בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.
מכירת קישורים בתוך תוכן שיווקי
לפוסט המקורי בבלוג של גוגל למנהלי אתרים
מאט קאטס מזהיר שוב את מי שחושב למכור קישורים “שמעבירים” Pagerank, שלא יעשה זאת. הפעם הוא פונה לאתרים שמפרסמים תוכן שיווקי ובעיקר לאתרים של מגזינים שלפעמיים פונים אליהם כל מיני גורמים ומבקשים מהם לשתול תוכן עם קישורים.
קאטס מוסיף וכותב שמכירת קישורים גורמת ל- Pagerank בסרגל הכלים לרדת, ושגוגל לאט לאט מתחיל לאבד אמון באתר. אם גוגל מאבד אמון באתר, תופיע הודעה מתאימה בכלי מנהלי האתרים (זוהי למעשה ההודעה המוכרת שמדברת על מכירה או קניה של קישורים).
העצה של קאטס לאתרים שקיבלו אזהרה, היא להסיר את הקישורים או להדביק לכולם rel=nofollow. לאחר מכן הוא חותם בכך ש- Pagerank נמוך יותר, משמעותו דירוגים נמוכים יותר ובמקרים קיצונים, גם הסרה מהאינדקס של גוגל.
בכל אופן, לנו נראה שמחלקת הספאם של גוגל שוב פעם מגלה דו פרצופיות בכך שהיא מנציחה את הקשר שבין Pagerank לדירוגים, למרות שבשנים האחרונות, כבר אין ממש קשר ישיר בין השניים.
גוגל מציגה: שילוב בין קופונים ל- Adwords
לפוסט המקורי ב- Search Engine Land
כנראה שזה היה צריך לקרות כבר מזמן: מי שנכנס לאחרונה לממשק המשופר של Adwords, גילה שתחת תפריט “הרחבות”, ישנה אפשרות חדשה ל- Google Offers. “הצעות גוגל” בפורמט החדש שלהן, מופיעות מתחת למודעות Adwords ושולחות את המשתמש לעמוד נחיתה בו אפשר להדפיס קופון.
כל הניסיונות הקודמים של גוגל להציג קופונים במסגרת אתרים עצמאיים או עמודים עסקיים של גוגל פלוס / Google Places ואפילו בתוך “ארנק גוגל”, לא נחלו הצלחה ייתרה ולא הפכו להיות ה – “גרופון קילר” כפי שציפו…
אבל עכשיו נראה שסוף סוף מדובר בשילוב שיכול לעבוד, וזאת ממספר סיבות:
- ההצעות יגדילו את ה – CTR של המודעות ולכן גם את ציון האיכות שלהן
- הדפסת הקופונים תאפשר לגוגל להיכנס לשוק ה – offline ולעזור לבעלי עסקים לדעת בדיוק מה הוביל את הלקוחות לחנות או לעסק
- Adwords כבר נחשבת לסטנדרט בכל הקשור לפרסום מקוון, ולכן קל יהיה הרבה יותר להחדיר את ההצעות החדשות…
לסיכום, קשה לדעת אם השירות החדש אכן יציב תחרות אמתית לאתרי הקופונים, או ששוב פעם הוא ייתקל בדחייה מצד בעלי עסקים שימצאו את עצמם מפסידים כסף על ההנחות שהם נותנים (דבר שפגע מאוד בהכנסות של גרופון). בכל מקרה, נראה שלגוגל מעולם לא היה קלף חזק יותר בארסנל שלה בתחום הזה…
פייסבוק מבצעת ניסוי כלים דווקא בישראל
אתר ניוזגיק מדווח שדפי אירועים בעיצוב חדש החלו להופיע במסיבות פורים שונות שמפרסמים יחצנים. תמונת ה- Cover בדפים החדשים היא רחבה במיוחד ומאפשרת להציג תצלומים פנוראמיים של האירועים. עם זאת, לא בכל המכשירים ניתן לראות את כל התמונה, ובמקרים מסוימים, הצדדים של נחתכים…
עוד שינוי קטן שמגיע מפייסבוק מתבטא האפשרות לנהל צ’ט קולי הישר מתוך האפליקציה הראשית, בלי צורך להוריד את אפליקציית המסנג’ר.
גוגל רוצה להיות אפל – תפתח רשת של חנויות למוצרי כרום ונקסוס
אתר 9to5google.com מדווח כי גוגל רוצה לפתוח רשת של חנויות למכירת מוצרים פיזיים, וזאת עד לתקופת החגים של סוף השנה. ההבדל בין החנויות האלו לבין “פינות גוגל” שקיימות כבר היום ברשתות כמו Best & Buy (בארה”ב), הוא שהעובדים בחנויות העתידיות יהיו אנשי מכירות לכל דבר ועניין לא יסתפקו בחינוך והסבר על המוצרים השונים.
ההשערה היא שהמהלך מגיע בעקבות ההחלטה של גוגל להשקיע רבות בשיווק של Google Glasses בשנים הקרובות ולהתחיל למכור את המודלים הראשונים כבר בסוף השנה במחיר שבין 500 ל – 1000 דולר. מעבר לכך, גוגל תמיד “התחבאה” מאחורי מותגים כמו סמסונג בכל הקשור למוצרים הפיזיים שלה, ואולי גם היא מבינה שעל מנת ליצור נוכחות אמיתית, היא חייבת להפגין גם נוכחות בשטח…
לא, לא היה עדכון נוסף של פינגווין
לפוסט המקורי באתר Search Engine Roundtable
וידאו של שאלות ותשובות עם ג’ון מולר, בו מולר רומז לכך שהעדכונים של פינגווין הם סדירים (על בסיס קבוע), הקפיץ את קהילת מקדמי האתרים שחיכתה לעדכון פינגווין נוסף (תעבירו לדקה 4:00).
החדשות הטובות (או הרעות, תלוי את מי שואלים) הן שלא היה שום עדכון פינגווין נוסף, ולמעשה, לא היה שום עדכון פינגווין מאז אוקטובר 2012.
נראה שמולר התכוון לכך שגוגל מבצעת אנליזה של הקישורים על בסיס קבוע, אבל לא בהכרח עדכון של הנתונים המלאים של פינגווין (Data Refresh) או שינויים מהותיים יותר באלגוריתם.