שינויים ב-No Follow, רכישה ישירה בפייסבוק, איסור פרסום חדש בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל משנה את ההתייחסות ל-No follow

אחרי יותר מ-15 שנים בהן קיימת תגית No follow בגרסה אחידה לכולם, גוגל החליטה לשנות מעט את כללי המשחק. החל מה-1 למרץ 2020 לא רק היחס לתגית עצמה ישתנה, אלא יתווספו לה שתי תגיות חדשות עם משמעויות נוספות.

rel=nofollow
עד היום, התגית שימשה למניעת “מיץ קישורים” מכל סוגי הקישורים באשר הם. החל ממרץ, התגית תשמש אך ורק לתיוג קישורים בעלי רמת אמינות נמוכה.

rel=sponsored
תגית חדשה שמיועדת לסימון קישורים שנרכשו בכסף, תמורת הטבות או חסות, פרסום כלשהו וכן הלאה. בכך גוגל מאפשרת לדייק יותר את סוג הקישור, במקום לתת לו no follow גורף בלי לדעת מה טיבו האמיתי.

rel=ugc
תגית חדשה שמיועדת לסימון קישורים שנוצרו על ידי משתמשים (User Generated Content), כגון תגובות בפורומים ובבלוגים וכן הלאה. גם פה מטרת התגית החדשה היא לדייק יותר בסוגי הקישורים.

השינוי החשוב הנוסף הוא שגוגל תתייחס לכל התיוגים כאל רמז או “הצעת הגשה”, כאשר כל תיוג ייבחן לגופו של מקרה. גם אם תתייגו קישור ב- NF, גוגל עדיין יכולה להחליט שהקישור רלוונטי במידה מסוימת – ולהתייחס אליו בהתאם. במקביל, גוגל הודיעה שהיחס ישתנה גם בכל הנוגע ל-No follow בתגית Meta Robots, ולא רק בתגיות rel בקישורים.

מה גרם לכל השינוי הזה? כל מי שעושה SEO יודע שלקישורי NF יכולה להיות השפעה כלשהי, והם לא “אטומים” לגמרי כפי שאולי נדמה. מעבר לכך, עצם העובדה שגוגל מבקשת מאיתנו להוסיף עוד 2 תיוגים חדשים, היא עדות לכך שגוגל עצמה לא באמת מסוגלת להבחין בין קישורים טבעיים למלאכותיים (למרות פינגווין ושאר חיות אלגוריתמיות), והיא מבקשת את עזרת הציבור.

דבר דומה התרחש כאשר גוגל הוציאה את כלי הדחת הקישורים לפני מספר שנים – מנהלי / מקדמי אתרים התבקשו לתייג קישורי ספאם באופן ידני, רק כי גוגל בעצם לא יודעת לזהות אותם בוודאות עד היום.

פייסבוק בוחנת רכישה ישירות מהפיד

ביום שני האחרון הודיעה פייסבוק כי היא בוחנת 2 פיצ’רים חדשים – הראשון מאפשר לבצע רכישות אונליין ישירות מהפיד, והשני מאפשר להפוך פוסטים אורגניים באינסטגרם למודעות פרסום.

חלק מצומצם מהמפרסמים בפייסבוק כבר קיבל גישה לסוג המודעות הראשון, שמאפשר רכישה ישירות ממודעות דינמיות באפליקציה, בלי לצאת החוצה לשום נכס נוסף. המודעות ותהליך הרכישה עוצבו בצורה התואמת את הדרך המועדפת על משתמשי פייסבוק ואינסטגרם לחיפוש מוצרים ולרכישתם.

אם מודעות הלידים של פייסבוק צמצמו משמעותית את הצורך בהקמת דפי נחיתה, יש להניח שמודעות הצ’קאאוט יצמצמו חלק ניכר מהצורך לבצע רכישות באתרי אינטרנט. בכך מגדילה פייסבוק את אחיזתה באיקומרס על חשבון עסקים אחרים, לצד ענקיות כגון גוגל ואמזון.

הקליקו לצפייה בסרטון בנושא >>>

מודעות פייסבוק לרכישה ישירה מהניוז פיד

גוגל אוסרת לפרסם תחומי רפואה לא מוכחים

פרסום בתחום הרפואה תמיד היה נושא בעייתי ורגיש בגוגל. כעת החברה מהדקת את אחיזתה פעם נוספת, ומודיעה כי לא יתאפשר לפרסם תחומים רפואיים ללא ביסוס מדעי ומחקרי – כגון טיפול באמצעות תאי גזע, טיפול גנטי (Gene Therapy) וכן הלאה.

יש לשער שגם תחומי טיפול נוספים “יפלו קורבן” למדיניות החדשה, ובהם גם טיפולי רפואה משלימה לסוגיהם שחלקם הגדול לא מבוסס מחקרית. המדיניות בנושא תמשיך להתעדכן, ובהמשך יתווספו לה עוד ועוד תחומים המוגדרים בעייתיים.

רק 50% מאמינים שתוצאות חיפוש מספקות מידע אמין על מותגים

רק מחצית מהצרכנים המחפשים מידע אודות מותג מסוים, סומכים על אמינותן של תוצאות מנועי החיפוש – כך עולה מסקר חדש שבוצע בשיתוף Yext ופורבס, וכלל 500 משיבים בארצות הברית. מעבר לכך, הצרכנים טוענים שאמינות המידע בכל שלבי מסע הלקוח, היא באחריות המותג עצמו.

  • 57% מהצרכנים עוקפים את תוצאות החיפוש ונכנסים ישירות לאתר המותג, כדי לקבל מידע אמין אודות המותג.
  • 50% משתמשים באפליקציות ובאתרי צד שלישי כדי לקבל מידע אמין אודות מותגים.
  • 48% אומרים שאתר המותג הוא מקור המידע האמין ביותר.
  • 20% סומכים על הרשתות החברתיות לקבלת מידע אמין אודות מותגים.

לדוח המלא (PDF בחלון חדש) >>>

ידיעות בקטנה

  • גוגל סגרה סופית את הגרסה הישנה של קונסולת החיפוש, לטובת הגרסה החדשה (והפחות מעודכנת, יש לומר בצער).
  • גוגל ביצעה שינוי משמעותי באלגוריתם החדשות, על מנת להדגיש ידיעות מקוריות ולא כאלה שהועתקו ושוכפלו מהמקור (כגון אתרי סינדיקציה ואחרים).
  • גוגל מאפשרת להכניס קודי סכמה בפורמט JSON-LD גם בראש העמוד וגם בגוף העמוד (head+body); זאת בניגוד לפורמטים האחרים כגון RDFa ומיקרודאטה, שפחות מועדפים מבחינת גוגל.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.