טאבולה ואאוטבריין התמזגו, כרום יחסום תוכן מעורב, User Agent חדש בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

אחרי שנתיים של דיבורים: טאבולה ואאוטבריין התמזגו

בעסקת ענק הגדולה מסוגה לאחרונה, שתי החברות להמלצות תוכן – טאבולה ואאוטבריין – התמזגו לחברה אחת. בעלי טאבולה יקבלו 70% מהמניות של החברה החדשה ויעמדו בראשה, ובעלי אאוטבריין יקבלו 30% מהמניות.

שמועות אודות מיזוג בין שתי ענקיות התוכן החלו כבר ב-2017, אולם הן היו ונשארו בגדר שמועות בלבד משך זמן רב. בריאיון לכלכליסט אמר מנכ”ל טאבולה (ומנכ”ל החברה החדשה), אדם סינגולדה, שאם הם היו מכריזים על מיזוג בכל פעם שהתקיימו שיחות בין שתי החברות, היו כותבים על כך בתקשורת 50 פעמים.

מטרת המיזוג המוצהרת היא להילחם בדואופול הפרסום גוגל-פייסבוק; אבל ספק רב אם פייסבוק וגוגל עצמן רואות במיזוג הזה לא יותר מאשר יתוש על גב פיל (בעיקר מהפן הכלכלי – הכנסות החברה הממוזגת יגיעו ל-2 מיליארד דולר לכל היותר ב-2019).

כעת רק נשאר לברר האם המיזוג מפר חוקי הגבלים ומייצר מונופול. התייחסות מעניינת לכך ניתן לקרוא בכתבה של גלובס.

דפדפן כרום יחסום תוכן מעורב https/http

החל מדצמבר 2019, דפדפן כרום יתחיל לחסום חלקית עמודי אינטרנט המכילים תוכן מאובטח ולא מאובטח במקביל. תוכן מעורב משמעו עמודי אינטרנט מאובטחים בפרוטוקול HTTPS, המכילים במקביל מקורות לא מאובטחים HTTP – כגון תמונות, קובצי קוד וכן הלאה. הערבוב עלול לגרום לפגיעה ברמת האבטחה של העמוד, מכיוון שאפשר להשתמש במקורות הלא מאובטחים למטרה זדונית.

בדיוק כפי שגוגל דחפה בכל הכוח ליצירת רשת אינטרנט מאובטחת (מעל 90% מזמן הגלישה בכרום מתבצע באתרים מאובטחים), כעת היא נוקטת באותה שיטה על מנת להמשיך באותו מסלול. החל מעדכון מס’ 79 של כרום, שיבוצע בדצמבר הקרוב, בכל פעם שהדפדפן ייתקל בתוכן מעורב הוא ינהג בשתי צורות:

1. אם המקור הלא מאובטח נמצא בעמוד מאובטח, גוגל יבצע עדכון אוטומטי מ-HTTP ל-HTTPS.

2. הדפדפן יציע למשתמשים כפתור שיסיר את חסימת המקורות הלא מאובטחים. החל מינואר 2020 האפשרות הזו תחדל מלהתקיים, והדפדפן ינוע בסדרת שלבים לקראת חסימה מלאה של תוכן מעורב.

מומלץ מאוד לבדוק כל אתר, על מנת לוודא שאין בו ערבוב מקורות שעלול לפגוע בנראותו בדפדפן כרום. אומנם גוגל לא מציינת פגיעה אפשרית בתוצאות החיפוש, אך בדיוק כפי שהמעבר ל-HTTPS הביא איתו נקודת זכות לקידום – יש להניח שגם פה עשויה להיות השפעה מינורית כלשהי.

כדי לבדוק תוכן לא מאובטח ניתן להשתמש בצפרדע הצורחת. כמו כן באתרי וורדפרס מומלץ להשתמש בתוסף Really Simple SSl, המבטיח מעבר מיידי ל-HTTPS בכל המקורות.

גוגל משדרגת את ה- User Agent של גוגלבוט

כדי שהזחלן יעמוד באותם קריטריונים כמו מערכת כרום, גוגל הכריזה על שדרוג ה- User Agent שלו בדצמבר 2019. לאחרונה גוגל שחררה את גרסתו החדשה של הזחלן, Evergreen Googlebot, אך השאירה את הליבה הישנה חיה וקיימת; זאת על מנת שכל אתר שמפעיל שיטות זיהוי של User Agents, לא ייפול בין הכיסאות ויבצע את השינויים הדרושים.

רוב האתרים ברשת לא יושפעו מהמעבר לגוגלבוט החדש, כך אומרים בגוגל לאחר בדיקה שבוצעה במיוחד. אך למרות זאת – יש אתרים שמזהים בוטים שונים ומתייחסים אליהם בצורות שונות, למטרותיהם שלהם. באתרים אלו יש לוודא שהזיהוי של גוגלבוט החדש ייכנס לתוקף, ולא יישאר עם ההגדרות של גוגלבוט הישן.

לקבלת הסינטקס החדש הקליקו כאן >>>

לבדיקת מוכנות האתר לגוגלבוט החדש הקליקו כאן >>>

ידיעות בקטנה

  • פרצת אבטחה באנדרואיד איפשרה לתקוף סמארטפונים. יש לעדכן לגרסה החדשה ביותר.
  • פייפאל החליטה לפרוש מאיגוד ליברה – המטבע הווירטואלי של פיסבוק. ויזה ומסטרקארד שוקלות פעולה דומה.
  • אחרי גוגל, גם מיקרוסופט עושה סוף למודעות המואצות במערכת הפרסום שלה.
  • החל מוורדפרס 5.3 – תיוג אוטומטי של תגובות-גולשים עם rel ugc החדש של גוגל.

 

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89413
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88056
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87797
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66673
קידום אתרים
ירון אחר
64751
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
40
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
81
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
52
מדיה חברתית
מיטל אור
193
מדיה חברתית
עמית אדלר
192
מסחר אלקטרוני
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x