5 דרכים בהן עיצוב האתר עלול להרוס ביצועים של קמפיין ממומן

מור מריג'
קמפיין ממומן

יצא לכם להריץ קמפיין ממומן?

כנראה שכן.

יש לכם מודעה שעושה את העבודה?

טוב, אם יש חשיפות ואם יש הקלקות, אז כן, אפשר להניח שכן.

אבל לידים, המרות, כל מה שאמור להביא לכם כסף, איפה זה? כן, פה זה כבר סיפור אחר.

אתם נוטים לחשוב שזה מקרי ואולי יעברו עוד כמה ימים והמצב ישתנה. אבל לא. באופן מצער זה רק הולך ונעשה גרוע יותר.

וזה השלב בו כדאי ורצוי להודות – האתר שלכם או דף הנחיתה אליו מפנה המודעה – כנראה לא עושה את העבודה. אם אנשים מקליקים על המודעה – תנו לעצמכם טפיחה על השכם, יופי של כישורי קופי ונראה שהולך לכם טוב עם הפרסום בגוגל אדוורדס. על פניו. כי לגבי כל מה שקורה אחרי, וול, חכו קצת עם המדליות. יש לנו עוד עבודה. יכול להיות שמאד השקעתם בקמפיין הממומן אבל בכל השאר קצת פחות והנה, אנחנו מיד מתחילים לפעול כדי לשנות את זה.

בואו נדבר רגע על העיצוב של האתר. וכן, יש לו עוד כמה תפקידים חוץ מלגרום למשתמש להוציא פליאת “וואו”. עיצוב האתר צריך לתמוך ולשרת את המטרה שלכם, להשרות אמון, לשכנע ולהביא לבסוף לביצוע הפעולה הרצויה. כשמגיעה תנועה אבל אין לה המשכיות והיא לא מביאה תוצאות בפועל – צריך לעשות חושבים, להיות כנים ולחשוב מה באתר לא עובד או מה אפשר וצריך לשפר כדי שהיעדים שלנו יושגו. זה שאנשים לוחצים על המודעה זה חשוב מאד, אבל כל מה שקורה אחרי הקליק הוא חשוב באותה מידה, אם לא אפילו יותר. ואם לא קורה, כנראה שהמשתמשים לא אהבו את מה שהם מצאו באתר וכתוצאה מכך ביצועי הקמפיין הממומן שלכם בהכרח יהיו לא מספקים.

מהנסיון שלנו עם לא מעט קמפיינים ואתרים, הנה כמה אפשרויות בהן העיצוב יכול לחבל בביצועי הקידום הממומן. בואו לבדוק שאתם לא שם בטעות…

איך עיצוב האתר עלול להרוס לך קמפיין ממומן?

1. רספונסיביות

אני אומרת את זה בצער עמוק, אבל אני נתקלת יותר מדי פעמים בעסקים שנותנים חשיבות גבוהה לגרסת הדסקטופ על חשבון גרסת המובייל. זה בערך הדבר הכי קטלני שאפשר לעשות לקמפיין כי רוב התנועה, וכדאי שתבדקו, מגיעה מהמובייל. אז מעולה שהשקעתם חודשים באתר, אבל פחות מעולה אם הוא בלתי שמיש, ידידותי ומובן בתצוגת המובייל שלו. אין מה לעשות, אנחנו ממעטים לפתוח מחשב ומרבים לגלול במהלך היום; כשמשעמם לנו, כשאנחנו בהמתנה, כשיש פרסומות בטלויזיה ובכל רגע “מת” שרק מזדמן לנו. המשמעות היא שאם פעם אתר מובייל ידידותי היה בונוס, אז היום הוא ברמת המאסט (חוץ מזה, שזה גם פקטור קידום אורגני). לאף מבקר לא תהיה סבלנות לכווץ את המסך, להרחיב אותו ולעבור מצד לצד כדי לקרא את מה שיש לכם לומר. אתר לא רספונסיבי יבריח את המשתמש ויפגע במטרות שהגדרתם. הבטיחו אתר בו יש חלוקה טובה בין תמונות לגושי טקסט, אתר שהכתב בו ברור וקריא, שאפשר לנווט בו בקלות ושקיים רווח מספק בין הכפתורים להבטחת דיוק מרבי בלחיצה וכן הלאה. כשהדברים האלה הם לא חלק אינטגרלי מגרסת המובייל – התסכול של המשתמש עולה והקושי שלו בהתמודדות עם האתר יביא אותו לסגור אתכם תוך שניות ולנסות אתרים אחרים. אז כל הכבוד שהבאתם קליק מהמודעה – אבל תראו כמה מהר אותו קליק יכול להוביל את המשתמש דוקא אל עבר המתחרה.

2. מהירות תגובה

גם לזמני הטעינה יש השפעה גדולה על הקמפיין הממומן שלכם. למעשה, סקר שפורסם ב- Unbounce מצא ש- 70% מהצרכנים מודים שזמן הטעינה משפיע על החלטת הרכישה שלהם. רוצים יותר מזה? 50% אמרו שהם עוזבים אתר בו הם נאלצים לחכות יותר מ-3 שניות! המשמעות היא שלא משנה כמה וואו יהיה האתר שלכם –  אם הוא לא יטען במהירות (וכמו שהבנו, עד 3 שניות) אז אנחנו בבעיה. מהירות טעינה היא אחד הפרמטרים הבולטים, העיקריים והחשובים שצריך להתייחס אליהם כשמריצים קמפיין קידום ממומן (וכן, גם כשעושים קידום אורגני). ולמרות כל זה, לפעמים זה בלתי יאומן לראות מה קורה בפועל וכמה העניין הזה מוזנח ומקבל חשיבות שולית. אנא מכם, עצרו הכל ובצעו בדיקת מהירות לאתר שאליו אתם מפנים תנועה מהקמפיין.

יש לכם גם את הכלי הזה של גוגל שיתן לכם דוח מפורט עם כמות השניות שלוקח לדף המובייל להטען ועוד הרבה נתונים נוספים. תנו הצצה.

בדיקת מהירות אתר

וכלי נוסף לבדיקת המהירות גם מהדסקטופ וגם מהמובייל – מחכה לכם כאן. יציג לכם מידע מפורט עם המלצות קונקרטיות לשיפור המצב הקיים:

המלצות לשיפור מהירות אתר

אז סגרנו את הנקודה הזאת, כן? בואו נחליט שאם אתם מעל ה-4-5 שניות, אתם יוצאים למקצה שיפורים רציני.

3. בעיות טכניות

עוד דבר נפוץ שמאד קל ליפול בו זה כל מיני בעיות קטנות שעלולות לצוץ עבור משתמשים שונים ממכשירים שונים ודפדפנים שונים. לצורך העניין, יש מצב שהאתר עובד נפלא לכם וליתר החבר’ה במשרד, אבל מצד שני אם אתם משתמשים באותם מכשירים ובאותם דפדפנים – הבדיקה שלכם ככל הנראה לא מקיפה ומהימנה מספיק. כי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם לא יגלשו רק מהכרום ורק באייפון, לצורך הדוגמא, ובמקרים כאלה עלולות לצוץ בעיות שבכלל לא הייתם מודעים להן. שימו לב וגלו ערנות אם משתמשים מדווחים לכם על תקלות. אל תפטרו את זה ב-“אין שום תקלה, אצלי זה עובד מעולה”. בדקו איתם היטב מאיזה מכשיר הם מנסים לגלוש ומאיזה דפדפן, זה מידע חשוב ששווה לכם לבדוק ולוודא שהוא לא מכשיל לכם את קמפיין שלם של קידום ממומן.

4. אסתטיקה

בנוסף לאלמנטים טכניים של עיצוב האתר, גם האסתטיקה משחקת תפקיד חשוב. אבל כשאני אומרת אסתטיקה אני לא מתכוונת לגוון המדוייק של הכחול בתפריט ואיך הוא משתלב עם האפור של ה- Header. אני מדברת יותר על הרושם הכללי שנוצר מביקור באתר שלכם, בעיקר אם אתם מתעסקים בנושאים רגישיים, פרטיים, טיפוליים וכאלה שדורשים רמת אמון מקסימלית. יש הבדל הרי בין לבחור חולצה לבין לבחור קוסמטיקאית לפעולת הסרת שיער לדוגמא. לרושם הראשוני יש משקל כבד, גם ובעיקר באינטרנט, ששם אין שום דרך “להרגיש” את הבנאדם שנמצא מאחורי המסך. יכול להיות שקמפיין הקידום הממומן שלכם יעשה עבודה מעולה אבל ברגע שיגיע לאתר…משהו לא יעבוד. המשהו הזה קורה, כנראה, כי לא הענקנו למשתמש את תחושת הבטחון שהוא היה צריך לשם המעבר לשלב הבא. זה יכול להיות באופן בו עיצבתם את האתר, בתמונות שבחרתם, בפרטי צור קשר, בטקטסים שכתבתם, בעדויות ששמתם (או לא שמתם) וכן הלאה. הקפידו לשלב, עד כמה שניתן, אלמנטים שיחזקו את האמון – עדויות עם שם מלא ותמונה (אחרת זה נראה מזוייף), צבעים רגועים ולא עזים וסמלים בוני אמון (חברות סליקה, אתר מאובטח, תו אמון הציבור וכן הלאה).

5. האתר או דף הנחיתה לא מגדיר באופן מדוייק מה המטרה

המודעה שלכם דברה מסר מסויים – האם האתר שלכם ממשיך לדבר את אותו המסר? האם יש אחידות? דיוק? קוהרנטיות? האם כשהמשתמש מגיע לדף הנחיתה או לאתר – הוא מבין לאן הוא הגיע ואיך המודעה מקיימת את ההבטחה שלה? האם הדף ממוקד כך שיש פעולה אחת ברורה לביצוע? האם החלטתם בדיוק מה המטרה שלכם ומה תרצו לעשות עם התנועה שנכנסת כתוצאה מהמודעה?

  • תרצו שהמשתמש יבצע רכישה?
  • תרצו לקבל טלפון או דואר אלקטרוני?
  • תרצו להפנות אותם לאיזור אחר באתר?
  • תרצו שירשמו לניוזלטר?

אם מצאתם את עצמכם עונים כן על יותר משאלה אחת – אתם בבעיה ולמעשה פועלים נגד האינטרס של עצמכם, מה שבהכרח יחבל בקמפיין הקידום הממומן שלכם.

והדבר הכי חשוב…

פשוט תשאלו מישהו! מישהו שלא קשור! מישהו שהוא לא מהעסק שלכם ולא בן משפחה. לכו לחבר הזה שלכם, זה שתמיד, אבל תמיד מדבר דוגרי ואומר לכם את הדברים שאתם לא אוהבים לשמוע אבל אחר כך מודים לו על זה. לכו אליו, תנו לו לראות את המודעה ובקשו ממנו להגיע לאתר שלכם או לדף הנחיתה ולספר לכם על החוויה שלו. מה הפריע לו? מה הוא אהב? מה חסר? האם הוא השתכנע? לו היה מתעניין במוצר, מה היה מעכב אותו מלקנות? מנגד, מה הוא היה רוצה לראות שהיה מושך אותו לקנות? תחקרו אותו היטב ובקשו ממנו לשתף אתכם בכל מחשבה שעולה לו לראש, המידע הזה הולך להיות בעל ערך מאד גדול, כי ככה בדיוק עשויים לחשוב גם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

אז מה חשוב לזכור?

אז אם יש משהו שממש חשוב לי שתקחו מפה זה את העניין שלאתר שלכם יש השפעה מכרעת על איך שיראה קמפיין הקידום הממומן שלכם. לא מספיק רק לכתוב מודעה ממש טובה שתזרים תנועה, צריך גם לדעת מה לעשות עם התנועה הזאת. הקפידו לעבור על הסעיפים שפרטנו ולוודא שאתם לא נופלים בקטנות. אחרי הכל, אתר טוב שהוא פונקציונלי, אמין, ברור, קל לשימוש ומאורגן נכון מבחינה לוגית – הוא אתר שיעשה רושם טוב והוא קריטי להצלחת הקמפיין.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.