5 מאמרים מומלצים על קידום אתרים שפרסמתי לאחרונה ברשת

פבל ישראלסקי

במהלך החודשיים האחרונים יצא לי לכתוב מחוץ לבלוג 5 מאמרים בנושא קידום אתרים במנועי חיפוש. אז מכיוון שלא הייתי רוצה שתפספסו אותם, להלן ההפניות:

1. קידום אתרים 2010 – הסוד הוא באינטראקציה (Ynet) רבים מדברים על רשתות חברתיות וכיצד ניתן למנף אותן בכדי לקדם את האתרים שלנו בתוצאות האורגניות של גוגל. אך האם באמת השיטה הפופולארית ביותר היא זו שעובדת? האם הדבר הנכון הוא לפתוח אינסוף פרופילים ולקשר מתוכם? המאמר מדבר על הטכניקה האופטימלית ביותר להשיג ערך מוסף מרשתות חברתיות ומספק שלל טיפים כיצד להפיץ את התוכן שלכם בערוץ זה. מלבד טכניקות קידום במדיה חברתית, יש גם התייחסות לנושא חשוב לא פחות – כיצד לעשות אופטימיזציה לעמודים שלכם במדיה החברתית בכדי להגדיל את הטראפיק האורגני.

2. הכל 2.0 SEO – ראיון עם 10 מומחי קידום אתרים (Net-Working) זה לא בדיוק מאמר אלא ראיון ממש ארוך, מחולק לנושאים, שנערך בקרב 10 מומחי קידום אתרים בארץ. את הראיון יזם עומר שובל וזהו הראיון השני במתכונת זו (את הראשון הוא פרסם ב-2007). להלן השאלות שכל אחד מהמשתתפים נשאל:

  • האם לדעתך  web2.0 הוא ה-SEO החדש?
  • מהם כלי קידום האתרים בהם אתה משתמש?
  • כיצד תקבע מה הטקטיקה הטובה ביותר לקידום האתר?
  • קידום אתר באמצעות קישורים – מי צודק ?
  • האם כיום יותר קל להשיג sitelinks?
  • הפניה 301 או תג קנוניקל – מה עדיף ובאילו מקרים?
  • מה דעתך על שימוש ב-nofollow?
  • כיצד תוכל לדעת אם גוגל העניש את האתר שלך ועל מה?
  • האם כדאי להשקיע מאמץ ולקדם אתר במנוע החיפוש bing?
  • מי נחשב למומחה קידום אתרים?
  • מה צופן לדעתך העתיד לתחום ה- SEO?

מחמיא לי מאד להיבחר לצד אנשי מקצוע כה מכובדים ואני מקווה שהתשובות שסיפקתי תרמו הן למקדמי אתרים מתחילים בתחילת דרכם ומתקדמים כאחד. האנשים שהשתתפו בראיון הם: גלעד ששון, ישי שמש, אורן שץ, סתיו זילברשטיין, גיא בכר, אופיר כהן, ניר אדר, ניר שי, איתי לויתן, עומר שובל ואני.

3. כיצד השפיעה גוגל על קידום אתרים (Nana10) נענע העלו בערוץ המחשבים את “פרוייקט העשור”. זהו פרויקט שבו הן הכותבים והן הגולשים מוזמנים לשלוח כתבות שמספרות על שינויים טכנולוגיים שעברו לאורך העשור (למשל, אם פעם שמרנו מידע על כוננים של 1.44 מגה, עכשיו כל דיסק און קי הכי בסיסי מכיל 1 ג’יגה). אז במסגרת הפרוייקט, התבקשתי לכתוב מאמר על השינוי שעבר גוגל ותחום קידום האתרים בעשור האחרון. המאמר מדבר לא רק על התפתחותם של מנועי החיפוש, אלא גם על השינוי וההתפתחות שעבר מקצוע ה- SEO בעשור האחרון, כתוצאה מקיומו והתפתחותו של גוגל. אז אם אתם ממש רוצים לדעת מי הראשון שהגה את המונח “SEO” – רוצו לקרוא!

4. תשובות ל-5 שאלות על קידום אתרים, ששואלים יותר מ-5 פעמים ביום! (המליונר בפיג’מה) מכירים את השאלות האלה שאפשר למצוא כמעט בכל פורום שעוסק בקידום אתרים? אותם שאלות נפוצות שחברינו נוהגים לשאול אותנו. אני חלילה לא מזלזל, להיפך – לדעתי מדובר בשאלות אקוטיות ורלוונטיות מאד. בפוסט הבא החלטתי פשוט לרכז את חמשת הנפוצות ביותר:

  • למה האתר שלי לא מופיע בגוגל? הרי הוספתי אותו לגוגל וגם קישרתי אליו מהרבה מקומות!
  • איך אפשר להשיג קישורים לאתר שלי? מהן הדרכים הכי אפקטיביות?
  • במה תלוי דירוג האתר שלי עבור מילת מפתח ספציפית?
  • איך להעביר אתר לדומיין אחר מבלי לפגוע בקידום שלו?
  • מתי עדיף להשתמש בסאב דומיין ומתי בסאב דירקטורי?

5. זמן טעינת עמוד – הפרמטר החדש בקידום אתרים (Elektro) – זה כבר לא סוד שזמן טעינת העמוד נחשב לאחד הפרמטרים שתורמים בקידום האתר שלכם. מלבד הצגת הידיעה החדשותית עצמה, התייחסתי במאמר גם למהות של הגורם הזה ומדוע לדעתי הגיוני שישפיע על ציון הרלוונטיות של הדף. במאמר הזה ניתן גם למצוא סרטון בו אפשר לראות את מאט כץ מדבר על השינוי הזה כחלק מאלגוריתם “קפאין” החדש. המאמר באלקטרו הוא למעשה החלק הראשון שמבשר על השינוי, החלק השני שלו פורסם כאן בבלוג לפני מספר שבועות, ומדבר על שיפור זמן טעינת עמודים באמצעות אופטימיזציה לקוד האתר.

פרסום כתבות ופוסטים אורחים באתרים חיצוניים היא דרך נפלאה להפיץ את הידע שלכם ולחזק את המיתוג האישי. כמו כן, גם מבחינת SEO יש יתרון מובהק – קישורים חיצוניים ממקורות רלוונטיים. בסופו של דבר כולם יוצאים מורווחים מהעניין – בעל האתר שקיבל תוכן ייחודי ומעניין והכותב שקיבל חשיפה וקישור.

מעוניין\ת לפרסם אצלי בבלוג פוסט אורח ולקבל חשיפה? אני נוהג לפרסם כאן בבלוג לא מעט פוסטים אורחים איכותיים, אז אם יש לכם רעיון למשהו מעניין וייחודי – שתפו אותי. יש לקרוא את ההנחיות הבאות לפני השליחה.

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

11
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.