דרושים קידום אתרים | חיפוש עבודה SEO
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » משרות קידום אתרים – מה המעסיקים מחפשים?

משרות קידום אתרים – מה המעסיקים מחפשים?

דרושים בקידום אתריםקידום אתרים במנועי חיפוש נהיה תחום מאד פופולארי בשנים האחרונות. אם בעבר רק הפורטלים הגדולים יכלו  להרשות לעצמם חיה בשם "SEO Optimizer" ברשימת המשרות שלהם, הרי שכיום כל אתר שמכבד את עצמו, מחפש בלהט אחר אותם אנליסטים אינטרנטיים שכל שאיפתם היא להבין איך עובדת המכונה המשומנת – google (במקור השם היה אמור להיות googol, אבל הדומיין היה תפוס). המצב המעניין הוא שההיצע בשוק אומנם גדל – אך יחד איתו הביקוש מצד החברות המגייסות – גדל גם כן!

עדכון (1.12.10): עלתה כאן בבלוג מערכת משרות SEO חדשה, שדרכה ניתן לשלוח קורות חיים אונליין למעסיקים פוטנציאליים במגוון תחומים שונים (ללא רישום או תשלום): דרושים קידום אתרים

רבים לומדים את התחום הזה בכוחות עצמם (כך גם אני התחלתי), מתוך השתתפות בפורומים וקריאת מאמרים מקצועיים. ניתן להיווכח כי הרוב המוחלט של המתעניינים בתחום שולט היטב במונחים השכיחים ומבין באופן עקרוני איך מקדמים אתרים. אני סבור ובטוח כי לאחר שבוע קריאה מואמץ בפורומים, גם אדם שאינו מכיר את התחום כלל יוכל לדקלם בעל פה כיצד עושים אופטימיזציה לדף נחיתה.

אך אם כך הדבר- כיצד המעסיק ידע לזהות מועמד פוטנציאלי שיוכל לקדם את החברה?
האם כל מי שיודע מהו PageRank יוכל לנתח ולהבין את צרכי הלקוחות בחברה (יהיה גודלם אשר יהיה)?
ובכלל – מהם הדגשים הרלוונטיים לראיון עבודה בתחום קידום האתרים, בהשוואה למשרות אחרות?

פניתי למספר חברות בתקווה לקבל מהם תשובות לשאלות שלי (קרדיט בסוף הפוסט). בכוונתי לעשות יישור קו ולהציג בפוסט זה סוג של הכוונה, שתוכל לסייע לרבים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם בהשתלבות בחברת קידום אתרים מקצועית (זה קצת ארוך אני מזהיר מראש, אבל הכוונה הייתה לכסות הכל כך שלא הייתה אפשרות לחסוך במילים).

ראשית יש להדגיש כי בתחום ה-SEO ישנו מגוון רחב של תפקידים, כאשר הנפוצים מתמקדים בתחומים הבאים: SEO, PPC, Web Analytics. כל אחד מהתחומים הללו יכול להתפלג לתתי משרות. לצורך העניין משרה בשם "מחליף קישורים" משתייכת ל- SEO. כמובן שישנם גם תפקידים שמצריכים ידע והבנה בכל התחומים, כגון: "מנהל פרויקטים" או "איש SEM". בכל מקרה, בכוונתי להתמקד בטיפים שיתאימו באופן כללי עבור כל המשרות.

חילקתי את הנקודות לארבעה חלקים עיקריים:
מי אתה? סוג האישיות הרצויה, תכונות אופי, התנהגות בעת הראיון, הופעה וכו'…
מה אתה יודע? ידע טכני, הכרות עם מושגים בתחום, התמצאות באינטרנט וכו'…
מה עשית/עושה? נסיון בעבודות רלוונטיות, נסיון מוכח בקידום, פעילות באינטרנט וכו'…
מהן השאיפות שלך? שאיפות בתחום, מטרת המשרה, כוונות עתידיות וכו'…

מי אתה?

