חדשות קידום אתרים לאוגוסט 2009 – עדכוני SEO חמים מהבלוגספירה

פבל ישראלסקי

בחודש האחרון לא הספקתי לכתוב כאן הרבה בגלל עומסים בלימודים ובעבודה, אך כולי תקווה שהפינה החדשה, שעליה אכתוב בקרוב, תפצה על תדירות התוכן בבלוג ותספק גוון חדש לבלוג. בינתיים, לפניכם מיטב החדשות והפוסטים הנבחרים מבלוגספירת ה-SEO בארץ ובחו”ל (פספסתם חודש? קראו חדשות קידום אתרים מחודשים קודמים).

אז מה כתבו בבלוגים בחו”ל?

SEOmoz’s Biennial Ranking Factors 2009 Released

אני מאמין ש- SEOmoz עושים עבודת קודש בכל הנוגע לפיתוח תעשיית ה- SEO. שלל כלים, מדריכים, שיעורי וידאו ועוד מספר רב של מקורות תוכן שהם משחררים לכלל הציבור ללא שום עלות. אז כמיטב המסורת המקובלת, החודש הם שחררו לאוויר העולם את – Search Engine Ranking Factors 2009. למעשה זהו סקר שהם עושים פעם בשנתיים למיטב מוחות ה-SEO בתעשייה העולמית, אשר במסגרתו הם מנסים להבין מהי ההשפעה של כל גורם (אם בכלל) על תהליך הדירוג האורגני. מלבד השפעת הגורמים, בסקר נבחנים דברים נוספים כגון: אפקטיביות של בניית קישורים (כולל התייחסות לשיטות שונות), שאלות נפוצות עליהן יש הרבה מחלוקות (כגון: האם קישור מוויקיפדיה, שקישוריו מוגדרים כ-nofollow, מעבירים trust?) ומידע על המשתתפים בסקר.

Get “Special Price” to Appear in Google Maps, now!

בסיפור הבא מתארת Lisa D Myers כי ידידה מנורבגיה סיפר לה, שישנה סוכנות מקומית שמציע תמורת כסף הרשמות ל- Google Local Business. אותה החברה, שלמעשה טוענת שהיא יצרה את השירות בשיתוף פעולה עם גוגל, מציעה לקהל הלקוחות כי תוכל לקדם אותם באינדקס תמורת תשלום על מילות מפתח ספציפיות שהלקוח יבחר.

Does Google Know What Websites You Own?

אחת הטכניקות הנפוצות בעולם ה-SEO לחיזוק אתר באמצעות קישורים, היא הקמת אתרי תמיכה. אלו אתרים שכל מטרתם היא חיזוק באמצעות קישורים אתרים דומיננטיים שברשותכם, כשהמטרה היא שגוגל לא יכול לזהות שישנו קשר ביניהם (גם בין אתרי החיזוק לאתרים הדומיננטיים, וגם בין אתרי החיזוק עצמם). אך האם יצא לכם לתהות פעם האם גוגל בכל זאת כן יכול לדעת שכל האתרים הללו הינם רשת פרי יצירתכם? הפוסט הבא מתמודד עם שאלת השאלות ומביא בפנינו מספר נקודות קריטיות שיכולות לרמוז לגוגל אודות הקשר בין האתרים.

More info on the Caffeine Update

עדכון ה- caffeine עליו הצהירו גוגל במפורש החודש, יצר גל באזז אדיר ברחבי הרשת. זהו שינוי שגוגל עשו באלגוריתם שלהם שמטרתו לשפר ביצועים, מהירות ויעילות בתפקוד בסיס הנתונים שלהם. בפוסט הזה מאט קאטס מרחיב אודות השינוי הזה, כיצד ניתן לשלוח לגוגל פידבק ומספר הבהרות נכון\לא נכון.

10 Things You Must Check When You Re-launch Your Website

העלאה מחודשת של אתר לאוויר העולם היא משימה לא פשוטה. ישנם מספר דברים קריטיים שמומלץ לבדוק על מנת למנוע נזק לטווח הארוך. הפוסט הבא מתאר את עשרת הדברים הקריטיים שיש לוודא לפני עלייה חוזרת של האתר, אלו הם 10 הדברים: יצירת הפניות 301 במקומות המתאימים, הוספת קוד של גוגל אנליטיקס בכל עמודי האתר, טיפול בקובץ robots.txt ומפת אתר, עדכון גוגל אדוורדס, בחינת כל נקודות ההמרה הסופיות, בדיקה מקצה לקצה, דוחות שרת, דחות דירוגים, מעקב אחר bounce rates.

More about generic TLDs in (say) UK results

כאן תוכלו לקרוא על אחת השמועות המדוברות בחודש האחרון. כל כך מעניינת עד לכדי כך שמאט קאטס פרסם פוסט רשמי והתייחס לעניין. הכל התחיל מכך שמקדם אתרים העלה באחד הפורומים את העניין שב- google.co.uk ישנם יותר תוצאות עם אתרים בעלי סיומת com מאשר co.uk, זאת למרות שבד”כ האלגוריתם נותן משקל עודף לסיומות מקומיות. מאט כמובן הכחיש וחזר להסבר הקבוע שלו – אין שום עדיפות לסיומות מהסוג הזה: “המטרה היא להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר. לכן אם התוצאה בעלת סיומת com הייתה ממוקמת גבוה יותר מזו של co.uk – סימן שהיא רלוונטית יותר”.

Have You Optimized Your Crawl Equity?

במדריך המעולה הבא, משתפת אותנו Rachel Andersen בדרכים להפוך את האתר שלנו ל”זחיל” יותר. כידוע, גוגל משתמש בזחלנים (crawlers) בכדי למפות את היררכיית המידע והקישוריות ברשת. אותם קטעי קוד, שרצים על מליוני דפים מדי יום מתמודדים עם האתגר של פיענוח מטריצות הקישורים ברשת ואינדוקס מידע בכדי להגדיל את מאינדקס של גוגל. יש מספר דברים שמעקבים את אותם זחלנים, ומן הראויי שנשנה אותם בכדי להפוך את האתר שלנו לידידותי יותר עבור מנועי החיפוש.

Recent Changes to NOFOLLOW on External Links

אז בהמשך להוספת תג nofollow בטוויטר (בזכות מאט קאטס), כעת זה מגיע גם ל- digg.com. שנים רבות מקדמי אתרים “ניצלו” את הפלטפורמה הזו לצורך חיזוק אתריהם באמצעות קישורים (לא שאני נגד כל עוד זה נעשה נכון), אך כעת החליטו בחברה שלא “להסתכן” (קישורים למקומות שליליים), והוסיפו את התגית לקישורים היוצאים בתגובות, דפי פרופיל של המשתמשים ובעמודי הסיפורים.

Perfecting Keyword Targeting & On-Page Optimization

זהו כנראה המדריך המוצלח ביותר שנתקלתי בו עד היום, שמסביר בצורה הטובה ביותר כיצד ניתן לטרגט מילות מפתח באמצעות ביצוע אופטימיזציה למרכיבי ה- on-page באתר. ראנד פישקין ממפה את כל הגורמים בדף שיש להם חשיבות, וכמו כן מתייחס לדרכים והמקומות בהם עלינו לפזר את מילות המפתח בדף בכדי לזכות במירב תשומת הלב של מנועי החיפוש.

SEO Astrology: What’s Your Sign Baby?

איזה מזל אתם? הפוסט ההומוריסטי הבא מציע מספר אנלוגיות בין מזלות אסטרולוגיים לבין סגנון משווקי אינטרנט. מכיוון שהמזל הראשון שמופיע ברשימה הוא שלי, לא התאפקתי והייתי חייב לבדוק אם זה נכון. האמת שבמקרה שלי היו הרבה מאד דברים נכונים – האם זה מסוג הדברים שנכונים עבור כולם?

How To Choose Content Management Systems For SEO

אין כאן הרבה מה לפרט, הכותרת אומרת הכל. חשוב מאד לבחור מערכת CMS נכונה בעלת מאפייני SEO מוגדרים מראש בכדי שתהיה לכם שליטה מלאה. הפוסט הבא מפרט את כל אותם הדרישות שעליכם להציב לחברה שתבנה לכם את האתר.

Source Code Validation > Common Sense

אהרון וול מעלה את השאלה הבאה: עד כמה ואלידציה של קוד הוא פרמטר חשוב לצורך קידום האתר בגוגל? והוא גם עונה “כלל לא חשוב!”. הכל התחיל מזה שאחד הקוראים שלו שלח לו מייל בו טען “אני לא מבין איך אדם כמוך יכול לחלק עצות SEO לאחרים, בזמן שחלק כה משמעותי באיכות האתר הינו ואלידציה של קוד ולך כרגע יש 40 שגיאות”. אהרון וול ענה לו: “ובכל זאת, אני מדורג בעמוד הראשון בגוגל עבור הביטוי הגנרי “SEO”. אז למי אכפת מקוד ואלידי? בטוח לא לי ולא לגוגל…”. מה דעתכם? האם באמת לפרמטר הזה אין משקל כלל?

על מה דיברו בבלוגים בישראל?

כמה זמן לוקח לגוגל להגיב להפנייה מסוג 301?

בניסוי המעניין הבא, ניסה ג’קי סוויקס לבדוק מהו זמן התגובה של גוגל להצבת הפנייה קבועה 301 לדפים בלי www לגרסת עם www. יש גם חלק שני והסיכום בחלק השלישי.

מישהו מקשר אליך?

אורי מדבר על בעיה שרבים מאיתנו חווים – ייתכן שאתרים ברשת מקשרים אלינו, אך אנחנו לא יודעים עליהם. בכדי לפתור את הבעיה, ניתן לקבל את רשימת הקישורים לאתר שלנו מהכלי של גוגל google webmaster tools (בהנחה שהוספת לשם את האתר שלכם. אם לא – זה הזמן). כמו כן, ישנם כלים נוספים ברשת שיסייעו לכם למצוא את אותם מקשרים, הכלי של יאהו – yahoo site explorer הוא אחד מהם.

פוסטים אורחים מבלוג AskPavel

איך תקדם ותשווק את האתר שלך לדוברי שפות זרות?

השבוע פרסמתי פוסט אורח מעולה שכתב ירון קאופמן מחברת התרגום OneHourTranslation. הפוסט מדבר על קידום אתרים בקרב מדינות שאינן דוברות את השפה האנגלית. כיום, מעט מאד בעלי אתרים יוצרים גרסאות מתורגמות לאתרים שלהם ומעדיפים להתמקד רק בשפה העברית. אך רק “כ- 29% מגולשי האינטרנט הם דוברי אנגלית” כותב ירון,”ראוי שכל ארגון או בעל-אתר ישאל את עצמו האם היה יכול להשיג יותר לקוחות לו היה יכול לתקשר עם דוברי שפות אחרות”.

שמעתם על עוד עדכונים מרעישים שלא הוזכרו כאן? אם אתם רוצים להמליץ על נושאים חמים שקשורים ל-SEO, אשמח אם תשאירו לינקים לידיעות מעניינות בתגובות.

התמונה באדיבות i.n.d.e.p.e.n.d.e.n.t

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.