תוצאות חיפוש ירוקות: גוגל מחמירה את צעדיה בנושא שינוי האקלים

עומר לייבנזון
במסגרת מאמציה לתרום לאיכות הסביבה, גוגל הודיעה אתמול על מספר עדכונים משמעותיים על העבודה שעשו בחברה, כחלק מהעשור השלישי בה היא פועלת במסגרת המלחמה בשינויי האקלים. קבלו הצצה לפעולות שעשתה, ועל הדרך בה כולנו יכולים להרוויח מכך כבעלי אתרים המקודמים בתוצאות החיפוש בגוגל.
גוגל נלחמת בשינוי אקלים

שינויי האקלים הם אחד האתגרים הגדולים שהאנושות מתמודדת איתם. על אף העובדה כי גוגל פועלת כבר כמעט 3 עשורים כדי להתמודד עם שינויי האקלים בעולם, העשור הנכחי הוא דווקא הרבה יותר קריטי מקודמם. גוגל מבינה כי בעשור הזה היא תרצה להתאמץ יותר מאי פעם, כדי לדאוג לכולם לעתיד בר קיימא. לשם כך, היא נוקטת בלא מעט פעולות משמעותיות שיעזרו לנו להפחית את הפליטות ולהשתמש בטכנולוגיה מתקדמת – כדי לעזור לכלל המשתמשים בשירותיה, בין אם בחיפושי גוגל במנוע החיפוש שלה, בגוגל מפות (Google Maps) או ביוטיוב להפחית פליטות של גזי חממה ולהשתמש בטכנולוגיה לטובת עתיד האנושות.

בעיית שינויי האקלים

מה שאולי נראה בעבר כמו איום שעוד רחוק מלהתממש, כבר מרגיש כאילו מתקרב אלינו בצעדי ענק. ברחבי העולם אנו עדים לשריפות, שיטפונות ומזג אוויר קיצוני אחר, כאשר כל אלו ממשיכים להשפיע על הבריאות שלנו, על הכלכלה שלנו ובכלל – על החיים בפלנטה שלנו. ככל שעובר הזמן, אנו זקוקים לפתרונות דחופים יותר ומשמעותיים יותר כדי להימנע מהחמרה במצב. בשנה שעברה גוגל התחייבה להפעיל את כל מרכזי הנתונים והקמפוסים שלהם על אנרגיה נטולת פחמן 24/7 עד לשנת 2030.

הפעולות שגוגל מבצעת כדי לשמור על האקלים

בשנה שעברה, גוגל השיקה ניתוב ידידותי יותר לסביבה בגוגל מפות בארה”ב ובקנדה. השנה, הם הרחיבו את פעילות ה”ניתוב הידידותי” לכ-40 מדינות נוספות ברחבי אירופה. למעשה, מדובר על ניתוב שחוסך כמה שיותר דלק. עבור רכב אחד, החיסכון בדלק עשוי להיראות לא משמעותי במיוחד אך כשכל המשתמשים בגוגל מפות מתגייסים כדי לשמור על הסביבה, השינוי הוא משמעותי במיוחד. בארה”ב, גוגל מדווחת כי על פי ההערכות השינוי באלגוריתם עזר להימנע מיותר מחצי מיליון טונות של פליטת פחמן – מה ששווה ערך לכ-100,000 מכוניות מבוססות דלק מהכבישים.

לצורך תפעול החברה, גוגל התחילה לרכוש אנרגיה מתחדשת, ובשנת 2017 הפכה לחברה הגדולה הראשונה שעתידה לעבור, על פי התוכניות לשימוש ב-100% אנרגיה מתחדשת. כשמדובר בחברה בסדר גודל כזה המחליטה על מהלך מן הסוג הזה – לא מופרך לצפות כי חברות נוספות יראו את פעילותה ויעשו כן גם.

איך זה משפיע על אנשי שיווק?

בתוצאות החיפוש, גוגל מחזקת “תוצאות חיפוש ירוקות” – דפים הכוללים מילות מפתח הקשורות לאנרגיה ירוקה כמו “אנרגיה סולארית” “אופניים חשמליים” או “מכוניות חשמליות” עלו בדירוגים משמעותית באופן מכוון על ידי גוגל, דפים הכוללים מוצרים ידידותיים לסביבה נתמכים כעת על ידי האלגוריתם של גוגל – וזה רק חלק מן הצעדים המשמעותיים בהם נוקטת גוגל על מנת לעזור לתושבי כדור הארץ לשמור עליו.

מי שרוצה לדרג כעת עם המוצרים שלו במקום גבוה יותר בגוגל, יכול להסתייע בתכונות ה”ירוקות” של האלגוריתם, ולפרסם יותר מוצרים ידידותיים לסביבה בחנות האינטרנט, עם מילות מפתח המעידות על היתרונות הסביבתיים שלהם.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של גוגל

תגיות רלוונטיות: גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
49
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105087
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100759
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99911
מדיה חברתית
בן אורן
87825
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.