מה גורם לאנשים לשתף פוסטים ואיך להשתמש במידע הזה לטובתך

מור מריג'
מה גורם לנו לשתף פוסטים
Eurovision 2018

כשמסתכלים על ההתפתחות של הפלטפורמות החברתיות לאורך השנים – אפשר למצא שם הרבה שינויים.

דבר אחד נשאר יציב ואיתן – כפתור השיתוף. ויותר מזה, הכוח של כפתור השיתוף.

שיתופים הם ה-דבר ה-מבוקש וה-נחשק ביותר עבור כל משווק ויוצר תוכן והערך שלהם רק עולה ככל שהתחרות על תשומת הלב ברשת הולכת וגדלה. ככל שמחירי שטחי הפרסום עולים, ככל שאחוזי המרה בדפי נחיתה פוחתים, ככל שמיילים שיווקיים נחסמים – כך שיתופים מחברים ואנשים שאנחנו סומכים עליהם הופכים להיות נצפים יותר וחשובים יותר. אין על עצה או המלצה מחבר טוב, מישהו שאנחנו מכירים ויודעים שירצה בטובתינו.

ועכשיו, עם המחשבה הזאת בראש, בואו ננסה להבין מה גורם לאנשים לשתף פוסטים ברשתות החברתיות ולמה בעצם הם בוחרים לשתף דוקא את המשהו המסויים הזה מבין עשרות אלפי דברים שצצים להם בפיד. למרבה המזל נעשו כמה מחקרים פסיכולוגיים בנושא ונמצאו 5 סיבות שמניעות לשיתוף.

ברגע שנבין מה מניע את הקהל, נוכל לייצר תוכן שיענה על זה וכתוצאה מכך יביא שיתופים, עניין ובוסט לנראות ולנוכחות של המותג שלכם ברשת.

נהיה מעניין, הא?

אז – מה גורם לאנשים לשתף פוסטים ברשתות החברתיות?

לפני הכל, אקדים ואומר שהסקר נעשה בקרב 2500 אנשים שידועים ומוכרים בהרגלי השיתוף שלהם. השאלה היא…למה.

הנה זה בא:

1. כדי להביא לאחרים תוכן ערכי או מבדר

הסיבה העיקרית שאנשים בוחרים לשתף פוסטים ברשתות החברתיות היא כדי לספק לעוקבים שלהם תוכן מבדר או ערכי שלולא השיתוף הם לא היו נחשפים אליו. כלומר, הפחד מזה שהם עלולים להחמיץ את זה – הוא זה שמניע. נכון, זה די צפוי, שום דבר שלא היינו יכולים לנחש מראש, אבל בואו נתייחס לעיקר – תוכן מבדר או ערכי. קחו את שני אלה ובחנו את התכנים שאתם מעלים – האם הם משעשעים? כייפים? לחלופין – האם הם מלמדים משהו חדש? האם יש בהם משהו שיגרום לעוקבים שלכם לשתף עם חברים או קולגות כדי שהם לא יחמיצו משהו חשוב? אל תהיו מאלה שמעלים דברים רק בשביל להעלות דברים. חשבו איך לייצר תוכן איכותי ואיך לעשות כיף ומעניין לקהל. בקיצור, הנקודה היא כזו: אם התוכן שאתם מעלים לא משפר/ מקל/ עוזר לפתור או להתמודד עם בעיה מסויימת או לחלופין – אם הוא לא מעלה חיוך על השפתיים – אל תצפו שהוא יצליח להשיג עבורכם משהו.

2. כדי להגדיר את עצמם ולבנות תדמית

ובכן, הרבה פעמים אנחנו עושים דברים ברשת החברתית כדי להיראות ולהראות. להראות שטוב לנו, שכיף לנו, שאנחנו חכמים, שאנחנו יפים, שאנחנו מעודכנים, יו ניים איט. אנחנו משתפים תוכן כדי שהעולם ידע מי אנחנו ויגבש דעה עלינו. ואם יש לנו אפשרות לשלוט בזה ולעצב את זה – אנחנו בהחלט נקפוץ על ההזדמנות. נכון שיצא לכם לשתף פוסטים והרגשתם שאתם לא עושים את זה בשביל אף אחד אלא רק בשביל עצמכם? כי זה מבטא איזושהי תחושה פנימית שלכם? תשוקה פנימית שלכם? בינגו! לשתף דברים זו הדרך שלנו להראות מה מעניין אותנו, מה התשוקות שלנו, או בקיצור – מי אנחנו. אנשים שמשתפים ומעלים תכנים עבור עצמם – אלה יהיו השגרירים הכי טובים שלכם, כי הם בעיקר אלה שרוצים להיות מזוהים עם נישה מסויימת – וכאן – אתם נכנסים לתמונה. אם תבנו מותג שמגדיר ומאפיין נישה מסויימת ואם תפנו באופן ממוקד לפלח מאד רלוונטי של קהל – אתם תהנו מהעקרון הזה. מאד.

3. כדי להתגבש

אנשים משתפים תכנים כדי לבנות מערכות יחסים עם אנשים אחרים.

איך?

כי תוכן מאחד אנשים. הם משתפים אותו זה עם זה כדי להרגיש שייכות ולהתאגד תחת משהו גדול מהם. תוכן יוצר רגש, מעלה זכרונות ומחזק קשרים.

אוקי, יופי, ועכשיו תגיע השאלה הבהחלט מתבקשת – איך כל זה יכול לעזור ולהשיג לכם יותר עניין ושיתופים ברשת החברתית?

אז אחת הדרכים הפשוטות לעשות את זה היא באמצעות פרסום תוכן רלוונטי ואקטואלי שיגע באנשים. למשל, לפרסם תכנים מעצימים שמגבשים אנשים סביב רעיון מסויים – הצלחה של מדינה באירוע לאומי (רק נסו להזכר מה קרה ברשתות החברתיות לאחר הזכיה שלנו באירוויזיון…), זרקור על הישגים של נשים ביום האישה, חגיגות יום העצמאות ואהדה למדינה וכן הלאה. כנראה שרובכם עושים את זה, אבל השאלה היא איך אתם עושים את זה. צרו פוסט ממותג, נסו ליצור תוכן מרגש ומגבש ובעיקר תראו לאנשים שאכפת לכם.

מה גורם לנו לשתף פוסטים
Eurovision 2018

4. כי כיף לנו שאנשים מגיבים לנו ומגלים מעורבות בתכנים שאנחנו מעלים

ובכן, יש לנו לפעמים סיבות די אנוכיות לשיתוף פוסטים. כלומר, לפעמים אנחנו פשוט נהנים מהעובדה שאנשים מגיבים לנו ומגלים בנו עניין. קחו את זה כמניע יחד עם סעיף 1 (אנשים אוהבים לשתף פוסטים שיש בהם ערך או פן בידורי). מניע נוסף יכול להיות פרסום תכנים שנויים במחלוקת או כאלה שמעוררים תגובות רגשיות. חשבו על תכנים שלא יוכלו להשאיר את הקהל אדיש אליהם. תכנים מעוררי מחלוקת יגרמו לכם לבלוט ויטשטשו את התחרות שיש על תשומת הלב. הם תופסים את העין וקשה שלא להגיב להם, להשמיע דעה וכן, גם…לשתף אותם.

5. כי אנחנו רוצים לשנות את העולם

ובכן, הגענו לסעיף האחרון והלא פחות חשוב. לחבר אנשים למטרות נעלות למען כדור הארץ והסביבה זה משהו שמעבר לעשיה המבורכת ולהצפת המסרים, יכול גם להשיג כמות שיתופים יפה ולסחוף אנשים אחרי הרעיון הזה. תחשבו רגע על הדברים שמקבלים הרבה שיתופים – עזרה למישהו, הפצת טוב, פעילות למען חלשים, סיפורים מרגשים וכן הלאה. אנחנו אוהבים לשתף דברים שעוזרים לאחרים, לעולם ולסביבה שלנו (תראו למשל מה נייק עושה). מותגים שידעו איך לרתום את הסיבות הנעלות הללו לצידם – צפויים לראות כמות שיתופים כבדה. ותזהרו מלעשות שימוש ציני בדברים האלה רק להשגת שיתופים. אם התחייבתם לעזור ולתרום – תעשו את זה! אל תשתמשו ברגשות של אנשים רק כדי להועיל לעצמכם. זו יריה ישירה לרגל ואתם תגרמו הרבה יותר נזק מתועלת.

אז נסכם

אוקי. אז אלה 5 הסיבות העיקריות שמניעות אנשים לשתף פוסטים. עכשיו השאלה היא מה אתם תעשו מכאן.

אם זה לא אחד מהדברים שהעלינו פה ברשימה – כנראה שאתם די מבזבזים את הזמן שלכם (אלא אם זה הולך לכם – ואז אשמח שתשתפו אותי – לטובת כולם!).

מיותר לציין שכל פיסת תוכן שאתם מייצרים צריכה להיות בראש ובראשונה מתוך מחשבה על הקהל שלכם. עכשיו השאלה היא רק איך לגרום לזה גם להשיג כמה שיותר שיתופים. נסו לראות איך תוכלו לקשר כל אחד מהסעיפים שעלו פה למותג שלכם. מה אכפת לכם לנסות. מקסימום תרוויחו (:

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.