תורת השאנטי: 44 נקודות חשובות לעבודה עם אאוטסורסינג | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » תורת השאנטי: 44 נקודות חשובות לעבודה עם אאוטסורסינג

תורת השאנטי: 44 נקודות חשובות לעבודה עם אאוטסורסינג

עבודה עם פרילאנסריםישראלים אוהבים את המזרח. זה מתחיל אחרי הצבא כשכולם טסים להודו ותאילנד וזה ממשיך בארץ עם לא מעט טרנדים שיובאו משם ושאר מוצרי צריכה שאנחנו מכירים… וכמובן גם אצלנו בתחומים הטכנולוגיים אנחנו מרבים לשתף פעולה עם ידידים יקרים תושבי המזרח.

אך הזמנים משתנים במהרה ואנחנו לא תמיד יודעים שאחיו של אותו אחד שפעם סחב לכם את התיק אל הטראק בהימאליה הוא זה שהיום כותב לכם את המאמרים להפצה. והדוד של הבחור שלקח אותם לשיט על הגנגס הוא זה שעונה לטלפונים של חברת שיווק השותפים שאיתה אתם עובדים. אך כמו בחיים האמיתיים – גם למזרח הטכנולוגי יש חוקים משלו וצריך לדעת איך לנהוג בו אם לא מעוניינים, כמו בעולם האמיתי, להשאר עם הכיסים בחוץ…

לכן ננסה למנות בפוסט זה כמה מהנקודות החשובות שיש לזכור כאשר מחפשים וגם כשמוצאים עובדים מהודו, פקיסטן, פיליפינים, ניגריה (כן גם זה יצא לי) או כל מקום אקזוטי אחרי שעולה על דעתכם. כאשר לכל נישה או סוג של מטלות יש את הקווים המנחים שלה שאליהם כדאי ומומלץ מאוד לשים לב על מנת להצליח.

שלב פרסום המודעה והחיפושים

1. מומלץ כמובן להשתמש רק באתרים האמינים והגדולים כדוגמת Odesk ,Freelancer Elance. ובכלל כל אתר שמציע מערכת דירוג וביקורת אחרי פרוייקטים קודמים של נותני השירות בו. לא מומלץ בכלל למתחילים בתחום לקחת עובדים דרך פורומים כמו DigitalPoint,  BlackHatworld או Warrior Forums מהסיבה של העדר מנגנוני פיקוח יעילים והעדר האפשרות לבצע Dispute במקרה של אי הבנות כאלו ואחרות. כל זה כמובן להוציא מקרים של הכרות אישית או המלצות של חברים בעלי נסיון ארוך טווח על נותן שירות מסוים.

2. חשוב מאוד לשים לב למדיניות האתרים לגבי צורת הדיון המותרת עם המועמדים. חלק מהאתרים לא מרשים לשלוח את פרטי הקשר שלכם על מנת לשמור את כל הדיון עם המועמדים מתועד אך ורק בתוך האתר. קל מאוד לעקוף את המדיניות הנ"ל בעזרת טריקים כאלו ואחרים כמו לדוגמא: שימוש במשפטים כמו "find me on S  $ K Y & pe: username" , המערכות מחפשות אוטומטית מילות מפתח של סימוני יצירת קשר (באתר Freelancer.com) ולכן לא מומלץ להשאיר כתובות מייל ישירות או את הסימן @ ומשפטים כמו Contact Me, דבר שיכול לסכן אתכם בחסימה (מה שיכול להיות סופר מעצבן בזמן פרוייקט).

אישית אני עושה כל שביכולתי על מנת להגיע לצ'אט בסקייפ או GTALK, שם יותר נוח וטבעי לדבר מאשר במסרונים של האתרים. לאחר מכן תעדו את השיחה במסרונים אם המועמד עדיין רלוונטי, אך כמובן – זה נתון לשקולי הנוחיות השונים של כל אחד ואחד.

3. את פרסום המודעה יש לבצע בצורה המפורטת ביותר שניתן, לא לשכוח שום פרט ולו הקטן ביותר. מומלץ לצרף:

  • קובץ DOC מפורט עם כל דרישות הפרוייקט וההסברים הרלוונטיים לגביו.
  • תמונות מסך אם יש, או שרטוטים של GUI או Frameworks אם קיימים.
  • לכלול שם את כל הדברים שאתם כן רוצים שיקרו וכמובן פירוט מסודר של כל הדברים בהם אינכם מעוניינים.

