קידום אתרים » מדריכי קידום אתרים ושיווק באינטרנט » המדריך המקיף לקידום חנויות e-Commerce
מדריך קידום אתרי איקומרס

המדריך המקיף לקידום חנויות e-Commerce

בשנים האחרונות יצא לי לקדם, לאפיין, לעשות אופטימיזציה ואפילו לבנות לא מעט חנויות וירטואליות.

אז ישבתי לכתוב פוסט על הנושא כדי לשתף מהתובנות שצברתי, הבעיה היא שרק החלק של האופטימיזציה לקטגוריות יצא לי מעל 2,000 מילה…

רק כשהתחלתי לכתוב על זה הבנתי באמת כמה הנושא הזה סבוך ושונה מה-SEO הרגיל שעושים לאתרים. לכן החלטתי להפוך את זה למגה מדריך עם כמה פרקים שעד למועד כתיבת שורות אלו כולל כבר למעלה מ-10,000 מילים. זה ללא ספק המדריך הכי ארוך שאי פעם כתבתי על כל נושא שהוא ואני מאמין שגם בעולם לא נכתב מדריך ארוך כל כך. מקווה שהידע והנסיון שלי ישרת אתכם ויעזור לכם לשפר את האופטימיזציה של אתרי המסחר שלכם כך שעד ה-Black Friday תופיעו גבוה בגוגל כדי לקטוף את כל הטראפיק!

המדריך מחולק ל-3 החלקים המרכזיים שמתקיימים בכל אתר איקומרס ויש לעשות להם אופטימיזציה: אופטימיזציה לעמודי קטגוריה, עמודי מוצר והמבנה הכללי של האתר.

הפרקים במדריך:

פרק 1:

פרק 2:

פרק 3:

קידום קטגוריות בחנות איקומרס

אופטימיזציה לעמודי קטגוריה

קידום מוצרים בחנות וירטואלית

אופטימיזציה לעמודי מוצר

שיפור מבנה חנות אלקטרונית

אופטימיזצייה טכנית למבנה

  • קונפליקט התוכן המשוכפל
  • ניסוח תיאור קצר ומורחב
  • טיפים ודגשים לכתיבת תיאורים
  • קישורים פנימיים בעמוד קטגוריה
  • תמונת קטגוריה ראשית
  • מבנה של פריט בקטגוריה
  • "צפייה מהירה במוצר"
  • Pagination וארכיון קטגוריה
  • תיאור מוצר ותוכן עשיר
  • טיפול בתוכן מיתוגי/עסקי משוכפל
  • מוצרים ללא תיאור אפשרי
  • קישורים פנימיים ומוצרים משלימים
  • אופטימיזציה לתמונות לגוגל תמונות
  • טיפול בעמודי מוצר "דומים"
  • טיפול בעמודי מוצר "לא יציבים"
  • למה ביקורות גולשים זה קריטי
  • הגדרת טייטלים ומטא תיאורים
  • Schema ומיקרו נתונים
  • שביל פירורי לחם
  • בחירת מבנה URL
  • תגי קנוניקל
  • זמן טעינה
  • פרוטוקול מאובטח HTTPS
  • מפות אתר לחנויות

אודה לכם מאד אם תשתפו

לקח לי כמעט שנה לכתוב את המדריך הזה, כל לילה מוסיף עוד קצת ועוד קצת עד שהחלטתי שהוא מספיק מקיף כדי לפרסם. מאד אודה לכם אם תעזרו לי להפיץ אותו לכל בעל חנות שלדעתכם המדריך יוכל לעזור לו.

26 תגובות

  1. האם המדריך מתאים גם לאתר כמו שלי שיש בו רק מוצר אחד?
    תודה

  2. שלום,
    ככל הנראה יש תקלה, לחיצה על הקישורים של הפרקים מובילה לעמוד 404

  3. וואו. תודה ענקית

  4. היי,

    נראה שהייתה כאן השקעה גדולה, יישר כח !
    שאלה קטנה, לטובת מי שלא מחובר און ליין כל היום ( כן יש כאלו 🙂 ) יש מצב לקבל את התוכן ב – PDF ?

  5. תודה על מדריך מפורט ומקצועי. חשוב רק לזכור… עד כמה שSEO הוא עסק מורכב וSEO לחנויות אף יותר, SEO הוא רק חלק ( ולפעמים לא העיקרי) באסטרטגיית קידום ומכירות של אתרי SEO.

  6. זה המדריך הכי מקיף שקראתי בעברית לנושא – שאפו.

    חסרות כמה נקודות חשובות לדעתי:

    – התעמקות בתקציב זחילה – זה אולי הפרמטר המשמעותי ביותר לחנויות היום (התייחסות לאובייקט הפרמטרים בWMT, אנליזה של לוגים בשרת, שימוש בJS במקרים בהן רוצים להמנע מכפילויות, קישור לתמונות וכו').

    – רוב החנויות משתמשות בCDN מה שימנע מהתמונות שלהם להתאנדקס תחת הדומיין – הרחבתי על זה פה: https://www.idanbenor.co.il/blog/cross-domain-xml-sitemap/ .

    – התייחסות לrich snippets לחנויות שאפשר להשתמש בהם להעלאת הCTR (יש התייחסות רק לביקורות) – אמור להיות בחלק 3 אבל אני חושב שיש איתו איזה בעיה כי הוא לא מראה את כל התוכן…

    – פירורי הלחם: הייתי מדגיש שחייב להיות מדובר בנתיב סטטי שלא משתנה לפי נתיב הזחילה האמיתי של הגולש.

    🙂

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה עידן!
      תוספות מעולות, מרוב שיש כל כך הרבה חומר בתחום הזה כנראה שיש דברים שנפלו בין הכסאות, אדאג להוסיף הכל…
      כמה מהדברים שכתבת מופיעים, פשוט העליתי את הגרסה הלא מעודכנת בהתחלה (נושא ה-Rich Snippet למשל מופיע עכשיו בפרק 3).
      לגבי פירורי לחם – מה הכוונה? יש אתרי מסחר שיש בהם פירורי לחם כאלו? זה אסון…. 🙂

  7. איזה מלך. אין מילים! כל הכבוד על ההשקעה והנתינה.

  8. מעולה!
    תודה רבה, כרגיל (:
    מיכל רון

  9. מצוין ומקיף אשלח אותו ללקוחותי – בעלי עסקים שמוכרים אונליין וכן בל"נ אמליץ עליו באתר שלי. http://www.mopt.co.il

  10. פשוט מדהים, תודה רבה

  11. המדריך שלך הינו מקיף ביותר! הרבה מאוד מהרעיונות מתאימים גם לאתר רגיל או פורטל.
    תדה ענקית!

    אהבתי במיוחד את הפרק של אופטימיזציה, למדתי כמה דברים חשובים…
    תודה עוד פעם!

  12. פבל, מדריך נהדר!
    תמיד יש משהו חדש ללמוד!

  13. איך מפסיקים את התגובות? כל פעם שמישהו מגיב אני מקבל מייל והקישור בסוף לא עובד לי

    To manage your subscriptions or to block all notifications from this site, click the link below:

  14. מה לגבי אתר למובייל במקום אתר רספונסיבי? אני משער שניתן לקבל הרבה יותר המרות עם אתר מובייל ולא עם האתר הרספונסיבי.
    אני מתלבט הרבה איך לעשות את זה נכון.
    א. האם אתם מכירים דרך שבה ניתן לקחת אתר שנבנה על WooCommerce ולהפוך אותו לאתר מובייל.
    ב. אני מבין שזה אתר חדש לחלוטין כיוון שהוא מקבל כתובת חדשה לכל עמוד / מוצר. האם זה לא פוגע בSEO הקיים ?
    ג. מניסיון שלכם מה הכי כדאי: העברה אוטומטית של הגולש לאתר הנכון עם זיהוי אמצעי הגלישה שלו קרי, אם הוא בסלולאר הפניה אוטומטית לסלולאר אם בנייח פתיחת האתר הרגיל. או האפשרות שאתרים רבים נוקטים בה, זה מתן אפשרות בחירה לגולש. כניסה לאתר רגיל, כניסה לאתר מובייל.

  15. תודה רבה.
    יש סיכוי לקבל את הצד הנוסף – מדריך אנליטיקס ל- eCommerce? 🙂

  16. כתבת מאמר מקיף ומקצועי ומגיע לך 'כל הכבוד!' על ההשקעה ועל צורת הכתיבה הברורה.

    רציתי להתייחס לנושא טיפול בעמודי מוצר "דומים" שאותו תיארת להפליא בפרק 2

    בדוגמה שלך יש קטגוריה 'חולצות' ותת קטגוריה 'חולצות פולו' ותחתיה ספר מוצרים: 'חוצות פולו אדומה', 'חולצת פולו שחורה', 'חולצת פולו סגולה' ועדו מוצרים שכול השוני ביניהם הם צבע החולצה.
    אני רוצה לסבך את הבעיה עוד יותר ולבסוף אציע גם פתרון.
    בתת-קטגוריה 'חולצות פולו' יש מידות: Small, Medium, Large, XLarge, XXLarge (סה"כ 5 מידות) ו-הצבעים הבאים: אדום, כתום, שחור, צהוב, ירוק, כחול, אפור, חום ו- תכלת (סה"כ 9 צבעים).
    לכל מוצר ויש כאלה 45 מוצרים (9 כפול 5 = צירוף של מידה ו- צבע) יש מק"ט שונה.
    לפי דבריך, אין טעם ליצור 45 מוצרים אלא יש ליצור מוצר אחד שיכיל אפשרות לבחור מידה ו- צבע. במילים אחרות, יהיה רק URL אחד של חולצות פולו.
    אני טוען לעומת זאת שצריך להיות עמוד אחד של חולצות פולו בו ניתן לבחור מידה ו- צבע – אקרא לו דף מרכז מוצר, אבל גם צריכים להיות עוד 45 עמודי מוצר.
    זאת בעיה מכיון שיש פה ענין של תוכן כפול שאותו פותרים באמצעות תגית canonical . תגית קנוניל בכל אחד מ- 45 דפי המוצר תצביע על דף מרכז מוצר (בו ניתן לבחור מידה ו- צבע).
    בדרך כלל תגית canonical מצביעה על אותו דף ומטרתה למנוע תוכן כפול כתוצאה של שירשור פרמטרים בשורת הכתובת. הפעם אני מציע לעשות בה שימוש כדי להעביר את הכוח לאותו דף מרכז שהוא במקרה גם "האבא" בהיררכיה.

    יישר כוח

    זהר עמיהוד
    מוביל עסקים להצלחה באינטרנט
    09-8910462

  17. מאמר מצויין. מצאתי שביקורות גולשים זה אחד הדברים החשובים ביותר כשמדובר באיקומרס. אנחנו כבני אדם מחפשים אישור להרבה דברים שאנחנו עושים, כשאנחנו רואים שהרבה אנשים קנו מוצר כלשהו, ויש לנו "הוכחה" לכך, גם אם ההוכחה הזו היא בצורת כוכבים ותגובות – זה מספק לנו נחת ואישור לכך שהמוצר הזה שווה קנייה (או לא שווה לצורך העניין).

  18. טיפול in-site ברמה גבוהה דורש עבודה קשה מאוד
    אם מדובר בעסק גדול אז יש תקציבים

    במקרב ומדובר בעסק קטן-בינוני ממליץ להשתמש בפלטפורמה טובה
    אישית אני עובד עם Wobily אשר להם קיים מנגנון seo checker קטלני
    https://www.wobily.com/

  19. אני מקדם אתרים כבר מעל ל7 שנים ואני תמיד מתעניין בכתבות חדשות.
    חייב לציין שהכתבה הזו פשוט פנטסטית ומלמדת אותי ואת החברה שבבעלותי המון לגבי התחום.
    תודה רבה על המאמץ הרב וההשקעה, ממש ישר כוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים