חדשות קידום אתרים
קידום אתרים » מדיה חברתית » הקמת קבוצה בפייסבוק: איך הרמתי וניהלתי קבוצה מצליחה בפייסבוק?
בניית קבוצת פייסבוק
pete, April 20, 2008, via Flickr

הקמת קבוצה בפייסבוק: איך הרמתי וניהלתי קבוצה מצליחה בפייסבוק?

כמה פעמים יצא לכם להתלבט בין פתיחת עמוד לקבוצה בפייסבוק? האם נכון עבור כל עסק להקים קבוצה? ואיך בכלל גורמים לקבוצה לצמוח ולהצליח? תאיר קסלר מנהלת קבוצה מאד מצליחה שבטח שמעתם עליה לא מעט בתקשורת, והחליטה לשתף כאן את המסע שעברה כחלק מקייס סטאדי שמלווה בטיפים אישיים.

זהו פוסט אישי על המסע המטורף שהתחלתי די במקרה לפני 6 חודשים. הפוסט הזה הוא על אהבה קודם כל ורק אחר כך על שיווק, מיתוג, מתחרים, פרופילים מזויפים ושאר ירקות מעולם השיווק הדיגיטלי.

אם אתם לא אוהבים, אבל ממש לא אוהבים מדיה חברתית אל תחשבו בכלל על תפעול קבוצה בפייסבוק. אל תדאגו אני לא אעלב אם לא תמשיכו לקרוא את הפוסט הזה וכנראה שנפגש בפוסטים אחרים…

אומנם הקבוצה שאני ושותפה שלי למסע, דנה פרי, פתחנו לא תחת חברה או מוצר שרצינו לשווק, אלא של שתי בחורות שרק רוצות לעשות מצווה ולהפיץ אהבה בין אנשים, אבל מהקבוצה הזאת למדתי הכי הרבה על שיווק, הקשבה ללקוחות, איך לשמר ואיך לשפר קבוצה בפייסבוק. ובכלל על הפלטפורמה המופלאה הזאת שלא ממש ייחסתי אליה חשיבות לפני המסע ולמה עכשיו אני חושבת שזאת הפלטפורמה של הפייסבוק בה' הידיעה.

בהחלט אפשר לגזור מהפוסט הזה מה צריך בשביל לפתוח קבוצה, איך לנהל אותה נכון והכי חשוב איך לעשות הכל עם חיוך וסיפוק גדול מאוד.

הכל מתחיל ונגמר באהבה

קצת עלי – כבר כמה שנים שאני חיה בתחום של המדיה החברתית. באתי מעולם ההפקות בתחום המוזיקה וכחלק מתפקידי תפעלתי עמודי פייסבוק של להקות, חברות הפקה ומועדונים.

אפשר לומר שהחל מספטמבר 2007 (החודש בו פתחתי חשבון בפייסבוק) ועד שפתחתי את הקבוצה שלנו (שתיכף אספר עליה יותר בהרחבה), לא ממש הבנתי את כוחן של קבוצות בפייסבוק.

בחרתי להתמקד בשלושה פיצ'רים אחרים – פרופיל אישי, דף עסקי ופיד. עליהם עשיתי את כל הניסויים שלי וההתקדמות שלי בעולם המדיה החברתית.

משום מה כאשר מצאתי את עצמי בתוך קבוצה עשיתי אחורה פנה. עכשיו, לאחר 6 חודשים כמנהלת קבוצה אני בהחלט יודעת איזה זרקור מאיר על כל אחד מהפיצ'רים מבחינת הגולש:

  1. פרופיל אישי – המקדש שלי שנותן לי בוסט נחמד לאגו.
  2. פיד – החדשות שאני בוחר לעצמי.
  3. עמוד עסקי – אם הם רוצים למכור לי משהו שיתנו לי קודם משהו (והרבה) תמורת זה.
  4. קבוצה – שיחה פתוחה עם אנשים בעלי תחום עניין דומה לשלי.

לפני 6 חודשים דנה ואני פתחנו קבוצה סגורה בשם "בחורים שווים בין חברות" אשר מונה כיום כ-6,626 בחורות. לא המצאנו את הגלגל, בסך הכל לקחנו רעיון פשוט שכבר עובד טוב באופליין והעברנו אותו לאונליין.

איך עובד הרעיון?

מכיוון שזאת קבוצה סגורה לנשים בלבד הטקסט הבא יכתב בלשון נקבה: מכירה את זה שיש לך ידיד שווה אבל משום מה הוא לא מוצא בחורה ואז פתאום את נתקלת באיזה בחורה שווה ורווקה ואז את עושה שידוך?

אז זה בדיוק מה שעושים בקבוצה שלנו – בחורה שיש לה ידיד שווה מעלה תמונה שלו עם טקסט על הבחור ואיזה בחורה הוא מחפש ואז שאר חברות הקבוצה יכולות לפנות אליו או אל הבחורה כדי להמשיך בהליך השידוך. עם למעלה מ-6,000 חברות בקבוצה, אין ספור דייטים של בחורות, עשרות אינבוקסים בנוסח "תודה שפתחתן את הקבוצה, ככה פגשתי את אהבת חיי" והמון קבוצות שמחקות אותנו, אפשר לומר שכרגע זה נראה כמו סיפור הצלחה.

