Adwords עם מיתוג מחדש, פייסבוק רוצה לסנן את הפיד ומה מעצבן את היוצרים ביוטיוב

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

השבוע יש לנו מהדורה מורחבת שתכיל גם את אירועי השבוע שעבר. הוספנו אותם מטה.

גוגל ממתגת מחדש את Adwords ו-DoubleClick

באחד משינויי המיתוג הגדולים ביותר שלה בשני העשורים האחרונים, גוגל ממתגת מחדש את פלטפורמת הפרסום שלה, שליוותה אותה כ-18 שנים.

Google Marketing

מותגי הפרסום החדשים של גוגל יתחלקו לשלושה (מהלוגו השמאלי לימני) : Google Marketing Platform, Google Ads ו – Google Ad Manager. על פי גוגל, החלוקה הזו תעזור למפרסמים בכל הגדלים לבחור את הפתרונות שהכי מתאימים להם וליצור שיתופי פעולה בין צוותים שונים.

Google Ads

Google Ads היא הגרסה החדשה של אדוורדס ועל פי הלוגו החדש, אפשר לראות שהדגש הוא על יצירת מסעות פרסום בגדלים שונים. למעשה, גוגל הציגה סוג חדש של קמפיינים בשם “קמפיינים חכמים” שמיועדים ספציפיית לעסקים קטנים. הקמפיינים האלה ישתמשו בלימוד מכונה ובפידבק מן המשתמש על מנת להתמקד במטרות קונקרטיות כמו קבלת לקוחות חדשים או ביקורים בחנות.

בנוסף לקמפיינים חכמים, גוגל תציע באופן אוטומטי תמונות מהם המשתמשים יוכלו לבחור, ובאמצעות הוספה של טקסטים, ליצור גרסאות שונות של הודעות. כרגע נראה שהמודעות האלה יופיעו בעיקר באתרי אינטרנט שמהווים חלק מרשת הפרסום של גוגל.

חוץ מהקמפיינים החכמים, גוגל תציג ב-10 ביולי סוגי קמפיינים נוספים במהלך אירוע הכרזה מיוחד.

Google Marketing Platform

פלטפורמת השיווק של גוגל תחליף את מוצרי הפרסום של DoubleClick ואת Analytics 360 Suite, כמו גם עוד מספר מוצרים קטנים יותר, כשהיא משלבת בין התכונות החשובות ביותר של שני העולמות כמו למשל מנהל הצעות המחיר של דאבל קליק, סטודיו ניהול הקמפיינים ומנהל הקהלים. גם כאן גוגל עוד לא חושפת את כל הקלפים ותציג מוצרים נוספים בתחום הווידאו ורשת המדיה בקרוב.

Google Ad Manager

Google Ad Manager מאחד את DoubleClick Ad Exchange ואת DoubleClick for Publishers תחת קורת גג אחת. מנהל המודעות יאפשר למפרסמים לנהל טוב יותר את מאגרי הפרסום שלהם ולהתאים אותם לפעילויות השונות של הגולשים ברשת, למשל צפייה בסרטונים או צריכת תוכן. פרטים נוספים אפשר לקרוא בבלוג של Ad Manager.

מהלכים מעוררי מחלוקת של יוטיוב

הגולשים והיוצרים ביוטיוב שמו לב לאחרונה לשינויים שלא בהכרח התקבלו בזרועות פתוחות:

השינוי הראשון הוא למעשה תכונה חדשה שבוחרת תמונה מקדימה לסרטונים (Thumbnail) באופן אוטומטי. מדובר למעשה בתמונה השנייה שהאלגוריתם של גוגל מציע ליוצרים לאחר שהם מעלים את הסרטון. כרגע מדובר “רק” על 0.3% מהגולשים שרואים את התמונות האוטומטיות האלה, אבל אין ספק שהרבה מאוד יוצרים לא בדיוק מתלהבים מכך שלא תהיה להם שליטה בגורם שמשפיע באופן ישיר על מספר הצפיות בסרטונים שלהם.

מהלך מעורר מחלוקת נוסף שלא אושר רשמית הוא הוספה של יותר פרסומות לפני הסרטונים ובמהלך הניגון שלהם, גם בתוך סרטונים קצרים של פחות מעשרים דקות. ואם חשבתם שזה בגלל המונדיאל, מסתבר שגם גולשים בארה”ב שמו לב לתופעה. גם במקרה הזה לא בטוח שהיוצרים יאהבו את השינוי: הם אולי יוכלו להרוויח יותר כסף, אבל במחיר אפשרי של פגיעה תדמיתית.