חשוב לקחת בחשבון: 99.9999% מאלו שהגישו הצעות עבור העבודה שלכם בכלל לא קראו את מה שרשמתם אפילו אם ההודעה הראשונית שלהם אליכם הייתה משהו בסגנון "I have understood all and im ready to go!". מדובר באמירה חסרת משמעות, וכשאתם מגיעים לתקשורת הראשונית, צאו מנקודת הנחה שאין למועמד מושג מה כתבתם בכלל. עוד מעט נראה עד כמה זה נכון…

4. נניח שצרפתם קובץ DOC, צרפו לתוכו איזה סעיף או שניים אשר ביצועם תהיה משימה בלתי אפשרי בעליל כמו לדוגמא: "אני רוצה רק קישורים מדפים בעלי PR9 וללא קישורים יוצאים". כך תוכלו לסנן מייד את אלו שפשוט עשו קופי פייסט על ההצעה הקבועה שלהם ושלחו אליכם, שרלטנים, אלו כאלו שלא קראו את פרטי העבודה אבל העמידו פנים שהם כן קראו. אם מישהו טוען שהוא יכול לבצע את אותו סעיף לא הגיוני ומופרך? אין בעיה! שלח דוגמא ונדבר.

5. בשליחת המודעה הקפידו לציין את הכישורים המתאימים הנדרשים מהמועמדים, פרט זה יכול לעשות את ההבדל בין הצעות רבות ואיכותיות לבין מעטות וגרועות. כמו ההבדל בין לסמן בכישורים הנדרשים: SEO ולבין סימון של Link Building.

6. בשלבי הדיון עם מועמד, אל תשלו את עצמכם אפילו לרגע שאפילו אחת מהנקודות שציינת ברורה ומובנת לו. עיברו איתו על כל אחת ואחת מהנקודות בהן אתם מעוניינים והתקילו אותו בשאלות וסיטואציות לא הגיוניות במטרה לבדוק אם הוא רק בעניין של לענות "Yes Sir" כדי לקבל את הפרוייקט ואז להתעכב איתו חודשים, או שהוא באמת מנסה לחשוב על פתרונות עבורכם. סעיף זה, על אף שהוא לוקח זמן, יכול לחסוך לכם כמות זמן לא מבוטלת בסופו של התהליך.

7. בידקו מה הביקורות על המועמד אומרות, כמה אחוזי הצלחה, כמה כישלונות, מה רושמים עליו אנשים, אל תתעצלו וקראו את התגובות. אישית איני מייחס חשיבות רבה למספר התגובות על המועמדים ואני אף נוטה לקחת לעבודות מועמדים כאלו שאין עליהם ביקורות בכלל. הסיבה היא שכאשר הם חדשים הם נוטים לצאת מגדרם על מנת להוכיח את עצמם ולקבל מכם ביקורת טובה, לעומת אלו שיש להם מאות ביקורות חיוביות שרובם עסוקים בעבודות רבות אחרות ולעיתים אינם חוששים לקבל מכם ביקורת שלילית (שתיבלע בין מאות הביקורות שכבר יש להם).

כמו כן, יש לקחת בחשבון שלעיתים גם ביקורות שליליות הן תוצאה של רמאויות ואי הבנות, ולא כדאי תמיד לפסול מועמדים בגללן. אם מועמד נראה לכם רלוונטי אך משהו בביקורות העבר שלו נראה לכם מציק, תנו לו את ההזדמנות לנסות ולהסביר מה העניין.

8. סכמו את תנאי הדיווח והבקרה אליכם – כל כמה זמן, האם זה יערך במסגרת ה-Workroom הפנימי של האתר (אם יש), בעזרת מסמך משותף בגוגל דוקס או סתם במייל או סקייפ.

9. אם הדבר רלוונטי עבורכם ואתם רוצים לשקול בקשה של הסכם סודיות, אל תצפו שיכבדו אותו. יותר מפעם ופעמיים נותני שירות הציגו בפני פירוטים מרשימים הכוללים ממש דוחות של קישורים קנויים לדוגמא (מפרוייקטים קודמים של חברות אחרות בישראל והאתרים שלהן), על מנת להראות לי שיש להם נסיון באותו תחום הפרוייקט שרציתי.

ונעבור לנקודות ספציפיות שיש לבדוק עבור תחומי עבודה ספציפיים:

נקודות לעבודות בתחום הקישורים

10. הקפידו על סעיף 4.