פארטו הזה גאון

מכירים את כלל 20 80 של פארטו? האני מאמין שלי לגבי כל המדיה החברתית מתיישר לחלוטין עם הכלל הזה – המונח הזה "מדיה חברתית" הוא למעשה 20% מדיה 80% חברתית ואני אסביר.

זה לא משנה אם תיקחו את ז'אן פול גוטייה לעצב לכם את הקאבר לעמוד העסקי שלכם כי רוב האנשים בכלל לא נכנסים לעמוד (הם מקבלי הכל ישירות לפיד שלהם), מה שחשוב הוא התוכן והאינטראקציה – שני מונחים שהולכים יד ביד. אם התוכן מעניין, מרגש, מעצבן (שימו לב- פונה לרגש, הדבר הזה שמזיז אנשים) אז אנשים פשוט יהיו חייבים ליצור אינטראקציה. בקבוצה בפייסבוק עוד יותר מרגישים את זה מכיוון שאין יותר מדי לחצנים בפלטפורמה הזאת (מיד אני ארחיב על כך) וגם השיטה שבה רואים תכנים בקבוצה היא מאוד הגיונית.

הפוסטים עולים בסדר כרונולוגי כלומר הפוסט שנכתב אחרון נמצא הכי למעלה, אך כאשר מישהו מגיב על פוסט אחר הפוסט הזה יקפוץ למעלה. כך שבאמת הדיונים המעניינים נמצאים בראש העמוד והפחות מעניינים יורדים מטה (ממש כמו בפורומים). כמו כן זה גם נראה יותר טוב ויש סיכוי שאדם שיגיע לראשונה לקבוצה יראה פוסטים עם הרבה תגובות וכך ירגיש יותר נוח לתת את דעתו.

סוגי קבוצות

יש 3 סוגים של קבוצות:

  1. קבוצה פתוחה – אנשים שלא חברים בקבוצה יכולים לראות את ההסבר על הקבוצה מי חבר בה ואת התוכן של הקבוצה.
  2. קבוצה סגורה – אנשים שלא חברים בקבוצה יכולים לראות את ההסבר על הקבוצה ומי חבר בה.
  3. קבוצה סודית – אי אפשר למצוא אותה בפייסבוק או בגוגל, המנהלים והחברים בקבוצה יכולים לצרף אנשים נוספים.

חשוב לציין שכאשר חבר שלכם בפייסבוק חבר בקבוצה שגם אתם חלק ממנה (כל סוג של קבוצה) אתם תראו את הפוסטים שהוא כותב באותה קבוצה בפיד שלכם. למה חשוב לציין את זה?  הרבה בחורות פונות אלי בכעס ואומרות שחברה שלהן ראתה בפיד שלה משהו שהן כתבו בקבוצה הסגורה שלנו והן מובכות/ עצבניות / על סף התמוטטות עצבים. לכן אפשר לציין את זה ב- About של הקבוצה ולהכין איזה הסבר בשלוף וכל פעם שפונים עליכם עם השאלה הזאת לענות בקופי פייסט לתשובה שהכנתם מבעוד מועד.

Push the button!

לכל הטכנופובים ושונאי הניתוחים והסטטיסטיקות זה המקום בשבילכם. עולם בלי יותר מדי כפתורים והכל מאוד פשוט.

כל קבוצה כוללת את האלמנטים הבאים:

  • שם הקבוצה – ברירת המחדל שנכנסים לקבוצה, והוא הפיד של הקבוצה בוא רואים את כל הפוסטים.
  • אודות – שם כותבים הסבר על הקבוצה, ואת חוקי הקבוצה.
  • ארועים – האירועים שפתחתם תחת הקבוצה.
  • תמונות – כל התמונות שעלו לקבוצה.
  • קבצים – כמו דפי וורד רק בפייסבוק.
  • התרעות – אתם יכולים להחליט אם אתם רוצים לקבל התראות מהקבוצה לפייסבוק או למייל.
  • גלגל שיניים – ליצור איבנט, לעזוב קבוצה, לדווח על הקבוצה וכו'.
  • חיפוש – החיפוש פה לא משוכלל, ניתן למצוא דרך פה מה אדם ספציפי כתב לדוגמה אם אני אכתוב פה נועה כהן (יש המון בחורות בשם הזה אז אף אחת לא יכולה לבוא אלי בטענות) אז החיפוש ימצא לי כל מה שהיא כתבה בקבוצה, אם זה פוסט או תגובה. או מה כתבו על נועה כהן עד היום.
  • חברים – מספר האנשים בקבוצה, בלחיצה אפשר לראות מי הם, מי ממנהלי העמוד צירף אותם ומתי.
  • New – כמה אנשים הצטרפו השבוע, הסטטיסטיקה היחידה שיש בעמוד.
  • בקשות חברות – כן או לא לצרף אתם מחליטים.

מבנה קבוצה בפייסבוק

זהו אלו כל הכפתורים!

החסרון הגדול ביותר בקבוצות היא שאין אינסייטס (סטטיסטיקות) ואני מקווה שאלוהי הפייסבוק מקשיב לי עכשיו ומטפל בזה.

מה אתם מקבלים מקבוצה שלא ניתן לקבל בפלטפורמה אחרת?

הקבוצה היא למעשה סוג של פורום שנמצא בתוך פייסבוק ומכאן נובע שיש שני יתרונות עצומים:

  1. אנשים לא אוהבים לצאת מהפייסבוק. זה הבית שלהם שאליו הם מקבלים את כל המידע והשעשועים שהם צריכים. לכן כשהם רוצים לבטא את עצמם הם יעדיפו לעשות זאת בתוך פייסבוק כפוסט בפרופיל שלהם או בעמוד העסקי של החברה או המוצר עליו הם מדברים.
  2. זה המקום שאנשים מדברים על עולם התוכן שלך מבלי שתצטרך לעשות ניתור והם מדברים בכנות. אתה לא צריך לשלם ליועצים כדי לדעת מה הקהל שלך צריך או רוצה אלא הקהל אומר לך ישירות והכל (הצעות ייעול, טענות, ותודות).

שליחת מייל לכל חברי הקבוצה – אליה וקוץ בה

זה כנראה הרגע שאנשי השיווק יתמוגגו מאושר, אבל אני הולכת להוציא להם את כל האוויר מהמפרשים עוד כמה משפטים, סורי…

הקבוצה שלכם היא למעשה סוג של מיילינג ליסט (רשימת דיוור). כל מה שאתם צריכים לעשות זה ליצור אימייל של הקבוצה (מיד אני אסביר איך) ואתם יכולים לשלוח מייל לכל חברי הקבוצה (שאישרו שהם רוצים לקבל הודעות מהקבוצה למייל שלהם) דרך המייל שלכם.

איך פותחים אי מייל לקבוצה? (והאם צריך?)

מצד ימין ללחוץ על גלגל השיניים – Edit group >> Set up group email. הסבר מורחב ניתן למצוא בדף העזרה בפייסבוק.

איך שולחים? פשוט תכתבו מייל לכתובת המייל של הקבוצה ואז ההודעה תגיע לכל חברי הקבוצה שהסכימו לקבל התראות מהקבוצה למייל שלהם.

נשמע כמו חלום אבל בפועל ממש לא, אלו הסיבות למה אני לא משתמשת באופציה הזאת:

  1. לרוב אנשים לא מודעים לכך שהם מקבלים מיילים מקבוצה כי הם לא יודעים איך להפסיק לקבל התראות, ופתאום יהיו מוצפים בספאם שאין להם מושג איך להפסיק את המטרד הזה. הרי מי שמבין בפייסבוק מפסיק את קבלת ההתראות למייל ברגע שהוא מצטרף לקבוצה או כאשר הוא מקבל התראה ראשונה למייל. אנשים שלא כל כך מבינים פשוט מפתחים כעס כלפי הקבוצה ובסופו של דבר מסירים את עצמם ממנה.
  2. כאשר אתם שולחים מייל לכתובת המייל של הקבוצה מתרחשים שני דברים – האנשים מקבלים את הפוסט למייל והפוסט עצמו מופיע בקבוצה. הבעיה היא שכאשר מישהו מגיב או שולח מייל לפוסט זה, כל מי שמכותב למייל רואה את זה ומתחיל עוד פעם לקבל התראה במייל על כל תגובה. א'- אתם יכולים לתאר לעצמכם כמה מעצבן זה לקבל מייל על כל התראה של תגובה על פוסט, ב'-  אתם לא רוצים שכל חברי הקבוצה יראו תגובות בסגנון "תורידו אותי כבר מהמיילים האלה!!!" כי כמו שאמרתי כל תגובה שאנשים שולחים דרך המייל לכתובת האי מייל של הקבוצה מגיעה לקבוצה עצמה. ג'- רוב האנשים חושבים שכאשר הם שולחים מייל זה נשאר בפרטי כלומר שיחה שרק הם והאדמינים של הקבוצה רואים, הם לא מודעים לכך שכל מי מסכים לקבל התראות מהקבוצה רואה את המייל שלהם וגם כן המייל שלהם יפוסם בקבוצה.

להקשיב, להקשיב להקשיב!

בניגוד לעמוד עסקי שבו מעלים פוסט ומקווים שאנשים יעשו לייק, במקרה הטוב יגיבו ובמקרה המעולה ישתפו, פה האנשים מרגישים שיש להם יותר שליטה כי הם אלו שמעלים משהו לדיון.

בקבוצה, כמו שאמרתי אתה לומד את הקהל שלך לכן אם ישבת מיליון שעות על אסטרטגיה סביב איזה נושא הקבוצה שפתחת תדון, אבל אתה רואה שהם מושכים לכיוון אחר – אתה צריך לחשוב אם לזרום איתם או ליישר אותם, אני מציעה לזרום עד לנקודה מסוימת וזה מעביר אותי לאחד הכללים הכי חשובים בקבוצה- המושכות בידיים שלכם אבל תתנו רצועה ארוכה.