אפשרות חדשה בקונסולת החיפוש חושפת מידע על כתובות ספציפיות

עד היום לא הייתה אפשרות נוחה לקבל מידע על כתובת ספציפית, אלא אם כן הייתם מסתכלים בכל הנתונים של מפת האתר. אפשרות חדשה בגרסת הבטא (הפתוחה) של קונסולת החיפוש מספקת מידע על כל עמוד (URL) שגוגל ניסה לאחזר בהאתר :

  • מתי התבצעה הסריקה האחרונה ומאיזה בוט (Desktop,Mobile וכו’)
  • האם הסריקה או האינדוקס חסומים
  • מהו הססטוס של הסריקה
  • האם קיים תג קנוניקל או עמוד שגוגל בחר אוטומטית
  • האם קיימת גרסה מקושרת של AMP

האפשרות הזו מצטרפת לעוד כמה תכונות שגוגל הוסיפה לגרסת הבטא האחרונה כמו למשל אפשרות לצפות בנתונים של עד 16 חודשים אחורה.

פייסבוק ממשיכה בניסיונות לשפר את השקיפות שלה

מספר עדכונים נוספים בפייסבוק שבוצעו לאחרונה מנסים לשפר את השקיפות של הפלטפורמה:

העדכון הראשון מאפשר לראות את כל המודעות שעמוד מסוים הריץ דרך פייסבוק, אינסטגרם או מסנג’ר. בנוסף, אפשר לסנן רק את המודעות הפעילות, לסדר אותן לפי מדינות ולדווח עליהן.

עוד אפשרות מעניינת היא לצפות בהיסטוריה של העמוד, כולל תאריך ההקמה שלו ושינויי שם שבוצעו.

עדכון נוסף ומעניין שנמצא בניסוי מאפשר “להרדים” פוסטים שכוללים מילות מפתח מסוימות ל-30 יום עבור פוסטים ופרסומים אורגנים (זאת בנוסף לאופציה הקיימת של השתקת משתמשים ספציפיים). על פי פייסבוק, המטרה הראשית של האפשרות הזו היא למנוע ספוילרים, למרות שייתכן שלא מעט אנשים ישתמשו בה על מנת להסתיר נושאים פוליטיים או סתם כאלו שנמאס להם לשמוע עליהם. מי שהאפשרות הזו פעילה אצלו, יוכל למצוא אותה תחת אפשרויות פוסט.

עוד עדכון שלא קשור ישירות לשקיפות אבל עדיין שווה אזכור הוא פניית הפרסה של פייסבוק בכל מה שקשור לפרסומים בתחום הקריפטוגרפיה. מפרסמים שאושרו באופן ידני יוכלו לפרסם מודעות בנושאים האלה, למעט מודעות שעוסקות בהנפקה ראשונית של מטבעות (ICO). מודעות שעוסקות באופציות בינאריות עדיין חסומות.

גוגל: כמות הספאם בתוצאות החיפוש ממשיכה לרדת

גוגל שחררה את דו”ח הספאם האחרון שלה, ולמרות שהוא לא כולל גרפים או אמצעים ויזואליים אחרים, עדיין אפשר למצוא בו כמה נתונים מעניינים:

  • רמת הספאם בגוגל היא פחות מ-1% כבר כמה שנים ובשנה החולפת המספר הזה המשיך לרדת.
  • גוגל הסירה מהתוצאות יותר מ-80% מהאתרים שהותקפו על ידי האקרים (הכוונה היא כנראה להודעות אזהרה ולא למחיקה מלאה מהאינדקס).
  • גוגל עובדת עם הקהילות של ג’ומלה, וורדפרס ומערכות ניהול תוכן אחרות על מנת לצמצם את כמות הספאם בהן.
  • גוגל המשיכה לשפר את היכולת לזהות קישורים לא טבעיים ושלחה יותר משש מיליון הודעות ידניות לבעלי אתרים. כמות הקישורים הלא טבעיים ממשיכה לרדת במחצית משנה לשנה.
  • גוגל פעלה בנושא הספאם הודות ל-90,000 התראות שנשלחו על ידי משתמשים
  • סך כל ההודעות שנשלחו לבעלי אתרים דרך ה-Search Console הסתכם ב-45 מיליון.
  • כחלק מהפצת הידע לגבי ניהול אתרים, הפיקה סדרה של סרטונים קצרים בנושא SEO למתחילים עם ג’ון מולר.