1. כמו בכל מקצוע, האהבה והרצון לעסוק במקצוע הוא פרמטר הכרחי שנבחן היטב. לרוב, עובד שאוהב את העבודה שלו גם מצליח בה, על כן מעסיקים רבים מחפשים את אותו ה"ניצוץ" בעיניו של המרואיין. מצד אחד ייתכן כי המרואיין מתאים לתפקיד אך נראה "יבש" לחלוטין בעודו יושב על הכסא מול המעסיק. במצב כזה נוצרת תמונה שלילית בעיני המעסיק, תמונה בה העובד לא ייתן מעצמו תפוקה מקסימלית מעבודתו אם יישתלב בצוות. כמובן שהתלהבות יתר גם עלולה לפגוע בסיכויי להתקבל, שכן אז זה יכול להתפרש כזיוף וחוסר אמינות.
2. חשוב מאד להיות אמיתי, מי שאתה ולהפגין אמינות! העמדת פנים ויצירת מצג שווא לצורך יצירת רושם, היא טקטיקה מוטעית שלרוב נחשפת מצד המעסיק במהלך הראיון. ואם לא בראיון עצמו, קל מאד לבדוק בחודש העבודה הראשון, אם הייתה העמדת פנים והצגה ברעיון העבודה (בסופו של דבר האמת תיחשף). לדוגמא: בראיון המועמד טען כי יצא לו בעבר לנצח בתחרות קידום אתרים מוכרת בחו"ל, אך בפועל הוא אינו שולט כלל במספר דברים בסיסיים.
3. בשווקים תחרותיים ובתחום קידום האתרים בפרט, תחום הניהול של פרסום ממומן (כדוגמת קישורים ממומנים) דורש מהמועמד להיות אנליטי יותר באופן שוטף. שכן, האנליטיות עומדת מאחורי קביעת היעדים, גיבוש האסטרטגיה השיווקית וכן מאחורי ביצוע תוכניות עבודה. חשוב להיות עם היד על הדופק על מנת לנתח את הנתונים, לצורך הסקת מסקנות מהירה בזמן אמת.
4. אנליטיות אינה מחליפה יצירתיות, ועל מנת לספק ללקוח את הערך המוסף על המקדם להיות יצירתי. כדי לייצר רעיון טוב ופתרון אידיאלי, צריך לייצר מספר רעיונות טובים ולעיתים לא מדובר במשימה פשוטה. לכן תיבדק מצד המועמד, היכולת לייצר מספר פתרונות שחלקם "מחוץ לקופסא". עם זאת, חשוב לשלב בין יצירתיות לאיזון ולא להיות כל הזמן "מחוץ לקופסא".
5. רב תחומיות יכולה להוות יתרון משמעותי. על מנת לספק ללקוח ערך מוסף אמיתי, מועמד רב תחומי אשר מחזק את הידע הקולקטיבי של אנשי החברה יוערך מאד. לדוגמא: ידע רב בתחום ה- mobile, שליטה בשפות זרות וכו'.
6. "עכבר אינטרנט" הוא מעבר לאדם שקרא והפנים את המידע מתוך המאמרים והפורומים. מדובר בחקר וסקרנות טבעית מתמדת, לשאוף ולהגדיל את ארסנל הידע האישי, תוך מציאת תשובות לשאלות והבנה של דברים שאינם ברורים. אדם בעל תאווה לידע, יכולות חיפוש מידע באינטרנט, סקרנות טבעית לספק תשובות והסברים וכו'. (כמה מכם בודקים לפעמים מתוך סקרנות, באיזה מיקום נמצאים אתרים בהם אתם גולשים בעבור מילות המפתח שהם מקדמים? 🙂 ).
7. מיותר לציין שהפגנת רצינות ונימוס בעת ראיון עבודה, הינו חוק טריוויאלי בעל יעבור בכל ראיון עבודה. חשוב להבין שאם מדובר במשרה שתדרוש עבודה מול לקוחות, העניין קריטי ואף נבחן בדפקדנות מצד המראיין. ה"שירותיות" שהמועמד מפגין בעת הגיוס, מעידה על היכולת העתידית שלו לתקשר בצורה מקצועית מול הלקוחות.

עוד נקודות חשובות שמתאימות לכלל המשרות, אך עדיין חשוב לשים עליהן דגש: יכולת לימוד עצמי, התבטאות גבוהה בכתב ובע"פ, יכולת עבודה בצוות (פרט לפרילאנסרים שעובדים מהבית), חוש יזמי, מוטיבציה גבוהה ועוד.

מה אתה יודע?

1. אין עוררין על כך שקידום אתרים משלב בתוכו גם ידע טכני, לצד ההבנה השיווקית והאנליטית. על כן, על המרואיין להכיר ולהבין שפות תכנות ברמה הבסיסית, או ברמה גבוהה במידה ויש התעסקות עם קוד האתר (תלויי בתפקיד):
Html, Css, ידע ב- PHP או ASP יהווה יתרון.
2. חשוב להכיר את רוב המונחים החשובים בתחום ה- SEO. מומלץ גם להבין את ההשלכות והשימושים שלהם מעבר לדקלום פרשנותם. כלומר מלבד להבין מהי Density, חשוב להבין באופן הגיוני מדוע חשוב לשמור עליה במינון המתאים (ולא רק בגלל שזה מה שמסייע לקידום). מעבר לכך, יש גם צורך להבין מונחי אינטרנט כלליים שאינם קשורים ישירות לקידום אתרים כגון: RSS, בלוג, פורום, סימניות (tags), מדיה חברתית, תוכניות שותפים (affiliate), ווב 2.0 ועוד.
3. נדרשת שליטה מלאה בבדיקות וכלים בסיסיים כגון: סרגל הכלים של גוגל, בדיקת וותק של דומיין, שאילתות החיפוש של גוגל, שירותי גוגל השונים, אאוטלוק, תוכנות אופיס, כיצד בודקים כמות קישורים נכנסים וכו'.
4. המרואיין חייב לשלוט בעברית ברמת שפת אם (כתיבה, קריאה, דיבור), אך מלבד זאת – שליטה גבוהה באנגלית תהווה יתרון משמעותי.
5. תואר אקדמי לא תמיד חובה אך יכול להועיל – נכון שיש תפקידים ספציפיים (בכירים לרוב) בהם הוא תנאי סף הכרחי, אך בשאר המקרים הוא לא ישמש כנקודה שבגללה המועמד ייפסל.

מה עשית בעבר ועושה כיום?

1. נסיון עבודה בתחום זהה או דומה יהווה יתרון, אם כי לפעמים זה יכול להוות חסרון כאשר מדובר בנסיון ארוך שנים. אני אסביר: הרבה פעמים מעסיקים מחפשים "ראש טרי", מכיוון שהם מעדיפים לבנות ולהכשיר את המועמד בהתאם לסטנדרטים שלהם מאפס, מאשר לשנות את תפיסת מחשבתו מהעבודה הקודמת. זה מהיר יותר, יעיל יותר – ואפקטיבי יותר. מצד שני, אין צורך ללמד אותו הרבה דברים טריוויאליים בתחום, אלא "להתאים" אותו לחברה הנוכחית ברמת תהליכי עבודה. אני דווקא נוטה לעמדה השניה – כן לציין ולפרט אודות מקומות עבודה דומים ונסיון שנרכש.
2. נסיון מוכח בווב באופן כללי – בין אם בנה אתרים, תכנת, עסק ב- affiliate marketing, קידום אתרים, ניהל אתרים, ייצר תכנים, ניהל פורום או ביצע פרויקט אישי כלשהו עם נגיעה באינטרנט – כל אלו יכולים לשמש כיתרון למועמד. מעבר לכך, ייתנתנו נקודות זכות: אם למועמד יש יכולות שיווק/מכירה, אם ניהל בלוג (או מנהל בהווה).

אין כאן עוד מה להרחיב, אבל בגדול – הרעיון הוא להראות שהינך פעיל בסצנה מבחינת מחקר ועדכניות ושנעשה שימוש מעשי בידע שנצבר.

מהן השאיפות שלך?

לדעתי זו הנקודה הכי קריטית בעבור המעסיק במידה ומדובר בתפקיד ארוך טווח. הבעיה העיקרית בגיוס עובדים לתחום ה- SEO היא למצוא עובדים לתקופה ארוכה. שכן, הכשרה של עובד SEO כרוכה במאמצים וזמן רב. הנושא הכאוב הוא שהעובד יכול לעזוב מתי שהוא רוצה, שהרי החברה לא מחזיקה בעובד שלא מעוניין לעבוד בה. וזה לגיטימי, קנסות יציאה או אי תשלום בגין תקופת ההכשרה היא לא פתרון. לכן המעסיק לרוב יסתכל על הנכונות להישאר ולהתפתח בחברה למשך תקופה ממושכת (לא פחות משנתיים + -). מרואיין שהחליף עבודות פעמיים בשנה, לרוב לא ייבחן בעין יפה. קל מאד להסיק מכך שהוא סך הכל מעוניין בעבודה לצורך יצירת מדרגה לעבודה הבאה. במקרה כזה ההשקעה בהכשרתו אינה כדאית מבחינה כלכלית ולכן סביר כי לא יתקבל לעבודה.

בנוסף, הרבה מקדמי אתרים שהוכשרו בחברות SEO, עובדים שנה, לומדים את התחום, מקבלים נסיון ואז פורסים כנפיים ופותחים עסק עצמאי. מספיקים להם 2-4 לקוחות טובים ויש להם את אותה המשכורת שקיבלו בחברה בה עבדו. כך שיכולה גם להישאל שאלה כמו "האם הינך מעוניין לעסוק בתחום ה-SEO כעצמאי בעתיד?" מומלץ לענות עליה בשיא הכנות והרצינות, כדי להימנע מאי נעימויות בהמשך העבודה בחברה.

לדעתי ישנם הרבה יתרונות לעבוד בחברה מקצועית שמתמחה בתחום, על פני יציאה לשוק כעצמאי. אבל זה כבר עניין של אופי. בכל מקרה, זה נושא שיש לחשוב עליו היטב לפני הראיון.

כמובן שישנם תפקידים יוצאי דופן, בהם לא ממש שמים דגש על שאיפות המועמד. תפקידים מהם המעסיק לא צופה התפתחות וגדילה בחברה. לדוגמא: תפקיד כמו "אחראי על החלפת קישורים" לרוב לא יידרוש הכשרה ארוכה, העובד לרוב עובד מהבית ואין הפסד גדול לחברה אם ייחליט לעזוב באחד הימים (אך ההכשרה וההיערכות הלוגיסטית מצד החברה היא בהתאם).

משרות קידום אתרים יש בשפע – צריך רק לבחור…

אם קראת עד כאן, סימן שאתה מעוניין ברצינות להתקבל לחברת SEO ! 🙂חיפוש עבודה קידום אתרים
אני מקווה שהפוסט הזה נתן מענה על כל השאלות והתהיות שהיו לך עד כה. מטרתו הייתה לתת נקודת מבט אובייקטיבית ולשקף מה באמת המעסיקים מחפשים. כך שתוכל להיערך בהתאם ולא להיות מאוכזב אם לא התקבלת (מה שלא אמור לקרות אם אתה מקיים את הדרישות שהצגתי…).

בזמנו חיפשתי הרבה אחר חברת ה- SEO בה ארצה להשתלב. לבסוף, לאחר בחינת והשוואת פרמטרים רבים הגעתי לאיזינט – אחת החברות הגדולות בארץ. מאד סיקרן אותי להבין את מתודולוגיית העבודה מול לקוחות גדולים דווקא, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות אותם החברה פיתחה כמתן ערך מוסף ללקוח.

מספר חברות SEO בארץ סייעו לי בכתיבת פוסט זה ע"י מתן טיפים והכוונה מעשית. ניתן לגלוש לאתריהם דרך הלינקים שלמטה ולבדוק אילו תפקידים הם מציעים.

בהצלחה! 🙂

הפוסט נכתב בשיתוף פעולה עם החברות:

איזינטK-Logicאקטיביטקנטוורקינגנירמי

התמונה באדיבות RealWorld

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

39 תגובות

  1. יולי דסיאטניקוב

    מעניין, מקיף ומאוד אינפורמטיבי, הביקורות מהללות!

    (:

  2. פאבל, עוד פוסט מושקע, מעניין כתוב היטב ועם ערך מוסף – אבל שכחת לציין משהו חשוב, ואני מדבר על המיתוג האישי.

    במיוחד בתחום כמו קידום אתרים, שהוא מאוד תחרותי היום ועל כל משרה יש הרבה קופצים, מומלץ שלמראיין יהיו תפיסות וערכים לגביך – לפני שהוא פוגש אותך. ווהיום זה כמובן לא מסתפק רק בקורות חיים ובניסיון העבדוה שמוצג שם.

    אני בטוח שהמעסיק הפוטניצאלי יקיש את שמך בגוגל לפני שתגיע לראיון – וכדאי שבקטע הזה יהיה לך יתרון יחסי על פני מועמדים אחרים?

    אז איך עושים זאת? קודם כל בתור מקדם אתרים, אני ממליץ לעבוד על השם המלא שלך כך שהוא ימלא את כל התוצאות בעמוד הראשון של גוגל באזכורים חיוביים המקושרים לאופן בו הוא רוצה להיות ממותג (כמקדם אתרים מקצועי כמובן). מומלץ ביותר להירשם ברשתות חברתיות ולהצגי את עצמך ככזה וכן להקים בלוג מקודם ומעניין – כמו שלך..

    תסכים איתי שעם בלוג כזה, בו אתה ממתג את עצמך לא רק כמקדם אתרים, אלא כ"יועץ לקידום אתרים", יצרת לעצמך בידול וגם יתרון על פני מתחרייך לתפקיד עתידי.

    כמובן שצריך לזכור כי המיתוג האישי באינטרנט חייב להיות אותנטי – כלומר, מחובר למציאות. אם הוא לא יהיה כזה, האמת המרה תתגלה במהרה…

  3. פבל ישראלסקי

    תודה על התגובה מוריס-מאור-טלנסקי! 🙂
    לגבי המיתוג האישי אני מסכים איתך, ממליץ לכל הקוראים לקרוא איך עושים זאת נכון בבלוג של מאור שעוסק במיתוג אישי באינטרנט.

    "שיפוץ" עמוד התוצאות הראשון בעבור השם שלכם, הוא קריטי גם בעבור מקרים רבים אחרים שאינם קשורים ספציפית לעבודה וזה משהו שהייתי ממליץ להשקיע בו מעט מחשבה. אך ללא ספק, במקרה של עבודה הוא יכול להיות הכי קריטי…

    אני מניח שעבור מקדמי אתרים בעלי נסיון לא תהיה זו משימה קשה, לעצב את עמוד התוצאות על פי העדפותיהם האישיות

  4. מדוע שלא נקים יחד- אני בניה ואתה תכנים – פורטל בנושאי הבלוג?
    נכניס שם חמרים,קישורים ופוסטים מתוך בלוגים רלוונטיים ומאמרים?

    אשמח לשמוע ממך

  5. יסודי כהרגלך!
    מה אתה עושה באיזינט?

  6. תמיר אורון

    תודה על הכתבה, היא מאוד יסודית ועזרה לי מאוד.
    שלחתי קורות חיים למספר חברות קידום אתרים אך אף אחת עוד לא החיזרה לי תשובה. מה עוד ניתן לעשות?

  7. פבל ישראלסקי

    מאיר:
    לא בטוח שהבנתי אותך, מה הכוונה פורטל בנושאי הבלוג? כלומר פורטל כללי שיכיל מידע בנושא קידום אתרים.

    יפית:
    תודה, היה לי חשוב להתייחס לכל הנקודות מכיוון שלא פעם נשאלתי לגבי דרישות הקבלה לחברות SEO. באיזינט אני מסייע למנהלי פרויקטים בכל נושא מערך הקישורים ושיתופי פעולה עם אתרים אחרים.

    תמיר:
    אני שמח שהיא עזרה לך, זאת הייתה כוונתי 🙂
    האם אתה עונה על כל הדרישות לתפקידים להם שלחת קו"ח? הייתי מציע לך תמיד ללוות את הקו"ח במכתב לא רשמי בו אתה גם מפרט על עצמך מעבר. בנוסף, אני ממליץ לך להרים טלפון לחברה ולהיווכח כי הם אכן קיבלו את קורות החיים שלך (יש גם מקרים שזה לא מגיע אליהם כלל..)

    • שלום פבל,

      האם אפשר לקבל קישורים למסמכי החובה כגון SEOBOOK, SEOMOZ והדוקטורט של סרגיי ולארי ?
      כתבת שחשוב לדעת את המונחים בעולם ה-SEO האם תוכל לפרט או לשלוח לינק למונחים אילו ?
      תודה,
      איל

  8. התכונות שמנית מאד חשובות, וגם השיקולים של המעסיק – אבל יש עוד כמה דברים שבעיני הם קריטים להצלחה אמיתית:
    1. סקרנות אינסופית – דיברת על זה מסביב, אבל האמת שהיא שזה לחיות או למות. מי שלא ממש אוהב וחי את זה, בד"כ לא שורד.
    2. ספקנות אינסופית – התכונה החשובה לא פחות אצל חוקר או אנליסט, היא להיות ספקן לגבי אמינות ומימנות המידע שהוא מקבל. זה מתחיל בזה שיש אינסוף מאמרים, רובם חוזרים על עצמם, וברבים יש די הרבה בולשיט. ההפרדה בין עיקר לתפל, מיתוס לאמת בסופו של דבר מעצבת את הדמות של האנליסט, ומסייעת לו לברור בין הררי המידע על מנת ללמוד את מה שבאמת נכון
    3. שפה: שפה זרה כלשהיא, בעיקר אנגלית אבל גם שפות כגון רוסית או שפות אחרות שיש בהן קהילה פעילה בענף שלנו, זה אחד החסמים הכי בולטים.
    א. כי העולם קטן וגלובלי
    ב. כי מה לעשות המונחים המקצועיים והאלגו' וכל המסביב נכתב בד"כ ע"י דוברי אנגלית
    מי שלא שולט בשפה ברמה שמסוגל לקרוא מאמרים מקצועיים ארוכים בקלות ובמהירות, אלא נסמך על עברית, בהכרח מפגר אחרי השוק ונסמך על מידע מיד שלישית רביעית וכו'.
    דוגמה קלאסית היא מסמכי החובה כגון SEOBOOK, SEOMOZ והדוקטורט של סרגיי ולארי – שמי שבאמת קרא פרקים והבין, נמצא בעיני בליגה אחרת, גם אם לא בדיוק יודע האם H1 יותר חשוב מלינק עם טקסט עליו. זהעניין התפיסה.

    אחרון חביב:
    4. תפיסה עסקית והבנה שיווקית: התחום שלנו נוגע לעולם השיווק, הפרסום ויחסי הציבור. הבנה עסקית, יכולת ניתוח שיווקי וניתוח מצבים זו יכולת אקוטית, בעיני.

    חוצמיזה שיהיו בני אדם, נחמדים, חביבים לסביבה, נעימים לעבודה ואחרון (באמת) חביב: ס ב ל נ ו ת. SEO לו'ח זמן, לוקח זמן ללמוד, לןקח זמן לראות תוצאות, לוקח זמן להעביר ידע ללקוח ובגדול – בלי סבלנות זה מאד מתסכל.

    תמיר – שלח קו"ח וספר קצת על עצמך – אני מבטיח לקרוא ולענות לך באופן ישיר.

  9. פוסט מעולה פבל.

    יצא לי בעבר לבדוק הרבה מאוד מועמדים לNearme, לרובם היה חסר הרבה מאוד ידע בסיסי ומי שכן מצאתי שיש לו את הבסיס המתאים להכשרה אצלנו נפל בפרמטרים אחרים (בעיקר אישיות).

    לצערי כל אחד שקורא כמה מדריכים הופך להיות "מקדם אתרים מומחה" בארץ.

  10. פבל ישראלסקי

    תודה עידן.
    תגיד, האם ישנם עוד פרמטרים שאתם בדוקים מלבד אלו שהצגתי כאן? אתה מוזמן להרחיב אם לדעתך חסר משהו…

    ולגבי "מקדם אתרים מומחה" – מסכים איתך!

  11. מאמר מצויין!

    כמו שכולם יודעים תחום הקידום מאוד בעייתי מכיוון שמקדמים חדשים מתעסקים בד"כ בקידום ב שוק קטן ולא בשוק הגדול (פורטלים למיניהם) ולכן חושבים שאם הם הצליחו בקידום אז הם יודעים כבר הכל.

    לעבוד בחברה רציניתי לקידום זה הכי טוב אבל קשה להיכנס לחברות כאלו וזאת גם בעיה בעולם של קידום האתרים.

  12. פבל ישראלסקי

    תודה דליה,
    אבל דעי לך שספציפית בתקופה זו, החברות הגדולות דווקא מחפשות מקדמי אתרים "בנרות". דווקא היום, בניגוד למה שהיה מקובל בעבר, אם המועמד מספיק רציני ותואם את הדרישות – הוא ייכנס די בקלות.

  13. מאמר מרתק, פעם ראשונה שלי כאן  ותודה.
    לגבי "מי שלא שולט בשפה ברמה שמסוגל לקרוא מאמרים מקצועיים ארוכים בקלות ובמהירות, אלא נסמך על עברית, בהכרח מפגר אחרי השוק ונסמך על מידע מיד שלישית רביעית וכו'."… יש לזה פתרון, יתן לקרוא באתר שציינתי http://in-forma.co.il/

  14. עבורי, הגעתי למסקנה ש-SEO זה הדבר הכי מעניין שיש. עם כל הנסיון המעשי שיש לי בקידום אתרים, בבניית אתרים, בניתוח מערכות אינטרנט ובחשיבה מערכתית הגעתי לאחרונה למסקנה שעדיף לי להצטרף לחברה.

    אני גר בצפון הרחוק, במעלות, שעתיים-שלוש נסיעה מתל אביב.

    אשמח לשמוע את דעתכם האם יש חברות שמעוניינות גם באנשים במשרה חלקית \ גמישה, או לקבל הפנייה לחברות רציניות .

  15. פבל ישראלסקי

    ראשית כל אני מסכים כי זה התחום הכי מעניין (ומאתגר) שיש. לא ממש הבנתי למה בסופו של דבר החלטת להצטרף לחברה במקום להיות עצמאי? האם זה בגלל המיקום הגאוגרפי?
    בכל מקרה, מנסיון אני יכול לומר שיש מספר רב של מקדמי אתרים שעובדים במשרה חלקית אז אם תחליט שזה מה שנוח לך, אני בטוח שתוכל להשתלב בקלות בחברה מובילה כלשהי (במיוחד נוכח העובדה שיש לך נסיון וידע רב).

  16. אשמח אם תיגע בנושא השכר

    מהי המשכורת הממוצעת היום בשוק לעובד SEO מתלמד במשרה מלאה?

    ומהי המשכורת הממוצעת היום בשוק לעובד SEO מתלמד במשרה חלקית ו/או פרילאנס?

  17. הי פבל,

    גם אנחנו מחפשים איש קידום אתרים. פרטי המודעה נמצאים בקישור הבא:
    http://doctor-web.co.il/%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%A7%D7%99%D7%93%D7%95%D7%9D-%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%95%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%98.htm

    ואני מקווה מאוד שהג'יבריש הזה יהפוך לקישור אלגנטי. 🙂

  18. כתבתה די מעניינת, אתה בהחלט צודק שיש המון דרישה אבל מה יעשו אנשים ללא ניסיון קודם ? לרוב החברות ועסקים דורשים מינימום שנה ניסיון.

    אני ניתקלתי אישית ברעיון עבודה (לא בקידום אתרים) ששאלו אם יש לך ניסיון, עניתי כן והראתי עבודות שעשיתי ללקוחות שלי, ואז התשובה בסוף העיניין שקיבלתי שהם לא בטוחים לגבי מכוון שהתעסקתי באופן עצמאי בתחום כפרילאנס ושאני לא יעזוב אותם מחר.

    אתה ניכנס לדילמה מכוון שאתה לא יודע מה לעשות. להראות עבודות של לקוחות שעשיתה או לא להראות. ואם לא תראה אז אין לך ניסיון אבל אם תראה אז אתה עצמאי.

    אותו דבר בקידום אתרים. איך בסופו של דבר יהיה למישהו ניסיון אם הוא לא יעבוד באיזו חברה ? או ניסיון אישי עם לקוחות, או ניסיון שעבד בחברה.

    שניהם מציבים אותך למצב שאם עבדתה בחברה אז למה עזבתה וזה חשוד, שנית אם עבדתה שוב כעצמאי וקיבלתה ניסיון אישי אז לא פלא שתעזוב עוד מאט.

    אולי התגובה שלי קצת ערוכה אבל רציתי להוצאי את זה 🙂

    בקרו גם בבלוג שלי
    תודה

    • פבל ישראלסקי

      היי סוסו ותודה על התגובה העניינית.
      תראה, אני חושב שזו חשיבה פרנואידית מדי (גם אם יש בה מן ההגיון) באופן כללי, ולרוב אני פשוט ממליץ לאנשים לנסות לחשוב על איך להבליט את היכולות שלהם במקום להשקיע זמן בניתוח הפסיכולוגי של הראיון.

      מה הבעיה להציג עצמך בתור פרילאנסר? אתה אומר שיש להם פחד שאם נתת שירות ללקוחות בתור פרילאנס אז הם יפחדו שתעזוב אותם מחר – אבל עובדה שהגעת לראיון אז כנראה שלא כל כך היה לך טוב בתור עצמאי. אבל בלי קשר לזה, כל מעסיק צריך לקחת בחשבון שהעובד יכול לעזוב, החוכמה היא לדעת איך לגרום לו להישאר. ספציפית לגבי המקרה שהצגת לדעתי כן הייתי מראה דוגמאות.

  19. שלום חברים,
    אני לא יודע אם זו הכתובת לשאלתי אך אני צריך עזרה וכל עזרה תתקבל בברכה.

    יש לי כ7 בלוגים שהקמתי וטיפחתי ואני רוצה להכניס להם את החשבון של אדסנס אך לא מצליח לעשות זאת נכון.

    כשאני ניכנס לחשבון אני מקבל את ההודעה הזו,

    "חשבון אינו פעיל
    לא קיים חשבון AdSense עבור פרטי כניסה אלו, משום שבקשת ההרשמה שלך בתהליך בדיקה בזה הרגע. תוך שבוע מהגשת בקשת ההרשמה שלך, נעבור על בקשתך ונעדכן אותך באמצעות דוא"ל. ברגע שתאושר השתתפותך ב-AdSense, תוכל להיכנס לחשבון שלך ולהתחיל"

    מישהו יודע מה לעשות? ההודעה הזו מופיעה כבר כחודשיים ימים ולכן אני עובד עצות.

    ניתן לי צור איתי קשר בנייד – 0506818686

  20. תודה רבה על הלינק, אפנה את השאלה לשם. אני ממש מעריך את העזרה שלך.

    נאור

  21. מדוע סנדלרים עובדים לבד? כי הם לא צריכים להמציא ולבנות בעצמם את הכלים ואת שיטות העבודה שלהם, והם לא זקוקים לסיעור מוחות יום-יומי.

    ברשותך, אני מעתיק כאן משהו שכתבתי גם במקומות אחרים:

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      היי עמנואל, אני מתנצל אך נאלצתי למחוק את הטקסט האיכותי שהוספת בתגובה שלך. זה נעשה מטעמי שכפול תוכן, לא משהו אישי. במקום זה, פשוט אפנה למקור בו כתבת אותו:

      http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?p=1247

      (שימו לב לתגובה האחרונה של "זקן השבט")

      תודה על ההסבר המעמיק, תענוג לקרוא.

  22. פבל, הטקסט המועתק עם שינויים קלים היה נתון בין שני קווים אופקיים. מתחת לקו התחתון היה טקסט נוסף שהוספתי לצורך התגובה פה. אם אתה יכול לשחזר אותו ולשלוח אותו אלי במייל אחזיר לכאן את מה שלא משוכפל. תודה.

  23. אני רוצה להוסיף כמה מילים. לפני כמה ימים יצא לי לשוחח עם "יועץ לעניני אינטרנט" שחיפש מקדם אתרים inhouse עבור לקוח שלו. הלקוח מתחרה בגוגל העולמי באנגלית על ביטוי חיפוש שהוא על פניו תחרותי למדי בקנה המידה של גוגל העולמי. שאלתי אותו "מקדם אתרים inhouse יספק ללקוח שלך כ-190 שעות עבודה בחודש. מה יקרה אם המתחרים שלו מעסיקים שני מקדמי אתרים inhouse המספקים 380 שעות עבודה בחודש?" הוא לא הבין על מה אני מדבר כי הרי מקדם אתרים נתפס על ידו כמין איש אחזקה שתפקידו להגיש לגוגל אתר שעומד בסטנדרטים הטכניים של גוגל (ואז למה צריך שניים לאתר אחד?), ולא כמי שתפקידו להשיג הישג נגד מתחרים.

    בעל אתר שאיננו צריך להתחרות במנועי החיפוש (בנק הפועלים, בזק, ביטוח לאומי) זקוק אכן רק לאנשי אחזקה (SEO). בעל אתר שמתחרה על המקומות העליונים בעשרות, מאות ואלפי אתרים מקודמים אחרים, חייב מקדמי אתרים (website promotion) המספקים כמות שעות עבודה שלא ניתנת להערכה מראש.

    המקום הראוי ביותר להכשרתם המוצלחת של מקדמי אתרים (website promotion) בתנאי שיש להם את הנתונים המתאימים, היא כחניכים במשרדי קידום אתרים הפועלים בזירות תחרותיות במיוחד. אבל משרדי הקידום אינם מעוניינים בתחלופה גדולה של עובדים זוטרים שיפזרו אחר כך את הידע החסוי שהושג בעמל וממון רב.

  24. שלום,
    אני סיימתי את עבודתי במסגרת עבודה ניהולית וכן הלכתי ללמוד קורס SEO אבל שאני שולח קו"ח אף חברה לא חוזרת אלי
    האם אני צריך ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום המחשבים כדי שחברות מחשבים "יסתכלו" לכוון שלי

    אודה לתגובתך

  25. מאמר בהחלט מעניין.
    אני חושבת שאפשר להיות יותר משכנע בראיון עבודה אם מעבירים את הערך המוסף, מה אני יודע לעשות מעבר, מה אני יודע לעשות שאחרים לא יודעים לעשות, איך אני תורם למעסיק מבחינה הגדלה של הכנסות ועוד.
    כשמגיעים לראיון העבודה מוכנים אז הראיון עובר הרבה יותר חלק.
    להרחבה כדאי לקרוא את המאמר:: הכנה לראיון עבודה – טיפים שלא תמצאו במקום אחר
    http://www.agamy.co.il/be-convincing/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים