פינגווין 3 השבוע, כריות ברשת החברתית החדשה ello, רימרקטינג דינמי ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » פינגווין 3 השבוע, כריות ברשת החברתית החדשה ello, רימרקטינג דינמי ועוד
חדשות קידום אתרים

פינגווין 3 השבוע, כריות ברשת החברתית החדשה ello, רימרקטינג דינמי ועוד

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

האם עדכון פינגווין הבא (3.0) קרוב משחשבנו?

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

אחד ממהנדסי החיפוש של גוגל בשם Gary Illyes הופיע בכנס Search Marketing Expo East וסיפר על כך שגוגל קרובה מאוד לשחרר את העדכון הבא של גוגל פינגווין, וייתכן מאוד שזה ייקרה כבר השבוע. לפי Illyes, העדכון ישמח הרבה מאוד בעלי אתרים שהחיים שלהם יהפכו לקצת יותר קלים , אבל גם את המשתמשים עצמם. בנוסף לזאת, לא מדובר בסתם עדכון של מאגר המידע של פינגווין, אלא כתיבה מחדש של חלקים גדולים באלגוריתם, אשר לקחה לצוות של המהנדסים של גוגל יותר משנה לעבוד עליה.

האם זה אומר שמדובר בעדכון שמטרתו לרכך את הפגיעה הקשה של פינגווין בחלק גדול מן האתרים שעדיין לא התאוששו מהעדכון המקורי? גם אם כן – חשוב לזכור שתמיד יהיו אתרים שיפסידו נפח תנועה על חשבון אתרים אחרים שירוויחו אותה, אבל בהחלט יכול להיות שיותר אתרים שהרגישו שנפגעו שלא בצדק,יתאוששו עכשיו. בנוסף לזאת, עדכוני פינגווין הבאים (לפחות אלו של מאגר הנתונים) יהיו בתדירות גבוהה יותר. בן אורן פרסם שבוע שעבר פוסט שמסביר איך להכין את האתר לקראת עדכון פינגווין 3 כדי לרכך את הפגיעה.

החדשות הרעות הן שמי שהשתמש בכלי ה-Disavow Tool רק בשבועיים האחרונים, לא צפוי לראות שינוי עקב העדכון, והוא כנראה יצטרך לחכות עוד כמה חודשיים.

עוד תביעה כנגד גוגל, ועכשיו בגלל תמונות ערום של ידועניות

לכתבה המקורית ב-Hollywood Reporter

עורך דין בשם Marty Singer הטוען כי הוא מייצג עשרות דוגמניות שחשבונות ה-iCloud שלהן נפרצו ותמונות הערום שלהן פורסמו ברבים, הגיש תביעה כנגד גוגל על סך של 100,000 דולר. כתב התביעה (שנשלח בין היתר לסרגי בריין, לארי פייג' ואריק שמידט), טוען שלמרות חוק המילניום הדיגיטאלי (DMCA) שמורה לגוגל להסיר תוצאות חיפוש המובילות לקבצים השייכים לידועניות, היא לא עשתה זאת אע"פ שבתור אחת מחברות האינטרנט הגדולות בעולם, בוודאי אין לה בעיה של משאבים או כוח אדם.

אגב, מבדיקה של Hollywood Reporter  עצמו שבוצעה לפני כשבועיים, מתוך כ-461 כתובות שאירחו תמונות של קייט אפטון וג'סטין ורלאנדר, רק כחצי אכן הוסרו.

המכתב אף ממשיך ומאשים את גוגל בכך שהיא נמנעת ביודעין מלהסיר חלק גדול מן התמונות על מנת "לגזור קופון" על החיפושים אותם מבצעים גולשים או להרוויח מפרסומות שלה שמוצגות לצד התמונות באתרים שונים, ואם היה מדובר בתמונות ששייכות חס וחלילה לקרובי המשפחה של עובדי גוגל, ברור שהן היו מוסרות מייד.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, גוגל עדיין לא הגיבה למכתב.

גוגל פותחת את אפשרות ה-Dynamic Remarketing למפרסמים בכל התחומים

לפוסט המקורי ב-Inside Adwords

גוגל הודיעה כי היא פותחת את אפשרות ה – Dynamic Remarketing (שיווק מחדש באופן דינמי) לכל התחומים הרלוונטיים כגון בתי מלון, טיסות, נדל"ן, כספים וחינוך. הכוונה בשיווק דינאמי היא שהמודעה מציגה למשתמש מוצרים מהאתר של המפרסם בהם צפה כבר או מוצרים דומים להם. המפרסמים שהשתתפו כשהתכונה הייתה עוד בבדיקה, דיווחו על הכפלת שיעור ההמרות וירידה של 60% בעלות לפעולה (CPA).

המודעות החדשות מותאמות לתצוגה על גבי מספר מסכים ללא תוספת עלות, וכאשר משלבים אותן עם תקציב אוטומטי, מערכת Adwords יודעת ליצור יותר לידים עבור המוצרים היקרים יותר, כך שאין חשש שהמפרסם יכלה את כל התקציב שלו על לידים של מוצרים זולים.

ello: מי כבר מנסה להרוויח פרסום מההזמנות אליה?

לפוסט המקורי ב"מזבלה"

ello אמנם מצהירה על עצמה כרשת חברתית שלא גונבת את המידע שלכם ומוכרת אותו למפרסמים, אבל מסתבר שהבאזז סביבה ובעיקר העובדה שהיא כרגע רשת חברתית סגורה הדורשת הזמנה, כבר הובילו לכמה ניסויים מעניינים, אחד מהם אפילו ישראלי:

הסטאטוס / מיני קמפיין של מותג הכריות תלמה שהופיע לפני יומיים, קורא לגולשים לפרסם את הסטאטוס הראשון שיעלו ב-ello ומעניק בתמורה חמש הזמנות לרשת… מצד שני, אם לעמוד של כריות יש 76,980 לייקים, ואילו הסטאטוס הזה כשלעצמו זכה רק ל-181 לייקים עם פחות מ-100 תגובות עד עכשיו, לא ברור האם הוא בעצמו יכול להיחשב להצלחה.

מעבר למהלך של כריות, כרגע נראה שאפילו חלק מן המאמצים המוקדמים של הרשת בארץ כמו עידו קינן (וואלה) או נטע אלכסנדר (הארץ) לא ממש מוכנים להמר עליה כדבר הבא, כך שלא בטוח שהיינו ממליצים לכם להתחיל בתהליכי שיווק שכאלו.

ello

פייסבוק: מעתה נקפיד יותר על אתיקת הניסויים

לפוסט המקורי ב-Digits) Wall Street Journal)

פייסבוק המשיכה לעצבן לא מעט אנשים כשהודיעה ביום חמישי על כך שהיא תבצע שינויים באופן בו היא מבצעת ניסויים על התנהגות משתמשים, אך מיד לאחר מכן סירבה לדון בפרטים נוספים. בהודעה עצמה אמרה פייסבוק שהיא תגביר את הפיקוח על החוקרים, תגדיר קווים מנחים בשיתוף עם אנשי אקדמיה ותיצור פאנל של חוקרים בכירים יותר. מעבר לזאת, החברה מתעדת להעניק לחוקרים גם הכשרה בתחום האתיקה…

כאמור, גם אחרי ההכרזה נשארה לא מעט סקפטיות מצידם של אקדמאים רבים, במיוחד עקב העובדה שגם מי שאמור לפקח על פייסבוק, מגיע מתוך החברה ואין כאן למעשה שום בקרה חיצונית… חמור מכך, רוב הניסויים שפייסבוק מבצעת כלל לא מפורסמים או שהם מפורסמים חודשים רבים לאחר שהם מתבצעים.

פרופסור למשפטים בשם James Grimmelmann מאוניברסיטת מרילנד אף הגדיל לעשות והשתעשע על חשבונה של פייסבוק כשאמר שהסיבה היחידה לכך שהיא  נחשבת כרגע לחברה שלוקחת אחריות על הניסויים שהיא מבצעת במידע העומד לרשותה היא שהסטנדרטים בקרב האתרים האחרים ברשת הם כל כך נמוכים… מצד שני, המפקח על האתיקה בבית הספר לרפואה "הר סיני" שבניו-יורק, Michelle Meyer, ציין שפייסבוק לפחות טורחת לפרסם חלק מן הניסויים בכתבי עת אקדמאיים בהם מאמרים צריכים לעבור ביקורת עמיתים (Peer Review) לפני שיוכלו להתפרסם.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

תגובה אחת

  1. א. אפשר בהחלט שאתרים רבים יפסידו תנועה מבלי שאתרים אחרים ירוויחו אותה (ואינני מתכוון לתנודות עונתיות). חשוב על המצב שבו גוגל מנסים את התגובה לסדר תוצאות חיפוש חלופי על מדגם משתמשים גדול, כאשר סיבת אבדן התנועה היא אבדן הנכונות לחזור ולבקר בתוצאות החיפוש שהוצגו בצמרת במהלך הניסוי. משתמשי גוגל אינם, כמו שמקדמי האתרים אוהבים לפנטז, מי שזקוקים באופן דחוף למוצר או לשרות שאודותיו שאלו.

    ב. לא ידוע לי על אתרים שנפגעו שלא בצדק בהרצות (או שינויי) "פינגווין" בעבר. יש לך דוגמא?

    ג. הערתי גם לבן אורן שלא ניתן להדריך מקדמי אתרים איך להתכונן לעדכון "פינגווין" שעדיין לא ידוע מה תוכנו. ניתן רק להתכונן להרצה נוספת של "פינגווין" המקורי או להרצה נוספת של עדכון קודם שלו, על אחוז מסויים של תוצאות החיפוש מתוך כלל תוצאות החיפוש, ש"לא טופלו" קודם לכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים