טוויטר (X) שוקלים למחוק את כל מדדי המעורבות באפליקציה

עומר לייבנזון
לבקשתו של אילון מאסק, נודע לכולם שבחברה שוקלים להסיר את כל מספרי המעורבות בתצוגה של פוסט ולהשאיר רק את כפתור ה'צפיות'.
מחיקת מדדי מעורבות בטוויטר

במאי 2021, אינסטגרם ביצעה שינוי שמשמעותו היא לתת את האפשרות ליוצרי תוכן להסתיר את מונה הלייקים שלהם על פוסטים. התוצאות? חלק מהאנשים, ובעיקר יוצרי התוכן לא כל כך אהבו את השינוי, משום שהדבר מקשה על הזיהוי בקשר למה טרנדי ומה לא. מחקר מעניין מצא שבאותה תקופה, המעורבות על פוסטים הופחתה באופן משמעותי – כלומר, אחת המסקנות האפשריות היא שאנשים מרגישים בנוח יותר לעשות לייק או להגיב, כאשר הם יודעים שאנשים אחרים עושים זאת גם.

עכשיו, בטוויטר מבצעים את אותו השינוי – הסרת מחווני הלייקים, תגובות, כמות השיתופים מחדש (Repost) והשארת כמות הצפיות בלבד. מעניין לראות מה יהיו התוצאות כאן.

חשש לנטישת משפיענים מהפלטפורמה

כפי שידוע לכל איש שיווק, מעורבות היא אחד המדדים החשובים ביותר בהגברת התפוצה של פוסטים לקהלים נוספים. לאחר שיודעים שהמשמעות הצפויה של השינוי היא הפחתה של מעורבות המשתמשים באופן משמעותי, ניתן לצפות שיוצרי תוכן יקבלו פחות חשיפה. משמעות השינוי הנוספת, היא שהמעורבות שכן תתבצע בפוסטים תהיה אותנטית יותר. כלומר, משתמשים לא יעשו לייק לפוסט או יגיבו רק כי יש עליו הרבה לייקים, אלא פשוט כי הם אהבו.

ההשפעה בנוגע לזיהוי טרנדים

ציוצים הפכו להיות מוקד חם לקבלת עדכונים וחדשות בזמן אמת מסלבריטאים, מובילי דעה ויוצרי תוכן. כאשר רואים את מספר הלייקים והתגובות עולה כלפי מעלה, הדבר עוד יותר מחזק את תפיסת המשתמשים שמדובר ב’טרנד’, ואז מתחיל אפקט ויראליות – אנשים מתחילים להגיב על ציוצים, אחרים רואים זאת ומגיבים גם וחוזר חלילה. מעבר לכך, התחושה שמשהו ויראלי גורם לנו לרצות יותר לדבר עליו בחיים האמיתיים, עם החברים שלנו ובמקרים מסוימים – נושאים ויראליים אפילו יגיעו לאולפני החדשות רק בזכות השיח הציבורי עליהם (דוגמה חיה לכך היא הציוצים של אילון מאסק בעצמו שלא פעם עוררו דיון נרחב). לכן, לא ברור מה השינוי שאילון מנסה לעשות כאן. האם מדובר במיתוג מחדש או שמא בניסוי שתוצאותיו עדיין לא ברורות?

אגב, מאסק גם אמר שהוא ינסה להחליף את המונח “לצייץ” (באנגלית: Tweet) במונח אחר, שלא נותן קונוטציה לשם טוויטר – לאור העובדה ששם האפליקציה שונה במסגרת המיתוג החדש.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג SocialMediaToday

תגיות רלוונטיות: טוויטררשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105113
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100786
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99944
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82485
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.