כשפתחנו את הקבוצה הקונספט היה מאוד ברור לנו והחלטנו שכל פוסט שהוא לא המלצה על בחור יורד וכך עשינו בהתחלה. עם הזמן ראינו שהבחורות רואות בקבוצה כמקום בו הן מרגישות חופשיות להתבטא על כל העולם הזה של הדייטינג ועל רגשות בכלל ואז התחלנו להפסיק להוריד פוסטים בהן בחורות כתבו על דייט נוראי שהיה להן או על כך שהחברה מלחיצה אותן להתחתן. אפשר לומר שמבחינת תוכן התרחבנו והיום גם בחורות שנמצאות בקשר ובכל זאת מצטרפות לקבוצה, כותבות ומגיבות על פוסטים מסוג זה. אנחנו לא כיוונו לשם אבל זיהינו את הצורך של הקהל שלנו וזרמנו איתן. דבר נוסף, הבחורות בקבוצה ממש רצו שנארגן מסיבת פנויים פנויות, עם זה כבר היה לנו יותר קשה כי את זה ממש לא ראינו קורה אבל שוב שמנו את עצמנו בצד ואת הקהילה שלנו מקדימה והחלטנו ללכת על זה. עכשיו אחרי 2 מסיבות מוצלחות אני רוצה לחזור לכותרת – להקשיב, להקשיב להקשיב!

לגבי אורך הרצועה אני רוצה להגיד דבר חשוב, כמו בכל דבר בעסק אתם קובעים את החוקים ואתם אלו שצריכים לטפל בספאמרים. אנשים לא אוהבים להיות במקום שבו יש פרסומות, ובמיוחד לא במקום שפותחים את הלב. ככל שתטפלו ביד קשה יותר בספאמרים ואנשים שמפרים את החוקים כך עוד ועוד אנשים יגיעו לקבוצה. כשפתחנו את הקבוצה אם בחורה היתה מפרסמת משהו או עוברת על חוקי הקבוצה הייתי נחמדה וכותבת לה לאינבוקס, עכשיו כשהקהילה גדלה וכולם יודעים שהתוכן בה מעניין ובאמת יוצאים שידוכים בקבוצה אני פשוט מוחקת פוסט ומעיפה את הבחורה מהקבוצה, זה חוסך זמן ועושה את העבודה.

רעיון טוב + תפעול נכון – ראיה כלכלית = נכס

די להעתיק! אנחנו לא בתיכון אנחנו בעולם האמיתי ולכן צריך באמת למצוא משהו שאתם חשבתם עליו. אתם יודעים מה, אם אין לכם רעיון מקורי תיקחו משהו שעובד טוב בארה"ב או בסין ותתרגמו אותו. אבל אל תעתיקו משהו שכבר קיים גם אם תשנו אותו טיפה.

אחרי שהקמנו את הקבוצה התחילו לצוץ קבוצות בדיוק כמו שלנו, למה? כי אנשים ראו שזה מצליח אצלנו, היו בטוחים שזה יצליח גם אצלם (כי להם יש 4000 חברים בפייסבוק) ואז הם ירוויחו על זה כסף בדרך כזאת או אחרת. Fail! כמו שאמרתי קבוצה היא כמו חומוס – או שעושים באהבה או שלא עושים בכלל.

אנשים שרוצים לעשות כסף ישירות מקבוצה אחרי זמן קצר פשוט לא ילך להם בגלל שבזמן שפותחים קבוצה לא באמת יודעים מה הקהל שלך רוצה כך שאתה לא יודע אם המוצר שלך ימכר שם. עוד סוגי קבוצות שנפתחו הן קבוצות הופכיות לנו כלומר שמעלים תמונות של בחורות (אנחנו לא בעניין כי אנחנו לא חושבות שזה נכון שנשים ינהלו קבוצה של בחורים בלבד וכמו כן אנחנו לא חושבות שבחורים פתוחים לבטא את עצמם במדיה החברתית כמו נשים, יש מספיק מחקרים על זה בעולם).

נפתחו גם קבוצות שמצמצמות את היקף האנשים (לדוגמא: קבוצה לצפוניות וכו'). אין לנו בעיה עם "מתחרים" כי כמו שאמרתי זו עבודה קשה ולכן קבוצות נפתחות ונסגרות כל שני וחמישי. אנחנו היינו ראשונות וגם מספר החברות אצלנו הכי גדול והפעילות אצלנו הכי שוקקת, והכי חשוב בקבוצות אחרות אין את הפן האישי כמו אצלנו. הדבר היחידי שמפריע לנו הוא שעושים קופי פייסט להסבר על הקבוצה, כמה לא מקוריים כבר אפשר להיות?!

אנשים שופכים בימינו אלפי שקלים על יח"צ ופרסום ואני יכולה להגיד לכם שלא השקענו שקל אחד על הקבוצה וראיינו אותנו כבר ל-fm102, הינשופים, צינור לילה, טיים אאוט, מאקו, ynet, לאישה, סגנון ועוד. הסיבה היא שהרעיון שלנו מקורי, חדשני ומצליח.

לגבי תפעול, חשוב שתדעו שפה זה המקום בו עניינים נהיים אישים. אתם לא מדברים בשם חברה או מוצר אתם מדברים בשמכם. זה לא קל, אנשים כל הזמן פונים אלכם לאינבוקס או במקרה שלי לצ'אט כי אני מאשרת את כל חברות הקבוצה. ככל שזה יהיה יותר אישי כך יותר טוב. כל הזמן צריך לאשר אנשים, זה נשמע קל כי בסך הכל צריך ללחוץ על הכפתור של ה"וי" אבל זה ממש לא ככה. כמות הפרופילים המזויפים עולה מיום ליום ומאוד חשוב לנו לדאוג לכך שכל הבחורות בקבוצה יהיו נשים אמיתיות וזאת סיבה נוספת שהבחורות בקבוצה מעריכות את העבודה שלנו כי באמת לא אכפת לנו מהכמות אלא האיכות.

