חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (23.2.13) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (23.2.13)

חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (23.2.13)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

מכירת קישורים בתוך תוכן שיווקי

לפוסט המקורי בבלוג של גוגל למנהלי אתרים

מאט קאטס מזהיר שוב את מי שחושב למכור קישורים "שמעבירים" Pagerank, שלא יעשה זאת. הפעם הוא פונה לאתרים שמפרסמים תוכן שיווקי ובעיקר לאתרים של מגזינים שלפעמיים פונים אליהם כל מיני גורמים ומבקשים מהם לשתול תוכן עם קישורים.

קאטס מוסיף וכותב שמכירת קישורים גורמת ל- Pagerank בסרגל הכלים לרדת, ושגוגל לאט לאט מתחיל לאבד אמון באתר. אם גוגל מאבד אמון באתר, תופיע הודעה מתאימה בכלי מנהלי האתרים (זוהי למעשה ההודעה המוכרת שמדברת על מכירה או קניה של קישורים).

העצה של קאטס לאתרים שקיבלו אזהרה, היא להסיר את הקישורים או להדביק לכולם rel=nofollow. לאחר מכן הוא חותם בכך ש- Pagerank נמוך יותר, משמעותו דירוגים נמוכים יותר ובמקרים קיצונים, גם הסרה מהאינדקס של גוגל.

בכל אופן, לנו נראה שמחלקת הספאם של גוגל שוב פעם מגלה דו פרצופיות בכך שהיא מנציחה את הקשר שבין Pagerank לדירוגים, למרות שבשנים האחרונות, כבר אין ממש קשר ישיר בין השניים.

גוגל מציגה: שילוב בין קופונים ל- Adwords

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

כנראה שזה היה צריך לקרות כבר מזמן: מי שנכנס לאחרונה לממשק המשופר של Adwords, גילה שתחת תפריט "הרחבות", ישנה אפשרות חדשה ל- Google Offers. "הצעות גוגל" בפורמט החדש שלהן, מופיעות מתחת למודעות Adwords ושולחות את המשתמש לעמוד נחיתה בו אפשר להדפיס קופון.

כל הניסיונות הקודמים של גוגל להציג קופונים במסגרת אתרים עצמאיים או עמודים עסקיים של גוגל פלוס / Google Places ואפילו בתוך "ארנק גוגל", לא נחלו הצלחה ייתרה ולא הפכו להיות ה – "גרופון קילר" כפי שציפו…

אבל עכשיו נראה שסוף סוף מדובר בשילוב שיכול לעבוד, וזאת ממספר סיבות:

  • ההצעות יגדילו את ה – CTR של המודעות ולכן גם את ציון האיכות שלהן
  • הדפסת הקופונים תאפשר לגוגל להיכנס לשוק ה – offline ולעזור לבעלי עסקים לדעת בדיוק מה הוביל את הלקוחות לחנות או לעסק
  • Adwords כבר נחשבת לסטנדרט בכל הקשור לפרסום מקוון, ולכן קל יהיה הרבה יותר להחדיר את ההצעות החדשות…

לסיכום, קשה לדעת אם השירות החדש אכן יציב תחרות אמתית לאתרי הקופונים, או ששוב פעם הוא ייתקל בדחייה מצד בעלי עסקים שימצאו את עצמם מפסידים כסף על ההנחות שהם נותנים (דבר שפגע מאוד בהכנסות של גרופון). בכל מקרה, נראה שלגוגל מעולם לא היה קלף חזק יותר בארסנל שלה בתחום הזה…

קופונים בגוגל

פייסבוק מבצעת ניסוי כלים דווקא בישראל

לפוסט המקור בניוזגיק

אתר ניוזגיק מדווח שדפי אירועים בעיצוב חדש החלו להופיע במסיבות פורים שונות שמפרסמים יחצנים. תמונת ה- Cover בדפים החדשים היא רחבה במיוחד ומאפשרת להציג תצלומים פנוראמיים של האירועים. עם זאת, לא בכל המכשירים ניתן לראות את כל התמונה, ובמקרים מסוימים, הצדדים של נחתכים…

עוד שינוי קטן שמגיע מפייסבוק מתבטא האפשרות לנהל צ'ט קולי הישר מתוך האפליקציה הראשית, בלי צורך להוריד את אפליקציית המסנג'ר.

דף ארוע חדש בפייסבוק

גוגל רוצה להיות אפל – תפתח רשת של חנויות למוצרי כרום ונקסוס

אתר 9to5google.com מדווח כי גוגל רוצה לפתוח רשת של חנויות למכירת מוצרים פיזיים, וזאת עד לתקופת החגים של סוף השנה. ההבדל בין החנויות האלו לבין "פינות גוגל" שקיימות כבר היום ברשתות כמו Best & Buy (בארה"ב), הוא שהעובדים בחנויות העתידיות יהיו אנשי מכירות לכל דבר ועניין לא יסתפקו בחינוך והסבר על המוצרים השונים.

ההשערה היא שהמהלך מגיע בעקבות ההחלטה של גוגל להשקיע רבות בשיווק של Google Glasses בשנים הקרובות ולהתחיל למכור את המודלים הראשונים כבר בסוף השנה במחיר שבין 500 ל – 1000 דולר. מעבר לכך, גוגל תמיד "התחבאה" מאחורי מותגים כמו סמסונג בכל הקשור למוצרים הפיזיים שלה, ואולי גם היא מבינה שעל מנת ליצור נוכחות אמיתית, היא חייבת להפגין גם נוכחות בשטח…

לא, לא היה עדכון נוסף של פינגווין

לפוסט המקורי באתר Search Engine Roundtable

וידאו של שאלות ותשובות עם ג'ון מולר, בו מולר רומז לכך שהעדכונים של פינגווין הם סדירים (על בסיס קבוע), הקפיץ את קהילת מקדמי האתרים שחיכתה לעדכון פינגווין נוסף (תעבירו לדקה 4:00).

החדשות הטובות (או הרעות, תלוי את מי שואלים) הן שלא היה שום עדכון פינגווין נוסף, ולמעשה, לא היה שום עדכון פינגווין מאז אוקטובר 2012.

נראה שמולר התכוון לכך שגוגל מבצעת אנליזה של הקישורים על בסיס קבוע, אבל לא בהכרח עדכון של הנתונים המלאים של פינגווין (Data Refresh) או שינויים מהותיים יותר באלגוריתם.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

24 תגובות

  1. תודה 🙂
    מעניין כרגיל.
    מה ההבדל בעצם בין קישור מכור לקישור שפשוט נמצא בתוך הטקסט?
    או שהם מנסים לומר שכל קישור "
    לא טבעי" יקבל יחס כמכור?

    • איתי ברנר

      עד כמה שהבנתי, הכוונה היא לאתרים שמוכרים להם תוכן שיווקי שכולל בתוכו קישורים.

      • אוקי, עכשיו זה מטופש. יש חייה כזאת מאמר בלי קישורים?
        אני רצינית. חלק גדול מהתוכן ברשת מיוצר על ידי תעשיית הקידום והשיווק. בכל המאמרים האלו יש קישור, בין השאר, בשביל זה הם נכתבים.

        • יולי, זו בדיוק הסיבה שלגוגל נמאס מזה שלצמרת תוצאות החיפוש הגיעו אתרים שהיו להם כמה שיותר קישורים ממאמרים ב"אתרי מאמרים" שאיש לא קורא, ולא תוכן טוב ושימושי ללקוחות גוגל, הלא הם ציבור הגולשים ברשת.

          גורלה של "תעשיית הקידום" נוגע להנהלת גוגל כקליפת השום. את מדברת כאילו יצרני ומשווקי המצלמות הדיגיטליות היו צריכים להתחשב בפרנסתן של מיליוני חנויות ברחבי העולם שפיתחו בתוך שעה תמונות מסרטי צילום.

          • נראה לי שלא הסברתי את עצמי נכון.
            מה שאני מנסה להגיד שהם סוג של יורים לעצמם ברגל. הם רוצים תוכן איכותי, אבל נוקטים הגישה לא הגיונית.
            במקום ללכת עם פנדה ודרישה מחמירה לאיכות תוכן, הם הולכים עם גישת פינגווין וצייד של קישורים.
            תוכן מיוצר ברשת מסיבה. אם הם יבטלו את התוכן שמיוצר לצורך קידום ושיווק הם יישארו עם אתרי חדשות ובלוגים.
            שהאמת, גם בשניהם, באתרים היותר רציניים התוכן כבר מזמן מיוצר לצורכי שיווק ומכירה.
            מה שאני אומרת שאם הם יענישו יקבלו תוכן שנוצר למטרות שיווק, לא יהיה תוכן איכותי.

            חושב שאני טועה?

          • יולי, "פנדה" נועד להעיף מהרשת יותר מ-90% מהתוכן, כי הוא תוכן זבל (כגון "מאמרים" של 300 מילים שנועדו רק לעטוף קישור יוצא), ואילו "פינגווין" נועד להעיף מהרשת יותר מ-90% מהקישורים, כי הם קישורי זבל, ולגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה שעות או ימים שערכו של הקישור הוא 0.

            ברור כשמש שגם תוכן הזבל וגם קישורי הזבל נוצרים רק כדי לקדם אתרים מסחריים, שאת מרביתם הציבור אפילו לא מבקר כי הם הרחק מצמרת תוצאות החיפוש. לכל אלה גוגל מציע חלופה הגיונית – פרסום ממומן. מה שלא הגיוני הוא לשאול, כמוך, מדוע גוגל לא מסתגל לאילוצי הפרקטיקה של תעשיית קידום האתרים, ומאלץ אותה, במקום זאת, להסתגל לגוגל.

            כאשר תתחילי לחשוב במונחים של הוצאת כל תקציב הקידום על תוכן שהוא עד כדי כך איכותי שהוא עוד יותר איכותי מהתוכן האיכותי שבאתרי המתחרים, גם תביני אולי שלא כותב התוכן, ולא מקדם האתרים, שופט את איכות התוכן אלא רק מי שקוראים אותו.

        • איתי ברנר

          נכון, אבל ברגע שזה מפורסם תמורת כסף, שה כאילו כמו לקנות קישור…

    • יולי, אכן כל קישור קנוי אמור לקבל יחס כמו של קישור ש"איננו טבעי", משמע ערך 0 או אפילו ערך שלילי. זה כתוב בפירוש ב"הנחיות גוגל למנהלי אתרים" (http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=iw&answer=40349) וחבל שאת לא קוראת את ההנחיות מדי יום כדי לראות האם לא התווספה איזו גזירה חדשה.

      • האם קיבלתי את המינוס משום שמה שכתבתי איננו נכון, או משום שהעזתי לכתוב את זה כי אלה חדשות רעות?

      • חבל שלא קראת את מה שכתבתי לפני שאתה מגיב… לא מתאים לך.

        ולא, לא כל קישור לא טבעי מקבל יחס של קישור קנוי….
        למרות ששניהם יכולים להביא ענישה.
        קשה לי להאמן שקישור שממוקם לא טוב המאמר ייענש באותה המידה כמו קישור שבבירור קנוי, ובחלק מהמקרים זה אכן ברור לחלוטין.

        מה שאני מנסה להגיד הוא שבדרישה הזאת גוגל בעצם מענישה כל קישור שנמצא במאמר, כמו שכתבתי:
        "מה ההבדל בעצם בין קישור מכור לקישור שפשוט נמצא בתוך הטקסט?"

        כי המדד העיקרי שיש להם הוא האם הקישור ממוקם טבעי או לא וזה לא מדד מספק כי "טבעי" יכול משהו מאוד מאוד אפור. אז בעצם, הם מדברים על סוג של ענישה גורפת.

        • יולי, אין לי כל דרך לדעת מי עשה לי מינוס או פלוס, וכל היחס למה שכתוב לא על פי איכותו אלא על פי הפופולריות נשמע לי טיפשי לחלוטין, במיוחד בתחום שרב בו הנסתר על הגלוי פי 10.

          להערכתי, המהפכה שמתחוללת מזה שנתיים וגוגל, והיא הוכנה לפחות שנה-שנתיים קודם, מציינת מעבר משיטה שבה ציוני הרלוונטיות של הדף מחושבים על פי תכונות הדף ותכונות הדפים המקשרים אליו (למשל מיקום הקישור בדף, טקסט העוגן וכו') אל שיטה שבה האלגוריתם לומד לבד את התנהגות המבקרים בדף ואת רמת שביעות רצונם, ומחשב את ציוני הרלוונטיות בהתאם.

          על פי השיטה החדשה, אם מספר המבקרים בדף ורמת שביעות רצונם יורדת, כי מצאו דף מתחרה יותר מעניין, ציוני הדף ירדו. בשיטה הישנה הציונים ירדו רק עם התוכן (או הקוד או המבנה) הורע או שהוסרו קישורים.

  2. איתי, אתה כותב:
    "החדשות הטובות (או הרעות, תלוי את מי שואלים) הן שלא היה שום עדכון פינגווין נוסף, ולמעשה, לא היה שום עדכון פינגווין מאז אוקטובר 2012."

    להערכתי לא צריך לעדכן את "פינגווין" כדי להמשיך את הרצת העדכון מאוקטובר גם בפברואר 2013. סימן לכך יכול להיות המשך של משלוח התראות להסיר קישורים, והמשך של ענישת אתרים והעפתם מצמרת תוצאות החיפוש.

    האם זה קרה למישהו מאז אוקטובר?

    • עמנואל, לפני שאני ממשיכה את הדיון אני מבקשת שתשים לב לטון ולהתנסחות שלך. הם לא משאירים מקום או רצון לשיחה. אתה לא עבדת מולי, לא מכיר איתי, לא מכיר את האתרים שלי או את גישת הקידום שלי. בבקשה תפסיק להניח מסקנות, עלי, על שיטת עבודה שלי ועל מה שאני יודעת או לא יודעת בתחום.

      כתבת:
      מה שלא הגיוני הוא לשאול, כמוך, מדוע גוגל לא מסתגל לאילוצי הפרקטיקה של תעשיית קידום האתרים, ומאלץ אותה, במקום זאת, להסתגל לגוגל.

      לפי דעתי אתה מפספס את הנקודה.
      תוכן איכותי עולה כסף. זו עובדה. לא משנה מה תטען או מה תגיד. תוכן איכותי לוקח זמן וכסף. אם גוגל רוצה שאתרים יכתבו רק לעצמם, אז סבבה, אבל זה לא מה שהוא רוצה. הוא מעודד החלפות תוכן ומאמרי אורח. הוא רוצה שאנשים יצרו ויחלקו תוכן איכותי.

      ואז הוא הולך ומעניש (או לפחות מדבר על כך שיעניש) על כך שהאתר שסיפק את התוכן הזר השאיר בו קישור.

      אבל אם האתר הזר לא יוכל לשים שם את הקישור יש לו מעט מאוד סיבות לספק את התוכן מראש…

      יש כאן סתירה פנימית בין המטרה המוצהרת של גוגל לבין השיטה בה הוא נוקט כדי להשיג מטרה זאת.

      שים לב שאני לא מדברת בשום שלב על תוכן זבל. אני מדברת על בעיה אמיתית ברמת התוכן האיכותי.

      • יולי,

        א. הטון וההתנסחות שלי תקיפים, ואפילו תוקפניים, כי מושא הדיון הוא אגוז קשה לפיצוח, ולא ניתן לחשוף את מה שמוסתר בו כמו שקולפים עלים מארטישוק מבושל. הטיפול העדין לא מצליח להבחין בין טיעונים מנומקים היטב לטיעונם שאינם אלה משאלות לב.

        ב. אינני מכיר אותך, אבל מה שכתבת איננו שונה כלל ממה שכותב הציבור הגדול של מקדמי האתרים, שאותו אני פוגש במספרים גדולים בפורומים, בכנסים ובהזדמנויות אחרות. כאשר אני כותב לך, ואפילו מציין את שמך, אני פונה למעשה לכלל ציבור הקוראים, ואם כולם או מרביתם כל כך רגישים, אז עיסוק במאבק מתמיד בגוגל ומאבק מתמיד במתחרים, היה ודאי בחירה גרועה כמקצוע.

        ג. תוכן איכותי (ועוד יותר איכותי מהתוכן האיכותי שיהיה ודאי באתרי המתחרים) אכן עולה המון כסף. למה זה אמור לעורר את רחמי הנהלת גוגל? מה שחשוב להם הוא תוכן סופר-איכותי שישביע את רצון הגולשים באופן עילאי. כל השאר מוזמנים להציא את הכסף שהם מוכנים להשקיע בפרסום ממומן.

        ד. כאשר 300 מקדמי אתרים עובדים כדי להשחיל 300 תוצאות חיפוש ב-5 המקומות העליונים שיש להם מונופול על כמעט 100% מהמכירות, 5 יצליחו ו-295 מהם ייכשלו בהכרח. ולמרות זאת הלקוחות שלהם משלמים על ביצוע העבודה הכושלת. האם לא יותר הגון לשנות את הפרקטיקה של תעשיית קידום האתרים כדי להתאימה למציאות העגומה הזאת?

        ה. כבר כתבתי פה, כמדומני, ש"פנדה" נועד לנקות את הרשת מתוכן שאיננו מספיק טוב בהשוואה לתוכן אחר שקיים ברשת, ואילו "פינגווין" נועד לנקות את הרשת מקישורים שנועדו אך ורק להציג לגוגל את קיומו של עוד קישור, בעוד שלגוגל עולה כסף לחשב מדי כמה שעות או ימים שערכו של הקישור הוא 0.

        • פבל ישראלסקי

          עמנואל, לפעמים אני תוהה מדוע אינך מתחשב ברגשותיו של האדם שאתה מגיב לו טרם כתיבת תגובתך.

          יש הרבה חוכמה בדבריך, אך לפעמים אתה עוטף אותה בסוג של עוקצנות ויהירות שפוגעת ומורידה את הבטחון והרצון להשתתף בכל סוג של דיון.

          אפשר לקבל את דעתו של האחר ואפשר גם לא, אך בשני המקרים חשוב לעשות זאת בצורה מנומסת כך שתכבד את הצד השני.

  3. סתם כמה הערות קטנות:
    1. לגבי הלינקים השיווקיים, אני לא חושב שמדובר בדו-פרצופיות מצד גוגל, להבנתי PageRank זה המונח השיווקי שלהם ולכן כשהם מנסים להסביר לקהל הלא מבין בSEO שלהם – יותר נוח להם להשתמש במושג ה"ברור" הזה.
    2. מחיר גוגל Glass מסתמן כקצת גבוה יותר באיזור ה $1500 – שזה מה שהם דורשים ממי שהולך לקבל את המכשירים בתחרות שהם עורכים ממש עכשיו http://www.google.com/glass/start/how-to-get-one/

    • אני מסכים איתך בעניין השימוש התמוה של גוגל במונח PageRank. להערכתי, בגוגל השתרש ז'רגון פנימי והם מכנים בשם PageRank את מה שצריך לכנות בשם "ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון".

      ציון ה-PageRank, במובנו המקורי, היא רק אחד מהציונים של הפרמטרים השונים שמשוקללים בתוך ציון הרלוונטיות, מה עוד שהוא אחיד לכל ביטוי חיפוש.

      • לגבי הPageRank במובנו המקורי – זה היה הציון הכולל, ומכאן שורש הבלבול. כפייג' וברין בנו את המודל המקורי לגוגל, זה היה המדד היחיד למיקום בתוצאות (שהיה מורכב בעצמו מרכיבים שונים). לאחר מכן האלגוריתם הנ"ל נהיה רק עוד פרמטר בין המאות שמרכיבים את הציון הכולל.

        • אכן כך, אבל הם גילו תוך זמן קצר שדף בעל ציון PR עליון יופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל – לכל ביטוי חיפוש שהוא! ואז נאלצו מיד להכניס לאלגוריתם המקורי פרמטרים נוספים שערכם מחושב על פי הרלוונטיות לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל.

  4. דיון מעניין, בהקשר הזה (ולתמוך ביולי) אני מביאה הפניה למאמר הזה:

    http://www.seobook.com/google-advertorials

    גוגל קונה לינקים?

  5. פבל, אתה בעל הקבוצה פה, ואתה מחליט את מי אתה ממנה למאמן. רק הבוקר גיליתי פה שלאחר שאימנתי את ברנקו ריכטמן, ברנקו ודאי אימן במידה מסויימת גם את מנהלי ועובדי White Web, ואולי גם את בן אורן.

    אבל מרבית מקדמי האתרים מסרבים להתאמן אצלי, אז אין מה לדאוג. ומאחר וזאת הפעם הראשונה מזה כ-13 שנים ,כמדומני, שגוגל מכריז מלחמה כוללת על מקדמי האתרים, כנראה שגם לגוגל אין מה לדאוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים