דו”ח חדש מוכיח: השפעת הקהילות הדיגיטליות ממשיכה לגדול

מיטל אור
דו"ח חדש מוכיח: ההשפעה של הקהילות הדיגיטליות ממשיכה לגדול. בסקר שאלו החוקרים כאלף משתמשים בכל אחת מ-15 המדינות לאיזו קבוצה הם משתייכים הכי הרבה, קבוצת אונליין או אופליין או בשני המקומות באופן שווה.
קהילות דיגיטליות ממשיכה לגדול

עם התפרצות נגיף הקורונה, התקשורת הדיגיטלית הפכה למשמעותית יותר בחיינו וקהילות חברתיות חוו מעורבות גדולה יותר. מחקר של חברת פייסבוק בשיתוף מעבדות NYU מספק תובנות חדשות לגבי חשיבות הקהילות.

כפי שפורסם ב-SocialMediaToday, פייסבוק חקרה את השפעת הקהילות דרך ראיונות עם 50 מנהלי קהילות ב-17 מדינות ו-26 מומחים לבניית קהילות דיגיטליות. במקביל ערכו החוקרים סקר בקרב 15,000 משתמשים ב-15 מדינות.

הנתונים מצביעים על עלייה בחשיבות הקהילות הדיגיטליות

בסקר שאלו החוקרים כאלף משתמשים בכל אחת מ-15 המדינות לאיזו קבוצה הם משתייכים הכי הרבה, קבוצת אונליין או אופליין או בשני המקומות באופן שווה. רוב המשיבים אמרו כי הם יותר מושפעים ויותר פעילים בקהילות אינטרנטיות לעומת אלו שמתקיימות במרחב הפיזי.

הקבוצות במחקר הקהילות בפייסבוק
מקור: Social Media Today

הממצאים הללו מדגישים את הרלוונטיות של הקהילות הדיגיטליות אשר מאפשרות לאנשים להמשיך לחוש שייכים ולהיות מחוברים לקהילה כל הזמן וכל זאת במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין. התעמקות בנושא הובילה את החוקרים לבסס ארבעה אלמנטים מרכזיים על צמיחת הקהילות.

1. טכנולוגיה דיגיטלית

טכנולוגיה דיגיטלית מאפשרת ליצור קהילות במהירות ובקלות. זו ברכה וקללה – היכולת להתחבר לאנשים שדומים לנו הרבה יותר קלה. בו זמנית הדבר מוביל להתפתחות של “קהילות שנאה” ותנועות מסוכנות. בנוגע לאלמנט השני, פייסבוק פועלת על מנת לנסות לטפל בכך.

2. הזדמנות שווה לכל

היכולת לבנות קהילה מאפשרת לכל אחד ואחת ליצור קהילה, לחלוק חוויות ולהיות פחות בודדים. הדבר יכול להוביל לבניית קשרים חזקים בין אנשים ועובדה זו מגבירה את חשיבותם.

3. מרחבי אונליין ואופליין משלימים זה את זה

החוקרים מצאו שישנו קשר בין הקהילות המתקיימות באונליין לאלו המתקיימות אופליין. הדבר יכול להוות יתרון משמעותי ליצירת קהילות דיגיטליות על ידי הקמת קהילות שמלכתחילה מיועדות להוביל למפגשים בעולם האמיתי. חיבור זה יכול להיות המפתח לבריאות הנפש והקהילה.

4. הקורונה נתנה לקהילות מקום חשוב עוד יותר

מכיוון שאנשים לא יכלו לצאת ולהיפגש, הקורונה הפכה את הקהילות למרחבים חשובים שאנשים יכלו להיפגש בהם. הדבר מגביר את ההסתמכות על פייסבוק ביצירת מעורבות חברתית.

הכוח של הקהילות ביצירת קשרים חברתיים

הממצאים של פייסבוק אנם פורצי דרך אך הם מחזקים את החשיבות והכוח שיש לקהילות. כמסקנה מכך על מותגים לחשוב כיצד הם יוצרים קשר עם הקהל שלהם וכיצד עליהם להשתמש בקבוצות לצורך פעילות הסברה. חשוב לציין כי מותגים לא עמדו במרכז המחקר אך לממצאים מסקנות שיכולים להיות שימושיים עבור כל מי שמעוניין ליצור ולהשתמש בקהילה.

מדי חודש קהילות בפייסבוק משמשות מעל 1.8 מיליארד משתמשים כאשר מעל למחצית מהמשתמשים בפייסבוק נמצאים בחמש קבוצות או יותר. במקביל ישנם מעל 70 מיליון אנשים אשר מנהלים קהילות והדו”ח של פייסבוק יכול להעניק להם מידע חשוב.

את הדו”ח אפשר למצוא פה

לידיעה המקורית ב- Search Engine Land

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
17
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
77
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
111
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105076
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100701
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99799
מדיה חברתית
בן אורן
87810
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.