טאבולה ואאוטבריין התמזגו, כרום יחסום תוכן מעורב, User Agent חדש בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

אחרי שנתיים של דיבורים: טאבולה ואאוטבריין התמזגו

בעסקת ענק הגדולה מסוגה לאחרונה, שתי החברות להמלצות תוכן – טאבולה ואאוטבריין – התמזגו לחברה אחת. בעלי טאבולה יקבלו 70% מהמניות של החברה החדשה ויעמדו בראשה, ובעלי אאוטבריין יקבלו 30% מהמניות.

שמועות אודות מיזוג בין שתי ענקיות התוכן החלו כבר ב-2017, אולם הן היו ונשארו בגדר שמועות בלבד משך זמן רב. בריאיון לכלכליסט אמר מנכ”ל טאבולה (ומנכ”ל החברה החדשה), אדם סינגולדה, שאם הם היו מכריזים על מיזוג בכל פעם שהתקיימו שיחות בין שתי החברות, היו כותבים על כך בתקשורת 50 פעמים.

מטרת המיזוג המוצהרת היא להילחם בדואופול הפרסום גוגל-פייסבוק; אבל ספק רב אם פייסבוק וגוגל עצמן רואות במיזוג הזה לא יותר מאשר יתוש על גב פיל (בעיקר מהפן הכלכלי – הכנסות החברה הממוזגת יגיעו ל-2 מיליארד דולר לכל היותר ב-2019).

כעת רק נשאר לברר האם המיזוג מפר חוקי הגבלים ומייצר מונופול. התייחסות מעניינת לכך ניתן לקרוא בכתבה של גלובס.

דפדפן כרום יחסום תוכן מעורב https/http

החל מדצמבר 2019, דפדפן כרום יתחיל לחסום חלקית עמודי אינטרנט המכילים תוכן מאובטח ולא מאובטח במקביל. תוכן מעורב משמעו עמודי אינטרנט מאובטחים בפרוטוקול HTTPS, המכילים במקביל מקורות לא מאובטחים HTTP – כגון תמונות, קובצי קוד וכן הלאה. הערבוב עלול לגרום לפגיעה ברמת האבטחה של העמוד, מכיוון שאפשר להשתמש במקורות הלא מאובטחים למטרה זדונית.

בדיוק כפי שגוגל דחפה בכל הכוח ליצירת רשת אינטרנט מאובטחת (מעל 90% מזמן הגלישה בכרום מתבצע באתרים מאובטחים), כעת היא נוקטת באותה שיטה על מנת להמשיך באותו מסלול. החל מעדכון מס’ 79 של כרום, שיבוצע בדצמבר הקרוב, בכל פעם שהדפדפן ייתקל בתוכן מעורב הוא ינהג בשתי צורות:

1. אם המקור הלא מאובטח נמצא בעמוד מאובטח, גוגל יבצע עדכון אוטומטי מ-HTTP ל-HTTPS.

2. הדפדפן יציע למשתמשים כפתור שיסיר את חסימת המקורות הלא מאובטחים. החל מינואר 2020 האפשרות הזו תחדל מלהתקיים, והדפדפן ינוע בסדרת שלבים לקראת חסימה מלאה של תוכן מעורב.

מומלץ מאוד לבדוק כל אתר, על מנת לוודא שאין בו ערבוב מקורות שעלול לפגוע בנראותו בדפדפן כרום. אומנם גוגל לא מציינת פגיעה אפשרית בתוצאות החיפוש, אך בדיוק כפי שהמעבר ל-HTTPS הביא איתו נקודת זכות לקידום – יש להניח שגם פה עשויה להיות השפעה מינורית כלשהי.

כדי לבדוק תוכן לא מאובטח ניתן להשתמש בצפרדע הצורחת. כמו כן באתרי וורדפרס מומלץ להשתמש בתוסף Really Simple SSl, המבטיח מעבר מיידי ל-HTTPS בכל המקורות.

גוגל משדרגת את ה- User Agent של גוגלבוט

כדי שהזחלן יעמוד באותם קריטריונים כמו מערכת כרום, גוגל הכריזה על שדרוג ה- User Agent שלו בדצמבר 2019. לאחרונה גוגל שחררה את גרסתו החדשה של הזחלן, Evergreen Googlebot, אך השאירה את הליבה הישנה חיה וקיימת; זאת על מנת שכל אתר שמפעיל שיטות זיהוי של User Agents, לא ייפול בין הכיסאות ויבצע את השינויים הדרושים.

רוב האתרים ברשת לא יושפעו מהמעבר לגוגלבוט החדש, כך אומרים בגוגל לאחר בדיקה שבוצעה במיוחד. אך למרות זאת – יש אתרים שמזהים בוטים שונים ומתייחסים אליהם בצורות שונות, למטרותיהם שלהם. באתרים אלו יש לוודא שהזיהוי של גוגלבוט החדש ייכנס לתוקף, ולא יישאר עם ההגדרות של גוגלבוט הישן.

לקבלת הסינטקס החדש הקליקו כאן >>>

לבדיקת מוכנות האתר לגוגלבוט החדש הקליקו כאן >>>

ידיעות בקטנה

  • פרצת אבטחה באנדרואיד איפשרה לתקוף סמארטפונים. יש לעדכן לגרסה החדשה ביותר.
  • פייפאל החליטה לפרוש מאיגוד ליברה – המטבע הווירטואלי של פיסבוק. ויזה ומסטרקארד שוקלות פעולה דומה.
  • אחרי גוגל, גם מיקרוסופט עושה סוף למודעות המואצות במערכת הפרסום שלה.
  • החל מוורדפרס 5.3 – תיוג אוטומטי של תגובות-גולשים עם rel ugc החדש של גוגל.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.