ועכשיו למהדורת החדשות של ה-24/06/18:

גוגל משפרת את תהליך האימות של פאנל הידע

גוגל הציגה דרך פשוטה יותר לעדכן ולאמת פרטים בגרף הידע עבור ישויות שונות (entities) ולא רק עבור עסקים מקומיים. האימות מתבצע באמצעות חיבור לחשבון חברתי כמו למשל טוויטר, יו-טיוב או גוגל פלוס, אבל לגוף או האדם המאמת חייב להיות חשבון גוגל ואתר מקושר רלוונטי.

האימות מאפשר כרגע לשנות רק את התמונה הראשית ומידע עובדתי, אבל לא מידע אחר כמו למשל כותרת, תקציר מויקיפדיה, תמונות אחרות או הצעות לחיפושים דומים.

אימות - פאנל היד

דרכים חדשות לשלוט בהגדרות הפרטיות בגוגל

גוגל הציגה עיצוב מחודש לממשק ניהול פרטי האבטחה והפרטיות של המשתמשים שלה, אך כרגע רק במכשירים מבוססי אנדרואיד (ניתן לגשת גם דרך כרום ולא רק אפליקציית גוגל). בין השינויים ניתן למצוא אפשרות חיפוש ומרכז תמיכה שיעזרו למצוא את ההגדרה המדויקת בין כל עשרות ההגדרות השונות בחשבון.

האפשרות לסקירה מהירה של ההגדרות החשובות ביותר בחשבון כמו למשל שמירת חיפושים והיסטורית צפיות ב-Youtube שופרה אף היא, והמערכת תתריע על הגדרות לא רלוונטיות שכדאי לטפל בהן כמו למשל גישה של מכשירים ישנים שלא נעשה בהם שימוש במשך זמן רב לחשבון.

הגדרות פרטיות בגוגל

קשה להאמין שאין קשר בין תקנות הפרטיות האירופאיות החדשות לבין השיפורים שגוגל מציגה כאן. מנגד, שינויים של ממש שישפיעו על המפרסמים לא ממש יש כאן.

מה קורה שם בפייסבוק?

מוקדם יותר החודש פייסבוק דיווחה למשתמשים שעליהם לבדוק מחדש פוסטים שיש סיכון שהפכו לציבורים, ועכשיו מסתבר שהיא שלחה דוחות אנליזה של אפליקציות מסוימות לאנשי הקשר הלא נכונים שסומנו כבודקים (Testes). הדוחות האלו הכילו בין היתר מידע על ביצועי האפליקציות שמוגדר כמידע עסקי רגיש. לדוגמה, מספר השימושים באפליקציה או המשתמשים החדשים במהלך החודש.

למרבה המזל, הקישור שהוביל למידע מפורט יותר לא עבד עבור מי שלא היה המפתח בעצמו ובדוחות גם לא נכלל שום מידע פרטי אודות המפתחים או מי שעשה שימוש באפליקציות.

ההסתבכויות האחרונות של פייסבוק בוודאי לא יעזרו להפיג את החשדנות וחוסר האמון הכללי כלפי החברה. גרוע מכך, מנהל הקשרים והמדיניות של החברה, Elliot Schrage, הודיע על עזיבתו וגם מנהל האבטחה הראשי, אלכס סטאמוס, הודיע על כוונתו לעזוב באוגוסט.

כלים חדשים למלחמה בפייק-ניוז

בצד החיובי יותר, פייסבוק הודיעה על הרחבת הפעילות למעקב אחרי פייק-ניוז למדינות נוספות מעבר ל-14 הקיימות (למרות שכרגע לא ברור בדיוק אילו והאם אנחנו כלולים ביניהן). ארבע מדינות נוספות יקבלו גם אפשרות משופרת לבדיקה של תמונות וסרטונים שיש חשד כי עברו מניפולציה.

על מנת לאחזר כמויות גדולות של מיליארדי פוסטים חדשים שמתווספים לפייסבוק בכל שבוע, החברה תשתמש גם בלימוד מכונה שיכול לאתר את כל המקורות שכוללים טענות או סיפורים שקריים. בנוסף, הגופים שעוזרים לפייסבוק לזהות פייק-ניוז יוכלו להשתמש במאגר הנתונים של Schema.org. שימוש נוסף לטכנולוגיית לימוד המכונה יהיה זיהוי של ניסיונות למניפולציה פיננסית מצד “עמודים זרים”.

בנוסף לאמצעי האבטחה האלו, פייסבוק ציינה שהיא מתקדמת בשיתוף הפעולה עם ועדת המחקר הבודקת את ההשפעה של הדיס-אינפורמציה שהתקיימה בפייסבוק בזמן הבחירות בארה”ב.

אינסטגרם מציגה פלטפורמת וידאו עצמאית בשם IGTV

אם עד עכשיו פייסבוק הייתה זו שניסתה לאתגר את יו-טיוב בכל מה שקשור לסרטונים (ובעיקר אלו בזמן אמת), עכשיו היא מבצעת מהלך משמעותי נוסף באמצעות הזרוע הנוספת שלה, אינסטגרם. במהלך אירוע בסאן-פרנסיסקו לציון מיליארד משתתפים בפלטפורמה, הכריזה אינסטגרם על פלטפורמת וידאו חדשה בשם IGTV שיהיה ניתן לצפות בה גם דרך אפליקציה נפרדת.

באמצעות IGTV, יהיה אפשר להעלות סרטונים באורך של עד שעה בפורמט אנכי שיתיישב באופן טבעי עם השימוש באפליקציה ללא צורך להפוך את המכשיר ובמסך מלא. מי שיפתח את האפליקציה יועבר אוטומטית לסרטונים שנבחרו עבורו או קטעי וידאו פופולאריים באופן דומה לאפליקציית הוידאו של פייסבוק עבור טלוויזיות חכמות וסטרימרים. בנוסף ובדיוק כמו ביו-טיוב, כל מי שמעלה סרטון פותח לעצמו באופן אוטומטי גם ערוץ שניתן להירשם אליו.

IGTV - אינסטגרם

האם בקרוב גוגל ופייסבוק יהיו חייבות לספק שירות טלפוני בארץ?

הצעה חדשה לתיקון חוק הגנת הצרכן שהוגשה על ידי ח”כ רויטל סויד (המחנה הציוני) תחייב רשתות חברתיות לספק מוקד טלפוני לשירות לקוחות. ההצעה מכוונת בראש ובראשונה לפייסבוק, למרות שבפועל היא תחייב גם חברות נוספות כמו למשל גוגל (בעיקר דרך יוטיוב) או טוויטר.

על פי דברי ההסבר להצעת החוק, המטרה הראשית היא לספק למשתמשים אפשרות תקשורת טובה יותר לעומת האפשרויות המצומצמות שמציעות הרשתות בעצמן. בין היתר, יהיה ניתן לדווח על בריונות, אלימות, הפרת פרטיות או סגירת דפים ופרופילים באופן פתאומי וללא הסבר מניח את הדעת.

בריאיון ל-ynet אמרה סויד שהצעת החוק שהגישה לניטור ומעקב אחרי הסתות לטרור הובילה לכך שנציגת קשרי המסחר של החברה הגיעה לארץ. לדבריה, גם בעולם מתרחשים תהליכים כמו למשל אימוץ תקנות ה-GDPR או השימוע של צוקרברג בקונגרס. כמו כן, העובדה שפייסבוק היא רשת גלובאלית לא אמורה להקשות על האכיפה, במיוחד כאשר לפייסבוק יש משרדים בארץ וניתן להחיל עליה את חוקי המדינה.

למרות זאת, לא כולם מסכימים עם היוזמה: עו”ד יונתן קלינגר, מומחה לדיני אינטרנט, טוען כי הצעות חוק פרסונליות הן רעות בעיקרן ומצב בו כל מי שמקים רשת חברתית יצטרך לספק שירות טלפוני לגולשים ישראלים יוצר עודף רגולציה. עוד הוא מוסיף שגם שירות טלפוני יכול להתבסס בעיקר על בוטים ולכן יוצא את העוקץ מהצעת החוק (בתגובה מדגישה סויד שהשירות יהיה חייב להיות אנושי). לדבריו, חוק שיאלץ את פייסבוק לצרף תיעוד לכל חסימה שהתבצעה יהיה הרבה יותר אפקטיבי והתקנות האירופאיות החדשות אף מחייבות זו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105072
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100660
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99719
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.