טיקטוק עושה צעד נוסף בדרך להפוך למנוע חיפוש מרכזי

עומר לייבנזון
טיקטוק משיקה פיצ'ר חדש: קיצור דרך למנוע החיפוש שלה במסך הבית. צעד זה עשוי להפוך את טיקטוק למתחרה משמעותית לגוגל, בעיקר בקרב דור ה-Z.
טיקטוק מנוע חיפוש

בטיקטוק מקווים לאתגר את ענקית החיפוש הגוגל, ואם לשפוט לפי נתונים עדכניים, מדובר ביעד שאפתני, אך לא מופרך. כפי שכבר דיווחנו בדוח מגמות שיווק דיגיטלי 2024, לפי סקר שערכה Her Campus Media התגלה כי 50% מנערות דור ה-Z משתמשות בטיקטוק לצרכי חיפוש, ולא בגוגל. הנתונים הללו מקבלים חיזוק מדו”ח שפרסמה גוגל עצמה, לפיו 40% מבני דור ה-Z משתמשים בטיקטוק ובאינסטגרם לחיפוש. הפיצ’ר החדש של טיקטוק קיים כבר במקום אחד בעולם – סין. שם ניתן לחפש באמצעות הטיקטוק בתי עסק מקומיים, אולמות אירועים ועוד. אם זה לא מספיק, בסין אפשר אפילו להזמין אוכל ישירות מאפליקציית טיקטוק. האם מה שעובד לסין יעבוד גם בשאר העולם? נגלה בקרוב.

אתגר לגוגל, הזדמנות למשווקים

המהלך החדש של טיקטוק מעורר עניין בקהילת השיווק הדיגיטלי, ויש לכך כמה סיבות: ראשית, החיפוש המסורתי של גוגל מתבסס בעיקרו על חיפוש טקסטואלי, גם כשמדובר בחיפוש מבוסס AI כמו SGE שעתיד לבוא. טיקטוק, לעומת זאת, היא פלטפורמה חזותית. המעבר לחיפוש ויזואלי פותח אפשרויות חדשות עבור משווקים דיגיטליים. יצירת תוכן וידאו איכותי וממוקד יכולה להוביל למעורבות גבוהה יותר ולמכירות ישירות מתוך האפליקציה. מבחינת משווקים דיגיטליים, עכשיו יותר מתמיד כדאי לשקול יצירה של תוכן גם בפורמט וידאו. מעבר לכך, סביר להניח שנראה שינוי באופן יצירת התוכן, עם תוכן שנועד מראש לגילוי במנוע החיפוש של טיקטוק.

למשתמשים באפליקציה תופיע הודעה שתעודד את הוספת החיפוש בטיקטוק למסך הבית:

טיקטוק מעודדת משתמשים להוסיף את החיפוש
מקור: SearchEngineLand

טיקטוק – פרסום לכל כיס

השינויים האחרונים מייצרים סוג של דמוקרטיזציה לתוכן באינטרנט. בניגוד למנוע החיפוש של גוגל, האלגוריתם של טיקטוק בנוי על איכות ויראלית, והוא לא מצריך בהכרח תקציבי ענק או אסטרטגיות SEO מורכבות. בטיקטוק אפשר לקבל תמורה משמעותית לכסף – אם עושים את זה נכון. גם יוצרים קטנים יכולים להגיע לחשיפה גדולה. לסיכום, ייתכן שהמהלך של טיקטוק יביא לשינוי משמעותי באופן שבו אנחנו מחפשים ומגלים תוכן. ימים יגידו האם טיקטוק תהפוך למנוע החיפוש המוביל בעולם, או שמא גוגל תישאר הזאב הבודד בפסגה.

לקריאת הידיעה המקורית ב-SearchEngineLand

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.