הנה שני הסנט שלי בנושא.

אבל רגע, איך אדע איזה כלי ניהול רשתות חברתיות הכי מתאים לי?

שאלה טובה. כי מה שמתאים לי – לא בהכרח יתאים לכם. קחו את המדריך הזה כהמלצה אבל הקפידו לבדוק כל כלי שמופיע פה וגם כלים אחרים שאתם שומעים עליהם. כדאי שתתנסו, תחוו ותדעו למה להשוות. רק ככה תגיעו להחלטה הנכונה ביותר עבורכם. לא על ידי קריאת מדריכים והמלצות, רק על ידי התנסות.

1. Sendible

Sendible הוא למעשה כלי שבאמצעותו תוכלו לשלוט, לנטר, לנהל ולעקוב אחרי הפרופילים החברתיים שלכם (והדואר האלקטרוני) ולעשות את זה ממקום אחד. קצת כמו hootsuite, מבחינת תזמון פוסטים על פני כמה פלטפורמות, רק שהפעם זה הרבה יותר מתאים לעסקים קטנים ובינוניים. בעזרת הכלי הזה תוכלו לבצע ניהול רשתות חברתיות בצורה יעילה ומסודרת. להוציא ללקוחות יופי של דוחות מקיפים עם גרפים, עוגות ומה שאתם, או הם, אוהבים. ככה תוכלו לראות ולהראות בצורה ויזואלית ונעימה את תוצאות העבודה שלכם ללקוח. יש לכם 30 ימים של תקופת נסיון, אז קחו, חקרו, נסו ותחליטו אם מתאים לכם. זה עובד כמו נטפליקס, קודם בוחרים חבילה, אחר כך שמים פרטי אשראי ואז נהנים מחודש נסיון. חשוב רק שתזכרו לבטל את המנוי בסיום התקופה, אם החלטתם לא להמשיך, כי החיוב יתבצע אוטומטית.

2. SocialDrift

אם אתם רוצים להגדיל את כמות העוקבים שלכם ולשפר את הביצועים שלכם באינסטגרם, SocialDrift הוא הכלי בשבילכם. הוא משתמש באלגוריתם שמבוסס על משין-לרנינג כדי לשגר לייקים, תגובות ועוקבים לאנשים שעונים על מאפייני המותג שלכם ועשויים למצא בו עניין. וזה חכם, תחשבו על זה. כי כשהאנשים האלה יקבלו מכם לייק, הם יתחילו לשים לב אליכם ולהתעניין בכם ואם אתם מתחזקים פיד יפה, מרענן ואטרקטיבי, אתם בהחלט עשויים להרוויח אותם כעוקבים ולקבל חשיפה ומודעות מולם ומול העוקבים שלהם. יש מספיק חברות גדולות שמשתמשות בכלי הזה כדי לבנות לעצמן קהלים ממוקדים, בינהן גם מקדונלדס.

3. AdEspresso

AdEspresso הוא כלי חשוב עבור מי שמבצע ניהול רשתות חברתיות. הכלי יציע לכם מגוון גדול של אפשרויות מיקוד, כשאחת התכונות היותר נפוצות ופופולריות של הכלי הזה היא הגדרה של קהלים מותאמים אישית. רשימה כזאת נוצרת כשאתם מעלים את רשימת התפוצה עם כתובות הדואר האלקטרוני לפייסבוק ואז פייסבוק יוצרת התאמה בין המיילים שמופיעים אצליכם ובין הפרופילים והאנשים להם הכתובות הללו משוייכות. וזה, חברים, משהו עוצמתי מאד שיאפשר לכם לפנות בכמה דרכים לקהל ממוקד ולהנות מאחוזי המרה גבוהים.

4. Splice

הישר מבית היוצר של GoPro מגיע הכלי הזה לעריכת וידאו. אין לי ספק שכשתכננו את הכלי הזה חשבו קודם כל איך הוא יעזור ויקל על משתמשי המדיה החברתית. הכלי הזה קל ופשוט לשימוש ותוכלו לערוך ולעצב בו קליפים תוך כדי נסיעה באוטובוס עם חומרים שיש לכם בטלפון הנייד. עד כדי כך ידידותי. יש לכם פה אופציות לחתוך, להוסיף מעברים, לקשט עם פילטרים, לבחור את התמונה הראשית, להוסיף אנימציות ולהוציא תוצאה מרשימה בפשטות שחייבים להעריך.

5. Crello

אפרופו עיצוב וזה, אז הנה כלי שיהפוך אתכם למעצבים גרפים ברגע. למעלה מ-10,000 טמפלטים חינמיים לשימושכם כדי להפוך את התכנים הויזואלים שלכם למעניינים יותר ומקצועיים יותר. יש לכם שם איזור בשם “Inspiration” שיכול להיות מאד שימושי ומועיל אם יש לכם נסיון אפסי ושום מושג מאיפה להתחיל. אם אתם צריכים פתרונות גרפיים זריזים – סמכו על Crello. הוא יעשה את העבודה.

6. ContentGems

יודעים מה היופי ב- ContentGems? אני אגיד לכם מה. הכלי הזה סורק אלפי תכנים ממקורות סמכותיים ומביא לכם את התוכן הכי רלוונטי ומדוייק עבור הקהל שלכם. ככה תוכלו לדעת מה הנושאים החמים והמדוברים ביותר בתחום שבו אתם עוסקים ולתת לקהל העוקבים שלכם תוכן מצליח ומוכח. למעשה זה קצת דומה למה ש- Buzzsumo עושה, כשהוא מראה את התכנים המשותפים ביותר בפלטפורמות החברתיות. נכון, התכנים אמנם יופיעו באנגלית, אבל מה מונע מכם לתרגם ולהנגיש לקהל שלכם? (שום דבר תכלס).

7. Botletter

כלי חביב מאד שיאפשר לכם לשלוח לעוקבים שלכם ניוזלטר דרך המסנג’ר בפייסבוק. אם תעשו שימוש שלא יעלה על 1000 הודעות בחודש לא תצטרכו לשלם. מעבר לזה, יש חבילות שיותאמו לפי הצרכים שלכם. למה זה טוב? כי שם הקהל שלכם נמצא, כי זה נוח וכי אחוזי המעורבות הם גבוהים מאד. גם ככה המסנג’ר הופך להיות אחד מכלי השיווק החזקים ביותר, ככה שעם Botletter בעצם תוכלו להוציא ממנו אפילו יותר. מבחינת שימוש, די פשוט ודומה מאד לכל כלי של אימייל מרקטינג ותוכלו להוסיף תמונה, כותרת וקריאה לפעולה. מומלץ בחום לכל מי שהקהל שלו מבלה יותר בפייסבוק מאשר במיילים.

8. Pocket

כמה פעמים אתם מוצאים את עצמכם משתגעים כי כבר נגמרו לכם כל הרעיונות ואין לכם מה לפרסם יותר?

וכמה פעמים אתם גוללים להנאתכם ומגלים פתאום מאמרים או סרטונים שיכלו ממש לעניין את הקהל שלכם?

וכמה פעמים אתם אומרים לעצמכם שתחזרו לזה אחר כך ואתם שוכחים איפה זה היה?

בדיוק בשביל זה נוצרה Pocket, אפליקציה שנועדה לעשות עבורכם “Save for later” ולרכז לכם את כל התוכן הזה במקום אחד כך שהוא לא יחמוק מכם. כשעושים ניהול רשתות חברתיות נדרשים לחשוב באופן בלתי פוסק על תכנים והכלי הזה ישמור לכם תוכן מהמייל, מהדפדפן ומעוד 1500 אפליקציות מרחבי המרשתת. תוכלו להשתמש בכלי הזה לגמרי בחינם, אבל אם תרצו להפטר מהפרסומות ולקבל גישה ליותר אופציות – תצטרכו לשלם 4.99$ לחודש.

9. Social Mention

אנחנו מדברים פה הרבה על חשיבות ניהול המוניטין שלכם ברשת ולא סתם. אתם חייבים לדעת בדיוק מה אומרים עליכם כדי שתוכלו להתמודד מול זה ולנטרל ביקורות רעות שעלולות לפגוע ולהזיק לעסק שלכם. Social Mention הוא בדיוק הכלי שאתם צריכים אתכם בשביל לצלוח את המשימה הזאת. הוא יספר לכם בדיוק מה אומרים עליכם ואיפה וכך תוכלו לעקוב אחר השיח שמתנהל סביב המותג שלכם ולהגיב בזמן אמת לפני שמתפתח כדור שלג שקשה לגלגל לאחור. השימוש בכלי הזה הוא פשוט ביותר ויש לו אופציות חינמיות בהן תוכלו להשתמש כבר עכשיו.

10. Sprout Social

כלי שמאפשר לכם לתקשר טוב יותר עם הלקוחות שלכם. תוכלו באמצעותו לנהל את כל ההודעות שלכם ממקום אחד, לתזמן ולפרסם פוסטים, לבצע משימות צוותיות ולקבל תובנות וניתוחים מעמיקים על הפעילות שלכם ברשת החברתית. זה לא כלי זול והתמחור שלו מתחיל ב99$ לחודש, מה שכן, יש לכם 30 ימי התנסות ללא תשלום כך שתוכלו לבחון האם הוא שווה לכם את העלות. יש בו הרבה יתרונות, החל מהממשק הקליל והאינטואיטיבי ועד למגוון הפיצ’רים הרחב שהוא מציע. תציצו כאן:

סיכום

יש היום כל כך הרבה כלים בתחום ניהול רשתות חברתיות וכדאי שתבחרו לכם את אלה שאיתם אתם יוצאים לדרך. קחו בחשבון שיש כמה קטגוריות עיקריות שבהן הם ממש יעשו עבורכם את ההבדל:

  • תזמון והפצה
  • ניטור
  • עיצוב ועריכה
  • רעיונות לתכנים
  • קשר עם הקהל

העבודה שלכם עשויה להיות יעילה יותר, מדוייקת יותר ורווחית יותר אם תדעו להצטייד בכלים הנכונים ולרתום אותם לצדכם.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.