עדכון אוגוסט הגדול, האם גוגל תחזור לסין ולמה פייסבוק לא מסתפקת רק במודעות ב-Whatsapp?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

חודש אוגוסט מביא איתו עדכון גדול של גוגל

נראה שגוגל החליטה לנצל את שיאה של חופשת הקיץ בשביל לשחרר עדכון אלגוריתם גדול במיוחד שההשפעה שלו על התוצאות נראתה כבר ביום הראשון של החודש. כמו תמיד, רוב ההודעות באתרים כמו Black Hat World ו-Webmaster World (וגם ציוצים בטוויטר) דיווחו על ירידה בתנועה, לפעמיים בכמה עשרות אחוזים טובים. חוץ מההודעות, גם הכלים שמודדים את אחוז השינויים בגוגל הצביעו על טמפרטורה חמה מאוד, וזה קרה בערך שבוע לפני שהחלו הדיווחים האנושים.

אבל החלק המעניין בכל הסיפור הזה הוא כנראה שגוגל אישרה אותו דרך ציוץ בטוויטר מיוזמתה שלה. כמעט כמו תמיד, היא לא סיפקה פרטים נוספים מעבר לעובדה שמדובר בעדכון רחב. דני סאליבן, שכיום עובד בגוגל ובעבר היה העורך הראשי של Search Engine Land, אישר לקולגה שלו לשעבר שהעדכון עדיין רץ ולכן התזוזות אמורות להיחלש לקראת אמצע השבוע הזה.

הסיגנלים החדשים של Google Marketing

כפי שהדגשנו בשבועות האחרונים, המיתוג מחדש של פלטפורמות השיווק והפרסום של גוגל מביא אתו מספר תכונת חדשות. הסיגנלים של גוגל (Google Signals) מאפשרים לבעלי אתרים לראות כיצד הגולשים שלהם עוברים ממכשיר אחד למשנהו ומספקים נתוני אנליזה מדויקים יותר עבור גולשים שהסכימו לשתף חלק מהפרטים שלהם דרך פרסומות מותאמות אישית (Personalized List) לאחר שהתחברו לחשבון שלהם בגוגל.

אז מה אפשר לעשות עם הנתונים האלו?

מפרסמים ויוצרי תוכן יכולים לראות בדיוק כמה מכשירים התחברו לאתרים שלהם, זאת לעומת דיווח פחות מדויק של משתמשים ללא הסיגנלים. ניתן גם לחלק את המשתמשים על פי מכשירים ולנתח יותר לעומק את המסע של המשתמשים בין המכשירים השונים, כולל המסלולים ומשפכי השיווק בהם עברו.

משווק – יכול לראות את הביצועים שלו בין מכשירים שונים בתוך קמפיינים וערוצי שיווק ולבצע שיווק מחדש עבור מכשירים שונים.

הנה סרטון תדמית שגוגל שחררו על האופן בו אדידס השתמשה בפלטפורמה במטרה לזהות אילו מסרים להעביר על סמך תוצאות שהתקבלו בזמן אמת כגון בעת משחקים חשובים:

הסוף לעדכונים אוטומטים בפייסבוק מפלטפורמות אחרות?

מסתבר שהעדכונים של פייסבוק לאפליקציות צד שלישי טומנים בחובם לא רק חסימה של אפליקציות לא פעילות, אלא גם את היכולת להדביק באופן אוטומטי עדכונים מפלטפורמות אחרות, כולל טוויטר. טוויטר צייצה על כך ציוץ לקוני, אבל לא שכחה להזכיר למשתמשים שלה שיש להם דרכים אחרות לשתף ציוצים…

האם התחלתם לראות סימן של “לא מאובטח” בכרום?

עם העדכון לגרסה האחרונה של גוגל כרום בימים אלו, כרום יחל להציג הודעה בולטת יותר עבור אתרים לא מאובטחים במקום סימן הקריאה הקטן ליד שורת הכתובת. הסימן לא מופיע ליד כל האתרים, אבל סביר להניח שהדבר ישתנה לאחר עדכון נוסף של גרסאות משנה.

ההמלצה הרשמית של גוגל היא שכל אתר יעבור לתקן מאובטח גם אם הוא לא אוסף פרטים רגישים או מאפשר למשתמשים להתחבר לחשבון שלהם (כמעט כל אתר כיום מבוסס על מערכת ניהול תוכן כזו או אחרת).

עדכון אבטחה בכרום

גוגל מוסיפה תמיכה בסוגים חדשים של סכמה שתשדרג את המראה של האתר בתוצאות

גוגל הציגה תמיכה בפורמט סכמה להצגה של מידע ונתונים טבלאיים בתוצאות החיפוש. המטרה העיקרית של גוגל היא לעזור לאתרי חדשות ולעיתונאים שאוספים מידע להציג אותם באתרי אינטרנט, אבל לא מן הנמנע שבקרוב גם אתרים שאינם חדשות יוכלו להשתמש בסימון הזה.

כך זה נראה באתר העיתונות העצמאי פרופבליקה:

נתונים לאתרי חדשות בגוגל

מעבר להכרזה הרשמית הנ”ל של גוגל, החברה אישרה בחצי פה שהיא מתכננת תמיכה בסוגים נוספים של מידע: שאלות נפוצות (FAQ), שאלות ותשובות ו”איך לעשות?” (How To).  תמונה לא מאוד ברורה מכנס בסינגפור בו הציגה גוגל את היכולות החדשות כבר פורסמה (לחצו להגדלה):

מצגת סכמה של גוגל

אם אתם רוצים להתכונן מראש, הסימון באמצעותו מציגים את המידע הזה כבר נמצא באתר של Schema.org

האם גוגל תחזור לסין?

בסוף העשור הקודם המתח בין הממשל הסיני ובין גוגל הגיע לשיא של כל הזמנים: גוגל האשימה את הממשל הסיני בפריצה לשרתי Gmail, במטרה לרדוף אחרי פעילים לזכויות אדם. כתוצאה מכך, היא החליטה לצאת לחלוטין מהמדינה ולהפסיק את שירותי מנוע החיפוש לסינים. מאז, רשת האתרים הסינים של באידו תפסה את מקומה של גוגל והרווחים שלה גדלו פי כמה וכמה.

גוגל בינתיים ריככה את הגישה שלה כלפי הסינים ואפילו אריק שמידט (בזמנו יו”ר החברה) הודה שלמרות הבעיות האתיות והמוסריות הקשורות לאינטרנט בסין, מדובר בהזדמנות כלכלית שאי אפשר לוותר עליה.

על פי דיווח ב-The Intercept מתחילת החודש, ייתכן שגוגל תיכנס מחדש לשוק הסיני באמצעות אפליקציית חיפוש חדשה ותיישר קו עם דרישות הצנזורה של הממשל הסיני כגון חסימה של אתרים העוסקים בזכויות אדם, דמוקרטיה, דת והפגנות מחאה שקטות. גוגל גם מתכוונת לצנזר מילות מפתח רגישות שייתכן ולא יחזירו תוצאות כלל.

הפרויקט, ששם הקוד שלו הוא Dragonfly, כבר נמצא בשלבים מתקדמים, ואם להאמין לדיווח, פגישה בין מנכ”ל גוגל הנוכחי, סונאר פיצ’אי, ובין בכירי הממשל הסיני התקיימה עוד בחודש דצמבר של השנה שעברה. למעשה, מהנדסים בגוגל כבר הציגו גרסאות של האפליקציה לאנדרואיד, ולכן ייתכן שההשקה תתקיים בטווח של חצי שנה עד תשעה חודשים מעכשיו.

כאמור, בעבר גוגל כבר שיתפה פעולה עם המשטר הסיני, אך היום הביקורת הציבורית כלפיה הרבה יותר גדולה, לא רק מצד הממשל האמריקאי, אלא גם מצד דעת הקהל שרואה כיצד חברות הטכנולוגיה הגדולות מקריבות את הפרטיות על מזבח הכסף.

פייסבוק מתכננת עוד דרכים לגרוף רווחים מ-Whatsapp

אם גוגל מחפשת כסף בסין, פייסבוק מחפשת אותו ב-Whatsapp. כזכור, הגרסה המקורית עלתה רק דולר אחד אחרי שנה של שימוש. לאחר שפייסבוק רכשה אותה, היא הפכה אותה לחינמית לחלוטין, כך שהשאלה היא לא האם, אלא מתי פייסבוק תנסה לגרוף באמצעותה רווחים.

סביר להניח שחלק גדול מכם כבר קרא על המודעות שישתלבו עוד מעט במסך הסטטוס של המשתמשים (ומסתבר שלא מעט אנשים צופים בו), אבל לפייסבוק יש עוד כמה קלפים בשרוול. הקלף החזק ביותר “יעניש” עסקים שיענו למשתמשים אחרי יותר מיממה אחת.

בנוסף למודעות במסך הסטטוס וה-API, פייסבוק תפעיל את האפשרות של הצגת מודעות דרכן הגולש יגיע ישירות לצ’אט עם העסק ב-Whatsapp.

טוויטר מגיבה לחסימות השקטות ברשת שלה

כחלק מהניקוי של טוויטר מחשבונות בעייתיים, הסתבר שלא מעט חשבונות נחסמו באופן שקט (Shadow Banning), כך שהם עצמם נראו כפעילים, אך רק מי שהחשבון היה שייך לו היה יכול לראות את הציוצים שפרסם.

עכשיו טוויטר טוענת שמדובר בבאג שהופיע רק בהשלמות האוטומטיות ולא בתוצאות המלאות של החיפוש, ולטענתה, הדירוג הנמוך של החשבונות האלו בחיפוש נעשה דווקא בכוונה על מנת לספק לגולשים תוצאות טובות יותר. כחלק מהתאמת תוצאות החיפוש, טוויטר בודקת את האותנטיות של החשבונות ואת אופי המעורבות של הגולש עם חשבונות מסוימים והמעורבות שלהם אתו.

חלק מעניין בפוסט של טוויטר מנסה לענות על השאלה המתריסה מדוע חשבונות רבים מאלו שנפגעו היו של פוליטיקאים רפובליקנים (נושא נפיץ מאוד בארה”ב, במיוחד בעידן הפייק-ניוז). והתשובה הזהירה אותה מספקת טוויטר היא שהפעילות מסביב לחשבונות האלה מצד חשבונות אחרים היא הבעייתית, ולא בהכרח הפעילות של החשבונות עצמם. טוויטר חוזרת ומבטיחה שהיא משכללת את החיפוש כל הזמן במטרה לזהות את כל הדקויות האלו בצורה טובה יותר.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
43
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105051
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99571
מדיה חברתית
בן אורן
87785
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.