יצאתי לדרך עצמאית – על לבטים פנימיים ואיך תכננתי את העסק הראשון שלי?

פבל ישראלסקי
סרבולה

מה אני אגיד לכם, לא היה פשוט לעשות את הצעד הזה. אבל פשוט אמרתי לעצמי it’s now or never…

זה כבר לא סוד שבחודשיים האחרונים אני עצמאי. אחרי שנתיים מאתגרות ומהנות בחברה מובילה בתחומה, החלטתי לעזוב ולפתוח עסק עצמאי. למעשה אלו 2 פעילויות נפרדות שמאוגדות תחת אותה קורת גג ופונות לאותו קהל יעד. תיכף אסביר מה בדיוק העסק מציע…

אבל לפני שאכנס לפרטים, חשוב לי לתת קרדיט הולם למקום העבודה שלי בשנתיים האחרונות – חברת 888. ניתנה לי הזדמנות מופלאה לעבוד עם המומחים הגדולים ביותר בעולם השיווק באינטרנט וה-SEO בפרט. ועד כמה שזה נשמע כמו טייטל מפוצץ, אני באמת חושב ככה.

אני אומנם קצת משוחד אבל העובדות מדברות בעד עצמן. לפני כשנתיים בדקתי את הדירוגים שלהם על ביטויים מעולם הגיימינג כדי לקבל קצת תחושה על רמת המקצועיות. ועל כל ביטוי, ללא יוצא מן הכלל, הופתעתי לגלות שתמיד הם הופיעו בעמוד הראשון. כשראיתי את זה, נפקחו עיני ואמרתי לעצמי שאני פשוט חייב לעבוד במקום הזה. זו הייתה ללא ספק אחת מהתקופות הטובות שהיו לי בחיים הן מבחינה מקצועית והן חברתית.

כאן המקום לתת המלצה אמיתית מהלב – אם אתם מכירים אנשים איכותיים שרוצים להשתלב בחברה בינלאומית מובילה שעוסקת בתחום תחרותי, אני ממליץ בחום לבדוק משרות פתוחות באתר הדרושים שלהם (זה מתעדכן על בסיס יומי).

אז מה אני הולך לעשות עכשיו?

כשסיפרתי לאנשים קרובים שאני פותח עסק, כמעט כולם הניחו שמדובר בחברת SEO. והאמת שאני לא מופתע כי זה די מתבקש. הרי זה התחום שאני מבין בו יותר מכל וכותב עליו כאן בבלוג.

אבל הרשו לי להפתיע אתכם – זו לא חברת SEO. לפחות לא במובן המסורתי.

החשיפה שלי לאנשי מקצוע וקולגות בתחום קידום האתרים, חשפה בפניי צורך אדיר שיש להם בשירותים שונים וזה מה שהנחה אותי בהקמת סרבולה – חברת שירותים למקדמי אתרים.

מישהו רוצה לנחש מה עומד מאחורי השם והלוגו? 🙂

כשהתחלתי לפתח את הרעיון ניסיתי לחדור לראשו של מקדם האתרים המצוי (שזה כולל גם אותי כמובן), במטרה להבין את הקשיים והשאלות בהן אנו מתחבטים כל הזמן:

  • האם להתרחב ולקחת עוד עובדים או להוציא חלק מהעבודה החוצה?
  • האם להשתמש במיקור חוץ? מה הפתרונות המוצעים כיום בתחום הזה? כמה כסף וזמן זה יכול לחסוך?
  • האם פתרונות מיקור החוץ מציעים תמורה איכותית ולא רק כמותית?
  • האם אנחנו מתעסקים מספיק באסטרטגיה או שכל היום טרודים ב”עבודה שחורה”?

יש עוד הרבה מאד שאלות בהקשר הזה אבל הבנתם את הרעיון.

Servula = מטריית שירותים למקדמי אתרים

לא. זו לא עוד זירה לחיפוש פרילנסרים, אלא קונספט שונה לגמרי – חנות (Marketplace) שבה אפשר לקנות את המוצרים עצמם ולחסוך זמן בהתנהלות מול פרילנסרים.

שירותים למקדמי אתרים - Servula

הרי מקדמי האתרים צריכים רק את המוצר הסופי לא? את המאמר עצמו לצורך העניין. אז למה להתעסק בכל האדמיניסטרציה שמסביב? חיפוש ספקים חדשים, ניהול תשלומים חודשיים, מעקב אחרי העבודה השוטפת, הגדרת guidelines, התכתבויות יומיומיות ועוד שלל משימות שגוזלות זמן יקר ממקדם האתרים (זמן שאפשר היה לתעל לטובת פיתוח אסטרטגיית SEO). טל פריהר המחיש את זה היטב בפוסט המעולה שכתב בזמנו על הקשיים בעבודה עם פרילנסרים ומיקור חוץ.

מה שאנחנו מציעים במסגרת Servula זה בעצם לעבוד עם פרילנסרים רק בלי הכאב ראש בעבודה עם פרילנסרים 🙂

לא המצאתי את הגלגל, יש כיום הרבה מרקטפלייסים נישתיים בעולם שמציעים מגוון שירותים שונים. הבידול של Servula בא לידי ביטוי במגוון הרב של השירותים והאיכות שלהם (אין לי צורך לשכנע אתכם שאיכות זה אולי הדבר החשוב ביותר בתחום שלנו).

יש לי כל כך הרבה מה להגיד על איכות, אבל במקום זה, אתן פשוט דוגמא למוצר הדגל שלנו כדי להמחיש איך זה עובד אצלנו – כתיבת תוכן. כל מאמר שאנחנו מוכרים עובר מספר פילטרים בדרך עד שמגיע ללקוח:

  1. כותב תוכן דובר שפת אם כותב מאמר.
  2. עורך תוכן עובר עליו כדי לוודא שאין שגיאות כתיב\שפה.
  3. מתבצעת סריקה של Copyscape לוודא שהטקסט ייחודי ולא משוכפל.
  4. בדיקה סופית לוודא שיש חלוקה לפסקאות, סימני פיסוק ושילוב תתי כותרות רלוונטיות.
  5. המאמר מגיע ללקוח.

אנחנו כבר עובדים עם עשרות חברות בארץ ובחול (השירות הוא בינלאומי), שקונות מאיתנו מוצרים על בסיס חודשי. בינתיים קיבלנו פידבקים בהם נאמר שהשירות חוסך הרבה זמן וכסף. בהמשך זה ייפתח לשימוש של כלל המשתמשים. אז מי מכם שעובד עם פרילנסרים ומעוניין לקבל מייל ברגע שהשירות הזה נפתח מוזמן להירשם לעדכונים שלנו – Servula.com (בהתחלה נציע מספר מוגבל של הזמנות).

מה אפשר לקנות בחנות של Servula?

כתיבת תוכן מכל הסוגים, הפצת מאמרים, בניית קישורים (סימניות, פורומים, אינדקסים, בלוגים וכו’…), הפצת ידיעות לעיתונות (PR), תרגום תבניות וורדפרס, הקמת מיניסייטים\בלוגים ועוד. בעצם כל השירותים שמקדמי אתרים מזמינים מפרילאנסרים (כמובן הכל נעשה ידנית ובהתאם לכללי איכות מחמירים).

איזה מוצרים הייתם רוצים לקנות? אולי יש לכם רעיון לשירות שאפשר להציע במסגרת החנות? שתפו אותי…

איזה שירותים נוספים אני מספק עכשיו?

זה לא סוד שמדי חודש פונים אלי מקדמי אתרים (שכירים ועצמאיים) ומתייעצים איתי לגבי כל מני סוגיות SEO. שהרי בתחום שלנו תמיד טוב כשיש עין בוחנת נוספת שאפשר להישען עליה בקבל החלטות קריטיות. מה לעשות שהחלטות SEO שגויות עשויות לזרוע הרס רב בטווח הארוך.

אבל לא פונים אלי רק לצורך ייעוץ SEO נקודתי. הנה כמה בקשות נפוצות שאני מקבל במייל והחל מעכשיו אני מספק זאת כשירות:

  • ספקים – האם אני יכול להמליץ על ספקים כמו כותבי תוכן, בוני קישורים, בוני אתרים וכו’? (בארץ ובחול).
  • הדרכה – האם אני יכול לעשות שיעורים פרטיים? למצוא ולהכשיר עובד חדש? להקים צוות?
  • ייעוץ – למה האתר נענש? איך מחזירים אותו לתוצאות? למה הייתה ירידה חדה בדירוגים? איך אפשר לשפר את האתר? איך אפשר לשפר את בניית הקישורים?
  • ליווי – איך נכנסים בצורה הנכונה ביותר מבחינת SEO למדינה חדשה? האם אני מכיר ספקים מקומיים? איך לעבור לדומיין\CMS חדש?
  • ועוד….

גם על הצרכים האלו Servula באה לתת מענה אפקטיבי.

עד כאן, מה דעתכם על הרעיון? יכול להיות מועיל? אנחנו רק בתחילת הדרך וחשוב לנו לבנות את זה נכון, לכן כל פידבק שווה זהב.

אני מזמין אתכם להצטרף לעמוד שלנו בפייסבוק. בעמוד הזה נפרסם תוכן פרימיום שמיועד למקדמי אתרים וכמובן נכריז בו כשהשירות יעלה רשמית לאוויר (יחד עם כמות מוגבלת של הזמנות), אז פרגנו לנו בלייק: https://www.facebook.com/pages/Servula/181501315237979.

מה זה אומר לגבי AskPavel?

עד כאן לגבי העסק, בואו נדבר על AskPavel.

אז בגדול הקהילה תמשיך לתפקד כרגיל ואף יותר מזה. אספר לכם בסוד שמאחורי הקלעים נעשים כל מני דברים מעניינים שבקרוב תשמעו עליהם. אין בכוונתי לזנוח את הקהילה אלא רק לטפח אותה יותר. אחת מחברות ה-UI המובילות בארץ לקחו את הבלוג כפרוייקט ואני מקווה שהעיצוב החדש שיעלה השנה ישפר את חוויית המשתמש.

בנוסף, עוד עדכון חשוב: אחרי שלוש שנים, סוף סוף הצלחתי לקנות את הדומיין AskPavel.com, כך שבקרוב תעלה גם גרסה באנגלית 🙂

בהזדמנות זו רציתי גם להתנצל על כך שלא יצא לי לכתוב בתקופה האחרונה, אבל באמת שיש לי תירוץ טוב. חודשים אוגוסט-ספטמבר פשוט היו החודשים הכי עמוסים שהיו לי מעולם – עזבתי מקום עבודה, הקמתי עסק, קניתי רכב, תקופת מבחנים ומעבר דירה. כל הדברים פתאום קרו בחודשים האלו. כמובן אני מבטיח לפצות ולהמשיך לכתוב בקרוב כשהעניינים יירגעו.

ואם כבר מדברים על הבלוג, בטח שמתם לב שהוא כבר מזמן הפך לבלוג קהילתי שלא רק אני כותב בו אלא הרבה אנשי מקצוע מובילים בתחומם. אז בהזדמנות זו רציתי להגיד תודה רבה לאנשים המופלאים האלו שתורמים מהידע והנסיון שלהם לטובת הקהילה!

האם אתם חושבים שיש עוד שירותים שאני יכול להציע? מה דעתכם על השירותים הקיימים והרעיון של העסק בכלל? אשמח מאד לשמוע את הפידבק שלכם וכמובן אודה לכם על לייק בעמוד החדש של Servula 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

147 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

147
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.