כלים חדשים לגזירת תובנות עבור יוצרי תוכן בטיקטוק

עומר לייבנזון
טיקטוק משיקה מבחר חדש של אפשרויות עריכה ותובנות עם הפרסום בפלטפורמה דרך הדסקטופ, עם צ'אט מבוסס בינה מלאכותית.
מודעה לדוגמה מרכז הקריאייטיב

כל יוצרי התוכן בטיקטוק מעוניינים למקסם את הביצועים שלהם. חלק פשוט אומרים “העיקר שיהיו לי כמה שיותר עוקבים ואהיה ויראלי/ת” וחלק אחר טוענים שלא אכפת להם ממספר העוקבים, העיקר שיהיו רלוונטיים ותואמים לעסק שלהם. לא משנה באיזו מטרה מדובר, הכלים החדשים של טיקטוק יעזרו לכל יוצר תוכן לגזור תובנות חדשות לגבי דברים שעובדים בפלטפורמה, ודברים אחרים – שלא. השינוי מגיע בשני מקומות: המקום הראשון הוא מרכז הקריאייטיב של טיקטוק (שמיד נרחיב עליו), והמקום השני הוא פנל הניהול האישי בשולחן העבודה, שכרגע נמצא עוד בגרסת בטא, אך הוא יאפשר ליוצרים לראות את התובנות, הגרפים והנתונים על הסרטונים שלהם, שכיום מופיעים רק במובייל – באופן רחב וכזה שמכיל יותר מדדים. אז בואו נבין מה זה אומר ומה המשמעות.

מהו “מרכז הקריאייטיב” של טיקטוק?

מרכז הקריאייטיב (Creative Center) הוא המקום שבו תוכלו לחקור את המגמות, את הטרנדים החמים ולקבל הכוונה כללית לגבי סוג התוכן שתרצו לפרסם בטיקטוק בהתאם למטרה שלכם: ליצור סרטונים ויראליים, להעלות את כמות העוקבים, לקבל יותר לייקים על סרטונים וכדומה. מדובר בכלי עוצמתי במיוחד, אם יודעים להשתמש בו נכון.

בתוך המרכז, ניתן גם לקבל תובנות על מודעות ממומנות קיימות שפורסמו בעולם, ולהשליך אותן, אם תראו לנכון – גם על העסק שאתם מפרסמים.

כך למשל, ניתן לראות במודעה הבאה את גרף ההתעניינות במודעה כפונקציה של חותמת הזמן בסרטון (כמובן, כל הנתונים לפי טיקטוק אמיתיים לחלוטין):

מודעה לדוגמה ממרכז הקריאייטיב של טיקטוק
מודעה לדוגמה ממרכז הקריאייטיב של טיקטוק

כדי לראות את התובנות, כל מה שצריך הוא להיכנס ל”מרכז הקריאייטיב” וזה כבר מופיע בדף הראשי. אם רוצים להעמיק בתובנה, ניתן ללחוץ על הכפתור המתאים – למשל כאן ניתן להפעיל את הסרטון וללחוץ על “See Analytics” ואז מקבלים תובנות אפילו יותר מפורטות. זה מאפשר לנתח קייס סטאדי מהעולם בצורה נהדרת.

צ’אטבוט שמסייע למצוא את מה שאתם מחפשים

אז עכשיו, כדי לסייע ליוצרי התוכן אפילו יותר נוסף חידוש למרכז הקריאייטיב: צ’אטבוט מבוסס AI. מכיוון שמרכז הקריאייטיב מכיל המון מידע וקל ללכת בו לאיבוד, טיקטוק השיקו צ’אטבוט. אם רוצים לקבל תובנה מסוימת ולא יודעים איך לקבל אותה – אפשר לנסות להתכתב עם הצ’אט ולקבל תשובה. למשל, ניתן לשאול את הצ’אט “אילו סרטוני טיקטוק הם הכי חזקים בתחום החלקות שיער?” וכך, אם אנחנו למשל אחראיים על תפעול הטיקטוק של ספר נשים, נדע להשיג תוצאות הרבה יותר טובות.

מרכז הקריאייטיב של טיקטוק
מקור: SocialMediaToday

אפשר לקבל תובנות גם באופן אישי

התובנה השנייה היא האזור האישי שכעת מתרחב בגרסת בטא לשולחן העבודה. כמו שאפשר לראות בתמונה הבאה, נוצר פנל חדש ליוצרי התוכן עם כל המספרים שעשויים לעניין את היוצר כמו:

  • כמה צפו בסרטון
  • כמה עברו לצפייה בפרופיל מתוך הסרטון
  • כמה עשו לייק, הגיבו או שיתפו
  • כמה צופים ייחודיים היו לסרטון (צופים ייחודיים = מדד שמחשיב כל אדם שצפה מספר פעמים בסרטון כפעם אחת)
TikTok Creative Center
מקור: SocialMediaToday / צילום: Ahmed Ghanem

חלק מהנתונים אכן אפשר לראות מהטלפון הנייד (כמו את מספר הלייקים), אך הרעיון הוא ליצור תצוגה אחת שמרכזת את הכל, כדי שיוצר התוכן יקבל את כל המספרים שהוא צריך מהמחשב – וכך יוכל לבצע ניתוח חכם כדי לדעת למשל, מהם המסרים שבהם כדאי להתמקד בסרטונים הבאים.

לקריאת הידיעה המקורית ב-SocialMediaToday

תגיות רלוונטיות: טיקטוקרשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105093
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100767
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99919
מדיה חברתית
בן אורן
87828
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.