אם אתם פותחים קבוצה לשם המרשרשים שכחו מזה! אתם לא יודעים מתי חבר בקבוצה יציע משהו שאתם תחליטו לנסות וזה יעשה לכם את המיליון הראשון, אתם לא יודעים מתי תדונו עם חבר בקבוצה על משהו והוא יחליט שאתם החברה איתה הוא סוגר עסקה, אתם לא יודעים מתי תפתחו שיחה על איזה נושא ואז חבר בקבוצה יחליט שאתם בעלי הדעה וישכור את שירותכם. קבוצה היא סוג של הפתעה אתם לא יודעים אם היא תועיל לכם מבחינה כלכלית, אתם פשוט צריכים להינות ממנה וללמוד ממנה כמה שיותר. אני יכולה להגיד שמבחינת מדיה חברתית הדבר החשוב שיותר שלמדתי מהקבוצה הוא זיהוי פרופילים מזויפים – הקבוצה הזאת היא כמו שואב אבק לפרופילים מזויפים ורק אחרי שנתקלים בעשרות אפשר סוף סוף לזהות בקלות.

אז לפתוח או לא לפתוח?

בקיצור בלי ללכת הרבה סחור סחור, אם יש לכם רעיון טוב לקבוצה, בדקתם שאין קבוצה כזאת בפייסבוק (תבדקו בגוגל כי מנוע החיפוש של פייסבוק זה כמו לשאול אותי) יש לכם זמן להשקיע ואתם יודעים שהמטרה שלכם היא למתג את עצמכם או פשוט להקשיב ללקוחות – לכו על זה.

כמו כן אם אתם מובילי דעה, גם אם תפתחו קבוצה שכבר קיימת ותתפעלו אותה נכון זה יצליח, כי אנשים רוצים לקבל דעה מ"סלבס".

האמת היא שאתם לא חייבים לפתוח קבוצה כדי למתג את עצמכם או להקשיב ללקוחות, פשוט תבלו הרבה בקבוצות קיימות ותוודאו ששאר האנשים בקבוצה ידעו מי אתם ומאיזה חברה אתם. פשוט תגיבו במקצועיות ומהירות על שאלות של אחרים וזה כבר ימתג אתכם אישית ואת החברה שאתם עובדים בה. אבל תזכרו פה אתם לא קובעים את החוקים אלא צריכים לעמוד בחוקים של אחרים – בהצלחה.

הקמתם קבוצה בפייסבוק? יש לכם טיפים איך לנהל את הפעילות בקבוצה? שתפו אותנו…

אודות תאיר קסלר

תאיר קסלר
מנהלת מדיה חברתית. התחילה את דרכה במדיה החברתית בניהול עמודי פייסבוק מתחום המוזיקה הישראלית - החל מעמודים של להקות, מועדוני הופעות וחברות הפקה. כיום מנהלת את הקבוצה בפייסבוק בחורים שווים בין חברות, קבוצת נשים פופולארית אשר החלה כקבוצה למטרת שידוכים והתפתחה מאז לקבוצת דיון של נשים סביב תחומים רבים. חיה על רוקנ'רול, ים, אהבה ופאן. אפשר למצוא אותי תמיד בפייסבוק או באינסטגרם - tairkesler.

עשוי לעניין אותך גם...

אירוח בדף פייסבוק

מה זה אירוח בדף פייסבוק ואיך זה יביא לכם לידים ב-20 צעדים

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאם אתם בעלי עמוד פייסבוק או מנהלי ...

אוספי גוגל

הכירו את Google Collections – המתחרה החדש של פינטרסט?

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןאז הנה עוד מאמר קטן על גוגל ...

45 תגובות

  1. תודה על פוסט מעניין.
    הפוסט הבא (אם תקשיבי לי) איך לזהות פרופילים מזויפים"

    תודה

    גיא הרדוף

    • הצגה מקצועית ומעניינת – תודה.

      שאלה טכנית ועקרונית – האם קבוצה הנה יישות עצמאית לחלוטין (כלומר, לא תחת משתמש) ו/או האם ניתן לשרשר אותה באיזה אופן לעמוד עסקי/ארגוני ובכדי לייצר את ההקשר המיתוגי החיובי (ומה עמדתך בנושא)?

      • תאיר קסלר

        הקבוצה בפייסבוק חייבים לפתוח מפרופיל. בנוסף מי שפותח קבוצה הוא אוטומטית האדמין שלה ורואים את האדמינים כאשר נכנסים ל- about.
        לגבי קישור בין עסק וקבוצה-
        ניתן לעשות כמה דברים
        1. בעמוד העיסקי לשים קישור לקבוצה בהסבר על העסק.
        2. בקאבר של העמוד העיסקי לכתוב שיש קבוצה למותג ששם מתדיינים על X. הבעיה עם זה הוא שאי אפשר לשים טקסט חי בקאבר לכן אנשים לא יכולים ללחוץ על הכיתוב ולהגיע לקבוצה.
        3. בקאבר של הקבוצה לשים את הלוגו של החברה וב- about לשים לינק לעמוד העיסקי.
        אם אתם שואלים אותי אני לא אוהבת להיות בקבוצות שממותגות תחת חברה. אז איך בכל זאת עושים את הקישור? לדאוג שהעובדים באירגון יהיו פעילים בקבוצה ויעזרו לאנשים ששואלים שאלות (גם פה צריך להיזהר שהם לא היחידים שפעילים בקבוצה). העובדים האלו צריכים להראות בדרכים אלו או אחרות שהם עובדים בחברה לדוגמא כאשר הם עונים למישהו לכתו לו: "שלום יונתן אני תאיר מנהלת המדיה החברתית של המכללה לניו-מדיה לשאלתך….
        כך אתם לא חונקים במיתוג מצד אחד ומצד שני מראים שהאנשים שעונים ועוזרים הם באמת אנשים מקצוענים.

    • תאיר קסלר

      זה בהחלט הפוסט הבא שלי…יש למה לצפות.
      תודה על הפירגון

  2. איתי ברנר

    כל אפשרויות המיתוג בקבוצה הן מאוד בעיתיות. אני אתן לדוגמה את הקבוצה שכמעט כל אחד פה כנראה מכיר "קידום אתרים – שני סלמה". הייתם חושבים שזו קבוצה שאמורה לייצג את המותג של שני (RedSEO/iLevel), אבל בפועל הקבוצה הפכה לאחד ממקומות הדיון הכי נחשבים ומקצועיים למקדמי האתרים בארץ.

    לי אישית זה יותר נוח מפורום ובמקרים מסוימים (אבל לא תמיד) מפלטפורמה של שאלות ותשובות, במיוחד אם אני רואה משהו וחייב לשתף את כולם ממש באותה דקה.

    הבעיה היא שזה לא תמיד עובד ואני אתן דוגמה אחרת : יש קבוצה של "זכרון יעקב והסביבה" שכיום היא בעיקר פח זבל של פרסומות ומספר הפוסטים שאין להם ניחוח עסקי הוא זעום.

    הבעיה היותר גדולה היא *שהתחילו לצרף אנשים לקבוצה הזו בלי שהם ביקשו*. זה שינוי שפייסבוק הכניסו לפני כמה זמן ואנשים פשוט גילו שהם מקבלים זרם של פרסומות לפיד שלהם בלי שהם ביקשו!

    כמובן שזכותו של כל אדם לפרסם את עצמו ויש לי גילוי נאות שאני מנהל סוג של דף מתחרה שמקושר לאתר מסוים בעל אותה מטרה, אבל כשאף אחד לא מנהל את הקבוצה וכל אחד עושה ככל העולה על רוחו, הקבוצות משיגות בדיוק את המטרה ההפוכה!!

    ועוד לא התחלתי לדבר על קבוצות שנאה וסגירה של קבוצות לגיטמיות על ידי פניה של גורמים אינטרנסטים לפייסבוק (בין היתר קבוצות שמזוהות עם הגרעין של המחאה החברתית מהקיץ הקודם). הנה רק דוגמה אחת, אבל בטח יש עוד עשרות כאלו – http://www.mako.co.il/news-law/legal/Article-1e4529403ad4831017.htm

  3. שליחת מייל לכל חברי הקבוצה – עליה וקוץ גדול בה.
    בעברית – אליה. זה הזנב השמן שפעם היה לכבשים. כוהני בית המקדש היו לוקחים לעצמם את האליה אחרי שהיו זובחים את הכבש . היום החליפו את זן הכבשים וכעת יש להן זנב דק. אבל סה"כ כתבה מעניינת מאד.

    • ה"זן" של הכבשים בכל המשקים מלבד אחד הוא ערוב של הזן המקומי (אוואסי) עם זן גרמני.
      קיבוץ עין חרוד איחוד עדיין מגדל את הזן המקומי על מנת לייצר ביציות אותן מפרים עם הזן הגרמני

  4. שאפו
    רעיון מדהים
    יישום גאוני
    מטרה נעלה
    ישר כח

  5. וואו פוסט ממש מעניין, חיפשתי הרבה זמן לקרוא על קבוצות היות ויש לי חברים שנמצאים בקבוצות ורציתי לדעת כיצד זה עובד!

    רק שאלה אחת.., האם יש דרך למנוע ממפרסמים לחדור לקבוצה?

    • תאיר קסלר

      הי יוסי
      קודם כל המפרסם צריך לבקש בקשה להצטרף לקבוצה ואתה לא חייב לאשר כל אחד.
      במידה ואישרת ואתה רואה שהוא מפרסם אז אתה יכול להוציא אותו מהקבוצה ולעשות לו Ban ואז הוא לא יכול לבקש שוב להיכנס לקבוצה.

  6. תאיר, מאמר מעולה!
    אני אישית גם מנהלת יחד עם עוד מישהי קבוצה בנושא הורות ואני מסכימה עם הרבה דברים שכתבת בקבוצה. הקבוצה שלנו הוקמה במטרה להקשיב ללקוחות ולמתג את העסק (של המנהלת השנייה של הקבוצה), וזה עובד – לאט אבל בטוח.
    בעניין הפוסטים הפרסומיים בקבוצה, מצאנו פיתרון: פעם בשבוע אנו פותחות שרשור פרסומי. זהו פוסט שניתן לפרסם בתגובות שלו כל אחד ככל העולה על רוחו. כך הקבוצה לא "מזוהמת" בפרסומות, ומצד שני – אלה שיש להם מה לפרסם נהנים מהפלטפורמה וזה נותן להם עוד סיבה להיות נוכחים בקבוצה. בנוסף, חברי הקבוצה גם מרוויחים, כי אנו דואגות שהפרסומים יהיו רק דברים הקשורים לתוכן הקבוצה.
    יישר כוח על הקבוצה המוצלחת, על הרעיון ועל הניהול האיכותי! ותודה רבה שחלקת עם כולם את סיפור ההצלחה!

    יעל רותם
    מנהלת מדיה חברתית

    • האם אפשר בקבוצה, במקום לפתוח שרשור בנושא מסויים – כמו באמת שרשור פרסומי – לעשות טאבים בנושאים שונים. למשל אם ניקח את נושא הקבוצה שתאיר מנהלת, אז טאב אחד להחלפת מידע על אותם בחורים, טאב שני לדיונים כללים בנושא דייטים מוצלחים – נניח מקומות לדייטים מוצלחים, טיפים ללבוש וכו, טאב שלישי שבו מקטרים על דייטים לא מוצלחים וכו'. או טאב של פרסומים עסקיים כמו שכתבה יעל שהיא פותחת פעם בשבוע.
      לא מצאתי פונקציה כזו, רק בדפי חברות – האם בכל זאת יש דרך לעשות זאת גם בקבוצה? ולא, לא לפתוח קבוצה נפרדת לכל אחד מהנושאים הללו.. אשמח לתשובה או להצטרפות ל"תפילה לאלוהי הפייסבוק" כמו שתאיר קראה לזה.

  7. דבר ראשון הרעיון של הקבוצה מעולה…
    דבר שני, את יודעת אולי איך מוחקים קבוצה?

    • תאיר קסלר

      כדי למחוק קבוצה צריך למחוק את כל החברים בקבוצה.
      ואז לעזוב את הקבוצה. לא לצאת ממנה אלה leave group
      תהליך ארוך ומבאס…

  8. פוסט מעולה – קבוצות הן רעיון מצויין לאלה שרוצים ומחפשים למתג את עצמם או לחזק את המיתוג. מי שמחפש לעשות כסף מהיר או פרסום "חינם" לא ימצא את זה פה. חשוב אבל להדגיש שחייבים להקפיד על ניהול הדף ועדכון שוטף אחרת הוא מאבד מהבאז…

  9. אהבתי את הפוסט ובכלל אני אוהב קבוצות בפייסבוק זה תורם הרבה. במיוחד הקבוצות שיש סלקציה לפי נושא מסויים ומשתדלים להכניס רק דרך המלצות.

  10. כמו בכל דבר באינטרנט יש לבצע סקר מקדים בייחוד שמדובר בקבוצות מתחרות, במידה ואין לך ערך מוסך לא בטוח שפתיחת קבוצה תהיה לך לעזר.

  11. היי תאיר
    אחלה פוסט..
    יש לי שאלה באמת מתוך רצון להבין, הבנתי את הקונספט של לא לעשות את זה בשביל הכסף אני באמת מאמין בזה.בגדול זה הבסיס להצלחה סך הכל גם מארק צוקרברג לא פתח את פייסבוק למטרות רווח בהתחלה,ותראי איפה הוא היום.. /:

    כי סך הכל זה המון עבודה עם כל האהבה והרצון הטוב אם את בחורה עובדת נניח במשרה מלאה (אני מניח שכן או לפחות כשהתחלת) זה המון זמן שלא תמיד יש, ועם אהבה לא הולכים למכולת כמו שאומרים… :)

    אז בכל זאת היום אחרי שהצלחתן מתוך אהבה לדבר, הייתי מעוניין לדעת אם יש איזו שהיא הכנסה ? יש איזה שהוא מודל עיסקי?

    תודה,
    ירדן.

    • תאיר קסלר

      הי ירדן
      נכון אני ממש לא הולכת עם האהבה לקבוצה למכולת.
      אבל בזכות הקבוצה והידע שלי אנשים פונים אלי לייעוץ, ולהדרכה בתחום המדיה החברתית.
      זה לטווח הקצר.
      לטווח הארוך לגבי הקבוצה אנחנו מרגישות שעכשו אנחנו עוד בשלב של ההריון עוד לפני שהבייבי שלנו בכלל נולד. אנחנו לומדות את הפלטפורמה והצרכים של הקהילה שלנו וברגע שנרגיש מוכנות ויהיה לנו רעיון טוב נלך על זה

  12. פוסט מעולה תודה רבה ,פעלתי לפיו

  13. וואו אחלה מאמר תודה רבה לך !

  14. מאמר מאוד מעניין ומחכים.
    יש לי שאלה, פתחתי קבוצה בפייס והגדרתי אותה כפתוחה אך אכשמחפשים אותה לא מוצאים, רק מי שחבר שלי בפייס הפרטי…מכירים בעיה שכזו, ואיך אפשר לפתור אותה ?
    תודה מראש לעונים.

    • תאיר קסלר

      הי נרי
      זה נשמע לי מוזר כי קבוצה פתוחה גם מוצאים וגם רואים מה כתוב בה.
      לפי דעתי בטעות פתחת קבוצה סודית.
      אם אין לך הרבה חברים בקבוצה יש לך עדין את האופציה לשנות את ההגדרה.

      • פתחתי קבוצה והיא מוגדרת כפתוחה כך שלפי דעתי היא לא סודית(תקני אותי אם אני טועה)..בכל מקרה, המקרה הוא שאני סטודנט ופתחתי קבוצה לחבר'ה של הלימודים והם לא מוצאים אותה לפי השם שלה. היום עשיתי נסיון ורק אחרי שאישרתי מישהי בפרופיל הפרטי שלי היא הצליחה לראות את הקבוצה…מוזר ? גם לי זה נראה כך..מוזמנת לנסות..

        • תאיר קסלר

          כן אני אשמח לראות את זה
          תבקש ממני בבקשה חברות בפייסבוק

          • סבבה ..רק לפני זה נעשה נסיון קטן
            תחפשי "מנהל עסקים ערב תשע"ג הקריה האקדמית אונו" תעדכני אותי אם מצאת ..ותנסי לרשום רק "מנהל עסקים ערב תשע"ג" בפעם הראשונה ואם לא תמצאי תנסי את כל השם המלא..ממתין לתשובה

          • תאיר קסלר

            לא מוצאת. לפי מה שאתה מתאר לי פתחת קבוצה סודית

  15. אוקיי אז איך היא מוגדרת כפתוחה ?!ואיפה אני משנה את ההגדרה של הקבוצה ?

  16. אחלה פוסט. בהחלט נקודה למחשבה כי אנשים יוצאים מנקודת הנחה שדף זה הכי "שווה".

    יש לי שאלה: פתחתי קבוצה והגדרתי אותה בהתחלה סגורה אבל אח"כ שיניתי את זה לפתוחה.
    ועדיין לא מוצאים את הקבוצה כאשר כותבים את השם שלה בחיפוש.
    יש לך מושג למה?

  17. האם ניתן למזג קבוצות בפייסבוק??

  18. הי,
    מצטרםת לכולם ומחמיאה על כתיבה נהדרת וזורמת וטיפים שבאמת עוזרים:)

    שאלה לגבי לוגו של קבוצה סגורה..אני פשוט לא מוצאת כיצד אני יכולה להעלות לוגו.
    אשמח לעזרה!
    תודה

  19. שלום תאיר
    איזה פוסט מרתק… יישר כוח
    אני בדיוק בתחילת הדרך ופתחתי קבוצה ואני רוצה להזמין חברים. ומה שאני רואה שמי שהזמנתי מופיע מיד כרשום בקבוצה, בעצם בלי שהוא בחר בעצמו. האם ישנה דרך אחרת לעשות את זה?
    תודה רבה מאד

  20. פוסט מעולה בנושא קבוצות. רציתי לציין שאחת היתרונות בליצור קבוצה הינה האפשרות של יוצר הקבוצה להציג את האתר שלו או כתובת של רשת רשת חברתית כלשהיא למשל דף עסק בגוגל פלוס או דף עסק בפייסבוק , כפוסט צמוד בקבוצה אשר יתרונו של הפוסט הצמוד הוא בכך שהוא מתנוסס כפוסט הראשון בקבוצה ולא ניתן לזיזו ובכך הוא תורם לחשיפת עסקו של יוצר הקבוצה…

  21. שאלה למומחה : יש לי קבוצה בפייסבוק שבה נוצר מצב שאינני יכול לשים פוסט מוצמד (פוסט ראשון במעלה) כאשר אני מנסה להפוך פוסט כלשהו למוצמד פייסבוק מעיר לי הערה שכבר ישנו פוסט מוצמד אך אני אינני יודע איזהו הפוסט המוצמד. אשמח לשמוע אם יש לך פתרון לבעיה שכזו, הרבה תודה

  22. אני מקווה שאני לא מאחר
    תאיר שלום
    יש לי קבוצה בפייסבוק
    השקעתי בה המון ועכשיו אני מגלה שלא מוצאים אותה בחיפוש
    מה עושים??
    https://www.facebook.com/groups/322399657900937/

  23. שלום תאיר
    אני עוסקת בתחום מסוים של טיפול, ושקלתי לפתוח קבוצה למטפלים מאמנים. יש כבר המון קבוצות כאלה
    ומי ששאלתי אותו אמר לי שאנשי מקצוע לא יעזו להתיעץ באמת לגבי דילמות מהעולם המקצועי שלהם משום שאז זה כאילו אומר שהם לא ממש מקצועיים. והקבוצות לאנשי מקצוע הן בעצם פח זבל לפרסומות. מה דעתך?

  24. הי , יש לי קבוצה בפייסבוק .. מאוד מצליחה בלוס אנגלס .. עם 3000 חברים . השאלה איך אפשר למנף את הקבוצה והאם אפשר באמת לעשות כסף ואיך ?

  25. שלום,
    פתחתי קבוצה בפייסבוק לפרסום אירועים. מחפשת אפשרות לסדר את האירועים לפי סדר קיומם?
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים