איך להשתמש בסרטונים לקידום באינטרנט – מדריך למתחילים

בימינו לא חייבים ציוד יקר או אולפן משוכלל כדי לייצר תוכן וידאו שיעזור לך בקידום העסק. המדריך הבא יעזור ליוצר הוידאו המתחיל לעשות את הצעד הראשון.
עמית אדלר

אחד המשפטים השחוקים והנכונים ביותר בדיגיטל, היה ונשאר אותו משפט שאמר ביל גייטס לפני יותר מ-30 שנה: “תוכן הוא המלך”. אלא שבניגוד למה שנהוג לחשוב, “תוכן” יכול להיות הרבה דברים נוספים מלבד טקסט. אחד מהם הוא תוכן וידאו.

יוטיוב הוא האתר השני או השלישי בגודלו כיום בעולם, עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים בחודש, מיליארד שעות נצפות ביום ומעל 600 שעות וידאו שעולות לאתר מדי דקה. זמני הצפייה בסרטונים הקשורים למוצרים עלו פי 5 בשנתיים האחרונות (בארה”ב), וזמן הצפייה ביוטיוב דרך מסכי טלוויזיה עקף את סף רבע מיליארד שעות מדי יום.

גם שאר הרשתות החברתיות לא טומנות את ידן בצלחת, ומצטרפות להצלחה המסחררת של סרטונים ברשת. כי אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון כנראה שווה אלף תמונות (פלוס-מינוס). סטטיסטיקות נוספות מעידות כי סרטונים מגדילים את אחוז השהייה, וכן את הסיכוי לבצע רכישה של מוצר ו/או שירות לאחר צפייה בסרטון רלוונטי. כמו כן, אנשים מעדיפים ללמוד דברים חדשים באמצעות צפייה בסרטון. עד שנת 2022 כ-82% מהטראפיק באינטרנט יגיע מסרטונים; זה ממש אוטוטו, אז כדאי לקפוץ על העגלה בהקדם.

איך לקדם את עצמכם באמצעות סרטונים

לרוב האנשים והעסקים אין תקציבים גדולים, והם לא יכולים להרשות לעצמם ציוד מתקדם לצילום והקלטה (ובטח שלא אולפן שלם). המזל שלנו הוא שלא צריך את כל זה – ומספיק להשתמש במצלמת הסמארטפון. איך בדיוק עושים זאת? בהמשך.

אפשרות שנייה היא להשתמש בשירותים המאפשרים ליצור סרטונים בשיטת Drag & Drop, ובהם לדוגמה אתר Animoto ורבים נוספים. אנימוטו מאפשר ליצור סרטון מאוד בסיסי של 30 שניות, אבל תמורת כמה שקלים תוכלו להשתדרג לגרסה מתקדמת יותר.

אפשרות שלישית היא לפנות לאיש מקצוע בתחום שיתכנן, יפיק וייצור עבורכם סרטון בהתאמה אישית. זו האפשרות היקרה ביותר, אבל גם האיכותית ביותר מבחינת התוצר המוגמר. לצורך המאמר נתרכז ביצירת סרטונים פשוטים בצורה עצמאית.

שלב 1 – לחשוב על רעיון

“אבל אני רופא שיניים; איזה סרטון אני כבר יכול לצלם”?

אין תחום עיסוק שלא ניתן ליצור עבורו תוכן, וזה תופס גם לגבי סרטונים. אם אתם רופאי שיניים, כמו בדוגמה, מן הסתם לא תצלמו טיפולי שיניים. זה עלול ליצור את האפקט ההפוך, ועשוי להרתיע לקוחות פוטנציאליים.

במקום זאת צרו סדרה של טיפים בתחומי מומחיותכם – איך מצחצחים שיניים בצורה נכונה; איך מונעים אבנית / פלאק בשיניים; מהי חשיבות הפלואוריד בבריאות השן וכן הלאה. ככל שתהיו מתורגלים, כך תוכלו לחשוב על נושאים חדשים ומעמיקים יותר.

בגדול, כל סרטון צריך לענות על שאלה מסוימת שקהל היעד שלכם עשוי לשאול. אומנם כדי לקדם בהצלחה סרטונים ביוטיוב מומלץ שכל סרטון יהיה באורך ממוצע של 14 דקות, אבל אם אין לכם זמן או סבלנות – גם סרטונים של 5 או 2 דקות כל אחד יהיו אפקטיביים.

שלב 2 – לצלם, להפיק ולערוך

כעת, כשיש לכם רעיון מגובש ומוכן לסדרה של כמה סרטונים, הגיע הזמן להוציא אותו לפועל. בהנחה שהחלטתם על סדרת טיפים בתחום רפואת השיניים, מומלץ להכין מראש את הסט לצילום: בישיבה ליד שולחן הכתיבה במשרד, בעמידה מול קיר משובץ תמונות בחדר ההמתנה ובכל מקום שמשרה נינוחות.

הציבו את הסמארטפון / המצלמה מולכם על חפץ גבוה כלשהו (שולחן, מדף או אפילו חצובה אם יש לכם), וכוונו אותו אליכם כך שגופכם יתפוס שני שליש מהמסך ועוד שליש לטובת הרווח מעל לראש. ודאו שיש תאורה רכה המאירה עליכם, ללא אור חזק שבא מאחור (אחרת תיראו מוחשכים).

כתבו מראש את תמליל הסרטון, הציבו אותו לצד המצלמה והתחילו לתרגל הקראה בצורה שוטפת וטבעית, עד שלא יבחינו שאתם מקריאים (או לחילופין – זכרו בעל פה את הטקסט שלכם). לחילופין, אם אתם מרגישים מספיק נוח, אפשר פשוט לדבר למצלמה בלי שום הכנה מראש.

בסיום כל סרטון בדקו שהוא נראה טוב מבחינה ויזואלית, וכן ששומעים אתכם היטב וברור בלי להתאמץ. אם צריך צלמו שוב ושוב, עד שתתקבל התוצאה הרצויה. אם יש לכם סבלנות ויכולת לבצע עריכה לאחר הצילום, אל תהססו. אם אתם רוצים טיפים בנושא צילום סרטונים, מומלץ לחפש ביוטיוב מדריכים בנושא (“איך מצלמים סרטון עם הסמארטפון” וכן הלאה).

שלב 3 – להפיץ

הסרטון הראשון מוכן? צרו ערוץ יוטיוב ממותג, עם הלוגו שלכם, קישור לאתר וכן לרשתות החברתיות. העלו את הסרטון ליוטיוב, ותנו לו כותרת אטרקטיבית וכן תיאור של כ-100 מילים לפחות. בסיום התיאור הפנו את הגולשים לאתר שלכם. במקביל העלו את הסרטון גם לעמוד הפייסבוק שלכם (רצוי לעמוד העסקי, במידה שיש. אם אין – הקימו אחד).

כעת יש בידיכם שתי אפשרויות הפצה עיקריות – בתשלום ובחינם. נתחיל עם אפשרויות החינם: לאחר שהעליתם את הסרטון ליוטיוב ולפייסבוק, התחילו לשתף אותו. גם חברי העמוד העסקי יהיו חשופים לסרטון (אם כי אחוז קטן מאוד), וכמו כן ניתן לשתף את הסרטון לחברים ובני משפחה דרך הפרופיל האישי.

ביוטיוב יש לוודא שהסרטון מקבל כותרת, תיאור ותגיות; כמו כן ככל שתטמיעו את הסרטונים באתרים חיצוניים, כך תגדל כמות הצפיות. טיפ נוסף הוא לארגן את הסרטונים ביוטיוב ברשימות השמעה (פלייליסט), בהתאם לנושא מסוים. כמו כן ניתן לקדם את הסרטונים בצורה אורגנית הן ביוטיוב והן בגוגל (אבל זה כבר נושא למאמר נפרד).

בכל הנוגע להפצה בתשלום, ניתן לעשות זאת באמצעות פלטפורמות הפרסום של גוגל ופייסבוק. מכיוון שהנושא סבוך ויחסית מורכב, טוב תעשו אם תלמדו את התחום כדי לעשות זאת בעצמכם.

איך באמת מקדמים סרטונים בצורה אפקטיבית שגם מביאה תועלת? שיטות הקידום האפקטיביות ביותר ממתינות לכם בקורסי השיווק הדיגיטלי של Askpavel 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.