חשוב לדעת: 99.999% ממה שקשור ב: אתרי סימניות, רישום לאינדקסים, הפצת מאמרים, הפצת Press Release, תגובות בבלוגים, יצירת פרופילים, פרסום מאמרים בבלוגים, העלאת סרטונים לא יעשה בצורה ידנית ולא משנה מה הם אומרים. אמנם אין עם זה בעיה בהרבה מקרים, אך כדאי להיות מודעים לכך שברכישה של כלי אחד פופולארי כדוגמת SenukeX תוכלו לוותר על כל הפרוייקטים העתידיים שלכם בחו"ל ולבצע אותם בעצמכם.

12. כל מה שמתחיל במושג High PR ייגמר בדף פנימי של חוות קישורים במקרה הגרוע או פרופיל בפורום במקרה הטוב. לכן יש תמיד להבהיר האם מדובר ב-Actual Page עם ה-PR ולא בדומיין עם PR גבוה (לא נכנס לדיון אם נתון זה הוא משמעותי או לא, העובדות בשטח הן שאנשים רבים דורשים קישורים מדפים עם PR גבוה).

13. אם ביקשתם תגובות ידניות בבלוגים (לא ספאמיות אלא כתובות) וודאו שביקשתם תגובות מאושרות שאכן מופיעות בבלוגים לאחר אישור בעל הבלוג – ולא רק שליחה של תגובות.

14. אם ביקשתם קישורים מאתרים או החלפות קישורים – דרשו לאשר כל קישור לאחר עלייתו על מנת לראות את איכות הדף ממנו הוא מגיע.

15. הציבו רף מקסימום למספר הקישורים היוצאים בדף אותו אתם מוכנים לספוג. נניח לא לקבל קישור מעמוד בו יש יותר מ-10 קישורים יוצאים. תתפלאו לראות כמה אנשים יסירו את ההצעות שלהם לאחר שתתעקשו על נקודה זו.

16. הכי חשוב – לכל "מודול עבודה" שמוצע לכם בקשו דוגמאות. הפצת מאמרים? אתרי סימניות? בקשו לראות דוחו"ת של לקוחות קודמים (זוכרים את הסכם הסודיות מסעיף 9?).

17. דרשו דוחו"ת יומיים או שבועיים של כל קישור וקישור, היכן הוא נמצא, ועם איזה משתמש וסיסמא ניתן לגשת אליו (במידה והוא נמצא בפרופיל כלשהו), באיזה תאריך נוסף וכל דבר שמעניין אתכם. לרוב נותני השירות יש דוחו"ת מסודרים ולא רעים בכלל.

18. וודאו מראש שניתן להחליף קישורים אשר מוקמו במקומות שאינם מוצאים חן בעיניכם בקישורים אחרים, בדפים אחרים.

נקודות לעבודות בתחום כתיבת התוכן

19. חשוב מאוד שלכל מאמר תצורף תמונת מסך של אישור CopyScape או כל שירות אחר לבדיקת מקוריות. שאלו אם המאמר הוא תוצאה של ספין או שכתוב. בכל מקרה, אל תתעצלו ובצעו בדיקה מדגמית בגוגל של חלק מהמאמרים על ידי קופי ופייסט של פסקה אחת וחיפושה בגוגל.

20. כמובן שיש להגדיר את מספר המילים הרצוי בכל מאמר, ולבדוק שאכן כך הדבר. ישנן לא מעט הטעיות בנושא זה.

21. בקשו שהמאמרים יישלחו אליכם אחד אחד עם כל מאמר שנכתב ולא כולם במכה בסוף העבודה. כך קל יותר לתת ריג'קטים לתיקון לפני שמאוחר מידי, וגם לחסוך זמן לשני הצדדים.

22. הגדירו את מספר מילות המפתח במאמר, מספר הפסקאות במאמר ואת כותרות ונושאי המאמרים אם יש באפשרותכם.

23. אם ביקשתם שירות של Spin או הכנה לספין על מאמר קיים, בידקו שמדובר בעבודה אמיתית ולא רק שינוי של Synonymous Words עם The Best Spinner (או כלים אחרים מסוגו), מה שיניב לכם בדרך כלל תוצאה ירודה מאוד של ספין לעומת ספין ידני שאיכותו יכולת להשתוות לכתיבת מאמרים חדשים, גם באיכות וגם בעלות.

24. כנ"ל לגבי שירותים של שכתוב מאמרים מחדש.

25. כמובן שמומלץ לבקש לראות דוגמאות לעבודות קודמות. רצוי בנישות המעניינות אתכם או לצורך המעניין אתכם – בלוג, Review , מאמר להפצה, כתיבה שיווקית וכו' על מנת לדעת אם לנותן השירות המועמד יש את היכולת לבצע עבודה איכותית בתחום זה.

נקודות לעבודות בתחום הפיתוח

26. אם לא הדגשנו את זה מספיק עדיין – הקפידו מאוד מאוד על סעיף 4 וסעיף 6 (קריטי).

27. בקשו דוגמאות לעבודות קודמות – אתרים, כלים, תוכנות, אפליקציות לא משנה מה. בקשו לראות דוגמאות קודמות ורצוי דוגמאות מאותו תחום ההתמחות של הפיתוח בו אתם מעוניינים.

28. אם אינכם אנשים טכניים או בעלי ידע בסיסי בתחומי הפיתוח היעזרו במישהו בעל ידע ושאלו שאלות טכניות כמו "איך תבצע לי את סעיף 4 במפרט?", "האם אתה לא חושב שיהיה יעיל יותר לעשות בצורה כזאת….?". כך שוב תזהו את מי שמוכן להגיד הכל בשביל לקבל את הפרוייקט ואת מי שבאמת מוכן להשקיע. ואני חייב לציין שיש גם כאלו.

29. בעבודה על אתרים קיימים מומלץ לספק גיבוי של האתר או לתת גישה לספריית פיתוח אצלכם, ולא גישה מלאה לאתרים חיים על מנת למנוע אי נעימויות מיותרות. על דברים מסוג זה נאמר – כל הפקודות נכתבו בדם.

30. סכמו מראש מהי תוקף "האחריות" על הפרוייקט, הכוללת את תקופת ההרצה הראשונית ותיקון הבאגים.

31. האם מדובר בפיתוח חדש? סכמו מראש על נושא זכויות היוצרים ושאתם בעלי הרשיון הבלעדיים להפצת הכלי\תוכנה.

הסגירה עם המועמד

32. כל דבר שסיכמתם ביניכם צריך לדאוג שיהיה בכתב בתוך המערכת הפנימית של האתר, למקרה שיהיו Disputeים עתידיים. זאת תהיה הראייה הכי חשובה שלכם.

33. סכמו על לוחות זמנים ריאליים ודירשו את העמידה בהם ומה יהיו ההשלכות של אי עמידה בזמנים, אך כמובן אל תגזימו. וחשוב להיות הוגנים וגם לקחת בחשבון עיכובים רגילים או זמנים של תיקוני באגים, ריג'קטים שלכם וכדומה.

34. ניתן בהחלט לשקול אפשרות של תמריץ ובונוסים על סיום עבודה מהיר יותר או הגדלות ראש לאורך העבודה. לסכומים מועטים יכולה להיות השפעה מופלאה על התנהלותו של נותן השירות.

התשלום למועמד

35. גם אם אתם מכירים כבר הרבה זמן, רצוי מאוד לשלם דרך אחד משירותי ה-Escrow, בד"כ לכל אתר יש אחד כזה. הרעיון שמאחורי השם הזה הוא בעצם להפקיד את הכסף אצל גורם צד שלישי ולשחרר אותו עם סיום העבודה, כך שני הצדדים מוגנים יחסית מרמאויות, בעוד האתר יהיה גם המפשר והבורר במקרים של אי הבנות כאלו ואחרות. לכל אתר יש את שירות ה-Escrow המובנה הפנימי שלו, ולכן אין צורך ללכת ולתור אחר שירותים חיצוניים.

36. בפרוייקטים רגילים שאינם פרוייקטים לפי שעות מומלץ לחלק את התשלומים ל-Milestones, כלומר נקודות ציון. סיימתם חלק בפרוייקט, תקבלו חלק מהתשלום. סיימתם עוד חלק, תקבלו עוד חלק ובסוף את השאר וכו'… זהו סידור הוגן למדי שמשאיר את שני הצדדים מרוצים וערניים בדרך ככה.

37. אם מדובר בתשלום ריטיינר, קבעו מראש באילו תאריכים יתבצעו התשלומים הבאים ובאיזה תנאים התשלומים יכולים להיות נתונים לשינויים (ואם בכלל).

לאחר סיום הפרוייקט

38. הכי חשוב, לא להיות קמצנים. השאירו פידבק חיובי על נותן השירות אם הוא סיים את העבודה כמו שצריך – מבחינתו זה שווה את הכל.

39. אם נותן השירות לא סיים את העבודה לשביעות רצונכם – אל תשחררו את התשלום. פנו למחלקת ה-Disputes של האתר על מנת שתסייע לכם ליישב את המחלוקת וסביר להניח אם התקשורת ביניכם הייתה מתועדת, אתם תקבלו את שמגיע לכם. בין אם זה בהחזר, או בפשרה שתהיה מקובלת על שניכם (או לא מקובלת, נתון לשיקול המערכת…). אך בהחלט ניתן לומר שבדרך כלל יד הלקוח היא על העליונה – ולצערנו זה גם קורה במקרים שאינם צודקים.

40. עשו בשבילכם עבודה טובה? אל תפחדו גם לתת בונוס קטן שעבורכם ועבור הרווח הפוטנציאלי שתקבלו מהפרוייקט הוא מזערי. בשבילם זה יכול להיות שווה המון כי זה יבטיח לכם את נאמנותו העתידית של עובד מוכשר.

נקודות שונות שכדאי לזכור

41. אל תחששו להתמקח ולהוריד מחירים. אמנם היום לעומת פעם, שוק הפרילאנסרים הוא יותר מסודר יחסית והמחירים די סטנדרטיים באתרים הגדולים שמעסיקים בעיקר הודים ופקיסטנים וכדומה. אך עדיין ניתן להוריד את המחיר ברוב המקרים באחוזים לא מבוטלים. בשווקים הפיליפיניים לדוגמא המחירים מראש זולים הרבה יותר.

42. מצד שני: זכרו שבצד השני יש בני אדם שרוצים להתפרנס. נכון שהם מקבלים פחות כסף מכם אך עדיין לא להציע סכומים של סייבר-עבדות כמו $1 לשעת עבודה. כבדו את המאמצים של האחרים, תנו הצעות המתאימות למקובל בשוק עבור סוג העבודה בה אתם מעוניינים וגם תבטיחו כך שישקיעו בכם בהתאם.

43. מומלץ לקחת בחשבון שהמאמצים למצוא נותני שירות מוצלחים הם לא קלים ולפעמים לוקחים הרבה זמן וכמה נפילות. לכן אם מצאתם מישהו טוב, התייחסו אליו יפה על מנת שתוכלו לבצע איתו גם פרוייקטים עתידיים.

44. אם מדובר בעובדים שלא לצורך פרוייקט אחד אלא "במשרה מלאה" אצלכם, התייחסו כמובן לכל הנקודות שצויינו פה אך גם לנושא תאריכי התשלומים ודרכי התשלום.

יש לכם עוד כללים מומלצים לעבודה עם אאוטסורסינג?

לאחר כל הנהלים ואמצעי הזהירות, אני חושב שגם כדאי לציין שבסך הכל גם בצד השני יושבים בני אדם ועם רבים מהם ניתן לדבר ולהגיע ליחסי עבודה מצויינים וארוכי טווח, לאחר שעוברים את השלב הראשוני המעצבן של סינון ההצעות והמועמדים.

אני יכול להעיד מנסיוני האישי שישנם לפחות 3 נותני שירות מתחומים שונים שאיתם אני נוהג לעבוד באופן קבוע על פרוייקטים ולסמוך עליהם בעיניים עצומות. חוץ מזה שתמיד נחמד לשוחח ולהכיר אנשים מחו"ל שמגיעים עם הצעות, רעיונות ויכולות שונות ממה שאנחנו מכירים והכל במחיר השווה לכל נפש. לכן חשוב מאוד לא לזלזל כי במקרים רבים מדובר באנשי מקצוע מעולים שיחסכו לכם זמן וכסף רב.

אתם עובדים עם אאוטסורס? יש לכם כללים מנחים "שנכתבו בדם"? על מה עוד אתם ממליצים לשים לב? אשמח אם תשתפו אותנו 🙂

קרדיט לתמונה: Netskool

אודות טל פריהר

טל פריהר
שותף ומנהל טכנולוגי בחברת קנביסה רפואה טבעית ובאתר herb.co.il. עוסק באופן עצמאי בנושאי ייעוץ וקידום אתרים ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. כותב בלוג בנושא קידום אתרים אוטומטי, שותף במספר פרוייקטים בתחום השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר קהילות שונות הקיימות בעולם הטכנולוגי וכמובן שנהנה מזמני איכות רגועים ושקטים עם משפחתי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

48 תגובות

  1. כתיבה מעולה של טל וטיפים שיכולים למנוע הרבה בעיות עתידיות, לכל המחפשים שירותי אאוטסורסינג.

    מכניס את זה למועדפים (ועכשיו יהיה לי שמור גם סוג של צ'ק ליסט לאאוטסורסינג), יש לא מעט דברים שכדאי לוודא שבוצעו לפני שמספקים את העבודה.

    אהבתי 🙂

  2. אחלה פוסט טל
    תודה

  3. אחלה כתבה, תודה על שיתוף המידע טל.
    אני עובד עם אאוטסורסינג מוויאטנם כבר תקופה ולומד את התחום עוד ועוד. נקודה נוספת וחשובה היא ניהול והכשרת העובדים, אם זה לא יעשה כמו שצריך ניהול העובדים יכול להפוך לעוד עבודה בשבילנו…(מניסיון)
    בכל מקרה, בכדאי להפוך את העבודה באינטרנט לעסק אמיתי חייבים היום להשתמש באאוטסורסינג.

    • טל פריהר

      היי שירן תודה רבה, וצודק מאה אחוז לא התייחסתי בכלל לנושא של הכשרת עובדים לעבודה, שהיום זה בהחלט דבר שקיים לא מעט, אישית אני נוטה שלעולם לא לקחת עובדים בלי נסיון מוכח בתחום אליו הם נדרשים ואם יש צורך להדריך אותם

      • היי טל, אתה צודק ולא צודק 🙂
        קל יותר לקחת עובדים עם נסיון במיוחד עם מדובר בפרוייקטים, אבל כשמדובר בבניית צוות (לטווח ארוך) חשוב יותר מעובדים עם נסיון לקחת אנשים אחראים עם גישה חיובית ורצון ללמוד.
        ללמד עובד משהו חדש תמיד אפשר ואפילו רצוי…

        • טל פריהר

          מסכים בהחלט עם מה שאתה אומר וגם מכיר אנשים שעושים זאת בהצלחה, פשוט בדרך כלל לצרכים שלי זה לא התאים עד היום וזאת הסיבה שאני לוקח אנשים עם הכשרה מוקדמת, לא כי אני חושב שזה לא נכון 🙂

  4. לא רלוונטי

    מילה אחת, basecamp.

  5. פוסט מצויין.
    אני נעזר כבר תקופה ארוכה באתר scriptlance שמספק את הסחורה בצורה מושלמת וטובה, מה גם שהאתר תמיד לצד הלקוח.
    ציינת את פורום DigitalPoint אני חייב להוסיף ולהזהיר להתרחק מהפורום כמו מאש, כמויות הנוכלים שם היא עצומה.

  6. מעניין מאוד, תודה.

  7. טל,
    לפי הכתוב נראה שעברת הרבה התכתבויות עם "אנשים טובים" מהמזרח. 🙂

    אני אוהב את גיוון הנושאים בזמן האחרון..אין לי ספק שהבלוג הזה משתבח מרגע לרגע ולא נופל מאתרי SEO אחרים בעולם..

    • טל פריהר

      חחח עברתי ועדיין עובר כמעט על בסיס יומי אבל האמת שהרעיון לפוסט הספציפי הזה עלה לי בגלל פיתוח של איזה כלי שעשיתי לא מזמן בעזרת עובדים מהמזרח שלקח ממני אנרגיות רבות בחיפושים אחר עובד עם הכישורים המתאימים – שלבסוף נמצא ועשה עבודה מופלאה אפילו הייתי אומר, שבארץ הייתה עולה לי, ובאמת בלי הגזמה, לפחות פי 10…

  8. תמיר אורון

    פוסט מעולה! כבר הרבה זמן שאני מתכוון לעולם האאוטסורסינג והפוסט הזה ענה לי על הרבה שאלות ונתן לי כיוון הדרכה וטיפים. ישר כוח!

  9. הי טל,
    פוסט חשוב שיכול לסייע רבות לכל העוסקים בשיווק באינטרנט, ללא ספק נדרשת מומחיות וניסיון בכל הנוגע לניהול עבודות אאוטסורסיננג

  10. תודה, מעולה, באת לי בזמן, עד כה עבדתי עם אאוט סורסינג בעיקר על כתיבת מאמרים באנגלית. אבל לפני יומיים עלה לי רעיון למיזם חדש שדורש ידע רב מאוד בתכנון ואולי אפילו תכנון ובניית מכשיר.
    מה שיפה בחיים שלי שבמקרה אתמול יצר איתי קשר אדם שזו העבודה שלו והיום אתה פרסמת הנחיות.
    גורם לחשוב, מה אבקש היום 🙂
    ושוב תודה
    גיא ה רדוף

  11. רציתי להתיעץ אתכם.
    אנחנו מחפשים משהו לפתח עבורנו מוצר.
    שאלות:
    1. מה המחירים המקובלים בתחום הפיתוח? האם זה לפי פרויקט ואז באיזה סכומים מדובר או שלפי שעה וגם אז על מה מדובר. נאמר לי ממשהו שפרוייקט בדרך כלל בסביבות 50 דולר, האמנם?
    2. מאחר ומדובר בפרוייקט לא קטן, ונושא הסודיות משמעותי, האם שווה/כדאי לחלק בין כמה אנשים?
    3. מהדברים בכתבה עולה שנחוץ ידע טוב בתחום לצורך הכנת מפרט מפורט ושתילת שאלות בדיקה. האם יש אנשים שנותנים את השירות הזה? כמה זה עולה?
    אשמח לקבל תגובות ומידע

    • טל פריהר

      שלום נועה לשאלותיך,

      1. אין טווח מקובל, הכל תלוי מה המוצר כמה הוא מורכב וכו' כמובן. יכול להיות $50 ויכול להיות גם 5000$…

      2. אולי מבחינת סודיות יהיה כדאי לפצל, לדעתי האישית מבחינת התנהלות זה יכול להיות אסון מכוון שאל תצפי שיהיה תאום בין הגורמים השונים..

      3. כמו בכל תחום רצוי להעזר במישהו שקצת מבין או לפחות להתחיל בקטן ולהתנסות בעצמך, אם תרצי אשמח לתת לך כמה טיפים מועילים שיתאימו ספציפית לענייניך את יכולה לפנות אלי במייל דרך הבלוג שלי (זה שמקושר מהשם שלי) ואשמח לסייע

  12. עכשיו אני מבין מדוע המשכורות של מקדמי האתרים השכירים בישראל כל כך נמוכות לפחות על פי סקר המשכורות של פבל.

  13. אחלה פוסט טל,

    ממליץ אגב גם על Fiverr. לפעמים ישנן "מציאות קטנות" בנושאים מעניינים. כמובן רק מנותן שירות מדורג.

  14. מדהים
    כל הכבוד על ההיקף
    אם שכחת משהו אני לא מזהה מה
    אנחנו בהתקשרויות מפספסים חלק משמעותי מהנושאים. עכשיו נתחיל לשים לב.
    הכי חשוב לדעתי – אם מוצאים מישהו טוב לשמור עליו בונוסים, יחס, הגדלת כמות העבודה שנותנים לו ועוד

    • טל פריהר

      היי זיו תודה רבה,
      ואני בהחלט מסכים, אצלי לפחות, אני יכול להעיד שהזמן וכאב הראש שחסכתי בעזרת נותני השירות הטובים יותר שמצאתי ושמרתי עליהם, שווה הרבה יותר גם כספית וגם מבחינת נוחיות מאשר הוזלה של מחיר העובדה הבאה.

  15. סעיף 4 הוא הכי "שווה"
    קצת טריקי, אבל נראה שהוא הנכון ביותר

  16. תודה על ההשקעה 🙂

  17. מתחילה (בינתיים לומדת תיאוריה)

    פוסט מקיף, מתודולוגי ואיכותי ביותר
    שווה הרבה זמן, כסף וכאב ראש!
    נהניתי לקראו וללמוד!

  18. לאחר 10 שנים של החזקת צוות במזרח כולל משרד פעיל אחת הנקודות החשובות ביותר לא באה לביטוי כאן, לוחות זמנים.
    האסייתים אינם עומדים בלוחות זמנים באופן קבוע בכל תחום בו הם פועלים, ולכן חשוב מאוד ליצו לוח זמנים נוקשה ולהתנות חלק מהתשלום בלוח הזמנים, תזכרו שבאסיה קיימת הירכיה של מעמדות והנוהג של תירוצים כגון ; הייתי בבית חולים, אמא שלי מתה, לאחותי הייתה תאונת דרכים וכדומה מאוד מקובל שם ולכן יש להיזהר מאוד בנושא לוחות זמנים.

    נקודה נוספת היא בפלטפורומות שונות קיימים ציידים ובמיוחד ציידות, הן שמות תמונה של מישהי שיראתי נחמד יש להן אנגלית ברמה גבוהה והן מבטיחות לך את אלוהים, לאח שיסגרו עמך על מחיר הן יעבירו את העבודה לצד שלישי ויגבו עמלה על הנושא, בדרך כלל העבודות כאלו יגיעו גם באיחור, לכן אני מצרף את ההמלצה להכניס תחנות הגשה של העבודה לאחר 5 ימים לקבל דוח ראשוני ובכך למנוע מצב של המתנה של שבועיים עד ולגלות שהעבודה עדיין לא בוצעה.

    בהצלחה

    • טל פריהר

      שי , עיין סעיף 33 הוא עוסק בנושא זה בדיוק 🙂

      – אך מנסיוני שלי – כשעושים את עבודת הסינון של המועמדים בצורה מוצלחת ונכונה משיגים גם עובדים שעומדים בזמנים כמו שצריך – אם כי אני לא מכיר נותן שירות בארץ או בחו"ל שעומד בזמני ביצוע של פרוייקטים ללא עיכובים.

      לגבי הסעיף השני שציינת, כל הפוסט בעצם עוסק בנקודה הזאת! , לסייע בתהליך בחירת המועמדים ולא משנה אם הוא שם לך תמונה של פמלה אנדרסון או שהוא טוען שהוא המשיח…

  19. חזק ביותר, טל. אם הייתי קורא את המדריך הזה לפני כמה שנים הייתי חוסך לי הרבה כאב לב.
    הוראות אלו נכתבו בדם?

  20. כל הכבוד על הפוסט המדהים הזה, אני עובר את זה בדיוק עכשיו והפוסט הזה יכול היה למנוע לי כמה בעיות אם הייתי קורא אותו קודם. פאבל, ישר כוח תמשיך ככה יקירי.

  21. פרגון גדול גם לטל, כל הכבוד לך. כמו תמיד כל פוסט אצלך מלמיליאן לחלוטין. ישר כוח.

  22. בוודאי שכן. תודה רבה לך. תמשיך לכתוב פוסטים נפלאים.

  23. מאמר מצויין, אני בדיוק מתחיל עכשיו עם העסק הזה 🙂
    דווקא אני עובד עם מישהי שראיתי ב-DP והיא מצויינת 🙂

  24. כתבה מעניינת ואיכותית, תודה.

  25. אשכרה פקודות שנכתבות בדם! אני נזכר לאחור בכל מיני שטויות שעשיתי עם כמה מפתחים, שיכולות לשבת כאן בקלות על כל סעיף.
    טיפ חביב ואולי מוכר זה לדחוף באמצע ההצעת עבודה איזו מילת קסם, ולבקש מהקורא לרשום אותה בראש הבקשה שלו. ככה אפשר לסנן בלי לפתוח הצעות בכלל 🙂

  26. תודה רבה טל. הכתיבה שלך מעוררת השראה. אני משתמש בעיקרון באילאנס והנקודות שהזכרת מאוד עוזרות לי בעבודה.

  27. כתבה מעולה.. הנה עוד מספר טיפים מועילים.
    1. בנוגע לסעיף 3+4 אני אוהב לכתוב בתחתית הפוסט שירשמו בנושא job number 42 או משהו כזה.. זה בערץ מסנן חצי מהאנשים.
    2.א. אני מעסיק עובד פקיסטני במשרה מלאה, אני משתמש בתוכנה חינמית שנקראית time doctor תוכנה מעולה לפיקוח על הנעשה + שעות עבודה וכדומה.
    2.ב. אם אתם מעסיקים לטווח ארוך, תכינו חוזה עבודה מסודר. למרות שאין לנו שום עסקים דיפלומטים עם פקיסטן והחוזה הזה לא שווה כלום עדיין זה מחייב לרצינות משני הצדדים.
    3.אף פעם אל תשלמו הכל מראש. במיוחד אם הרייטינג שלכם גבוהה. לא משנה מה הם יגידו לכם. אני בטוח שכל מי שהתעסק עם אווטסורסים למעלה משנה במיוחד אם הוא עובד גם עם פורומים כגון digital point נעקץ אחת לפחות.
    4. תהיו קשוחים, הודי שאיחר לך פעם אחת והורדת לו על זה 25% מהמחיר לא יאחר לך שוב. אבל תהיו פיירים ותודיעו מראש.

    מקווה שעזרתי.. לי זה היה חוסך המון כסף, פחות דם 🙂

  28. טיפים חשובים, תודה!

  29. אם מישהו ניסה את SEnukeX אני אשמח לחוות דעת
    האם התוכנה יודעת להתמודד מול עונשים של מנועי החיפוש?
    כמה עולות קאפצ׳ות? איך זה מתומחר?
    האם המודול שמסייע בבחירת ביטויי חיפוש יעיל?

    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים