חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט (20.10.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. יש להירשם בנפרד לעדכוני החדשות השבועיים שלנו כי ה-RSS של הבלוג לא כולל אותם – הרשם לעדכון החדשות השבועי >>

הכלי החדש של גוגל כבר זוכה לפרודיה!

לפוסט המקורי באתר HitReach

מעריץ נסתר של מאט קאטס החליט שהכלי החדש להסרת ערך של קישורים לא מספיק לו, ולכן הוא יצר את הכלי להסרת אותיות ניקוד (Vowels) מקישורים. “אם התבשרת על שימוש מוגזם באותיות ניקוד בפרופיל הקישורים שלך בגלל יותר מדי ‘אותיות ניקוד לא טבעיות’ שמפנות אל האתר שלך, הכלי הזה יכול לעזור לך”.

הפוסט גם כולל וידאו שנערך מהוידיאו המקורי ובו נשמע כאילו קאטס אומר Dis  A Vowel  במקום Disavow…

האם הירידה ברווחי גוגל מקורה במעבר לסלולר?

לפוסט באתר Search Engine Land

עד כה, גוגל נחשבה לחברה עמידה במיוחד שרווחיה רק עולים מרבעון לרבעון. אתמול דלפו פרטים על כך שהחברה צפויה לדווח על ירידה ברווחים ברבעון השלישי של השנה (לעומת הצפי של המשקיעים), והדבר גרם למניית החברה לרדת בלא פחות מעשרה אחוזים ולמסחר במניה להיפסק למשך מספר שעות.

מניתוח הנתונים שפרסמה גוגל בעצמה, עולה כי בעוד הלחיצות על פרסומות ממומנות בחיפוש עלו ב – 33%, המחיר הממוצע לקליק ירד ב – 15%, כנראה בשל העלויות הנמוכות יותר של לחיצות ממכשירים סלולריים.

בהקשר הנ”ל , מעניין לציין כי לפני מספר ימים, נערך סקר באתר Search Engine Roundtable ולפיו, 63% מן השותפים בתוכנית אדסנס חוו ירידה ברווחים לאורך התקופה בה היו חברים בתוכנית. לעומת זאת, הנתונים החדשים של גוגל מראים על המשך העלייה בכספים ששולמו לשותפים. למרות הסתירה הזו, יש לזכור שחלק מהשותפים של גוגל הם מפרסמים גדולים במיוחד, ואילו הסקר של SERT נערך בקרב בעלי אתרים קטנים ובינוניים.

Yelp מסמנת עסקים שניסו לקנות ביקורות

לפוסט המקורי באתר Search Engine Land

אתר Yelp הצליח לעלות על שמונה עסקים שונים שלדעתו רכשו קישורים מכותבי ביקורות פיקטיביות. נציג האתר התחזה לכותב ביקורות באתר ) Craiglistאחד מאתרי הלוחות הגדולים ביותר בארה”ב) והציע את שירותיו. מיד קפצו על ההצעה שתי חנויות לפחות, אחת הסכימה לשלם לא פחות מ – 30$ עבור תוספת של 50 מילים בלבד , בעוד חנות תכשיטים אחרת הסכימה לשלם על ביקורת סכום של 200$!.

לאחר שבעלי העסקים נתפסו, אתר Yelp סימן את רשימת הביקורות שלהם עם “אזהרת לקוחות”. האזהרה מפנה לצילום מסך מפורט מאתר Craiglist, והגולש חייב ללחוץ על הכפתור שמאשר שהוא רוצה בכל זאת לראות את הביקורות.

ב- Yelp מבטיחים שזהו לא הסבב האחרון של עסקים שייפגעו, אך קשה להאמין שהם יוכלו לפעול בכל אתרי הפרילנסרים ברשת שמציעים שירותים דומים.

ביקורות שליליות ב-Yelp

גוגל מפרידה את יחידות הוידיאו מדוחות האדסנס

לפוסט המקורי באתר Search Engine Roundtable

גוגל הכריזה כי החל מהראשון בנובמבר לא יהיה אפשר לצפות ברווחים ממודעות ביו-טיוב בדו”ח הכללי של Adsense. לעומת זאת, משתמשים עדיין יצטרכו כנראה לפתוח חשבון אדסנס כדי להרוויח מקטעי וידאו וייאלצו להמשיך לחסום פרסומות וידאו ספציפיות מהממשק הקיים.

למרות שזה אולי נשמע כמו צעד לרעת המשתמשים, דיווחים אחרים מראים דווקא כי הנתונים שהוצגו בתוך חשבונות היו-טיוב ובתוך חשבונות האדסנס (ליחידות וידאו) לא היו תואמים. לכן, ייתכן כי המטרה של גוגל במהלך הזה היא דווקא למנוע בלבול וחוסר הבנה.

עובד גוגל לשעבר חושף פרמטר בדירוג

לפוסט המקורי באתר JamesNorquay.com

עובד גוגל לשעבר בשם Andre Weyher אשר עבד תחת מאט קאטס, התראיין לאתר של JamesNorquay.com וחשף פרמטר דירוג מעניין שלא הכרנו עד כה : שימוש במילות מפתח רגילות לעומת מילות מפתח מסחריות. בין היתר, מסתבר שאם משתמשים ביותר מדי מילים מסחריות בקישורים או בכותרות העמודים, גוגל מתחיל לחשוד בספאם, מהסיבה הפשוטה שהסיכוי שהקישורים האלו נוצרו באופן טבעי הם קלושים.

כמו כן, העובד אומר שלדעתו מה שראינו מפינגווין ופנדה זה רק קצה הקרחון, ואנחנו צפויים לראות עוד שינויים נוספים מהסיבה הפשוטה שלגוגל פשוט נמאס מכל בעלי האתרים שעוברים על חוקי האיכות שלהם (מחשבה הגיונית אם מתחשבים בכך שהקווים המנחים הפכו להיות מאוד מפורטים בעדכון האחרון שלהם מתחילת החודש). עוד הוא ממליץ, שאם אתם כבר בונים קישורים, שימו דגש חשוב מאוד על הרלוונטיות של האתרים מהם אתם מוציאים את הקישורים, “הרלוונטיות היא ה- PR החדש!”.

אגב, הפרויקט החדש של הבחור (ביחד עם שותף נוסף) הוא מאגר מידע שמנתח את הקשרים בין אתרים שונים ברשת על מנת להתריע בפני מקדמי אתרים או אנשי שיווק ברשת, על קשרים סמויים בין האתרים. לדבריו, מנועי חיפוש משתמשים במידע הזה על מנת לזהות ספאם, אבל המידע הזה אף פעם לא היה ציבורי.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99469
מדיה חברתית
בן אורן
87768
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.