הפרסומות היקרות בעולם בסופרבול האמריקאי לשנת 2022

אורלי משאט
הסופרבול האמריקאי, המשחק החשוב ביותר בעולם של ה-NFL, במסגרת אליפות ליגת הפוטבול האמריקאית, מתרחש פעם בשנה בכל פברואר בארה"ב, ומהווה חגיגה גדולה של השקת פרסומות חדשות שנצפות ע"י מיליונים רבים ב 180 מדינות ברחבי העולם. במאמר זה נבדוק מה הפך אותו לבמה הפרסומית הנחשקת והיקרה בעולם ונראה כמה מהפרסומות הבולטות.
פרסומות בסופרבול 2022

הסופרבול האמריקאי, שיתרחש השנה ב-13.2.22, זורק אותי כמה וכמה שנים אחורה, לכתבה שאני שומרת קרוב לליבי, אשר הכריזה לכל מדינת ישראל, על כך שנולדתי!

קיץ 1973, אבי, יחזקאל חזום, שחקן נבחרת ישראל והפועל תל אביב בכדורגל, נוסע לייצג את ישראל במסגרת מוקדמות מונדיאל 1974, במשחק הגמר הגורלי מול נבחרת דרום קוריאה.

“הכל או לא כלום” זועקת הכותרת בעיתון חדשות הספורט מה 28.5.73, לגבי המשחק שיתרחש באותו יום: “ישראל תנסה להרדים את קוריאה בפתיחה”.

ובערב שקדם לכך, שהיה רווי מתח עצום של חברי הנבחרת (כך מספרים…), רבים מהם פצועים ופחות כשירים לשחק, משהו ממש טוב קורה, כשאימי היקרה יולדת אותי בישראל, ואבא שלי מקבל את ההודעה בסיאול.

“מזל טוב חזום” נולדה לך בת בכורה! המזל הנוסף היה שההצעה לקרוא לי “סיאולה” על שם האירוע, ירדה מהפרק…

כך נולדה האהבה שלי לכדורגל, שהיה שם נרדף לשנות ילדותי ונעורי, ונראה שאיצטדיון בלומפילד היה אחד מאיזורי הבילוי הבולטים אצלי באותן שנים.

מה היתה תוצאת המשחק אתם שואלים? על כך בהמשך.

עברו מאז כמה וכמה שנים והאהבה הישנה הזו הביאה אותי לעקוב בשנים האחרונות בדריכות אחר הפרסומות המושקעות והיקרות בעולם שמושקות לעולם ב Super Bowl, ספורט קבוצתי מקביל לכדורגל, שכולו חגיגה אחת גדולה של מופעים, חגיגות, הופעות חיות של הכוכבים הכי חמים (לרבות הופעות לפני המשחק ובמחציתו), וכאמור פרסומות של חברות שמסוגלות לשלם הון עתק על חשיפה היסטרית.

“סופר סאנדיי”, כך מכונה יום הגמר, שנערך בכל שנה ביום א’ בחודש פברואר מאז שנת 1967, כשהמשחק זוכה לרייטינג הגבוה ביותר בארה”ב. שיא הרייטינג שנמדד היה בשנת 2015, אז צפו בו כ 114.4 מיליון אמריקאים (ועוד רבים מסביב לעולם).

השנה יערך האירוע ב 13.2.22 בלוס אנג’לס, והמופע המרכזי, במחצית המשחק, יכלול הופעה של אמינם, מארי ג’יי בלייג’, סנופ דוג, קנדריק לאמר וד”ר דרה.

מקור: Los Angeles Times

הסופרבול כבמה הפרסומית הנחשקת והיקרה בעולם

מאחר והסופרבול נחשב לאחד משידורי הטלויזיה הנצפים ביותר מדי שנה, אין פלטפורמה טובה מזו בה ניתן לחשוף פרסומות חדשות לעולם. המשחק משודר בלמעלה מ 225 תחנות טלוויזיה שונות, משודר בכ- 450 תחנות רדיו, ונצפה בכ- 180 מדינות ברחבי העולם. 

בשנת 2021, המשחק נצפה על ידי 91.63 מיליון צופים, כששנת השיא בצפיות, היתה שנת 2015 עם כמות אדירה של 114.44 מיליון צופים. 

לכן, אין זה מפליא שחברות מסחריות שבוחרות לפרסם בסופרבול, נאלצות להיפרד בממוצע מ 6.5 מיליון דולר, עבור הזכות לשדר פרסומות אחת, בת 30 שניות מול הקהל השבוי והנלהב הזה! (לשם השוואה, בשנת 1967 נגבתה עבור הזכות לפרסם פרסומת של 30 שניות, עלות של 37,500 דולר בלבד…). 

הוצאות על פרסומות בסופרבול
מקור: Statista, Average cost of a 30-second Super Bowl TV commercial in the United States from 2002 to 2022
(in million U.S. dollars)

עוד לפני האירוע, החברות המפרסמות משחררות טיזרים, פרסומות מקוצרות בכדי להעלות את התיאבון והסקרנות של הצופים, והפרסום הויראלי משתולל, בעקבות שידורן גם תוכניות בוקר, תוכניות לייט נייט, אתרי חדשות שונים, ועם אין סוף איזכורים ברשתות החברתיות.

בהתאמה, ההכנסות מפרסום בסופרבול זורמות, כך בשנה שעברה, שנת 2021, הגיעו לשיא של 485 מיליון דולר, יותר מפי שניים מהנתון של 2011, לפני עשור.

בין החברות המפרסמות השנה, ראינו את: Hellmann’s Mayo, Rocket Mortgage, Salesforce, Oikos Yogurt, Amazon Alexa, Planet Fitness, Bad Light, Nissan, ועוד רבות.

ובין הסלבס שמופיעים בפרסומות המדוברות בעולם היו: אנדי ריכטר, קולין ג’וסט, סקרלט ג’והנסון, לינדזי לוהן, ארנולד שוורצנגר, סלמה האייק….

הפרסומות הבולטות בסופרבול 2022

1. BMW: Arnold Schwarzenegger is Zeus and Salma Hayek is Hera

ארנולד שוורצנגר בן ה 74, שאי אפשר היה ללהק מישהו מדוייק ממנו לתפקיד זאוס אל האלים, לצידה של סלמה האייק שהיא הרה, אלת הנשים והלידה, מגלמים את האלים היוונים בפרסומת הזו עבור סדרת הרכב החשמלי של BMW.

שוורצנגר-זאוס הגמלאי החביב שלאחר הפרישה עבר מהאוליפוס ישירות לוילה מפנקת בפאלם ספרינגס, קליפורניה, שולח לכל עבר ברקים מאצבעותיו, עוזר לשכנו להטעין את ציוד הגינה שלו, אבל נאבק בהפעלת מיקרוגל.

הוא חייב להרגיש את החיים בעוצמות חשמליות גבוהות יותר! עד שהרה מביאה לפתח הבית את הBMW iX , מכונית חשמלית All Electric, שככל הנראה יוכל להטעין בעצמו. מקסים, משעשע ואחלה ייחודי.

2. Colin Jost and Scarlett Johansson for Amazon Alexa

כשהזוג הנשוי, סקארלט ג’והנסון, היפייפיה, וקולין ג’וסט כוכב סאטרדיי נייט לייב מאפשרים לנו הצצה לחיים המשותפים שלהם, אנחנו מבינים מי כאן באמת הצלע השלישית בזוגיות היפה הזו.
אלקסה של אמזון היא היא “קוראת המחשבות”, ופועלת בכל פעם שלאחד מהם חולפת מחשבה בראש, גם אם התיזמון לא משהו או שהיא כנה במיוחד…

ובסיטואציות שונות, למשל כשהם מתעוררים בבוקר והבל הפה של ג’והנסון גורם לבעלה לחשוב על מי פה שהוא חייב לקנות לה, אלקסה פשוט אומרת את המשימה בקולה…וכשג’וסט “אוכל” לג’והנסון את הראש בשיחה משעממת, אלכסה קוראת את המחשבה ומפעילה את הבלנדר הגואל…איזה יופי של המחשה של השירות.

 

3. Avocados from Mexico: Andy Richter as Caesar

הקיסר הרומי בדימוס, יוליוס קיסר מגולם בידי הקומיקאי אנדי ריכטר באירוע שמתרחש בחניון בקוליסאום…האיבה והכעס בין הלוחמים שמתייחסים זה לזה בזלזול מה, מסתיימת באחת, כשכל הצדדים מבינים שיש להם אהבה משותפת, והיא האבוקדו, והם מצרפים אותו להמבורגרים, לבוריטוס ואפילו סתם ל…סלט.
לגמרי חגיגה צבעונית של טעמים.

4. Lindsay Lohan for Planet Fitness

רשת מועדוני הכושר המצליחה פלאנט פיטנס, שמתחזקת למעלה מאלפיים חדרי כושר בארה”ב, קנדה, מקסיקו ואוסטרליה, משיקה את הפרסומת הזו שמספרת לעולם עד כמה חייה של לוהן השתפרו מאז שהיא מתאמנת בקביעות אצלם. לוהן ישנה יותר טוב, פרודוקטיבית יותר, אנרגטית וממוקדת בזכות האימונים.
קהל היעד שהרשת מצהירה שהיא מתמקדת בו הוא ב- 80% מהצרכנים האמריקאים, מעל גיל 14 שלא מתמאנים בקביעות בחדרי כושר, מתוכן כ 40% לא חוו אף פעם פעילות גופנית סדירה. ומי אם לא אירוע הספורט הגדול של השנה, לנסות לשכנע אנשים, פשוט “לקום מהספה”?

5. Demi Moore and Mila Kunis for At&T

תאגיד התקשורת האמריקאי AT&T קולע בדיוק לטעמם של הצרכנים שרוצים פיסת צהוב מחייהן של דמי מור ומילה קוניס, שחולקות ביניהן כמה דברים משותפים: מור (59), היתה נשואה בעבר לשחקן אשטון קוצ’ר, ואילו קוניס (38), נשואה לו בהווה, שתיהן בעלות קריירות משחק מרשימות, ואם הולכים עוד אחורנית בשנים, אז מסתבר ששתיהן למדו באותו תיכון בלוס אנג’לס (בהפרש של 20 שנים).

כך נפגשות השתיים באירוע בוגרי התיכון, מופתעות לראות שם האחת את השנייה ובכלל מופתעות להבין שהן לא מרכז העניינים, הן לא נבחרות ל”בוגרת הנערצת יותר של התיכון”, אלא גברת אחרת, אנה גומז, ה”ג’יגיליונרית” הראשונה של בית הספר היא זוכת הכבוד. “Gigillionaire”, כלומר יש לה AT&T Fiber בבית, שמבטיח מהירות אינטרנט “היפר-גיג”.

6. Hellmann’s Mayo tackles Pete Davidson

הפרסומת של המיונז של הלמן, רוויית אלימות, הפלות וניפוצי זכוכיות, בכיכובם של פיט דוידסון הקומיקאי הצעיר, ושחקן ה-NFL לשעבר ג’רוד מאיו, המשימה היא אחת – למנוע (פיזית) מכל מי ש”חושב” לזרוק שאריות של מזון, במקום להפוך אותו לאוכל אחר ולצרף לו מיונז, ולגרום לו לחשוב שוב… ואז דווידסון משליך גם את שחקני סאטרדיי נייט לייב לריצפה, ככה בכיף שלו…

 7. Rakuten’s evil laugh

כוכבת “משחקי הכס”, האנה וואדינגהם שזו לה פרסומת הסופרבול הראשונה, מדגימה כמה שהיא יכולה להישמע מרושעת, כשהיא מתרגלת את הצחוק המרושע שלה עבור חברת Rakuten, כשהסלוגן המסיים מכריז:
“See who gets the last laugh”, בריפרור ללקוחות החברה שצוחקים כל הדרך כשהם זוכים ב Cash Back באלפי חנויות. כמה שמחה לאיד מהנה ומחברת בתחושות של הלקוחות.

8. GM’s electric cars, by Dr. Evil

נסיים עם ג’נרל מוטורס מעולמות הרכב, אשר משתמשת בדמויות הנוסטלגיות של “אוסטין פאוורס” כדי לשווק את רכבי העתיד שלה, כשמייק מאייר, הוא ד”ר אוויל חוזר להציל את העולם.

ד”ר אוויל מוצא את עצמו במצוקה יוצאת דופן אחרי שהשתלט על GM וחתר תחת טכנולוגיית הרכב החשמלי שלהם, כשהסובבים אותו (כולל רוב לאו הנפלא), מסבירים לו שכעת האיום החזק ביותר על כדור הארץ הוא שינויי האקלים.
לכן כדי להציל את העולם, הוא יזדקק לכלי רכב חשמליים, או אז הוא מתחיל לרקום רעיונות משלו לעתיד גם עבור נכדו התינוק. פרסומת חמודה, שמנסה לשכנע את הצרכנים לרכוש את הרכבים החשמליים, שאינם פולטים גזים רעילים.

לסיכום

סיפרתי לכם איך ולמה בכלל עולם הכדורגל המקצועני מדבר אל ליבי, וכמנהלת שאהבתה המקצועית היא בקידום מותגים מסחריים, הסתקרנתי לבדוק איך החברות המובילות בעולם עומלות כדי להגזים, לבלוט, ולייצר פרסומת זכירה, אחת כזו שחייבת לייצר ROI משמעותי, בכדי לכסות את עלויות הענק שהן נדרשות לשלם למארגני הסופרבול. ואם זה עובד מאז שנת 1967, אז כנראה שזה עובד.

אם עדיין שאלתם מה תוצאת המשחק של נבחרת ישראל בכדורגל מול נבחרת דרום קוריאה במוקדמות המונדיאל בשנת 1973, אז התוצאה הסתיימה 0:0. אמנם לא ניצחנו, אבל היי, זה היה תאריך היסטורי שנכתב עליו בעיתונות הישראלית!

ספרו לי עד כמה האירוע השנתי הזה של הסופרבול תופס מקום גם בחיים שלכם? האם גם אתם כמו מיליונים רבים בעולם צופים בו? ומה לגבי הפרסומות? צופים או קופצים למטבח? איזה מהפרסומות כאן אהבתם?

לקריאה נוספת על ליגת NFL הכנסו כאן.

שתפו:
נכתב על ידי
מומחית בשיווק אסטרטגי, בעלת ניסיון רב בניהול והובלת מערכי שיווק 360° וקידום מותגים. בעלת ניסיון ניהולי כחברת הנהלה ושותפה עיסקית בארגונים מובילים, לבניית אסטרטגיות עסקיות, התומכות בצמיחת חברות והגעה ליעדים עסקיים. הקימה וקידמה נכסים דיגיטליים לצד הובלת מסעות פרסום ATL ו-BTL בפלטפורמות השונות. עקבו אחרי גם בלינקדאין
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105086
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100757
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99903
מדיה חברתית
בן אורן
87825
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.