חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (30.8.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנט בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

גוגל: אנחנו לא משתמשים בנתונים מכרום לדירוג אתרים

לפוסט המקורי ב- SEO Roundtable

אתר SEO Roundtable מדווח כי משתמש ותיק בפורומים של WebmasterWorld שאל את מאט קאטס במהלך כנס SES על שימוש בנתוני הגלישה מכרום או מסרגל הכלים של גוגל לגבי דירוג אתרים. קאטס ענה לו שהאלגוריתם לא עושה שימוש בנתונים אלו. הדברים של קאטס מתאימים לטענה אחרת שלו שלפיה גוגל לא משתמש בנתוני שעור הלחיצה (CTR) מתוצאות החיפוש כדי להעריך את הדירוג של האתרים.

עם זאת , לפי סקר שבוצע באתר בחודש אפריל, מסתבר שלמרות הכחשות ישנות יותר של גוגל, 82% אחוז מהמשיבים על הסקר, סבורים שגוגל כן עושה שימוש בנתונים אלו.

מה הקשר בין השקת אינטרנט אקספלורר 10 ומניית בבילון?

לכתבה המקורית בדה מרקר

לטענת בנק אגוד, ניתן לזקוף, לפחות חלקית, את עליית המנייה של בבילון לעובדה שהחיפוש של בבילון עשוי לתפוס נתח שוק גדול יותר כאשר משתמשים ישדרגו את גרסת האקספלורר שברשותם לגרסה 10. הסיבה לכך היא שסביר להניח שבשלב מסוים, הגולשים יגיעו לאחד מאתרי בבילון או אתרים שמשתפים איתה פעולה, ואז יתקינו את סרגל הכלים של בבילון הכולל את החיפוש שלה בתור מנוע החיפוש הדיפולטיבי.

החיפוש של בבילון אמנם דומה מאוד לחיפוש של גוגל מבחינה ויזואלית מכיוון שהוא מתבסס על שיתוף פעולה עם גוגל אירלנד, אך בפועל הוא כולל יותר פרסומות המשתלבות באופן כמעט אחיד עם תוצאות החיפוש… (זאת בניגוד לפרסומות הקלאסיות של Adwords שמופרדות בצורה ברורה למדי מיתר התוצאות).

כמה באמת מתוך העוקבים שלכם בטוויטר אנשים אמיתיים?

לפוסט המקורי ב- Newsgeek

מחקר חדש של סטארט אפ בריטי מגלה כי אחוז גבוה מאוד מהעוקבים של חשבונות פופולאריים בטוויטר (בעיקר סלבס) הם בעצם בוטים או חשבונות ספאם… הכוונה היא לא בהכרח לחשבון שנוצר באופן אוטומטי, אלא גם לחשבון שרק עוקב אחרי אחרים ולא מייצר תכנים בעצמו.

המטרה של אותם הבוטים היא בדרך כלל למטרות מעקב אחר ציוצים ספציפיים ולעיתים גם למשלוח ספאם דרך הודעות פרטיות. בחלק קטן יותר מהמקרים, מדובר בחשבון לגיטימי שרוצה שאחרים יעקבו אחריו בחזרה.

חברה אחרת (אמריקאית) שחקרה את הנושא, גילתה גם שרוב חשבונות הספאם האלו הם בני פחות משלושה חודשים, מה שכנראה מעיד שזה הזמן הממוצע שעובר עד שטוויטר מוחקת את אותו החשבון. למעשה, טוויטר עצמה תבעה לאחרונה את אחת החברות שהתמחתה ביצירת חשבונות מזויפים.

מי שרוצה לנסות ולגלות כמה מהעוקבים אחריו הם אמיתיים, יכול להשתמש בקישור הזה. היישום גם יודע להגיד לכם כמה מהעוקבים אחריהם הם לא פעילים.

כך נראית תמונת המצב של AskPavel:

עוקבים אמיתיים בטוויטר

סקר: הגולשים מוכנים לשלם כסף לפייסבוק כדי לא לקבל פרסומות…

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

עד כמה הפרסומות החדשות של פייסבוק מעצבנות את הגולשים? את התשובה לשאלה הזו אפשר אולי לקבל מסקר חדש המצביע על כך שלפחות 10% מון הגולשים יסכימו לשלם לפייסבוק 10$ או יותר בשנה על מנת שלא לקבל ממנה פרסומות. לעומת זאת, כמעט 90% ענו שהם לא יסכימו לשלם את הסכום הזה…. (הסקר לא בדק את אפשרויות הביניים).

המודל של תשלום עבור הסרת פרסומות מקובל בדרך כלל באתרי חדשות טכנולוגיים עם פרסומות מציקות במיוחד בין דפים או תוכנות מסוימות, אבל לפי מיטיב ידיעתנו, זו פעם ראשונה שמישהו מחליט לבדוק את המודל הזה על אתר בסדר גודל של פייסבוק… באופן תיאורטי, אם פייסבוק הייתה מבצעת את המהלך וזוכה באמת לשיתוף פעולה של 10% מן הגולשים, היא הייתה מרוויחה בשנה לא פחות מ – 187 מיליון דולר.

רק 9% מהבלוגים הטכנולוגיים הטמיעו Google Authorship

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

לפי מחקר של Conductor, רק 9% מכלל הבלוגים הטכנולוגיים החליטו להטמיע את רכיב הכותבים בבלוג שלהם, קשה להבין מדוע מספר כה קטן שהרי הרכיב רק עשוי לעזור להגדיל את ה-CTR.

אביב מנוח כתב כאן בעבר על תג rel=author שמאפשר להציג את תמונת הכותב לצד תוצאת החיפוש. הופעת תמונה של כותב בתוצאות החיפוש עשויה להגדיל את ה-CTR וכתוצאה מכך את הרווחים של האתר במידה והוא מסחרי.

בינג מוסיפה אפשרות לחפש תמונות מתוך פייסבוק

לפוסט המקורי ב-Search Engine Watch

הקשר בין פייסבוק ובינג מתהדק – מעתה ניתן לחפש תמונות ואלבומים של חברים ישירות מתוך בינג (מה שחוסך כמה קליקים והופך את החיפוש לנוח יותר). כמו כן, לא תמיד אנחנו זוכרים איך למצוא תמונה מסוימת, אנחנו רק זוכרים פרט אחד ממנה – כאן הערך המוסף של ממשק מנוע חיפוש בא לידי ביטוי. בינג הקימו עמוד ייעודי לשם כך (יש צורך להתחבר לפייסבוק).

חיפוש תמונות פייסבוק בבינג

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100266
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99200
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.